Kisalföld logö

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 25°C Még több cikk.

A legmodernebb Siemens-mozdonyt tesztelték

Sopron - A GYSEV-nél teljesítette 5000 km-es tesztüzemét a Siemens egyik korszerű villamos mozdonya, az Eurosprinter.
A szlovén vasúttársaság (Slovenske Zeleznice) három áramnemű Siemens gépe biztonsági rendszerét tesztelték a magyar–osztrák vasúttársaság vonalain a napokban.

– Kétszázharminc kilométeres végsebesség és háromezer tonna gond nélküli mozgatása – ezek a legfőbb jellemzői annak a korszerű, közel 1 milliárd forintba kerülő Siemens Eurosprinter villamos mozdonynak, amely nemrég futotta 5000 km-es tesztüzemét a GYSEV vonalain – tájékoztatott Stöckert Dávid, a GYSEV Zrt. szóvivője. – A több mint tizenkilenc méter hosszú piros mozdony további érdekessége, hogy három áramnemű, vagyis a szlovén mellett az osztrák, a német, az olasz, a horvát és a magyar felsővezeték-rendszer alatt is képes nehéz tehervonatok vagy gyorsvonatok továbbítására.
A teszthez a magyar–osztrák vasúttársaságot szakmai felkészültsége miatt választotta partnerül a Siemens.

A GYSEV vonalain tesztelték a Siemens legkorszerűbb mozdonyát. A vasúttársaság felújítja korábbi villamos mozdonyait is.
A GYSEV vonalain tesztelték a Siemens legkorszerűbb mozdonyát. A vasúttársaság felújítja korábbi villamos mozdonyait is.

A GYSEV gépészeti üzletágánál ugyanis évek óta összesen tíz – öt saját és öt bérelt – Siemens villamos mozdonyt alkalmaznak, amelyek az egymástól eltérő áramnemű vezetékhálózattal villamosított Kelet-Ausztria és Nyugat-Magyarország között is működnek. A vállalat soproni műhelye pedig el tudja végezni a legfontosabb biztonsági ellenőrzéseket és karbantartásokat.

Stöckert Dávid elmondta még: a GYSEV korábban beszerzett villamos mozdonyát is felújítják a vasúttársaság soproni műhelyében.
Legutóbb egy V43 típusú villamos mozdony nagyjavítását végezték el, a munka fél évig tartott. Ennek során kicserélték a gép irányításában létfontosságú, 11,5 kilométernyi vezetéket magában foglaló vezérlési kábelköteget.

A vezeték egy olyan speciális sínben érkezett meg a műhelybe, amely teljes egészében lemásolta a mozdonybeli felépítését, megkönnyítve a beszerelési munkákat. A vállalat új arculatának megfelelő matricázását is elvégezték. A vasúttársaság gépészeti üzletága a jövőben újabb, a vállalat tulajdonában lévő V43-as mozdonyok nagyjavítását tervezi.

