Kisalföld logö

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -7°C | 2°C Még több cikk.

A cél felkerülni a polcokra - hipermarketek borkínálata

A hipermarketek borkínálata megváltoztatta a piaci helyzetet. A nagyobb készlettel rendelkező borászok szeretnének megjelenni a multik polcain.

A borszaküzletek azonban nem aggódnak a nagyáruházak térnyerése miatt.

Rohanó világunkban a legtöbben nagybevásárlás közben a hipermarketek polcairól vesznek le egy-egy palackot, nem keresnek külön borszaküzletet. Éppen ezért sok pincészet szeretne bekerülni a multik állandó kínálatába.

˝A trendekkel nem lehet szembemenni. Véleményem szerint az összes eladás nyolcvan százalékát a nagy áruházláncok forgalma adja, így jelen kell lenni a polcaikon˝ – mondta Rigler Zsolt, a közelmúltban alakult Kékfrankos Kft. egyik ügyvezetője. ˝A nyugat-európai áruházakban általában nagyobb szerepet kapnak a helyi borok, ezen a területen mi elmaradtunk a kontinenstől. Sopronban vannak olyan üzletláncok, ahol egyáltalán nincsenek jelen a helyi borok. Ezen a Kékfrankos Kft. is szeretne változtatni. Nem egyszerű folyamat bejutni a multikhoz, kemények a feltételeik, de azt látjuk, hogy nyitottak az együttműködésre. Több hónapos tárgyalássorozat áll még előttünk, de bízunk benne, hogy lesz eredménye. Persze azért ott is vannak problémák. A palackok kihelyezése, tárolása, évjárat szerinti szórása elég hektikus. Emellett olyan borok is előfordulnak, amelyeknek csökkent a fogyasztási értéke."

Molnár Balázs szaküzletében a Soproni borvidék tölti be a legnagyobb szerepet. Fotó: Magasi Dávid
Molnár Balázs szaküzletében a Soproni borvidék tölti be a legnagyobb szerepet. Fotó: Magasi Dávid

A borszaküzletek, bár konkurenciának tartják a hipermarketeket, nem esnek kétségbe a terjedésük láttán. Molnár Balázs, a Natura Vinotéka tulajdonosa úgy látja, a multik csak egy meghatározott közönséget szolgálnak ki.

Segíteni kell a vásárlókat, ajánlani a borokat, ez pedig csak a vinotékában valósul meg - mondta Molnár Balázs.
˝A kiskereskedéseknek természetesen nem tesznek jót a multik, mivel a nyitvatartási idejükkel nem lehet versenyezni. Figyelemmel kísérem a választékukat, és azt tapasztalom, hogy egyáltalán nem olcsóbbak a szaküzleteknél. Ráadásul a bor speciális áru, bizalmi termék, így nem aggódom, hogy a hipermarketek miatt csökkenne nálunk a kereslet.

Rengeteg jó bor van az országban – én is hatszázfélét tartok – és az emberek maguktól nem igazodnak el ezek között. Segíteni kell a vásárlókat, ajánlani a borokat, ez pedig csak a vinotékában valósul meg˝ – mondta Molnár Balázs.

A kisebb termelőknek nem egyszerű bejutni a multikhoz, nem is törekednek erre mindenáron. Közéjük tartozik a Roll Pincészet is.

˝Mi nem vagyunk jelen a nagyobb áruházakban. Nincs is akkora készletünk, hogy ezt megtehessük, másrészt megvan a kialakult vevőkörünk. Nem szeretnénk, ha a multik ránk kényszerítenék az akcióikat, nem azért dolgozunk egész évben, hogy leértékeljék a munkánk eredményét˝ – mondta Roll Péterné.

Olvasóink írták

  • 2. cickány 2010. április 12. 16:40
    „Jó ez a bolt.Többször is vettem itt bort, a kiszolgálás kiváló volt és az árak is normálisak.Mindenkinek ajánlom !!”
  • 1. bp 2010. április 12. 06:19
    „Balázska...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bővít a Sopron Bank

A Sopron Bank terjeszkedését már befejezte, most meglévő fiókjait bővíti. Tovább olvasom