Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 6°C | 14°C Még több cikk.

A kétüteműeknek várniuk kell a zöldkártyára

Sopron - „Trabantunknak 2009 márciusáig érvényes a műszakija, mégsem találunk olyan szervizt, ahol kiadnák rá a zöldkártyát. Így nem merjük használni az autót" – panaszolta Sopronban a Turzay család.
– Tavaly decemberben úgy nyilatkoztak az illetékesek, hogy újabb négy évre engedélyezik a kétütemű autók használatát. Ehhez képest megdöbbenéssel tapasztaltuk, hogy egyetlen szervizben sem vállalták Trabantunk zöldkártyájának kiadását – mondta Turzay György. – Hiába hivatkoztunk a pár hónappal ezelőtti információra, a szervizekben közölték: ők is hallották a nyilatkozatot, viszont az erre vonatkozó rendelkezés nem jelent meg a Magyar Közlönyben. Ennek következtében nincs jogalapjuk a kétütemű autók zöldkártyájával foglalkozni. Méltánytalannak érezzük ezt, hiszen a Trabant- és Wartburg-tulajdonosok is fizetik a biztosítást, a súlyadót, így azonban mégsem merünk vele autózni, hiába érvényes a kocsi forgalmija 2009 márciusáig.

Turzayéknak és a kétütemű autók tulajdonosainak várniuk kell, hogy a módosítás megjelenjen a Magyar Közlönyben. Fotó: Magasi Dávid
Turzayéknak és a kétütemű autók tulajdonosainak várniuk kell, hogy a módosítás megjelenjen a Magyar Közlönyben. Fotó: Magasi Dávid

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kommunikációs főosztályán megtudtuk: a járművek környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló rendeletben érintett a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium is. Ők a kedvezőtlen légszennyezettségi adatok miatt a kétüteműek katalizátorral való felszerelésének határidejét – a GKM által képviselt 2011. év vége helyett – 2010. december 31-re javasolták csökkenteni. Az egyeztetéseken kompromisszum született. Eszerint érdemes 2010 végén – az esedékességtől függetlenül – elvégeztetni a kétütemű járművek környezetvédelmi felülvizsgálatát, mert akkor e járműveket 2011. december 31-ig lehet katalizátor nélkül használni. A GKM reméli, hogy e megállapodás után a módosítás – s ezzel együtt a zöldkártyakiadás szabályozása – mielőbb hatályba léphet, addig valóban nem lehet ilyen engedélyt kiadni.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy a kétütemű autókra vonatkozó szabályozás 2002-es életbe lépése óta számuk a harmadára csökkent, jelenleg legfeljebb 100 ezerre tehető. Túlnyomó többségük vidéki kistelepüléseken fut. A forgalomból való kifuttatásukhoz a megfelelő türelmi idő biztosítása indokolt.

Olvasóink írták

  • 13. Borza János 2008. május 03. 11:00
    „Jo lenne ha a kispénzű emberekre is gondolnának a céges autókkal furikázó illetékesek. örülnék ha megszületne a pozitiv döntés.”
  • 12. Trabant 2008. április 10. 11:59
    „Deaák téri játszótéren a gyermekek egy óra alatt mennyi kipufogó gázt szívnak be, amikor két oldalon közel 1000 gépkocsi méltóságteljesen halad el és adja le a kipufogógázt.
    A játszadozó gyermekek egészégére!. Ki kellene a tér ezen szakaszáról a a gépkocsiforgalmat időszakosan kitiltan! Talán még nem késő!”
  • 11. Agent 2008. április 09. 14:15
    „"A GKM reméli, hogy e megállapodás után a módosítás - s ezzel együtt a zöldkártyakiadás szabályozása - mielőbb hatályba léphet, addig valóban nem lehet ilyen engedélyt kiadni."

