Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 23°C Még több cikk.

Árverseny az utasokért

Az ideális helyzet, ha ezer lakosra egy taxi jut. Ezzel szemben Sopronban mintegy száz kocsija fut.

A Lövér Taxi érdekelt a versenyhelyzet fenntartásában – tudtuk meg Regényi Jánostól, a szövetkezeti formában működő társaság elnökétől. A fix tarifaár esetleges bevezetése Sopronban – szerintük – áremelkedéshez vezetne.

Ezer lakosra egy taxi

Számítások szerint az ideális helyzet, ha ezer lakosra egy taxi jut. Ezzel szemben Sopronban három nagyobb társaság és nyolc szabadúszó mintegy száz kocsija fut a városban. A felduzzasztott taxiszám vezetett oda, hogy kíméletlen árháború indult az utasok kegyeiért.

„ Az utas járna rosszul"

– Abban az esetben, ha a soproni önkormányzat is élne a fix tarifaár bevezetésével, akkor az utasok járnának rosszul – fejtegette Regényi János. – Jelenleg ugyanis – vegyük a mi társaságunkat példaként – a város területén tartós akcióban 550 forintért szállítjuk vendégeinket az első célállomásig. (A törzsutasainknak külön kedvezményeket biztosítunk.) Ez tartalmazza az alapdíjat, a kilométerpénzt és a várakozási időt. A fix ár képzésének egyik meghatározó eleme a kilométerenkét fizetendő díj, amely általában a mindenkori benzinárral azonos mértékű. Nálunk most 200 forint a kilométerpénz, és a többieknél is hasonló összegű, tehát jóval alatta marad a benzinárnak. Lehetne játszani az alapdíjjal és a várakozási idővel, de a gazdaságossági számítások nem teszik lehetővé csökkentésüket. Ezért jelenthető ki, hogy a fix ár bevezetése áremelkedéshez és az utasok elvesztéséhez vezetne, arról nem beszélve, hogy kizárná a versenyhelyzetet.

Megbízható, kiszámítható

A taxistársaságok logikája szerint az alacsonyabb ár több utast vonz. Regényi János is úgy látja, a taxizás Sopronban a tömegközlekedés részévé vált, mert megbízhatóak, kiszámíthatóak, ráadásul olcsóak.
– A fix (magasabb) ár elvben a taxisokat szolgálná, de ez csak a látszat – folytatta az elnök. – A drága taxi elriasztaná az utasokat, a következmény pedig: sokan tönkremennének. A „sok utas, kis haszon" egyelőre biztosítja megélhetésünket.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyetemi leépítések

A Nyugat-Magyarországi Egyetemen is folytatódik a létszámleépítés, mert az idei évre tervezett – törvény által előírt – béremeléshez nincsenek meg a források. A kedden ülésező Magyar Rektori Konferencia a kormányhoz fordul segítségért – jelentette be dr. Faragó Sándor rektor. Tovább olvasom