Kisalföld logö

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

A reklámra áldozni kell

Sopron - Kevesebb foglalás, kevesebb vendég, kevesebb bevétel – a béke iparágában is érezteti már negatív hatását a globális gazdasági válság. Sopronban felkészültek a szakemberek, s előremenekülnek. Többek között az összefogásban érzik az erőt.
2008 utolsó hónapjaiban a vendégéjszakák száma 7,1 százalékkal volt alacsonyabb Magyarországon, mint egy évvel korábban. A szobafoglaltság mindössze 43 százalék volt, szemben az egy évvel ezelőtti 47,7 százalékkal. Több szálloda elbocsátásokkal, a költségek csökkentésével, s főként a marketingbüdzsé megnyirbálásával próbálta megoldani a problémát. A szakemberek szerint azonban ez rossz stratégia. A kevesebb kommunikáció eredménye csak még kevesebb bevétel lehet. Nem feltétlenül arra van szükség, hogy több pénzt költsenek marketingre, de amit elköltenek, azt okosabban tegyék – mondják a hozzáértők. Sopronban is így vélekednek a szállodaipari szakemberek.

Rakaczki Péter, a Magyar Szállodaszövetség nyugati régiójának vezetője, a soproni Best Western Pannonia Szálloda igazgatója szerint jelenleg kettős a kép. Azok a hotelek, ahol az üzleti forgalomra támaszkodtak elsősorban, már érzik a válság hatását, átlag húsz százalékpontos visszaesést is tapasztalhatnak. A wellness-szállodákban, ahol a kikapcsolódásra helyezték a hangsúlyt, csak később várható a recesszió, s talán nem lesz súlyosabb 10–15 százalékosnál. A verseny egyre komolyabb lesz, de Rakaczki Péter szerint erre nem jó válasz a budapesti erős árverseny.

– A színvonalat kell megtartani és új, ötletes szolgáltatásokat kellene bevezetni. Igen, most különös jelentőséggel bír a marketing, áldozni kell rá, persze ha van miből.

A szállodák felkészültek a recesszióra. Huszár Boglárka és Sipőcz Gergő Budapestről érkeztek Sopronba négy napra. Ha jól érzik magukat, még visszajönnek... Fotó: Magasi
A szállodák felkészültek a recesszióra. Huszár Boglárka és Sipőcz Gergő Budapestről érkeztek Sopronba négy napra. Ha jól érzik magukat, még visszajönnek... Fotó: Magasi

A Pannonia sem csökkenti a reklámra szánt keretet, sőt, ugyanakkor azt is el kell mondanom, hogy egyelőre nem érezhető a hatása ennek. Óvatosak az emberek, most nagyon megnézik, mire költenek. Ezzel együtt számunkra megnyugtató, hogy a nyári szezonban úgy tűnik, nem lesz gondunk – mondta el a szakember.

Hasonló véleménye van Sándorfi Róbertnek, a Hotel Lövér igazgatójának is. – Sopronban még nem érezzük a válság egyértelmű jeleit, de sejtjük, minket sem kerül el a negatív hatás. Éppen ezért igyekszünk okosan felkészülni rá. Több soproni szálloda és idegenforgalmi szakember az összefogásban látta az előremenekülés lehetőségét, ezért megalakítottuk a Sopron Turizmusáért Egyesületet. A közös programok és csomagárak mellett a marketingköltségeken is osztozni tudunk. Én is úgy gondolom, hogy a reklámra áldozni kell ebben a helyzetben is...

Olvasóink írták

  • 10. SAmu 2009. február 16. 13:01
    „Látó, megint jól láttál. Továbbá a 8. 9. hozzászólás isjogos!”
  • 9. mézgaaladár 2009. február 16. 11:17
    „Itt minden szállodás és szakember ébren van! Vegyük észre most azt kell eladni ami van. Ami nincs arról meg lehet keseregni, főleg tenni, mindenkinek. Azoknak a soproniaknak akik szemetelnek, fát tördelnek, stb.
    A turisztikai nagy beruházások eddig elkerülték a várost, de folyamatban van a belváros megújítása, az élményfürdő, stb. A nagycenki kútról kár beszélni, remélem senki nem gondolta, hogy termálhatalom leszünk. Azt a pénzt inkább színvonalas nagyrendezvényekre lehetett volna költeni. Ugyanakkor, ha nincs fúrás, ma mindenki azt szajkózná, ezek a szerencsétlenek, nem tudnak a termálvíz lehetőséggel mit kezdeni. Kíváncsi lennék egyébként, hogy a tippeken kívül, ki lenne hajlandó tenni is a városáért?”
  • 8. polgmester 2009. február 16. 09:28
    „Én a sok reklám újságot tenném szóvá!A v.látó egységeknél, sok mindenről,kell a reklám! DE:az a sok szenny-
    lap ami a a város szemetének a nagy része! A kihordók nagy része bevágja a lakóépületek kapuján,mielőbb
    elfogyjon,és letelt a munkaidő!Mi pénzbe kerül ez a sok szennylap!? Igaz van aki a MÉH-be gyűjti!
    Van egy nő aki a Titcóját kitömi úgy,hogy ki sem lát a kocsiból,a kocsi alja a földet súrolja a súlytól!!!
    A városon végig viszi. A Rendőrök ezt évek óta nem láják meg?BALESET VESZÉLY!!!”
  • 7. látó 2009. február 15. 10:52
    „Kedves Totyis!