Olvasóink írták

  • 18. LAZA 2008. május 24. 12:51
    „Azért fejlesztenek ezen a vonalon mert kb.30-40 éves az elmaradás mondjuk Ausztriához képest.(lehet,hogy ennél is több)
    A nemzetközi forgalom megtizszerezése elvileg könnyü lehetne mivel az én tudomásom szerint jelenleg egyetlen személyszállító vonat közlekedik Bécsújhejtől-Jenesdorfig)Gyakorlatilag viszont szinte még ez is megvalósíthatatlan. Pontosan a jelenlegi forgalom szabályozás miatt.(mint már valaki említette:állomástávolságú közlekedés)”
  • 17. látó 2008. május 23. 08:07
    „Akkor várjunk.”
  • 16. miracle 2008. május 22. 20:52
    „látó.
    Egy nagy frászt kétvágányúsítják. Egyiket se kétvágányúsítják. Nem tudom honnan vetted ezt a hülyeséget, de majd kb 2010 végén- mikor kész lesz a felújítás - magad is meggyőződhetsz erről. Úgyhogy ennyi alátámasztásnak eléggé nem elég.
    Mellesleg nyugodtan lehet 4 vágányú is, ha a Sopron-Ebenfuth 1-vágányú marad.”
  • 15. látó 2008. május 22. 20:24
    „Miracle!
    A Sopron Szombathely kétvágányosítás terv elkészült. A Szombathely Körmend Szentgotthárd vonalat szintén felújítják, kétvágányosítják villamosítják. Gondolom ennyi alátámasztásnak elég.
    Arról se hallottál, hogy Sopron Pereszteg közt "szélesítik" az utat?”
  • 14. aggodo 2008. május 22. 20:05
    „Fogalmam sincs, lehet hogy kozuton hozzak a soproni terminalra? En csak azt mondom, amit a hirekben olvastam, hogy az OBB meg fogja tizszerezni a teher forgalmat a Sopron-Szombathely vonalon, ezert fejlesztenek. Talan oket kellene megkerdezni a pontos tervrol.”
  • 13. miracle 2008. május 22. 19:50
    „Látó
    Kíváncsi vagyok, hogyan fog bejönni az a sokszoros forgalom Ausztriból Sopronba és úgy le tovább, valamint vissza, ha a Sopron-Ebenfurth és a Wr.Neustadt-Sopron vonal 90%-ban már most telített, hmm?
    Az egész hálózaton egyvágányú pálya van, állomástávolságú közlekedés, 100-120-as max, 600m-es állomások.
    Itt igen-igen sokáig nem lesznek milliószám 3000 tonnás 2000 m hosszú vonatok 2 percenként egymás után.”
  • 12. aggodo 2008. május 22. 19:32
    „Tisztelt Mindenki!
    A jelenlegi magyar tehervonatok semmik ahhoz kepest, ami Nyugat-Europaban megy, mind sulyra, mind hosszusagra, mind menetsurusegre. Ezt tapasztalatbol mondhatom, mivel egy ilyen fovonal mellett eltem evekig, minden 5 percben elduborgott egy, ugy hogy az egesz haz rezgett es repedezett. Ejjel-nappal. Ugyhogy aki meg ezt nem tapasztalta, nem tudja. Nem baj, majd megvarjuk amig beindul a forgalom es mindenki megtapasztalja a dolgokat.
    A masik tema "az inkabb vasut mint budos kamion" - mindkettoben lesz szerencsenk, ha nem kerulte el a figyelmet az a teny, hogy amint az elkerulot megepitik (egy-egy savban) talan ket ev mulva, nem lesz suly korlatozas ervenyben, es MINDEN meretu kamion itt johet el, max 1000meterre a soproni hazaktol es uj lakoparkoktol. Na most a dizel buz nem fog Ausztria iranyab menni ugye, mivel a Del-Keleti szeljaras nem jellemzo. Szelcsenben Sopronban lesz szmog, eszak-nyugati szel iranynal Nagycenkre megy mind, del-nyugati szeliranynal pedig a Ferto-tora. Ha pedig eszak-keleti, akkor Sopronra. Az osztrakok az osszes Olaszorszagba, Szloveniaba es Horvatorszagba meno forgalmukat itt fogjak atkuldeni, hogy kimeljek az utjaikat es ne szivjak a buzt.
    Ausztriaban is volt szerencsem elni, igy ismerem az osztrak mentalitast. Gyarmatnak es szemettelepnek tartanak bennunket, es ha ugy latszik, hogy kozos hatar-menti beruhazasokat terjesztenek elo az Unional, az csak azert van, hogy minel tobb penzt felmarkoljanak.
    Es hogy semmit sem tehetunk, miert nem utanozzuk a szomszed gazdakat, es allitsuk a traktorokat, teherautokat a tranzit utakra es a vasutra stb. Vagy mar a traktorok is osztrak kezben vannak? Ne legyunk mar birkak es rabszolgak!!!”
  • 11. látó 2008. május 22. 18:02
    „A probléma az, hogy nem igazán láttok túl a dolgokon. Az éremnek mindíg két oldala van és azt is meg kell vizsgálni, hogy mit miért tesznek. Mindennek van ok okozati összefüggése. Szerinted csak azért kezdik el fejleszteni a vasútvonalat, mert ennek a rengeteg embernek akarnak kedveskedni? Nem lehetsz ennyire naív.
    Persze, hogy nincs benne szó Szentgotthárdról meg szemétégetőről, de próbáld meg összekapcsolni az eddigi híreket, információkat is.
    Én is szorgalmaznám, hogy a kamionokat, melyek csak tranzitra használják az ország útjait igenis használják a vasúti ROLE-t.
    Én csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy mi lesz várható. Az hogy téged nem érdekel az elég aggasztó.”
  • 10. 1 hozzászóló 2008. május 22. 15:54
    „Aggódó!

