Kisalföld logö

2017. 02. 25. szombat - Géza -1°C | 8°C Még több cikk.

Az ésszerűbb közlekedésért - kerékpáros város lesz Sopron?

A Városvédők Összefogtunk Sopronért Egyesület közzétette a közlekedéssel kapcsolatos elképzeléseit.
A programjukban szerepel a Várkerület forgalmának átalakítása, a belvárosi parkolási viszonyok javítása és a kamionos forgalom megtiltása a Csengery utcában.

Nagy Tamás polgármesterjelölt elmondta, fontosnak tartják a forgalomirányító lámpák számítógépes irányítását, a zebrák esti megvilágítását és a város két szélén P+R parkolók kialakítását. A Városvédők szeretnék Sopront a kerékpárosok városává tenni, ennek érdekében kijelölnének egy felelőst a kerékpáros ügyek koordinálására.

Képünk illusztráció
Képünk illusztráció.


– A gyermekeket meg kell tanítani a biztonságos kerékpározásra, támogatni kell a közösségi programokat, bővíteni a kerékpárutakat, és a számos városban működő kerékpár-kölcsönzési rendszert kialakítani – fogalmazott Pruzsinszky Tamás képviselőjelölt.

Lakatos Péter képviselőjelölt hozzátette, a változásokat a lakosság bevonásával kívánják megvalósítani. A részletes program a www.sopronivarosvedok.hu  oldalon olvasható.

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. angela1221 2010. december 27. 15:51
    „Nagyon szép kezdeményezés, remélem sikerrel járnak majd, és sikerül az elképzeléseket valóra váltani. A kerékpározás híveinek figyelmébe ajánlanám ezt az oldalt: http://konyv-konyvek.hu/kerekparozas”
  • 31. @méhecske@ 2010. szeptember 23. 13:19
    „Ezt mondja minden város vezető.Minden választáskor ez van,hogy lesznek bicikli utak,stb.
    Szomorú látvány,hogy a kerékpárosok a járdán mennek.Jó lenne ha elkezdenék,nem csak a beszéd menne.
    De ehhez ugye kellenének normális utak is..
    Zebrák megvilágítása???akkor hosszabb zöld lámpákat is????
    Mivel az idősebbek nem futnak már,és nem lehet átérni rajtuk.
    Ezt bármelyik zebra átkelőnél szomorúan látom..
    30-as hozzászólohozz csatlakozok én is..”
  • 30. Kuvasz 2010. szeptember 19. 11:00
    „azért nem áratana, ha a jelenlegi un. "utak"-at is olyan állapotba hoznák, hogy azokon közlekedni lehessen.”
  • 29. Kuvasz 2010. szeptember 19. 10:59
    „22. Álom - álom édes álom!”
  • 28. karakter 2010. szeptember 18. 21:37
    „Kikerestem, amire hivatkoztál. Itt van:
    "(4) Kerékpárral
    a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
    b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad.
    A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."
    Szóval ez csak arra az esetre vonatkozik, ha főútvonalról balra akar a kerékpáros kanyarodni, vagy ha kerékpárútról akar balra kanyarodni úgy, hogy a kerékpárút mellett bal oldalt van egy a kerékpárúttal párhuzamos út, amin keresztül kell mennie. Ezek speciális esetek. A KRESZ általánosságban nem írja elő, hogy kereszteződésben csak tolni szabad a kerékpárt.”
  • 27. Kukac40 2010. szeptember 18. 09:14
    „54§ 4-es bekezdés. Hogy ne keljen sokat kersgélni.”
  • 26. Kukac40 2010. szeptember 18. 09:07
    „Igen tartalmazza. Nézz utána.”
  • 25. karakter 2010. szeptember 17. 21:53
    „12. hozzászólás Kukac40 2010.09.12. 10:08 "kereszteződésekben (körforgalom is kereszteződés) csak tolhatják a bringát"

