Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

A Piroskákat nyugdíjazzák, a GYSEV zöld-sárgára vált

Az újonnan átvett vonalak mellett a régieket sem felejti el a GYSEV. Másfél éven belül eldől, hogy Sopron és Győr között épül-e még egy sín.

A GYSEV Zrt. idén októbertől 214 kilométer pályaszakasz üzemeltetését vette át a MÁV Zrt.-től. A Rajka-Porpác-Szombathely, a Szombathely-Kőszeg, valamint a Szombathely-Zalaszentiván vonalakon a vasúttársaság december 11-én kezdte meg a személyszállítást.

-Társaságunk célja, hogy egyre inkább szolgáltató-központú, és az utazóközönség igényeihez igazodó menetrendi struktúrát alakítsunk ki - mondta el a hétfői sajtótájékoztatón Takács Ádám személyszállítási üzemeltetés vezető. - Egy, már kialakított menetrendet kaptunk a MÁV-tól, ezért várhatóan 2013-tól változhat érdemben a vonatok indulási-érkezési rendje. Tovább folytatjuk azonban a megkezdett igények, javaslatok felmérését. Szeretnénk elérni, hogy vonatainkkal még jobban kiszolgáljuk a munkába, iskolába majd onnan haza igyekvőket. A másik fő szempont, hogy tovább csökkenjen a menetidő. Fontos változás, hogy a Szombathely-Kőszeg vonalon ismét lesz jegyvizsgálat. Az ő feladatuk a jegy és bérletek mellett az utasok tájékoztatása, segítése.

Ungvári Csaba vezérigazgató-helyettes, Rázó László szóvivő, Takács Ádám üzletág vezető az új motorvonat mellett.
Ungvári Csaba vezérigazgató-helyettes, Rázó László szóvivő, Takács Ádám üzemeltetés vezető az új motorvonat mellett.


Fontos változás, hogy a BZ-k, azaz a Piroskák helyett a jóval korszerűbb Jenbacher típusú motorvonatok közlekednek a fentebb felsorolt vonalakon. A vasúttársaság összesen hét ilyen járművet vásárolt meg az ÖBB-től.

Körmend és Zalalövő között még szilencium van
A Körmend és Zalalövő közötti szakaszon fel kell újítani a pályát, így ott szünetel a vasúti forgalom. A tervek szerint a vasúttársaság uniós forrásokból szeretné elvégezni a beruházást. Kedvező esetben 2013-ban, 2014-ben kezdődhet el a rekonstrukció.



- Ki kell emelni, hogy az új motorvonatok akár 120 km/óra sebességre képesek, szemben a BZ-k 80 km/órájával - tette hozzá Ungvári Csaba vezérigazgató-helyettes. - Az újonnan átvett szakaszokon 100 km/órás sebességre van hitelesítve a pálya. Szombathely-Kőszeg között a vonatok nyolcszor állnak meg. Úgy is tud rövidülni a menetidő, ha a motorvonat jobban gyorsul és hamarabb, csendesebben áll meg. Így képesek leszünk arra is, hogy az igényekhez igazodva Kőszegen mindenhol megálljon a járat.

A Jenbachereket 1987-ben kezdték el gyártani Ausztriában. Négytengelyes motorkocsikról van szó, amely mind menettulajdonságai alapján, mind a kényelmi szempontok szerint megfelel a mai kor követelményeinek. Utasbarát belső berendezés, a kényelmes ülések, a kiváló rugózás jellemzi a motorkocsikat.


A nyugatmagyar.hu kérdésére, amely szerint az új vonalszakaszok mellett a régiek fejlesztésére is jut-e elég figyelem és erő, Ungvári Csaba így válaszolt:

"Az utóbbi időben, valóban kicsivel többet foglalkoztunk a pálya átvételével, azonban az utazóközönségnek ebből semmit sem szabad észrevennie. A szolgáltatás színvonala sehol sem romolhat, sőt, annak nőnie kell. A vasúttársaság nem tette le azon tervéről, hogy Sopron és Győr között még egy sínpálya épüljön meg. A hatástanulmányok, elemzések egy-másfél éven belül elkészülnek. Ezt követően lehet dönteni a folytatásról. Pozitív eredmény esetén uniós pénzekre lehet pályázni, majd kezdődhet az építkezés. De ez egy hosszas folyamat.

Olvasóink írták

  • 5. Pistike 2011. december 14. 15:15
    „3. csd

    Ebben tévedsz! Ezek nem azok a motorkocsik, amik már 20 éve közlekedik már Sopron és Wr Neustadt között.
    Ezeket most vásárolta a GYSEV.”
  • 4. bogabo 2011. december 14. 14:12
    „ja, ne örüljünk ennek se, menjél csak Bzmot-tal..”
  • 3. csd 2011. december 14. 01:58
    „az " új " GySEV motorvonat 20 éve közlekedik már Sopron és Wr Neustadt között az ÖBB színeiben:)”
  • 2. macizoli 2011. december 13. 12:31
    „Sok sikert a fejlesztésekhez!
    Csak két kérdésem van.
    1.Miért nő a menetidő Sopron-Győr között?
    2. Miért nem lehet rendesen,szabályozottan fűteni a szerelvényeket?”
  • 1. SzImike 2011. december 12. 21:12
    „A kérdésem az lett volna, hogy az a tervezett másik sínpálya mellett, vagy egy új nyomvonalon épülne? Már régen arról hallani, hogy a jelenlegit áthelyeznék és úgy bővítenék.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A soproni hétvége képekben - Zúzott a HS7 - fotók

Fotósunk a hétvégén ismét számos buliban, koncerten járt. Nézze meg galériáinkat! Tovább olvasom