Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

400 voltot kaptak a konnektorok: minden tönkrement

Sopronkövesd - Szikrázásra, füstre, kellemetlen égő szagra riadtak fel pénteken hajnalban a sopronkövesdi Kossuth Lajos utca lakói. Mint később kiderült, az E.ON transzformátorállomása hibásodott meg, ezért túlfeszültség került a hálózatra 617 fogyasztónál. A sopronkövesdiek nem értették, mi történt amikor éjjel eldurrantak a villanykörték, sercegett a falban a vezeték és leálltak a gázkazánok. Riadtan tárcsázták a hibabejelentőt, attól rettegve, hogy akár az egész ház is leéghet. Volt olyan eset, amikor a családfő az udvarra rohant ki a füstölgő televízióval.
Megmérték a fesztültséget és megdöbbenve tapasztalták, hogy a szokásos 230 volt helyett 400 voltot mutat a műszer.

Szakemberek szerint a problémát az okozta, hogy az utca egyharmadát ellátó transzformátorállomás meghibásodott. Ennek hatására túlfeszültség keletkezett, ami ellen nem véd a biztosíték.

Torma Jenő esztergályos a műszaki hiba miatt egy határidős munkát nem tudott befejezni. A családi házában csak azok az elektromos berendezések nem mentek tönkre, amelyek nem voltak bedugva a konnektorba. A vállalkozó azt mondja, a mostani műszaki zavarnak voltak előjelei. Az utóbbi napokban többször is szünetelt a közvilágítás, és gyakran ingadozott a 230 voltos feszültség. Próbáltak segítséget kérni az áramszolgáltatótól, de a soproni ügyfélszolgálaton csak egy hibabejelentő telefonszámot kaptak, amelyet napokig senki nem vett fel.

A bosszúságot tetézi, hogy mindez néhány nappal karácsonyi készülődés közepette történt. A Kossuth utcaiak hűtőszekrényeiben minden tönkrement, ráadásul az ünnepek alatt valószínűleg tévét sem tudnak majd nézni, hiszen nem mindenki engedhet meg magának egy készülékcserét. Ezeknél is nagyobb baj, hogy jó pár lakás fűtés nélkül maradt. A kár összességében több millió forint. Az emberek egyelőre bizonytalanok, nem tudják, miként térítik meg a kárukat: a gépek javítását, a kidobott élelmiszereket és az elégett vezetékek cseréjét a falban. És akkor még nem beszéltünk a rengeteg utánajárásról, idegeskedésről amivel az ügyintézés jár.

Torma Jenő lakásában szinte minden háztartási berendezés tönkrement. Még a villanykörték is eldurrantak... Fotó: Bendek Péter
Torma Jenő lakásában szinte minden háztartási berendezés tönkrement. Még a villanykörték is eldurrantak... Fotó: Bendek Péter

Az E.ON kommunikációs igazgatóságán a Kisalföld megtudta: az egyik 20 kilovoltos vezetéken lévő transzformátorállomás meghibásodása okozta a 617 fogyasztót érintő üzemzavart. A hibát péntek délelőtt tíz órára hárították el. A felmerült számlákkal igazolt kártérítési igényekkel az ügyfélszolgálati irodához (7602 Pécs, Pf. 197) lehet írásban fordulni. A panaszok kivizsgálása után szintén írásban kapnak tájékoztatást az ügyfelek. Hozzátették, a feszültségingadozás ellen úgynevezett túlfeszültség-védelmi relével lehet védekezni, amit a mérő és a lakáselosztó közé kell felszerelni.


Idén nincs szerencséjük

A sopronkövesdieket idén nem csak ez a szerencsétlenség érte. Június végén néhány óra leforgása alatt olyan nagy mennyiségű eső zúdult a településre, hogy kiöntött a Kardos-ér és pincék úsztak el. Az erős szél miatt a település szinte összes háza megrongálódott. A kár akkor több tízmillió forint volt.

