Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 13°C Még több cikk.

85-ös főút - Burkolatcsere lesz a halálszakaszon

A Fertőszentmiklós és Pereszteg közötti szakaszon tíz év alatt tízen vesztették életüket. A szakemberek elismerték: elkerülhetetlen a burkolatcsere.

Tíz év alatt közel kétszázötven baleset történt a 85-ös főút Fertőszentmiklós és Pereszteg közötti szakaszán, majdnem fele személyi sérüléssel végződött. Ezen a hét kilométeres „halálszakaszon" tíz év alatt tízen vesztették életüket. Az okok között gyakori a gyorshajtás, de a szakemberek elismerik: elkerülhetetlen a burkolatcsere.

Kovács Miklós soproni, Perjámosy István megyei közlekedésrendészeti osztályvezető és Zentai Zsolt forgalomtechnikai mérnök a veszélyes szakaszon egyeztettek arról, hogyan lehet a burkolatcsere előtt é
Kovács Miklós soproni, Perjámosy István megyei közlekedésrendészeti osztályvezető és Zentai Zsolt forgalomtechnikai mérnök a veszélyes szakaszon egyeztettek arról, hogyan lehet a burkolatcsere előtt és után még jobban felhívni a figyelmet a veszélyekre.


A pünkösdi hétvégén, zuhogó esőben ketten haltak meg egy hármas karambolban Fertő- szentmiklós és Pereszteg között a 85-ösön. A karamboltól hatszáz méterre februárban egy munkába siető férfit gázoltak halálra. Tavalyelőtt szintén egy munkahelyére igyekvő asszony halt meg a közelben, miután elütötte az autó. 2012-ben egy karambolban ugyanitt a vétlen autó sofőrje vesztette életét. 2010. május 30-án egy huszonkilenc éves lány csúszott meg az erősen vizes aszfalton, megpördült és ütközött. A helyszínen meghalt...
Tragédiák sora, amik egy hét kilométeres szakaszon belül történtek, ahol már évek óta egyre több kereszt, emlékhely figyelmeztet – hiába? Már internetes csoport is alakult a problémák kibeszélésére, a tagok és a háttérben a szakemberek is rég tudják: baj van az úttal.

Ugyan nem lehet csak a burkolat hibáira fogni a sok balesetet, de az kétségtelen, végét járja a 85-ös főút Fertőszentmiklós és Pereszteg közötti szakaszának aszfaltja. A Kisalföld is számtalanszor figyelmeztetett a hozzáértők szavaival: fokozott óvatossággal kell itt közlekedni. Hetvenes sebességkorlátozó táblákkal is felhívják erre a figyelmet, mégis... Közel tíz év alatt tízen vesztették életüket ezen a szakaszon.
A legutóbbi szerencsétlenségek okán tartottak helyszíni bejárást tegnap a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a rendőrség szakemberei. Gyorsan kiderült, hogy számukra is nyilvánvaló: elkerülhetetlen a burkolatcsere.

– Főleg esős időben az út tapadása nem tökéletes, ezért is van kint a sebességkorlátozó tábla, de sajnos nem mindenki tartja be a szabályokat. A környékbeli önkormányzatok és a rendőrség is többször kezdeményezte az érintett szakasz forgalombiztonságának a növelése érdekében a közútkezelő beavatkozását. Azért vagyunk itt, hogy megbeszéljük, mivel és hogyan lehetne a sofőrök figyelmét még jobban felhívni a veszélyes szakaszra, illetve egyeztetni, hogy milyen forgalomtechnikai beavatkozásokra van lehetőség – foglalta össze a bejárás céljait Perjámosy István rendőr alezredes, a megyei rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője.
Zentai Zsolt forgalomtechnikai mérnök képviselte a Magyar Közutat, s nem is tétovázott a válasszal. Ők is tudják, hogy a burkolatcsere tovább nem odázható.

Az öt évvel ezelőtti tragikus baleset mementója közelében újabb és újabb szerencsétlenségek történtek. A burkolatcsere az egyik problémát megoldja, a többit a sofőröknek kell.
Az öt évvel ezelőtti tragikus baleset mementója közelében újabb és újabb szerencsétlenségek történtek. A burkolatcsere az egyik problémát megoldja, a többit a sofőröknek kell.

– A Közlekedési Operatív Programban szerepel ennek a szakasznak a teljes burkolatcseréje. A munkákhoz szükséges tervekkel már rendelkezünk, a szándék régóta megvan bennünk, bízunk benne, hogy a kivitelezéshez szükséges forrás az év végéig biztosított lesz számunkra, addig is új, sárga hátterű, foszforeszkáló táblákra cseréljük a mostaniakat. Egy hónapon belül kint lesznek – mondta el a lényeget a szakember.

Ám az új aszfaltszőnyeg sem old meg minden problémát – s ebben a szakértők egyetértenek. Ez a szakasz veszélyes marad akkor is, ha kicserélik a burkolatot! Rövid előzési szakaszok, csomópon-
tok, rosszul belátható kanyarok nehezítik a közlekedést, aki gyorsan hajt, továbbra is az életével játszik! Idekívánkozik az a közlekedéstudományi tézis, miszerint ha az átlagsebesség öt százalékkal kevesebb, húsz százalékkal csökken a halálos kimenetelű baleset bekövetkezésének valószínűsége...

– Esőben úgy kellene itt vezetni egész évben, mintha téli fagy volna. Hirtelen kormánymozdulat, erős fékezés nélkül és a sebességkorlátozást betartva. Nem lehet mindent a burkolatra fogni, pláne, ha tudjuk, hogy veszélyes – ad gyakorlati tanácsokat az autósoknak Kovács Miklós, a soproni közlekedésrendészet vezetője. Éppen ezért a rendőrség – a megelőzés érdekében – gyakrabban végez ellenőrzést az adott útszakaszon.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mint a csiga, úgy zárkózunk Ausztriához

Csigalassúsággal zárkózott fel Magyarország Ausztriához az elmúlt két és fél évtizedben. Tovább olvasom