Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Autócserét kér a soproni tulajdonos

Dezamits Norbert április 19-én vásárolta Renault Clio autóját a csornai Kristóf márkakereskedésben. Néhány hét alatt azonban kiderült, több hibája is akad a kocsinak, ezért a tulajdonos kérte az autó kicserélését. Erre azonban nem hajlandó az importőr, a Renault Hungária.
(illusztráció)
Szervizből szervizbe


 – Nekem az autó munkaeszköz, ezért fontos, hogy megbízható legyen – mondotta Dezamits Norbert. – Sajnos, a Clio május közepére elromlott. – A csornai márkaszervizben kicserélték a pillangószelep csatlakozóját. Másnap újból náluk volt a kocsi, ezúttal öt napig. Ekkor a pillangószelep potméterét találták hibásnak. Július 5-én a soproni szakszervizbe vittük a kocsit. Itt megállapították, hibás valamelyik chip, és a pillangószelep is rossz. Ezt követően ismét Csornára vezetett az utunk. Kicserélték a pillangószelep motorját, és három vezetéket elvágtak, amelyeket nem az eredeti állapotukban kötöttek vissza. Úgy gondolom, ha egy új autóval ennyi baj van, akkor már nem érdemes bajlódni vele. Javasoltuk a csornai kereskedésnek, kérjék az autó fogyasztóvédelmi vizsgálatát. Erre csak hosszas huzavona után voltak hajlandók. A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség október 1-jén vizsgálta át az autót és tartott futópróbát.

Az általunk kifogásolt panaszok közül megállapították, hogy a kormányberendezés időszakosan rendellenes kopogó hangot ad álló helyzetben, a középállásból történő bármely irányba való elfordítása esetén, és a javítások során megváltoztatták az elektromos vezetékek bekötéseit. Ezek alapján úgy vélem, hogy jogos az eddig csak szóban kért autócsere.

Kristóf László, a csornai kereskedés és szerviz tulajdonosa szerint az autó hibáit szakszerűen javították ki, gyári utasítás szerint. A kormánymű hibájáról nem is hallottak, ilyen panasszal nem fordult hozzájuk Dezamits Norbert, és a fogyasztóvédelem jegyzőkönyvét sem kapták meg. Az esetleges autócseréről az importőr, a Renault Hungária dönthet.

Minden az előírásoknak megfelelően

– November 6-án hagytam üzenetet Dezamits úrnak – válaszolta érdeklődésünkre Kiss Katalin, a Renault Hungária vevőszolgálatának munkatársa. – A fogyasztóvédelem jegyzőkönyvét ismerjük. Ezzel kapcsolatban műszaki szakértőink megerősítették, hogy a szervizben a párizsi utasításoknak és a szigorú műszaki dokumentációban rögzítetteknek megfelelően végezték az autó javítását. A kormánymű esetleges hibájával pedig forduljon a csornai szervizhez. Kiss Katalin szerint csak abban az esetben lehet szó az autó cseréjéről, ha javítását 30 napig nem tudják elvégezni, vagy szériahibás. Cégük elvben akkor sem zárkózik el a cserétől, ha sok műszaki probléma merül fel, amelyeket igazol a szakszerviz, de a konkrét esetben nyilván nem erről van szó.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tavasszal felújítás kezdődik

Jövőre félmilliárd forintos beruházással megindulhat a fertődi Esterházy-kastély rehabilitációs… Tovább olvasom