Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

A GYSEV tesztelte a berendezést

Kifogástalanul működött a GYSEV tesztelésén az a találmány, amely a vasúti és közúti kereszteződések biztonságosabbá tételét szolgálja.

Pauer Béla nyugdíjas mozdonyvezető társával, Demény Rezsővel közlekedésbiztonsági berendezést szabadalmaztatott, melynek éles próbáját tegnap tartották a fertőbozi és a hidegségi vasúti átjáróknál. A szabadalom lényege, hogy a készülék mozdonyon lévő része jelet sugároz kilencszáz méteres távolságig, a járművekbe beépített vevőkészülék pedig ennek észlelésekor figyelmezteti a sofőröket: „Vigyázz, vasúti szerelvény közeledik!"

A tesztelésen a GYSEV és a MÁV, valamint a Kisalföld Volán szakemberei vettek részt. A szabadalmaztatott találmány kifogástalanul működött mind a mozdonyon, mind a rendelkezésre bocsátott autóbuszon. A jelenlévők ugyanakkor felvetették, miként kerülhető el a fölösleges riasztás például olyankor, amikor a közút párhuzamosan halad a vasúttal, illetve ha nem szintbeli kereszteződéshez ér a szerelvény. Demény Rezső ezzel kapcsolatban elmondta, a felvetett problémák kiküszöbölésére már tudják a megoldást, javában zajlik a prototípus továbbfejlesztése. „Ami pedig a költségeket illeti, 4–5 fénysorompós csomópont kialakításának az árából biztosítható lenne az országos lefedettség. Egy adókészülék mintegy hétezer, a járművekbe való vevőkészülék pedig háromezer forintból kijönne" – tette hozzá.

Érdeklődésünkre, hogy mikor várható a találmány országos alkalmazása, a vasúttársaságok képviseletében Edlinger János, a GYSEV pályavasúti üzemigazgatója elmondta: a GYSEV minden olyan technikai újítást támogat, amely az adott kereszteződések nagyobb biztonságát szolgálhatja. Ugyanakkor a közlekedési felügyelet hozzájárulása nélkül nem lehetséges a találmány bevezetése. Összefoglalva: egy olyan egységes rendszer, műszaki és jogi környezet kidolgozására lenne szükség, amely a berendezés rendszerbe állítását és működtetését a legapróbb részletekig tisztázza. Ez akár évekbe is telhet.

– Az elmúlt három évtizedben hazánkban vonattal ütköző autóbuszokban százkilencvenen haltak meg, a sérültek száma is meghaladta a százat. Az anyagi kár szintén jelentős. Fontosnak érezzük mindazon készülékek mielőbbi bevezetését, amelyek hozzájárulhatnak a katasztrófák megelőzéséhez – nyilatkozta Bognár László, a Kisalföld Volán forgalmi és kereskedelmi igazgatóhelyettese. – Úgy gondoljuk, hogy országos és egységesített rendszert kellene kiépíteni. Ebben akár élenjáró szerepet tölthet be a most tesztelt találmány.

– A vasúttársaságokkal és a Volánnal is véleményeztetjük a tesztelést, a kapott dokumentumokkal pedig a közlekedési felügyelethez fordulunk a továbblépés érdekében – zárta a készülék soproni próbáját Pauer Béla feltaláló.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kétmillió euró a bánfalvi kolostorra

Új fejezet kezdődött az üresen álló sopronbánfalvi karmelita kolostor történetében: a helyreállításhoz kétmillió euró vissza nem térítendő támogatást nyert pályázaton a tulajdonos egy norvég alaptól. Az épület rehabilitációja a következő év első felében kezdődhet el. A bánfalvi kolostor helyreállítási munkálatai várhatóan két év alatt fejeződnek be. Tovább olvasom