Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

A GYSEV pályaszakasza európai színvonalú - fotók!

Ünnepélyesen átadták a 48,6 milliárd forintos összértékű beruházás részeként kialakított körmendi transzformátor állomást kedden.

Február 1-jén ünnepélyesen átadták a 48,6 milliárd forintos összértékű beruházás részeként kialakított 25 kV feszültséget biztosító körmendi 120/25 kV-os transzformátor állomást.  A transzformátor állomás a decemberben átadott, villamosított Sopron – Szombathely – Szentgotthárd vasúti pályaszakaszt szolgálja ki.

Ha a wifi hálózat kiépül a GYSEV Zrt. vonalán, akkor nem csak műszakilag, de az utazóknak nyújtott szolgáltatásaiban is az érintett pályaszakasz lesz Magyarország egyik legkorszerűbb vasútvonala.

A Sopron – Szombathely - Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítése projekt keretében készült el és került ünnepélyesen átadásra 2011.02.01-jén a körmendi alállomás. Az Európai Unió Kohéziós Alapjának társ-finanszírozásával megvalósuló Sopron – Szombathely - Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítése projekt keretében a Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalat a GYSEV Zrt. villamosította. A projekt részeként megvalósult, a villamos vontatáshoz szükséges 25 kV feszültséget a ma átadott körmendi 120/25 kV-os transzformátor állomás biztosítja.

Galéria!

A 16 MVA transzformátor kapacitással rendelkező alállomás vállalkozói szerződése 2010 áprilisában került csak aláírásra, a terület építés előtti rendezése 2010 júliusában kezdődött meg. Az alállomás 2010 decemberében már biztosította a villamos vontatáshoz szükséges energiát. A GYSEV Zrt. soproni központjából távkezelt alállomása hiánypótlás nélkül, a szerződött áron készült el OVIT Zrt fővállalkozásában. A vezérlést biztosító korszerű, digitális integrált irányítási rendszert a PROLAN Zrt. tervezte és valósította meg saját gyártású eszközeivel. A kivitelezés során 7500 méter kábel, 40 tonna acél és 450 m3 beton került beépítésre. Az összehangolt munkának köszönhetően 40 nappal a szerződésben rögzített határidő lejárta előtt készült el a beruházás.

˝Az OVIT Zrt. stratégiai célja, hogy a vasúti projektekben az eddiginél is aktívabb szerepet vállaljon. A szolgáltatási palettáját szélesíteni kívánja a felsővezeték építéssel, a biztosító berendezések telepítésébe és egyéb villamos munkákba való bekapcsolódásával, illetve az acélszerkezetek területén meghatározó beszállítójává válhat a vasúti iparágnak.˝ – mondta Gopcsa Péter az OVIT Zrt. vezérigazgatója

A körmendi alállomás üzembevételével, A GYSEV Zrt. Ausztria területén Graz irányába, akár Gleisdorfig képes lenne egy esetlegesen megépülő villamos felsővezetéket vontatási energiával ellátni és ezzel a vasúti szolgáltatások minőségét megemelni.

A GYSEV Zrt. célja, hogy a műszaki fejlesztések mellett, szolgáltatásainak bővítésével is törekedjen az utazóközönség teljes körű kiszolgálására. „A vasúttársaság 2011-es célkitűzése az ingyenes internet elérés biztosítása a teljes vonalon." – mondta Dávid Ilona a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Olvasóink írták

  • 3. info2009* 2011. február 05. 16:12
    „Nagyszeru. Johet az osszes Nyugat es Easyak-Europa teher tranzit Olaszorszagba es Szloveniaba es Horvatorszagba, mert hogy ezert epitettek, nem azert, hogy a magyar szemely forgalmat segitsek. Majd ha nem lehet atmenni ejjel nappal a soproni duborgo vonatoktol, akkor kerdezzek meg a tisztelt soproni lakosokat. Miert nem teszi a GYESEV fold ala a varosi szakaszt vagy miert nem viszi Kophazan keresztul?”
  • 2. miracle. 2011. február 03. 07:55
    „egyszerűen örülnék annak is ha nem késnének a vonatok, nem kell több, köszönöm”
  • 1. Kuvasz 2011. február 01. 17:10
    „Gratulálunk+”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Modern környezetben tanulják a vendéglátást a soproni diákok

A soproni Danubius Szakképző Iskolában környezetbarátabb, takarékosabb és modernebb környezetben… Tovább olvasom