Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Ausztrián át: Új vasúti vonal Sopron és Szombathely között?

Egy külföldi, vasutakkal foglalkozó blog szerzője szerint Burgenlandon át új vasútvonal köthetné össze Sopront Szombathellyel. A terv jó, de megvalósíthatatlan.

Javaslatok az új közlekedési infrastruktúrára, nagy sebességű vasút Wien - Maribor között címmel készült egy tanulmány az infrastruct.wordpress.com oldalon angolul olvasható blogban.

Az írás részletesen foglalkozik a magyarországi helyzettel is.

Megállapítják: Sopron és Szombathely között már most is van egy 62 kilométer hosszú vasútvonal. Ez, az Alpok lábát megkerülve C betű alakban vezet, a nagy sebességű vasúti közlekedésre viszont nem alkalmas.

Sopron és Szombathely közötti új volnal. Forrás: infrastruct.wordpress.com
Sopron és Szombathely közötti új volnal. Forrás: infrastruct.wordpress.com


A blog szerint megfontolandó lenne egy teljesen új vasút megépítése.

A magyar kezdőpont Sopron, majd a Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) felé veszi az irány, innen Füles (Nikitsch) következik, majd Grossmutschennél lépné át ismét a határt. A magyar Ólmódon keresztül éri el Kőszeget. Innen páruhazmosan futna az új sín, a már meglévő Kőszeg-szombathelyivel. S majd csak Gencsapátinál csatlakozna rá a mostani hálózatra. A vasi megyeszékhelytől aztán ismét új vonal kellene dél felé.

A szinte teljesen egyenes szakasz 52 kilométer hosszú. A tengerszint feletti magassága 190-310 méter között változik, ezért két rövid rövid alagút megépítésre is szükség lesz.

A blog szerzői egy nagy sebességű vasúti pályát terveztek meg.

A Bécsből induló vonal gyakorlatilag az Alpok keleti részén vezet végig, így éri el a szlovén várost, Maribort. A vasutat aztán adott esetben meg is lehet hosszabbítani Belgrád felé.

Az alpesi hegység meglehetősen hirtelen ér véget, a keleti oldalon, ahol a Pannon-síkság kezdődik.

Az alternatív útvonaljavaslattal kiváltható lenne a Semmering hágó - állítják a szerzők, akik meglehetősen alapos munkát végeztek. Sopron és Szombathely esetében páládul részletezik a két város lakosságszámát, logisztikai helyzetét.

Mint azt a szerzők megjegyzik, a hidegháború idején egy ilyen elképzelés biztosan nem valósulhatott volna meg. A nagy lehetőséget az jelentette, amikor Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz. A fent vázolt javaslat egy határokon átívelő terv, amely végső soron összeköti az Osztrák-Magyar Monarchia egyes országait.

Ezen írásunkban, mi most csak a Sopronnal kapcsolatos meglátásokat, terveket emeltük ki. A blog teljes terjedelmében, ahol szó van még Körmendről, Szentgotthárdról is, angol nyelven itt érhető el >>


A blog szerzői a bevezetőjükben kifejtik: a felvetett javaslatok nem feltétlenül tükrözik, és egyeznek meg az adott országok fejlesztési terveivel. Így, ők a megvalósítás költségeivel, illetve azok előteremtési formáival sem foglalkoznak.

A nyugatmagyar.hu nem hivatalosan úgy tudja, hogy a magyar szakminisztérium szépnek, jónak, ötletesnek és nagy szakmai hozzáértést is feltételezőnek tarja a tervet.  Ám ez nem nagyon megvalósítható. Már csak azért sem, mert az unió, illetve hazánk a már meglévő vasúti infrastruktúra fejlesztésre koncentrál.

Olvasóink írták

  • 9. zoltee 2012. február 23. 20:05
    „Az elgondolás nem rossz. És ugyanígy kellene autóutat-autópályát fejleszteni. Amúgy, a 8.-assal nem értek egyet.

    A lényeg itt nem a Sopron-Szombathely táv, hanem a Bécs-Maribor és a gyorsvasúti lehetőség, ami a C alakú pályán valóban necces lehet 120 km/h felett. A tervezet akár a 200 km/h-t is lehetővé tenné.

    És Bécs-Maribor közt pedig jelentősen csökkenne a menetidő.

    De, az tény: erre kormányzatok akarata és pénz nem mostanában lesz szerintem sem...”
  • 8. miracle 2012. február 22. 19:51
    „Piszok sok értelme lenne milliárdokat beleölni abba, hogy az amúgy nem hosszú menetidő (35-40 perc) rövidüljön esetleg 10-zel. Mondjuk leginkább semmi.”
  • 7. GeryM41 2012. február 22. 16:51
    „IkvaHírLACEE:
    Átszállással se tudsz eljutni Felsőpulyára, hiszen a cikkben is említett Sopron-Kőszeg HÉV már csak Sopron és Neckenmarkt-Horitschon között üzemel a személyszállítás. Onnan tovább csak teherforgalom van, illetve turisztikai céllal hajtányozni lehet Felsőpulyáig (Oberpullendorf). Max. vonat + ÖBB Postbus variáció lehetséges.”
  • 6. Kuvasz 2012. február 22. 14:28
    „3.fcsoproni!

    A mi kis vonalunk Sopron és Szombathely között egyáltalán nem lassú. 120 km/h a sebesség. Utaztál volna 10 évvel ezelőtt, másfél óránál is tovább tartott.”
  • 5. Hozzászóló 2012. február 22. 11:24
    „Ja, én is tudok ötletelgetni és összehordani mindenfélét gazdasági számítások nélkül. A GySEV éppen azért fejleszti ekkora pénzekkel a magyarországi vasútvonalakat, mert olcsóbb errefelé szállítani, mint az Alpokban alagutakat fúrni, arról nem is beszélve, hogy uniós pénzeket a meglévő fejlesztésére lehet szerezni.”
  • 4. IkvaHírLACEE 2012. február 22. 10:25
    „Hiába van Sopronból Ausztria felé most is vasútvonal, nem tudok lejutni vonattal pl Felsőpulyára átszállás nélkül”
  • 3. fcsoproni 2012. február 22. 09:45
    „Most korszerűsítették a szombathelyi vonalat. Akkor nem vetődött fel ennek a gondolata? Akkor lehetett volna közös építkezésbe fogni. Szerintem kifizetődő lett volna az együttműködés. Így maradunk a magunk viszonylag lassú pályáján.”
  • 2. molten13 2012. február 22. 09:20
    „Miért nem sikerül a képet 90 fokkal elfordítani?”
  • 1. sopron700 2012. február 22. 05:06
    „Ami nem Budapestet érint, az már nem is lehet jó!Így vagyunk a Bp. alatti, Dunai hidakkal is.Kéne egy párat építeni,már vagy száz éve beszélik,de valahogy nem kerül soha rá pénz.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hátrahagyta a besurranó a kerékpárját Sopronban - Felismeri?

Ha felismeri a képen lévő kerékpárt, hívja azonnal a soproni rendőrséget. A bejelentést névtelenül… Tovább olvasom