    Szerinted ezt a KRESZ tartalmazza? Vagy csak azért írtad, mert szeretnéd, ha ez irányban lenne KRESZ módosítás?”
  • 24. fido 2010. szeptember 15. 22:40
    „Tisztelt hozzászólók!
    Fel szeretném hívni a figyelmüket,arra a tényre, hogy a többi indulóhoz képest nekünk nem hangzatos szlogenjeink, hanem konkrét javaslataink és elképzeléseink vannak.
    Ezenkívül a leírt program nincs kőbe vésve. Ha valakinek jobb javaslata van, vagy esetleg hibát talál az elképzeléseinkben, szóljon hozzá,nyitottak vagyunk minden jó ötletre, észrevételre.
    Tudjuk,hogy az elképzeléseink sok pénzbe kerülnek, ezért is gondoljuk azt, hogy a szakmai szervezetek mellett messzemenőkig figyelembe vesszük a lakosok észrevételeit, érdekeit.”
  • 23. máris 2010. szeptember 13. 15:46
    „ssmd 14-- TŐL 22-- IG ! CSAK A TIÉD ! JÓL BÍROD, ÉS SOK IDŐDBE TELHETETT !!”
  • 22. ssmd 2010. szeptember 12. 14:54
    „Városvédők közlekedési javaslatai III.:
    3.) A Csengery utca kamionos forgalmának megtiltását.
    3.1 Ennek érdekében azonnal meg kell kezdeni a 84-es utat az északnyugati iparterülettel összekötő évek óta tervezett út megépítését.
    4.) A forgalomirányító lámpák számítógépes irányítását.
    4.1 A városban reggel és délután lévő csúcsforgalom kezelésére javasoljuk a számítógépes vezérlést.
    5.) A zebrák esti megvilágításának javítását.
    6.) A város két szélén P+R parkolók kialakítását
    6.1 A parkolókhoz javasoljuk valamelyik helyi járatú busz útvonalának meghosszabbítását ingyenes tömegközlekedéssel.”
  • 21. ssmd 2010. szeptember 12. 14:53
    „Városvédők közlekedési javaslatai II.:
    2.) A belvárosi parkolási viszonyok javítását.
    2.1 Kevesebb parkolóra lenne szükség a belvárosban, ha a belvárosi hivatalokat átköltöztetnék más, nem központi, de jól megközelíthető parkolóval rendelkező épületekbe. Erre a célra a laktanya épületegyüttese kiválóan megfelelne.
    2.2 A kaszinónak fenntartott parkolókat a város biztosítsa a mélygarázsban.
    2.3 Az Ikva Paprét és a Híd utca közötti szakaszának lefedésével utat lehetne nyitni a buszoknak a Paprétre, ahol a turista buszoknak ingyenes parkolót lehetne kialakítani.
    2.4 A mentőállomás helyére építeni lehetne egy kisebb parkolóházat.”
  • 20. ssmd 2010. szeptember 12. 14:51
    „Városvédők közlekedési javaslatai I.:
    1.) A Várkerület forgalmának átalakítását.

    1.1 A szerviz utakat a Mária Szobor és a Pannónia közötti szakaszokon megszüntetni. A helyükön az OTP felöli oldalon sétáló utcát, kerékpárutat és a forgalmi sáv felé nyitott ferdeparkolót; a szemközti oldalon kerékpárutat és ferdeparkolót alakítanánk ki. A Jereván lakótelep irányába lehetőség lenne újabb forgalmi sáv kialakítására, ezáltal megnőne az út áteresztő képessége.

    1.2 A gyalogos átkelők helyett javasoljuk aluljárók kialakítását a két oldal között. Ezáltal a gyalogos forgalom is biztonságosabb lenne és a jármű forgalom is folyamatosabb lehetne.”
  • 19. ssmd 2010. szeptember 12. 14:49
    „A Városvédők kerékpáros programja itt olvasható:
    http://sopronivarosvedok.hu/programunk/javaslat-a-kerekparosokert.html

