Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Ágfalvi út: fizetni kell, kérdés, milyen megnevezéssel

Az eredeti formában nem lehet bevezeti az használati díjat az Ágfalva és a határ közti úton. Az önkormányzatnak viszont szüksége van a pénzre.

Az eredeti tervek szerint ezen a héten szavazott volna az ágfalvai képviselő-testület a település és a határ közti, mintegy 1,8 kilométeres útra bevezetendő használati díjról.

A Gaál István, a település polgármestere kedden egyeztetett a projekt gazdájával, a VÁTI illetékesével. A hónap végén pedig az öt település - Ágfalva, Somfalva (Schattendorf), Lépesfalva (Loipersbach), Sopronkertes (Baumgarten), valamint Darufalva (Drassburg) - vezetői tanácskoznak a hogyan továbbról.

Az út használata még ingyenes, de hamarosan fizetnünk kell az áthaladásért. Fotó: Magasi.
Az út használata még ingyenes, de hamarosan fizetnünk kell az áthaladásért. Fotó: Magasi.


- Azért nem lehet bevezetni az eredeti formájában az úthasználati díjat, mert azt a hazai és az uniós jogszabályok tiltják - közölte Gaál István. - A testületünk azonban elszánt, és mindent megteszünk azért, hogy törvényes megoldást találjunk. Nem vennénk a lelkünkre, ha amiatt lesz baleset, hogy feladtuk, és nem tudtuk megjavítani az utat. A hárommillió forintos összegre szükségünk van, de ezt a falu saját erőből nem tudja fedezni, miközben vállaltuk, hogy öt éven át az eredeti minőségben üzemeltetjük az önkormányzat tulajdonában lévő, és helyrajzi számmal rendelkező utat.

A közelmúltban 1850 áthaladó sofőrt kérdeztek meg a tervezett használati díjról. Közülük ketten háborodtak fel, s mindketten helyiek voltak.

- Sopron árnyékában mi hátrányos falunak számítunk - ad meglepő magyarázatot Gaál István, hogy miért szeretnének pénzt kérni az járművezetőktől. - Talán kevesen tudják, de mi is ÖNHIKI-sek vagyunk, azaz gyakorlatilag csak az intézményeinket tudjuk fenntartani. Ágfalvának huszonnyolc utcája van, ezek közül húsz nincs leaszfaltozva. Miközben jogos az a lakossági elvárás, hogy tegyük rendbe ezeket.

Mint megtudtuk, a használati díjat, amely elnevezése biztosan más lesz, addig szedik majd, amíg össze nem jön a felújításhoz szükséges összeg. A befolyó pénzt csak az útra lehet fordítani: fizetni a jegyszedők bérét, megépíteni a fekvőrendőrt, kijavítani a padkát, megoldani a téli hóeltakarítást, a kidobott szemét összeszedését.

Azaz, semmiképpen sem lehet például játszóteret építeni ebből pénzből.

- Az áthaladásért kérendő hozzájárulás azt is jelenti, hogy senkit sem kell elküldenünk az önkormányzattól - sorolja a további érveket a polgármester. - Ide tartozik még, korábban volt rá ígéret, hogy rendbe teszi a Közút az Ágfalva és Sopron közti utat. Az elmúlt időszakban úgy megnőtt az itteni forgalom, hogy naponta 1200-1500 autó halad át. Ám, sajnos egyelőre nem látni nyomát a kivitelezésnek.

Az áthaladásért tehát mindenképpen fizetni kell majd, ha nem szeptember elejétől, akkor későbbtől. S az egyelőre kérdés, hogy a használati díjat miként fogják hívni.

