Kisalföld logö

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 6°C | 10°C Még több cikk.

A GYSEV jön a MÁV helyett Nyugat-Magyarországon?

A kisalfold.hu megkérdezte a GYSEV-et: a vállalat a bővüléssel kapcsolatban akkor nyilatkozik, ha hivatalos értesítést kap.


"A Népszabadság cikke Antali Károly miniszteri biztos úr és a MÁV elnöke közötti levélre hivatkozik. Bár a lap szerint annak tartalma a GYSEV, vállalatunk csak akkor kívánja kommentálni az értesülést, ha arról hivatalosan értesítést kapunk a témában illetékes minisztériumtól" - válaszolta a kisalfold.hu kérdésére Stöckert Dávid, a GYSEV Zrt. kommunikációs munkatársa

A szóvivő hozzátette: "A vonalátvételekről a GYSEV vezérigazgatója, Dr. Székely Csaba két héttel ezelőtt tájékoztatta a médiát. A bővüléssel kapcsolatban az akkor elhangzottaknál több információval nem tudunk szolgálni."

Előzmények - Leállhat a MÁV Nyugat-Magyarországon

Bezárhat a MÁV a nyugat-dunántúli régióban: a társaság 12 vasútvonalát a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) venné át.

A Népszabadság Antali Károly közlekedési kormánybiztos levelére hivatkozva azt írta: Andrási Miklósnak, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójának lehetővé kell tennie, hogy a 607 kilométer vasútvonal bekebelezésére éhező GYSEV "haladéktalanul" megkapja a terjeszkedése tervezését segítő adatokat.

A Népszabadság szerint a MÁV-nál a közlekedési miniszter állásfoglalására várnak. A jövő évben 12 vasúton váltaná le a MÁV-ot a GYSEV - írta a lap, amely szerint a magyar-osztrák társaság egyszerre venné át a Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala megyében kiszemelt vonalhálózatot, az ezt használó személyszállító vonatok üzemeltetését, valamint az itt dolgozó 1.200 vasutast. Információik szerint a cég a terjeszkedését a határ túloldalán, Burgenlandban és Kelet-Stájerországban is megéreznék: a GYSEV az osztrák állami vasút öt - együttesen 183 kilométer hosszú - vonalát is szeretné megszerezni.

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. Hugi27 2009. november 04. 17:13
    „"Mocskos wc-k, koszos állomások? A Győr-Sopron vonalon néhol már állomás sincs, sőt esőbeálló sincs! " Csodálkozunk még? Min? Amikor a "szegény" MÁVnak még egy villanykörte cseréje is akár 180000Ft-ba is kerülhet? Hogy oda ne rohanjak. Ez már undorító, ami itt folyik! Szerintem.”
  • 32. kistesó 2009. november 02. 17:40
    „LordByron!
    Mocskos wc-k, koszos állomások? A Győr-Sopron vonalon néhol már állomás sincs, sőt esőbeálló sincs! Figyelmedbe ajánlom a gyorsvonatok utolsó 3 kocsiját: fűtés vagy van, de többnyire nincs, világítás alig, páratartalom viszont, mint az esőerdőben. Hát a wc-t inkább le sem írom. Ezek a GYSEV saját kocsiparkjába tartozó általatok csodált vagonjai. Ja, az "új" kocsikról sem árt tudni: kb30-35 évet már futottak a német vasútvonalakon, ott leselejtezték, a GYSEV megvette, zöld-sárgára festette, aztán mi meg utazhatunk rajta vígan:-)”
  • 31. adalfold 2009. november 02. 09:46
    „mivel a gysev nem pénzmosodája az mszpnek...”
  • 30. kolombela 2009. november 02. 08:36
    „Érdekes, a Gysdevnek megéri a személyszállítás is?”
  • 29. miracle 2009. november 02. 08:22
    „gulyas
    Na, megint jönnek a "jól tájékozott" jobbosok (a kormány mindent szétprivatizál, elad jelszóval)
    Ki privatizál kit? A pálya állami tulajdon, nem lehet privatizálni.
    Üzemeltetni lehet másnak. Vagy más szemlélettel.”
  • 28. LordByron 2009. november 01. 21:26
    „kistesó!
    Azér nézz már meg egy MÁV-os meg egy GYSEV-es kocsit!! Hol látsz te összegrefitizett vagonokat a GYSEV-nél? Mocsokos WC-ket, koszos állomásokat!!?? Azért azokon a vasútvonalakon akik közlekednek, azoknak is szerencséjük lesz, ha a GYSEV veszi át ott a vasútvonalakat.”
  • 27. gulyas 2009. november 01. 20:40
    „Nem kell az egekig magasztalni a GYSEV-t, szimpla privatizációról van szó, de legalább nem fognak késni a vonatok.”
  • 26. hovatovabb 2009. november 01. 13:23
    „Az jutott az eszembe amit nemrég halottam :
    "Nyereséges tevékeységet kiprivatizálni,
    Veszteséget termelőt Állami kézben tartani " :)
    Miért veszeteséges többek között a MÁV is /melyik a sok köül?? trakció,pályafenntartás,vontatás v. teherszállítás/
    JA A TEHERSZÁLLÍTÁS NEM VOLT AZ ,AZT EL IS privatizálták :(

