Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Alagútba visz az elkerülőút

– A tervezési és az engedélyezési munkálatok jól haladnak, de arról egyelőre nincs tudomásom, hogy felgyorsítanák az M9-es út építését – nyilatkozta Wimmer József, a megyei közútkezelő kht. osztályvezetője. – Annak ellenére, hogy indokolt lenne, különösen a Sopront elkerülő szakasz mielőbbi megépítése.
A Sopront elkerülő, autópálya jellegű négysávos út része lesz az úgynevezett M9-es útnak, amely hosszabb távon is megoldhatja a Győr és Sopron közötti közlekedést, csatlakozva a hazai és a nemzetközi autópályákhoz.

Forráshiány

Az eredeti tervek szerint már 2004-ben elkezdték volna építeni a Csornát elkerülő közel hét kilométeres szakaszt, egy évvel később pedig az enesei csomópontot. Ezt követné a 85-ös főút négysávossá alakítása és a Sopront elkerülőút megépítése. – A jelenlegi állás szerint, forrás hiányában, szinte biztosra vehető, hogy jövőre nem látunk hozzá a csornai elkerülőút kivitelezé-

séhez, annak ellenére, hogy már elkészültek az engedélyezési tervek, és hamarosan a közlekedési szakhatóságok elé kerülnek – mondotta Wimmer József. – Az enesei csomópont kialakítására pedig javában zajlik a pályáztatás. A Sopront közvetlenül érintő elkerülőút építése – amely két szakaszból áll – elvben független az előzőektől, vagyis önállóan is megvalósítható lenne. Szükségességét a forgalomszámlálási adatok és a tapasztalatok is alátámasztják. Az első szakasz – amelynek ugyancsak elkészültek az engedélyezési tervei – Nagycenk és Pereszteg között egyesítené a 84-es és 85-ös főútvonalakat, s tartana egészen a jelenlegi szennyvíztisztítóig. Ennek a költsége pontosan csak a kiviteli tervek birtokában számítható ki, de nem megalapozatlan becslések szerint mintegy 25 milliárd forintba kerülne.

Bizonytalan időpontok

A második szakasz a volt Bécsi úti őrsig épülne ki, illetve folytatódna a határkilépőig. Mint megtudtuk, a kiindulópont egy külön szintű csomópont kialakítása lenne. A négysávos út aztán a balfi országút melletti Pihenőkereszt közelében süllyesztve haladna tovább, és Jánostelep után kapaszkodna fel a Virágvölgybe. Összesen öt aluljáró és egy kétirányú alagút kialakítása válik szükségessé. E második szakasz engedélyezési tervei még az év első felében elkészülnek. Hogy mikor válik valósággá, az még bizonytalan.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Repedések a Tűztornyon

Szakemberekből álló csoport vizsgálja a soproni Tűztorony repedéseit, miután egy eltörött… Tovább olvasom