Olvasóink írták

90 hozzászólás
  • 90. Nanu 2012. augusztus 05. 17:46
    „mivel nem tudnak pénzt behajtani, pappírt osztogatnak hogy nem kell fizetni? :) még hálásnak is kéne lenni érte ?: )))) nem fog bejönni a szánalmas kezdeményezés? megértem hogy ez rosszul esik szegény vergődő pénzhajhászoknak :)))”
  • 89. 1x2=? 2012. augusztus 05. 11:56
    „88
    Köszi, de ismerem a "dolgokat" Én sem vagyok ágfalvi. "Ennyi".”
  • 88. ruig 2012. augusztus 04. 17:22
    „87.Nem vagyok ágfalvi: Az említett vasúti ember a szüleimnek volt ismerőse és évente három négy alkalommal látogatóban jártunk náluk.Három kocsiból álló szerelvény járt Ágfalvára,élmény volt az utazás.Valamikor a hatvanas évek
    közepén elhelyezték,más községben.A vonatot pedig felváltotta a busz.Ennyi!”
  • 87. 1x2=? 2012. augusztus 04. 16:08
    „84
    Ja meg a Makkos domb a soproni utca mögött. Ott dobáltuk a katonák "tányér sapijukat" beérett " körtékkel kb 7éves lehettem. A katonák "örizték" a tehervonatot. Telitalálat a "tányéron" Nem én voltam, de engem kapott el, mivel a többiek 2-3 évvel idösebbek voltak.........”
  • 86. 1x2=? 2012. augusztus 04. 15:50
    „ruig
    Mint ágvalvai ? Kérdezd meg a BÖHM URAT. Apám volt akkoriban a "suli igazgató" Nagyon szigoru. Mondták a "csajok"a
    a Hegy utcából a Kirchknopf borozóban. Ismered? Néha az András "kanyart nem számolva" egyenesen akart haza bringázni
    Most "feladatot" kaptál tölem.?
    Na Üdv és legyél sokáig AKTIV.”
  • 85. karcsi9641 2012. augusztus 04. 11:39
    „Tisztelt Gaál úr!