    Tényleg nagy hülyeségeket beszélsz! Én születésem óta vasútállomáson élek a családommal, és abszolút nem zavar a vonat! Sokkal kényelmesebb, mint a busz! És az hogy több lesz a tehervonat forgalom,miért zavar téged? Inkább szagolod a büdös autókat? Vagy jobb lesz, ha több lesz a közlekedési baleset a teherautók miatt? Hisz úgy is mindig arra panaszkodik a nép, hogy a sok kamion így meg úgy!!! Szerintem inkább legyen tehervonat, mint egy rakás őrült sofőr a közúton!

    Miracle-nek teljesen igaza van!!!”
  • 9. miracle 2008. május 22. 14:34
    „Akkor olvasd el megint a cikket, hogy hol van benne szó egyáltalán Szentgotthárdról, nem hogy a szemétégetőről.
    aggodó a 3000 tonnás teherbírás kapcsán kezdett el róla fantáziálgatni. 3000 tonnás vonat az egész országban nincs, mintahogy 230 km/h sem lesz 50 évig. Biztos több tehervonat jön majd erre, de ha az szerinted baj, hogy emiatt több lesz a GYSEV bevétele akkor fölösleges vitatkozni. Egyébiránt a fenti mozdony nagyrészt személyszállító vonatokat húzkodott a teszt során és Sopron-Győr között, csak úgy mondom.”
  • 8. látó 2008. május 22. 13:12
    „miracle!

    Sajnos szerintem nem más téma! Ki lehetne építeni de nem fogják. Azért nem, mert akkor a vonatoknak semmering felé kéne menni grazig és onnan vissza heiligenkreuztig. Ez gazdaságtalan, ráadást ez akadályozná a személyszállításukat. Én láttam már olyat, hogy egy IC gráz felől késve érkezett, mert meg kellett várnia, hogy egy tehervonat megelőzze.
    Azt se felejtsük el, hogy a teherszállítás sokkal kifizetődőbb, mint a személyszállítás. Arról nem is beszélve,hogy a teherszállítás nyereséget a személyszállítás viszont veszteséget hoz egy cég számára.
    Nem igazán érdeke itt senkinek, hogy a személyforgalmat fellendítsék.
    De ha tudsz olyan okot, hogy miért, akkor azt szívesen veszem.”
  • 7. miracle 2008. május 22. 12:51
    „aggodó jó nagy hülyeségeket beszélsz.
    Az utasok is bőven fogják tapasztalni az előnyöket, 120-as pálya lesz, új peronok, villamosítás (most MÁV-dízelek járnak ott). De persze végül is lehet hagyni lerohadni mindkét vonalat, mind a MÁV-nál vala szokás, esetleg még visszahozni a BZ-ket is. Tiltakozni meg tiltakozz ott, ahol kiadták az építési engedélyeket a vasút mellé. A vasút előbb volt ott.
    A szemétégető meg teljesen más téma, mellesleg Ausztri felől is ki lehet szolgálni és akár most is, ehhez nem kellene vonalfelújítás.”
  • 6. látó 2008. május 22. 12:36
    „A tiltakozás mit sem ér! A gotthárdiak 6 azaz 6 éve kérik! az osztrákokat, hogy szüntessék meg a Rába habzását. Szerintem mindenki tudja,hogy szarnak az egészre egy nagyot, és tovább szennyezik folyót. Ezzel ökologiai pusztítást végezve.Az más kérdés, hogy a megépült gotthárdi gyógyfűrdő is veszít vonzerejéből, ami az ott élőknek új perspektívát jelentene arra, hogy felfuttassák településüket. Arról nem beszélve, hogy a megélhetésüket is segítené. De sógoréknak ez se elég, még odaterveztek egy szemétégéetőt. Gondolom az ittélők is tudják, hogy ausztria felé ritkán fúj a szél. Ott is ez a helyzet. Ez lefordítva annyit tesz, hogy a szemétégető által kibocsátott szenny 90-95%-a gotthárdra szálna.
    Nem tudom mért van az, hogy mi csak asszisztálunk mindenhez.
    Egyébként a GYSEV-nek van a legkevesebb beleszólása a dolgokba a maga 10% körüli részesedésével.
    Az osztrákoknak el kéne azon gondolkodniuk, hogy ez nem a gyarmatuk!”
  • 5. aggodo 2008. május 22. 10:21
    „Olyan teher es szemetforgalom lesz nehany even belul Sopronon keresztul, hogy duborogni fog ejjel-nappal az egesz varos. Az embereknek fol kellene ebredni mielott ez megtortenik (hiszen az OBB nem azert fejleszt, hogy a magyar utasokat luxus modon utaztassa), es TILTAKOZNI a Sopronon keresztuli teherforgalom novelesevel kapcsolatban. Ha az OBB/GYESEV novelni akarja drasztikusan a teherforgalmat, foldalatti alagutba kell terelni az osszes forgalmat, MIELOTT az megtortenik. Veszelyes aru, szemet, radiaktiv es robbanasveszelyes aru - ami a rendszeres teherforgalom resze es a legnagyobb nyereseget produkalja. Nem veletlen, hogy az Osztrakok nem a sajat orszagukon keresztul fogjak ezt szallitani. A magyar kormany pedig hogy segitse oket, meg fel is ujitja nekik a vonalat. Ha a korgyuru keszen lesz, nem csak a vonatok fognak Sopronon keresztul duborogni, hanem a kamionok is, dizel buzt kipufogva. A varos vezetesenek el kellene gondolgoznia ezen...sajat vedelmunk erdekeben...”
  • 4. 1 hozzászóló 2008. május 22. 09:12
    „Kedves aggódó!

