Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 13°C Még több cikk.

A fogyasztóvédelem is eljárást indíthat a Hotel Saphir ellen

A Hotel Cardos Kft. ellen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt hivatalból eljárást kezdeményezhet a fogyasztóvédelem.


A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez több panaszbejelentés érkezett a Saphir Aqua Aparthotel (üzemeltető: Hotel Cardos Kft. székhely: 9400 Sopron, Deákkúti u. 16. adószám: 124137760-2-08) szálloda magatartása miatt. A kérelmezők leveleikben előadták, hogy több honlapon is lehetett vásárolni utalványt a Saphir Aqua Aparthotel**** soproni szállodába. A kérelmezők mindegyike azt kifogásolta, hogy nem tudták igénybe venni a megvásárolt szolgáltatást, mivel a szálloda időközben bezárt és nem fogad vendégeket - közölte a fogyasztóvédelem a honlapján.

A kérelmezők pénzük visszafizetését és az elmaradt nyaralásból eredő egyéb károk megtérítését követelnék vissza, ezért fordultak a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez.

A hónap elején bezárt a soproni Saphir Aqua Apartman Hotel. Júliusra és augusztusra mintegy 1800 előfoglalás érkezett, ám a vendégek hiába is mentek, nem volt aki fogadja őket.

A szállásukat előre lefoglaló, és a költségeket megfizető turisták egy levelet kaptak. Ebben közölték velük, hogy a hotel zárva tart, ám július 20-a után, az egyeztetett időpontban már fogadják őket. A kitűzött időpont letelt, a szálloda azóta is üres.

Az előzményekről bővebben itt olvashatnak >>




A fogyasztóvédelmi hatóság azt tanácsolja, hogy :

Első lépésben írásban jelezzék az üzemeltető cégnek, hogy kérik a már befizetett összeg meghatározott időszakon belül történő visszatérítését, eltérő esetben az ügyet jogi útra terelik. A hatályos cégkivonat szerint a hotelt üzemeltető - még működő - cég adatai: Hotel Cardos Kft. (székhely: 9400 Sopron, Deákkúti u. 16. adószám: 124137760-2-08). A fogyasztóvédelmi hatóságnak ebben az esetben a válasz elmaradásának hiánya miatt van hatásköre eljárni.

A Társaság határidőn belül érkező válasza esetén, ha a továbbiakban sem tudnak megegyezni a visszatérítésben - a társaság székhelye szerint illetékes - Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez fordulhatnak kérelemmel a vita további rendezése érdekében, mely testület segít egyezséget létrehozni a felek között.

Ha a Békéltető Testület eljárása sem vezetne eredményre, az igény - keresetlevél benyújtásával - polgári peres eljárás kezdeményezésével a cég székhelye szerint illetékes Soproni Városi Bíróságon (9400 Sopron Pf.: 120) érvényesíthető. Kizárólag bíróság kötelezheti ugyanis a Kft.-t a már befizetett összegek visszatérítésére, valamint az elmaradt nyaralásból eredő egyéb kár megtérítésére.

A mielőbbi eredmény érdekében csoportosan - pertársaságként - ajánlatos bírósági eljárást kezdeményezni, vagy a már folyamatban lévő ugyanezen ügyben kezdeményezett bírósági eljáráshoz csatlakozni.

Az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőség a Hotel Cardos Kft. ellen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt hivatalból fogyasztóvédelmi eljárás kezdeményezését helyezte kilátásba - áll a közleményben.

Olvasóink írták

  • 1. bobo 2011. július 29. 11:43
    „Nocsak, az építtető mindenhol feltűnik? (lista vége)

    http://www.nyugatmagyar.hu/soproni_hirek/top_soproni_adot_nem_fizetok/2232547/”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Top soproni adót nem fizetők

Az NAV frissítette a legmagasabb adótartozással rendelkező magánszemélyek és vállalkozások listáját.… Tovább olvasom