    Szerintem még legalább 3 dologban gázolunk nyakig:
    1. Tancácsadókban
    2. Marketing és Pr "szakemberekben"
    3. és nem mellékesen 17 mrd. adósságban...”
  • 6. Totyis 2009. február 15. 08:26
    „Sopronban sajnos minden halott... A belváros romos, nincs elegendö parkolóhely, gyenge szinvonalu nyári programok mellett nyakig gázolunk a kutyaszarban, és az utakról még nem is beszéltem. Minden magára adó városban a helyi lakosoknak kedvezményt biztositanak a múzeumi belépök árából Sopronban miért nem?”
  • 5. FREDDY/S 2009. február 15. 06:38
    „mézgaaladár !

    Az info2009* által leírtak azért pontosítják válaszodat, nemde...”
  • 4. SAmu 2009. február 14. 22:31
    „info 2009-nek igaza van.!!! Milyen minőségű "szakemberek" dolgoznak itt, ha a város vonzereje csökken. ..? Alacsonyszintű hakniprodukciók az ünnepi heteken 1/3 -ára töltik meg a kőfejtőt, noha 2000 főre tervezik a nézőteret bővíteni. KI fog elmenni oda, mikor Mörbisch, St. Margarethen szuperpridukciókat kínál?. A Múzeumok belépődíja 250-szeresére nőtt az elmúlt 30 évben, noha a fizetések (átlag) nem nőttek 250-szeresen. (példa. a Storno magánmúzeumot 4 Ft-ért lehetett megnézni, most ezerért!). A Tűztoronymozi érdektelenségbe fulladt, a meghirdetett Oscar díjas rendezők nem jöttek el....
    A Pro Kultura évről évre borsos árakon bizonyítja fokozódó alkalmatlanságát. Idén még kevesebb vendéget jósolok.
    Aki jól akarja magát érezni a szomszédos Ausztriába kénytelen menni (példa: A mörbischi borünnepen 9 , azaz kilenc borpincét lehett végigkóstolni, korlátok - megkötöttségek nélkül 5, azaz öt euróért! Rustot két napon keresztül 29 borpincével 15 euróért. Hol van itt ilyen?
    Egyetlen borkostoló 4500 ft-ba kerül itt! (hirdetés az Árpád u. sarkán)”
  • 3. info2009* 2009. február 14. 20:19
    „Talan nem reklamra kellen kolteni, hanem beruhazasokra, hogy a vendegnek legyen itt mit csinalnia. Vegigsetalni a lepusztult belvarosban es Loverekben nem eleg vonzo a legtobb vendeg szamara. Miert nem fejlesztik a balfi furdot? Egy szinvonalas gyogyfurdo rendkivul vonzo lenne, de ugye egy benti medencevel nem mondhato fejlettnek. Mi tortent a nagycenki furasokkal? Nagy a csend. Esetleg fejleszteni a sipalyat es hoagyuzni, mint ahogy azt mashol is teszik, es szinvonalas eloadasokkal tarkitani sopron repertoarjat. Persze az is segitene, ha a rendorseg gondoskodna arrol, hogy ne ussenek le holgyeket fenyes nappal Sopron belvarosaban.
    Egy jo vallalalatnak nem kell reklam, mert szajrol-szajra jar a jo hir, es visszaternek a vendegek. A lovereki szallodak 99%-a kommunista szinvonalu. Folytassam? A magyaroknak nem kell reklamozni Sopront, tudjak mi van (nincs) itt, a kulfoldi vendeg pedig kulfoldre megy ha szinvonalat akar, tehat ebrendjunk fel almunkbol, hogy lepusztult kornyezettel turistak hada fogja Sopront ostromozni.”
  • 2. mézgaaladár 2009. február 14. 18:10
    „Freddy, van egy jó hírem, megbecsülik Sopronban a vendéget a szállodák. Ha te is segítesz, mert vendégváró lakosság nélkül nincs turizmus, akkor nagyobb az esély, hogy átvészeljük a recessziót!”
  • 1. FREDDY/S 2009. február 14. 17:29
    „A vendéget mindig meg kellene becsülni, nemde...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Embercsempészek a vádlottak padján

Sopron - Bűnszervezetben, üzletszerűen elkövetett embercsempészés bűntette és más bűncselekmények… Tovább olvasom