    Emlékeztetőül kivonat a pályázatból aminek eredménye a mai út:
    Zielgruppen des Projekts
    Modul 1.:
    - Einwohner der Grenzregion (die Einwohner von Sopron werden auch dazugezählt)
    - Radfahrer Touristen
    Modul 2.:
    - Einwohner der Grenzregion (die Einwohner von Sopron werden auch dazugezählt)
    - Radfahrer Touristen, die aktive Erholung wählen
    Aki nem beszél németül :
    A projekt célcsoportja a határmenti régió lakossága BELEÉRTVE SOPRON LAKOSSÁGÁT IS!
    Ez azóta "elfelejtődött"?”
  • 84. ruig 2012. augusztus 03. 21:07
    „Az Ágfalvi állomás főnök 1956-ban rendszeresen sínautóval közlekedett,de ö nem ment Lépesfalvára.Így még a hatvanas években is sínautózott Ágfalva és Sopron között.Volt szerencsém utazni vele,nagy élmény volt.”
  • 83. 1x2=? 2012. augusztus 03. 18:31
    „81
    Nevetni lehet, de 1956 Novembert irtunk apám tesvére még a "sinautval" jött Ágfalvárol "Lépesfalvára, mikor már "Határ volt. Ok Vasutas volt.Elnézést talán más Falú köti össze Ágfalvát más Osztrák faluval?”
  • 82. eperke52 2012. augusztus 03. 17:36
    „80-as: "nyüzsögtek", valóban, mint ahogyan az autósok is. Most meg mi a baj, az, hogy értesítést osztogattak, hogy egyenlőre nem lesz úthasználati díj (vagy nevezzük bárminek). Szőrnyű, hogy Ön már semminek sem tud örülni.Sőt úgy tudom, hogy a "jobbak" még utilakauzt is kaptak egyik nap ajándékba. Vajon Ön kapott-e? Vagy meg sem állt, - mint egy-két udvariatlan autós - hogy adaadják, pedig nem kellett érte fizetni. És kiket nevezz Ön "ezeknek", több tiszteletet, tanulja meg embertársait tisztelni, mert csak akkor várhatja el, hogy Önt is tiszteljék!Vagy talán annyira igénytelen, hogy erre nem tart igényt? Közben figyelje a híreket, mert úgy tudom - amig javításra kerül az út - egy időre lezárják az útat, szóljon a többieknek is, akiket ismer.”
  • 81. ruig 2012. augusztus 03. 14:43
    „Elfáradtak a hozzászólók!Vagy sínautóval fognak kijárni az út illetve a sín is egyenesebb.”
  • 80. flatron1530 2012. augusztus 02. 09:08
    „Hát ezek elég kitartóak tegnap megint kint nyüzsögtek a papírjukkal!”
  • 79. eperke52 2012. július 31. 16:31
    „Van megoldás! Még sem kellene helyreállítani az utat: balesetveszély figyelmeztető táblát ki kell tenni, aztán ha mégis lesz baleset, akkor majd a rendőrség megszünteti az eljárást, mert nem az útviszonynak megfelelően vezetett az autós. Tudom ezzel az önkormányzati vezetés nem ért egyet, mert mégiscsak úgy gondolják, (megjegyzem nagyon helyesen) hogy meg kell javítani az utat a további romlás elkerülése végett.
    Önök kedves autósok, pedig kizárólag önkéntes adományaikkal ezt támogassák meg és szent lesz a béke.
    Aztán kinek a pénze, meg kinek a pénzéből kell megjavítani és fenntartani az utat, meg mi a jogellenes, meg eszement gondolatai kinek vannak, ki a tehetetlen, azekről sokat lehetne még értekezni, de ennek aztán igazán semmi értelme és nem itt van a helye.”
  • 78. olvasó68 2012. július 31. 15:35
    „Az EU-s pénz egyébként , lévén mindannyian EU állampolgárok (is) vagyunk mindannyiunk pénze, a soproniaké, budapestieké, karakószörcsökieké, teát a MI pénzünk is a 85%-ban van, tehát ez az érv igencsak sántít, teljesen jogellenes ez az álláspont. Ez is.”
  • 77. eperke52 2012. július 31. 15:32
    „T.76-s: tán már meg is van a sztár ügyvédje? A benzinárakat pedig nem az ágfalviak állapítják meg, vagy nem tudta? A határkilépő útról írtam, amerre Őn és az Önhöz hasonlók átmehetnek Ausztriába dolgozni és nem kell akkor mifelénk jönni, kevesebben lesznek, akik rongálják az utat. Még nem nyilatkozott, bár közöm nincs hozzá, vajon mi érdeke fűződik ahhoz, hogy a somfalvi utat használja, talán közelebb van erre a munkahelye, amig sáros volt az út és kiépítetlen merre járt? Továbbra is azt tudom ajánlani, olvasson, ha kell többször is, hogy megértse miről szólnak a válaszok! De ha nem akarja megérteni, akkor nem is fogja, hiába az igyekezet.”