    Csak hogy megnyugtassalak, én már láttam (nem egyszer) az új mozdonyt, az egyik Győrből Sopronba tartó gyorsvonat elején. Nem csak a tehervonatokra használják a Siemenseket! De ha többet járnál vonattal,akkor ezt tudnád!

    Kiss Gyula: Nem csak "tavaszifőzelék-színű" mozdonyok vannak! Van pl. olyan is, ami kék színű és egy szép, focilabdás kép van az egész mozdonyra festve. De ha nem tetszik a mozdonyok színe, menj busszal, vagy kocsival!”
  • 3. látó 2008. május 22. 09:02
    „Kedves aggódó!
    Szerintem nem ausztria és olaszország között járnak majd a vonatok. Megítélésem szerint ez lesz a "szemétvonat",ami bécsből indul és szentgotthárdig viszi majd a rakományát, ha megépül az égető. Ott az ipari parkon keresztül huzzák a vagonokat és a helyiek legnagyobb örömére "örömtüzet" gyújtanak a szemétkupacból. Ne legyen igazam, de van egy ilyen látomásom. Gondolom nem az utasok kényelméért villamosítanak szombathely és szentgotthárd között. Valamint eleve olyan tengelyterhelésűre tervezik a vasúti pályát, hogy ezeket a vagonokat is elbírja.
    Ne legyen igazam de.....”
  • 2. Kiss Gyula 2008. május 21. 23:04
    „Remélem, nem festik át ezt is a förtelmes és ízléstelen "magyar" GYSEV-es tavaszifőzelék-színre ...”
  • 1. aggodo 2008. május 21. 22:23
    „Itt a 3000 tonnan a hangsuly. Nehogy azt higgyuk, hogy bennunket fog ropiteni a gyorsvasut. A 10-szeres teherforgalmat (ami ugye Sopronon keresztul fog bonyolodni Olaszorszag es Ausztria kozott) szeretnek ezzel bonyolitani.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fertődi városfejlesztés

Fertőd - Csütörtökön ülésezik a fertődi képviselő-testület. Napirenden szerepel a Városfejlesztési… Tovább olvasom