    és a 13-18. hozzászólásaiban :o)”
  • 18. ssmd 2010. szeptember 12. 14:48
    „Megvalósítandó kerékpárutak II.:
    5.) A Csengery utca - Győri út - TESCO Bevásárlóközpont - Kópháza főkerékpárút.
    6.) Bécsi utca - Virágvölgyi körforgalom - Bécsi domb - Szilvás - Kelénpatak kerékpárút, amely fontos összeköttetést ad Ausztria felé.
    7.)A kitáblázott Sopron, Tómalom - Kőhida - Páneurópai Piknik emlékhely - Szentmargitbánya - Kismarton főkerékpárút egyes szakaszai kiépítetlenek és burkolatlanok, ezeket a hiányosságokat pótolni kell.
    8.) Ki kell építeni a városrészeket összekötő és a Belvárosba bevezető kerékpárutakat. Ezek közül fontos a Belváros - Vitnyédi u. - Jereván városrészt összekötő kerékpárút. A Jereván városrész területén is kialakítandó egy összefüggő kerékpárút hálózat. Fontos a virágvölgyi, a jánostelepi, a Pihenő-keresztnél épült lakótelepeket bekapcsoló kerékpáros összeköttetések megvalósítása.”
  • 17. ssmd 2010. szeptember 12. 14:47
    „Megvalósítandó kerékpárutak I.:
    1.) Belváros - Várkerület - Széchenyi tér - Deák tér kerékpárút, amelyik az egyik legfontosabb belvárosi összeköttetés, amely kerékpárutakon kapcsolja össze a római kori kereskedelmi-hadi útvonal melletti régészeti és műemléki értékeket.
    2.)Sopron - Balfi körforgalom - Balf kiskertek - Balf összekötő kerékpárút a nagy forgalmú közúton történő balesetveszélyes kerékpározás kiváltását tenné lehetővé.
    3.)Sopron - Görbehalom - Brennbergbánya - Hermes- országhatár (Récény) kerékpárút. Első szakasza külön választott kerékpárút a nagy gépkocsiforgalomra tekintettel, a második szakasza kitáblázással.
    4.) A megvalósítás előtt álló Kőszegi úti aluljárótól egyrészt a Lővereket feltáró fő kerékpárút.”
  • 16. ssmd 2010. szeptember 12. 14:46
    „"15.) Egy - a burgenlandi ,,Neusiedler See Card" mintájára és tapasztalatai alapján - Sopronban és környékén felhasználható közlekedési kártyarendszert, amely többek között a kerékpár, az autóbusz és a vasút használatára ösztönöz.
    16.) Szükségesnek tartjuk a kerékpárutak további bővítését, a Tómalmi erdei kerékpárútról a gépjárműbehajtás kitiltása; Fertőrákos-Balf korszerű kerékpárút kiépítése; turisztikai szempontból is fontos a kerékpárút-fejlesztések regionális és kistérségi összehangolása; ha másra nincs forrás, legalább az erre alkalmas helyeken kerékpársáv felfestése."”
  • 15. ssmd 2010. szeptember 12. 14:45
    „"9.) Biztosítani kell az egyirányú utcákban a forgalommal szembeni kerékpárhasználatot.
    10.) A közintézményeket jól használható, lehetőleg fedett kerékpártárolókkal kell felszerelni.
    11.) A kerékpárutak és pihenőhelyek mellett információs táblákat kell elhelyezni és folyamatosan karbantartani.
    12.) A hegyi kerékpározás és motoros túrázás szabályozatlanság és ellenőrzés hiánya miatt rongálja a természeti környezetet - ennek szabályozása is szükséges.
    13.) A GySEV vasútállomás mellett gépkocsi parkolókkal és fedett kerékpártárolókkal kell segíteni a vasúton való közlekedést.
    14.) Az oktatási-nevelési intézmény környezetében fel kell mérni a kerékpáros közlekedés igényeit és a balesetmenetes megközelítés lehetőségét, majd a szükséges átalakításokat és intézkedéseket meg kell tenni."”
  • 14. ssmd 2010. szeptember 12. 14:44
    „"4.)A közösségi kerékpáros programok támogatása (pl.: CM Sopron) önkormányzati feladat; persze a szervezők igényei szerint - nem szabad, hogy az önkormányzat rátelepedjen a civil kezdeményezésekre, azonban a nélkülözhetetlen segítséget meg kell adni.
    5.)Kezdeményezzük több kerékpár szállítására alkalmas vasúti kocsi közlekedtetését, különösen a nyári időszakban.
    6.)Hasznos lenne a kiemelt turistapontoknál bringás angyal pont létesítése, külföldi minta alapján.
    7.)Fontosnak tartjuk a ,,Bringázz a munkába!" mozgalom támogatását az önkormányzat hivatalaiban és tulajdonában lévő cégeknél.
    8.) Sopronban is létesüljön a már több nyugati nagyvárosban (London, Párizs, Bécs) is működő kerékpárkölcsönző rendszer. Ennek lényege: regisztráció után lehet kerékpárt bérelni, amit a város több pontján lévő dokkoló állomásokra is vissza lehet vinni, az első félóra ingyenes."”
  • 13. ssmd 2010. szeptember 12. 14:43
    „"A Városvédők Összefogtunk Sopronért Egyesült kiemelten fontos kérdésnek tekint a kerékpározás soproni helyzetét, nem csupán az egészségmegőrzés, a sport, a szabadidőtöltés szempontjából tartjuk értékesnek, hanem turisztikai oldaláról is. Ezért a következő javaslatokat tesszük:
    1.)A közlekedési koncepció szerves részévé kell tenni a kerékpározást, mint a legfontosabb alternatív közlekedési lehetőséget.
    2.)A Városházán egy személy legyen felelős a kerékpáros ügyek koordinálásáért (a meglévő személyi feltételek mellett, nem létszámbővítéssel).
    3.)Javasoljuk, hogy a közoktatás keretein belül tanítsák meg a gyerekeknek a biztonságos kerékpározáshoz szükséges ismereteket, alapvető KRESZ szabályokat; ezt gyakorlati képzéssel is ki lehet egészíteni a KRESZ-parkban."”
32 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Világjáró harkai egyetemista

A bécsi közgazdasági egyetemen tanul a harkai Fórián-Szabó Viktor, aki szakmai gyakorlatának helyszínéül a moszkvai Lomonoszov Egyetemet választotta. Tovább olvasom