    Lehet h annyit kellene kérni a "más vasuttársaságoktól" a pályahasználatért ami fedezné a FENNTARTÁSUKAT...majd ha priv...akkor eljön ez az idő is :) és "mégolcsobb" lesz a vonatjegy is”
  • 25. kistesó 2009. november 01. 11:06
    „Hol éltek? Én a GYSEV-vel utazom nap, mint nap. Tiszta kocsik???? Menetrend, amit be is tartanak???? Színvonalas szolgáltatás???? Ja, és hogy a GYSEV a fejlesztésre költené a pénzt meg, hogy nem rúgja ki a dolgozókat? Ti sosem olvastok újságot, nincs ismerősötök, aki a GYSEV-nél dolgozik? Az elmúlt egy évben több száz embert raktak utcára. A vezetők itt is dúskálnak a pénzben, a melósok meg éhbérért szakadásig dolgoznak. Ja, és a szakértelem: nézzétek már meg, hogy dr. székelynek milyen szakirányú végzettsége van! (direkt írtam csupa kisbetűvel...)
    Semmivel sem jobb, mint a MÁV, ugyanazt csinálják.
    Szóval mielőtt elalélnátok a gyönyörtől, tájékozódjatok!”
  • 24. Totya 2009. november 01. 09:29
    „Attól tartok megint a szokásos lesz minden:
    azt reméli mindenki, hogy jobb lesz és olcsóbban fenntartható, közben pedig elkótyavetyélik azt, amit jól kellett volna működtetni, miközben még folyamatosabbak lesznek a leépítések, a színvonal továbbra sem nő, hiszen még több lesz a pénzkivonás. Az emberek még fásultabbak fognak dogozni, mert már megint csalódiuk kell, mint eddig minden változásban ebben az országban.”
  • 23. Jandex 2009. november 01. 07:40
    „Megint egy észlény more! :))))))))”
  • 22. Jandex 2009. november 01. 07:35
    „20. hozzászólás pisti83
    Ez nem a 7 év "eredménye",ilyen volt ez 40 éve is,a Father szerint!!!”
  • 21. urbaniastapista 2009. október 31. 22:12
    „Miért nincs benn a cikkben, hogy melyik vonalakból áll össze az a 607 kilométer?
    Segítségül: iho.hu alapján:
    Az átveendő vonalak a következők:
    >>Boba-Bajánsenye-Országhatár (102,2 km) - Zalaegerszeggel a közepén, új, most villamosítják
    >>Győr-Pápa-Celldömölk (74,1 km)
    >>Szombathely-Nagykanizsa (101,1 km)
    >>Nagykanizsa-Murakeresztúr-Országhatár (14,9 km)
    >>Murakeresztúr-Gyékényes-Országhatár (16,9 km) -ez a kettő együtt az ország délnyugati vasúti kapuja
    >>Porpác-Csorna-Hegyeshalom-Rajka-Országhatár (111,0 km) - lesz is pozsonyi vonat óránként
    >>Kőszeg-Szombathely (17,3 km) Szombathely-Kőszeg-Sopron-Bécs vonatok lesznek?
    >>Zalaegerszeg-Rédics (48,7 km) - újraépül Szlovénia felé?
    >>Pápa-Csorna (36,4 km) - árukapcsolás, vagy mégis megéri működtetni valamiért?
    >>Körmend-Zalalövő (22,8 km)
    >>Boba-Szombathely (55,9 km) - Celldömölk is zöld-sárga
    >>Zalabér-Batyk-Zalaszentgrót (5,9 km)
    (Összesen: 607,2 km)
    Nekem még a Győr-Veszprém vonal nagyon hiányzik a felsorolásból.
    Kérném a cikkíró honoráriumának negyedét. :)”