  • 76. olvasó68 2012. július 31. 15:12
    „Mindannyian fizetünk útdíjat, mindegy autós, ugyanis jó vastagon benne van a benzin árában.
    Az Ágfalviak is építhetnének ennyi erővel külön utat Sopronig, járjanak azon, ha már a demagóg és eszement ötleteknél tartunk.
    Én nem tudom Ön vagy nem érti amit olvas, vagy más a probléma...a kérdésem még mindig az, hogy miért az utat rendeltetésszerűen használókon vasalják be az ágfalviak tehetetlenségét?
    A másik amire nincs válasz: hogyan gondolják, hogy 85%-os EU pénzből épített útnál útdíjat szednek ?
    Mondom, mondtam már többször, jogilag teljesen agyament az ötlet. Nem is fogják keresztülvinni, ha csak nem akarnak súlyos pereket a nyakukba venni. Azzal pedig számolniuk kell.”
  • 75. eperke52 2012. július 31. 12:31
    „olvasó68: ha Ön a szabályokat betartja, az nagyon helyes, ezt nevezem példamutató magatartásnak. Ha olvassa a hozzászólásokra adott válaszokat, megtudhatja, hogy az önkormányzat betartja a játékszabályokat, a problémát pedig meg kell oldani. Érdekes, arra senki nem tud választ adni hogy hogyan, csak azt, hogy emeljék a helyi adókat. Én meg azt mondom, hogy a helyi adók helyet, akik élvezik az ut hasznát, azok járuljanak hozzá az út fentarásához, legalább most az egyszer. Az EU-s pénzek felhasználásával kapcsolatban a kötelezettségeket szerintem betartja az önkormányzat, biztosan van egy kifutási idő - remélem minél rövidebb . Utána pedig ismét előtérbe kerül, hogy kié az út, milyen céllal építették, arra használják-e, milyen új forgalmi rendet rendel el az önkormányzat és milyen feltételekkel? Addig meg jó lenne keresni megoldást, pld. Sopron is építsen ilyen utat, 20 cm-rel szélessebbet - ahogyan az egyik hozzászóló javasolta - és lehet arra is átjárni Ausztriába. Ágfalvának ezzel az úttal kapcsolatban - ha nem vette volna eddig észre - az az érdeke, hogy kisebb legyen az átmenő forgalom. A táblák betartásának ellenőrzéséről már korábban volt írás, de nem lehet minden tábla mellé rendelni egy rendőrt és sajnos nem jött be, hogy "két hét alatt rend lesz ebben az országban". Segítsen visszaemlékezni ki is mondta.(Azért megjegyzem, hogy tudom, csak viccből kérdezem.) Ha lenne rendőr, akkor az biztosan elkéri a személyi adatait, de ha például csak engedéllyel rendelkezők haladhatnának át az úton, akkor pedig legyen egészen nyugodt, az engedély kiadásához szükség lesz a személyi adataira - különben nem kapja meg, persze nem kell kérnie, hiszen nem veszi igénybe eztán az utat.Ez is egy megoldás, de nem akarok tippeket adni senkinek, én csak egy ágfalvi vagyok, szeretem a falumat, nyugodtan akarok élni és nem a rohanó kocsik között várni, mikor tudok átmenni az út egyik oldaláról a másikra.
    Megjegyzem azért, hogy a somfalvi úton két személyautó simán elfér egymás mellet ha 50-el megy, higgye el, ki van az próbálva, aztán vannak kitérők, be lehet várni, ha nem tud valaki elmenni a másik mellett, de nem kellene példáulmrodeózásra használni, már erről is szó volt, rendeltetésének megfelelően kell használni az utat, nem a tervezővel van a baj, hanem Önnel, tanuljon meg vezetni, bár Ön állítólag rendeltetésszerüen használja, akkor mi a baj? Adakozzon kérem önkéntesen, amit bizonyára megköszönnek, én is már előre is megköszönöm.”
  • 74. olvasó68 2012. július 31. 11:08
    „A munkaerőpiac megnyitására hivatkozni butaság. Osztrák adatok szerint sem emelkedett lényegi mértékben a munkavállalók száma a korábbihoz képest.
    Ágfalva: " az Önhöz hasonló gondolkodásúak miatt" Mi a problémája tulajdonképpen ????
    Engem mint állampolgárt nem kötelezhet bárki az irataim átadására, jogállamban élünk, vagy Ágfalva külön városállam ??? Mi ezzel a probléma?
    Ha 85 % EU pénz van a projektben arra Önök a életben nem fognak útdíjat szedni, mert az EU elé kerül az ügy ebben biztos vagyok, ha Önök kötik az ebet a karóhoz. Az Önök 5%-ára akarnak az osztrák éves (!) autópályadíjnál magasabb összeget beszedni ??? Ne haragudjanak de normálisak Önök ????