    Na ez sem semmi azért, egy MINISZTÉRIUM reménykedik (!!!!!), hogy a másik MINISZTÉRIUM majdcsak mecsinálja ami a dolga, ez annyira tipikusan Magyar dolog sajnos, ahogyan az összes bürokratikus ügyben, gyakran a szomszédos közhivatalok postai úton LEVÉLBEN kommunikálnak egymással a 21ik században, illetve amikor az ügyfélnek kell szaladgálni a-b-c-és d pontok között oda vissza, mert a hivatali alkalmazottaknak derogál megemelni a telefonkagylót, mivel nem kötelező. Egy pillanatig sem szoktam sajnálni azokat a "köztisztségviselőket" akik utcára kerülnek, majd a versenyszférában csak néznek bután, hogy hűha, itt bizony dolgozni kell. Szerintem az összes "Közszolgáltatótól" meg lehetne vonni a "Köz" jelzőt, ahogyan a "szolgáltatót" is. A veteránná nyilvánítás gondolom a kétüteműek esetében még drágább mint a katalizátor, tehát jóval meghaladja a piaci értéket. Érdekes, hogy nem szorult annyi ész egyesek fejébe, hogy a maradék kétütemű átlagos napi 5km-e feleannyira szennyezi a levegőt, mint amikor én levágom a füvet a kertben.”
  • 10. Zsoltika 2008. április 09. 14:01
    „Ez az egész ZK-história nem más , mint egy ocsmány , aljas , hazug képmutatás a törvényalkotók részéről . Ezzel csak a kispénzű szerencsétleneket fogják megfingatni , más "eredménye" nem lesz . Mert ugyebár nem ezek a kocsik azok , amikkel a tulajok évente 30000 km-t mennek... És ha ez így van , akkor talán el kéne gondolkodni azon , hogy mi szennyez jobban : egy ilyen , keveset futó kocsi ( amikből már amúgy is kevés van ) , vagy pl. egy ma divatos - de amúgy abszolút értelmetlen - buckajáró , amivel a milliárdos tulaj furikázik , éves szinten mondjuk több tízezer km-t ? Főleg úgy , hogy sokan még sz*rni is kocsival mennének , ha lehetne... Egy szó , mint száz , ennek semmi értelme nincs . A "nagyemberek" odefent persze tesznek az ilyen esetekre magasról , hiszen retorzió úgysem lesz miatta a kisemberek irányából , másfelől pedig ők könnyen elautókáznak a szép új - és qrva drága - A6-osaikkal , sofőrrel , államköltségen...

    Üdv :

    Egy - talán joggal - dühös trabantos”
  • 9. Agent 2008. április 09. 13:41
    „Hát, az biztos, hogy egy méter dróttal, szigetelőszalaggal, csiszolópapírral, komináltfogóval, pár villáskulccsal és csavarhúzóval és persze az elmaradhatatlan nejlonharisnyával bármilyen hibáját meg lehetett reparálni:)”
  • 8. norman 2008. április 09. 12:59
    „sántha te kis gyökér! az jár 2T-vel aki megszállott,szereti a hangját, illatát, egyszerű szerelhetőségét stb. akit eddig nemtudtak félreinformálni, +aki nem olyan majom, hogy új autó miatt eladósodjon 10évre, aztán hónap végén már gyalogol mert nincs zsé tankolni vagy kell a kötelező "szervizekre" mégis játsza az agyát hogy újautómvan

    Egyébként a rendelet NEM TESZI KÖTELEZŐVÉ A KATALIZÁTOR FELSZERELÉSÉT, csupán a zöldkártya határértéket változtatja CH 2000 ppm-re és erre nyújt alternatívát szerintük a katalizátor(megfelelő olaj, jól beállított gyújtás és karburátor, tiszta kipufogórendszer=határérték teljesíthető)
    A katalizátor meg nemsokat ér keverékolajozás+rövid távok megtétele mellett!”
  • 7. trabi go 2008. április 09. 10:41
    „Trabanton szállni élvezet, gyorsabban száll, mint a képzelet
    Pöfög és röfög, huh de klafa, az orrod alá döngölöd, kis maca:-))))))”
  • 6. Menyhárt Károly 2008. április 09. 09:45
    „egyáltalán nem elmebeteg hanem sajnos lassan olyan világ lesz mint régen örülünk ha egy trabant lesz.és igazat adok Agentnak azt is meg kellene nézni mikor a láncfürész okádja a füstöt. meg sok más.”
  • 5. Agent 2008. április 09. 09:17
    „Nem elmebeteg, van akinek nem futja másra, ez van.
    Viszont a hazai bürokratikus, törvényileg támogatott idiótizmust jól jellezi a helyzet, szerintem jelenleg a láncfűrészek, fű és szegélynyírók + babetta-simson maradékok többet füstölnek mint ez a pár maradék trabi-wartburg-barkas, és bizony ezek is kétüteműek, mindenféle katalizátor nélkül....”
  • 4. sántha zsolt 2008. április 09. 07:34
    „könyörgöm 2008-at írunk!!ki az az elmebeteg aki még mindig kétütemű szarokkal jár??????”
  • 3. menyhart károly 2008. április 09. 06:56
    „ijen szarokkal foglalkoznak.mint a trabant.kérdem én a sok lepusztult lada skoda meg dizelek ugyan úgy okádják a füstöt az nem baj?? pedig a dizel kibocsájtó füstje sokkal mérgezőbb mint a trabié.”
  • 2. Jakab Janos 2008. április 09. 04:15
    „Vele egyutt temetik el huseges trabantjat. A honfoglalokkal huseges lovaikat temettek el, hogy a masvilagon is szolgalja oket.”
  • 1. jozsi 2008. április 09. 03:03
    „A nenivel egyutt fog kihalni a trabant, a wartburg es a szuclizmus.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az egészséges ifjúságért

Sopron - „Már a gyerekek körében is egyre gyakoribb az elhízás és a magas vérnyomás" –… Tovább olvasom