Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Az egyesült államokban szeretik a soproni bort

Szívószál a borospalackban, vagy éppen cseppfogós címke – a Pfneiszl borászat két legújabb fejlesztése.

Terjedelmes írásban méltatta a közelmúltban a soproni Pfneiszl Pincészet borait az egyesült államokbeli Wall Street Journal. A lap újságírója megjegyezte, a palackokon lévő címke pocsék ugyan, de a benne rejlő nedű mindennél finomabb.

A szerző megállapította, a soproni italok abban is különböznek a többitől, hogy azok nem mesterségesek, illetve nem tömeggyártásban készültek. Az íz és a  zamatvilágot jól jellemzi, hogy kis túlzással még a talaj is kiérezhető belőlük.

- Egy éve vagyunk jelen a tengerentúlon, ezért nagy megtiszteltetés volt számunkra, hogy foglalkozott velünk a Wall Street Journal - mondta el a kisalfold.hu-nak Katrin Pfneiszl. - Az ottani fogyasztók még nem nagyon ismernek bennünket, ám már több visszajelzést is kaptunk. Többen szeretnének majd a nyáron ellátogatni majd Magyarországra és Sopronba, hogy a többi bort is megkóstolhassák.


Katrin Pfneiszl: Testvéremmel, Brigittel igyekszünk praktikus újdonságokat kitalálni.
Katrin Pfneiszl: Testvéremmel, Brigittel igyekszünk praktikus újdonságokat kitalálni.


A pincészetnél éppen pénteken kezdődött el a 2009-es évjáratú borok palackozása.

Katrin Pfneiszl így folytatta: testvéremmel igyekszünk praktikus újdonságokat kitalálni. Ilyen például, hogy szívószálat tettünk a palackba, a benne lévő gyöngyöző bort a hölgyeknek ajánljuk. A másik újításunk a cseppfogó címke. Az ital kiöntésekor sokszor gondot okoz, hogy a bor lecsöppen az asztalterítőre. Mi most erre is találtunk megoldást.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. elemér 2010. február 16. 04:54
    „Igy már inkáb veszik, Soproni Kékfrankos szivószállal árusitva Losziban, Blue Hawaii-$10

    http://blog.nola.com/judywalker/2009/04/medium_BlueHawaii.jpg”
  • 23. elemér 2010. február 16. 04:31
    „Legközelebb ha megyek az Operabálba, kérek egy sajtosburgert meg egy pohár Soproni Kékfrankost szivoszállal. Mondják majd hogy sajnos nincs szivószálunk. Kérem akkor maguk elvannak itt maradva, mert ez igy szokás Losziban.”
  • 22. elemér 2010. február 16. 03:11
    „Mint ahogy Sragner ur irja blogjában, meg kell változtatni a közgondolkodást ! A valósággal való nyílt szembenézéstől való kollektív iszonyodás termeli ki a sértődöttséggel és siránkozással teli mindennapjaitokat.”
  • 21. tintin 2010. február 15. 23:14
    „jönnek ide az amerikaiak? ezaz. vííí .”
  • 20. elemér 2010. február 15. 20:51
    „Az amerikai ujságirók NYT és WSJ-ben toronymagassan állnak a magyar ujságirok felett. Probléma inkáb a tartalommal volt, aminek kevés köze volt a borhoz. Szivószálat az használ, aki ennyit fizet egy pohár bor után. Világos hogy azok nem borszakértök.”
  • 19. Nagy_Imre_Vancouver 2010. február 15. 20:05
    „Ne huzzuk annyira le az ujsagirot. Az amerikai nagyvarosokat nehez megkulonboztetni messzirol. Mondjuk a riport alanyat meg lehetett volna kerdezni hogy hol keszult a kep.
    A Wall Street cikket kulonben olvastam az ujsagiro szerint a cimke hiderhaborut idezo evekbol valo. Ha jol lattam (kicsi volt a kep) a Pfneiszl cimkeken a regi soproni cimer van. Valoszinu az idiota amerikai ujsagiro osszekeverte az otagu csillagot a hataguval. Ami nagyon meglepo mivel az amerikai ujsagirok zome hatagu csillag hivo. A regi soproni cimer nagyon is passzol a borhoz.”
  • 18. kokopelli530 2010. február 15. 19:47
    „SZIVOSZAAAAAAAL BORban? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE................olyan lehet, mintha a gyarto gepsoron valaki benne felejtette volna. Gusztustalan. Inkabb a minosegbe es marketingbe fektetnenek, mint ilyen "ujitasokba". A jo boroknak nem kellenek ilyen csecsebecsek, majdnem eladja magat. Borba szivoszalat....Nem vagyok esznel ennel a resznel. Be is vonnam az engedelyuket azonnal.”
  • 17. elemér 2010. február 15. 13:45
    „14. hozzászólás 13.István
    "A másik a Debrői Hárslevelü ,valamint a Szürkebarát is Magyar bor nem szürkebaráti!!"