    A szabályokról. Én betartom, Önök képtelenek betartatni, azt sem tudták megoldani, hogy elfogadható szélességű út készüljön, annyi esze nem volt a tervezőnek, hogy arra gondoljon, hogy ESETLEG két autó is közlekedhet egymással szemben egyszerre. Nem kell hozzá akadémikusnak lenni, hogy erre is gondoljon az illetékes.
    Így aztán az Önök dilettantizmusát fizesse meg az, aki rendeltetésszerűen használja az utat ??? Remek ötlet.
    Arra a kérdésre, hogy miért nem tudják ellenőrizni a súlykorlátozást, még mindig nincs válasz... Szóval ???
    Ez az egész verejtékszagú harácsolási terv sajnos nem fog menni, szerencsére, elvégre jog is van a világon.”
  • 73. eperke52 2012. július 31. 06:19
    „Kedves 72-es: Ágfalvának kellene foglalkoznia a munkaerőpiac helyzetével? Ez nem az állam feladata lenne? A határkilépő utakat az államnak kellene felépíteni (és ennél fogva természetesen gondoskodnia a fenntartásukról is és a közlekedési szabályok betartatásáról).Az is egy megoldás lenne, ha minden határmenti település építene ilyen utakat, megoszlana a forgalom. Miért nem teszik meg? Csak pályázni kellene, a pályázatot meg kell nyerni és utána felépíteni és fenntartani az utat. Ez ilyen egyszerű, erről tudnának az ágfalviak mesélni szerintem.
    Az önkormányzat és velük együtt a falú lakosságának nagytöbbsége felismerte a határmentiségből adódó sokterületre terjedő lehetőségeket, a mostani "kedvező hazai munkalehetőségek"-kel járó problémákat azért még sem lehetett felmérni. A somfalvi út (erről az előző hozzászólásokban már volt szó) nem azért épült, hogy a nyugat-magyarországi munkavállalókat "besegítse" Ausztriába. Bár örülök annak, hogy minél több magyar honfitársamnak van erre lehetősége, tud magán és családján segíteni, mivel Mo. nem megy ez, talán mindketten tudjuk, hogy miért nem. Addig pedig azoknak kellene a legjobban megérteniük a falú gondját, aki élvezik ezen útnak a hasznát, és nem kellene olyan kritikával illetni az illetékeseket, amiért azért nem ők tehetnek. Másfele kellene mutogatni a hibákat illetően, én tudom, hogy hová, de persze ez már nem ide tartozik.”
  • 72. miracle 2012. július 30. 21:42
    „Ágfalva
    "57.A megbecsült forgalom előzetes konkrét számoláson alapult. Azóta megnyílt az osztrák munkaerőpiac, ezt nem lehetett előre látni. Egyébként ez a projekt 2007 decemberében indult. Ugye 5 év múlva milyen könnyű okosnak lenni?"
    Ez nekem szólt a sorszám alapján
    Nos, kedves Uram, ha el tetszettek volna olvasni a projekt indulása előtt (!) 3 évvel a Magyar Közlöny 2004/60 számát, akkor már 2004-ben tudták volna, amit "nem lehetett előre látni", miszerint A Csatlakozási Okmány X. melléklete szerint a régi tagállamok (a továbbiakban: EU15, amely a 2004-es bővítés előtti tagállamokra utal) a csatlakozástól számítva legfeljebb hét évre (2+3+2 év bontásban) korlátozhatják a magyar állampolgárok foglalkoztatását egyéni munkavállalóként. Ez így is lett, 2011. május 1-én oldották fel.
    Ugye, hogy milyen könnyű butaságokat leírni 5 évvel a projektkezdés után...”
  • 71. W118 2012. július 30. 15:22
    „to 70. Ágfalva 2012.07.30. 13:08
    "Az uniós pénzt viszont meg kellett nyerni, az nem jár csak úgy."
    Az uniós pénz akkor is meg lenne,ha a pályázatban a pénzszedés ötlete is szerepel?
    "Ha hozhatunk erről rendeletet, az oda felvett önkormányzati dolgozó fogja ellenőrizni, mielőtt a sorompót felnyitja..."
    Na ezt a makacs ragaszkodást nem értem a hamvában született ötlethez.
    Nem hozhat Ágfalva önkormányzata országos hatályú törvénnyel ellentétes Önkormányzati rendeletet.
    Mindegy milyen nevet aggat az úthasználati díjra,törvényellenes.”
90 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sopron terei képekben! Kinek melyik a kedvence?

Tudja, hol van a Kanizsai tér Sopronban? Önnek melyik a kedvence? Írja meg véleményét! Tovább olvasom