  • 20. pisti83 2009. október 31. 21:22
    „Ez várható volt. Lezüllesztették a MÁV-ot majd fillérekért felvásárolják. Akik csinálták és csinálják annak meg csurran cseppen a dologból. Hát itt tartunk ezt hozta a 7 év kormányzás.”
  • 19. bogote 2009. október 31. 19:56
    „Nagyon örülök a hirnek. Aztán csak sztrájkoljanak a süsük!!! Azt hitték nélkülük megáll az élet!!”
  • 18. egyolvasó 2009. október 31. 19:30
    „Fan! Az országban sok olyan villamos vontatással üzemelő vonal van, ahol nem Flirt és Talent jár. Legjobb tudomásom szerint az előbbiből 30 db, az utóbbiból 10 db van a MÁV tulajdonában, azaz nem jut mindenhova. Mindössze Budapest elővárosi vonalain és az 1-es vonalon találkozhatsz velük. Kicsit utazgass másfelé is és akkor megtudod, hogy bakke miről beszél.”
  • 17. Dwatson 2009. október 31. 18:55
    „A Győr-Budapest vonalat is átvehetné,kevésbé aggódnék a megszűnő buszok miatt!”
  • 16. fan 2009. október 31. 18:21
    „bakke a MÁV vonatokról beszélsz? ha igen nem tudom milyen úton közlekedsz vonattal de ahol tud villanyos szemét menni ott vagy stadler vagy bombardier megy azokban van klíma. Nyáron még elmegy de akkor is túloznak vele most télen ülsz a jó melegben hirtelen robaj és azt érzed megy a klíma.”
  • 15. egyolvasó 2009. október 31. 18:19
    „Sajnos hozzá kell tennem, hogy ha a GYSEV átvenné ezeket a vonalakat, attól még a vonatok színvonala egyenlőre nem javulna jelentősen. A Népszabadság cikke szerint a GYSEV megkapná az érintett vonalakon jelenleg közlekedő BZ motorvonatokat és a személykocsikat is az üzemeltetés jogával együtt. Hiába tiszták a GYSEV saját kocsijai, nem hiszem, hogy a MÁV után ki tudná normálisan takarítani őket egy kisebb felújítás nélkül. Mindenesetre abból a szempontból örülök, hogy így talán összehangoltabb és jobb lesz a menetrend a régió nagyvárosai között, valamit kisebb lesz a sztrájkok esélye.”
  • 14. bakke 2009. október 31. 18:05
    „kukszi76
    Redvásak a vonatok, késnek, nincs klíma, büdös van, nem működik a wc, stb.
    Lehet hogy vannak munkahelyek a MÁV-nál, de ha több száz milliárdba kerül a MÁV fenntartása, akkor megéri? Nem. Azt a pénzt könnyen új munkahelyek teremtésére fordíthatnák. A GYSEV nyílván nem rúgna ki mindenkit, szerződésben köteleznék erre.
    A MÁV-nál lévő káoszt egy valós párbeszéd részlettel írom körül:

    Én : - Megnézné kérem, mikor indul tovább a vonat Veszprémből?
    MÁV alkalmazott: - "Öt óra tíz perckor, de ez csak tájékoztató adat, ne vegye készpénznek...

    Ennyi”
33 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Együttműködés a környezetért

A Soproni Állat- és Természetvédők Egyesülete a napokban együttműködési megállapodást írt alá a… Tovább olvasom