    Na ne mondd.;))”
  • 16. elemér 2010. február 15. 13:42
    „Bort azt ugy vesznek hogy már ismerik és nem kisérleteznek. Nem fogják ketresni hogy mit irnak a szakértök, se pedig azt hogy pontossan hogy irják. Ezt csak idióták nézik. Megnézik a helybeli hirdetést és ha látnak valamit jó áron azt esetleg kipróbállják. Itt viszont megint csak maradnak az amcsi boroknál. Én azért vagyok ittt hogy felvilágositást adjak a realitásrol.”
  • 15. Cerwin 2010. február 15. 07:19
    „Spitfire

    Eddig rossz borokat kostotál. Van 3-4 soproni borászat, ahol Európa szinten is kitűnő bort állítanak elő. Mondjuk azokat nem 5-800 Ft-ért lehet vásárolni...”
  • 14. 13.István 2010. február 15. 06:06
    „T. elemér !
    Nem is tudom miért vagy Te itt <moderálva>
    A másik a Debrői Hárslevelü ,valamint a Szürkebarát is Magyar bor nem szürkebaráti!!”
  • 13. elemér 2010. február 15. 00:39
    „A baj az ott kezdödik, hogy már az eredeti cikkben is keverik a szezont és a fazont. Ezt pedig csak bedobják, anélkül hogy olvasnák. Elég egy kotyvasztott cikk az angolul. Eredeti cikkben, Manhattanben (NYC) mint ahogy a kép mutassa is árulják a bort, pohárban, meg Losziban is. Én megkostoltam mindegyik bort nyáron Mo.-n, és egyik se izlett. Maradtam a Debröi Hárslevelü és Szürkebarátinál.

    http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703436504574640350204756252.html

    Egyáltalán kinek irták a cikket, mert nem a "Wall Street Journal" olvasói vásárolnak az üzletben bort. Átlag ember az nem olvassa ezt a ujságot, se a NYT-t. Vannak bor befektetök akik megrendelik nagyban a bort és spekulálnak. Amerikában bemegy az ember az üzletben és külön vannak az amcsi és külföldi borok. Aki konyit a borhoz, az nem is nézi a külföldi borokat, mert tudja hogy tulvannak árazva. Itt magyar borokat is lehet találni amik lehet olcsóbbak igaz, vacak felirásokkal a többi borok között. Magyar borok is drágábbak mint az amcsi borok, és nem tetszenek, süket nevekkel és megjelenéssel. Hogy lehet igy bort árusitani Amerikában ? Úgy mint a Pick szalámit és Gyulait. Szóval maga a marketing is rossz. Ezért a leleményes pincér az asztalnál árulja pohárban $7-ért mint a palacsintát. Magyarok ezért nem is veszik. Maradunk csak az amcsi boroknál.”
  • 12. isti50 2010. február 14. 22:31
    „Azt én sem értem, hogy miként engedhet meg magának a Kisalföld ilyen hibáktól hemzsegő cikket. Amúgy az tényleg nem Kalifornia, hanem New York-Manhatten.”
  • 11. Spitfire 2010. február 14. 22:13
    „tőlem vihetik az összeset, mert a soproni bor olyan savas, hogy képtelenség jóízűen elfogyasztani...”
  • 10. bobo 2010. február 14. 21:57
    „Tehát összefoglalva: nem stimmel a fotó, a címbeli helyszín és a külföldi cikk maga 1 hónapos. Ráadásul a korábbi kisalföldes hírben, amire az írás eleje utal, egy szó sem esik erről a borászatról, egyedül a hozzászólóknak köszönhető, hogy említés esett róluk.”
  • 9. rusa 2010. február 14. 21:41
    „Tényleg, hogy jön ide Kalifornia? A cikkben egy szó sem esik róla (a címen kívül). A képen pedig a sárga komp a háttérben a Staten Island Ferry és akkor a város az bizony New York (bár lehet, hogy tévedek, mert a World Trade Center nélkül már nem olyan jellegzetes a látkép).”
  • 8. Lobbo71 2010. február 14. 19:09
    „Mi köze Kaliforniának a Wall Street Journal-hoz?”
  • 7. isti50 2010. február 14. 18:19
    „Ja, ennyi erővel azt is meg lehetne írni, hogy a Taschner borait meg a kínai piacon értékesítik...”
  • 6. bobo 2010. február 14. 17:47
    „Ez fizetett hirdetés, vagy mi?”
  • 5. isti50 2010. február 14. 14:03
    „A cikkel csak az a baj, hogy a Népszabadságban kb 1 hónapja már megjelent a hír az amerikai újságról:

    http://www.nol.hu/gazdasag/kivalo_magyar_borokrol_ir_a_wall_street_journal

    A másik pedig, hogy bem csak az amúgy kíváló Pfneiszl pinvészet boraihoz lehet a tengerentúlon hozzájutni a Soproni Borvidéről.Az pedig már csak hab a tortán, hogy a képen nem Katrin Pfneisl szerepel, hanem éppen a nővére Birgit.
    Gratulálok ismét ügyes voltál PHL!!!”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A csapatmunka híve, a díj szerinte közös siker

A magyar kultúra napja alkalmából Bibliotéka-emlékéremmel jutalmazták Szigethy Magdolnát. Tovább olvasom