Kisalföld logö

2018. 04. 24. kedd - György 14°C | 23°C Még több cikk.

A város mint márka

Sopron - Ma már nem elég szépnek, történelminek és kulturáltnak lenni. Ráadásul ha sok az ajánlat, elveszik az arculat – fogalmaztak tegnap a szakemberek egy turisztikai tanácskozáson. Sopronnak is szüksége van egy markáns márkára...
„Gyönyörű volt a város, kiválóak a múzeumok, szépek a templomok. Jókat ettünk és ittunk." A mondat egy elégedett turistáé, a kérdés csak az, hogy hol, merre járt, s vajon vissza fog-e térni oda. Ez a példa is bizonyítja – állították tegnap a felkért szakértők a Liszt-központban tartott szakmai tanácskozáson –, hogy a XXI. században a márkaépítés elengedhetetlen feltétele a város eladhatóságának.

Taschner Tamás, a Tourinform-iroda vezetője nemcsak szakembereket hívott meg a tanácskozásra, hanem mindazokat is invitálta, akik munkájuk során formálják a Sopronról kialakított képet. Így került egymás mellé a sportmenedzser és a múzeumigazgató, a bormarketingguru és a fesztiválszervező, a szállodaigazgató és a rádióriporter, a tudományos igazgató és az idegenvezető.

A belvárost élettel kell megtölteni, de önmagában már a minőségi turizmus is kevés a város eladhatóságához. Fotó: Magasi Dávid
A belvárost élettel kell megtölteni, de önmagában már a minőségi turizmus is kevés a város eladhatóságához. Fotó: Magasi Dávid

Simon Detti marketingszakértő előadásában hangsúlyozta, Sopronnak is szüksége van egy markáns „márkaesszenciára", amire fel lehet fűzni az ajánlatokat, értékeket. A márkaépítés hatása gazdaságilag értékelhető, forintosítható – nyomatékosította a szakember. Mányai Csaba előadása is ezt erősítette, azzal a nyilvánvaló üzenettel, hogy a minőségi turizmus önmagában már kevés, a turistáknak élmény kell.

– Az embereken hatalmas információs nyomás van, de már hozzászoktunk a „zajhoz". Nyugalmunk érdekében falakat építünk magunk köré, a sikeres értékesítéshez viszont le kell bontanunk ezeket a falakat – hangzott el előadásában. A marketingszakértő szerint Sopronnak olyan jövőképet kell megfogalmaznia, amiben mindenki – fiatal, idősebb, politikus, vállalkozó, befektető és önkormányzat – megtalálja a saját érdekét. Amíg az összefogás hiányzik, Semsei Sándor megfogalmazásában, négy-öt turisztikai tehervonat dübörög külön vágányokon. Valahol össze kellene érniük...

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csendes főhajtás

2000 óta minden év április 16-án országszerte holokauszt-emléknapot tartanak. Sopronban tegnap… Tovább olvasom