Olvasóink írták

72 hozzászólás
  • 72. HZs 2008. december 24. 01:53
    „EON!
    Lehet kibúvókat keresni és igen van személyes ügyfélszolgálat is a világon, csak az a helyzet , hogy ott senki sem foglalkozik a hibabejelentéssel és a panaszokkal. Ott csak eladják a fényezett sz@rt.
    A személyes ügyfélszolgálaton már hétfőn be lett jelentve , hogy ingadozik a feszültség mégsem történt semmi....
    Nem mindig a fogyasztó a hülye , néha lehet az ügyfélszolgálatos is.
    Amúgy meg a mai válságos világban nem tudom , hogy egy cég hogyan engedheti meg magának olyan ügyfélszolgálati munkatársak alkalmazását , akik hanyagsága , nem törődömsége és érdektelensége miatt több millió Ft kártérítés kell majd kifizetni, még akkor is , ha egy ekkora cégnek ez piti kis összeg!?”
  • 71. Georg 2008. december 22. 19:51
    „"szakemberek"
    Nincs tolongás hogy cáfoljátok.a 70. hozzászólást!

    o k o s k o d ó k? hüüüüüüm”
  • 70. arpsoft 2008. december 22. 09:58
    „Szevusztok!

    Az esettel kapcsolatosan két szabályzatot kell figyelembe venni. Az egyik az Egyetems szolgáltatási szabályzat, a másik a Garatált szolgáltatások szabályzat.
    Az egyetemesben le van írva, hogy mi számít vismajor-nak, konkrétan nevesítve vannak az esetek, a műszaki hiba nincs benne.
    A garantált szolgáltatások között szerepel, hogy a szolgáltató vállalja, hogy a feszültség a szolgáltatási időszak bármelyik 1 perces átlagában nem haladja meg a névleges feszültség 115%-át. Ez kb 280V.
    Mivel a feszültség bizonyíthatóan 400V, az időtartam bizonyíthatóan több, mint egy perc, valamint nem Vismajor, ezért az E.ON-t szerződésszegés miatti kártérítési kötelezettség terheli. Ahogy ez a cikkben is szerepel.”
  • 69. Cerwin 2008. december 21. 14:55
    „"az egyik 20 kilovoltos vezetéken lévő transzformátorállomás meghibásodása okozta a 617 fogyasztót érintő üzemzavart"”
  • 68. sturmann 2008. december 21. 14:32
    „Tisztelt okoskodók. Sopronkövesden nullaszakadás történt. Aki nem tudja mit jelent annak itt egy kis adalék, aztán utána vissza lehet olvasni a hozzászólásokat.

    Ha a bizonytalan érintkezés? kötés nem a fázisvezet?kben, hanem a háromfázisú rendszer "nullavezet?"-jében van, akkor ez ritkán okoz tüzet, de ez a nullahiba tönkre teheti az erre kapcsolt villamos készülékeket, és így komoly károkat okozhat (amiért persze a kártérítést is vagy annak kell megfizetnie, aki az érintkezési hibát okozta, vagy annak, akié az a vezeték, amelyben a rossz érintkezés fellépett).
    Itt a lényeg:
    A nullavezet? szakadása vagy rossz érintkezése ugyanis azt okozza, hogy az áramkörök egy részében 230 V-nál lényegesen nagyobb feszültség lép fel, amit természetesen egyáltalán nem ellensúlyoz az, hogy ugyanakkor más áramkörökben a feszültség lényegesen 230 V alá csökken.”
  • 67. Cerwin 2008. december 21. 06:59
    „Alapvetően az a tévedés, hogy néhány EON-os itt azt hiszi, hogy egyenesen Őket, mint dolgozókat támadjuk. NEM!
    Magát a gigacéget, aki több milliárdos profitot termel évente és nem képes fejleszteni rendesen. Ha kár keletkezik akkor meg húzza a száját, kibúvokat keres meg vis majorra hivatkozik.
    Közben a nagyobb profit érdekében nyáron olcsó egyetemistákat alkalmaz, akik miatt jönnek olyan sületlen számlák, hogy az ember hátán feláll a szőr.

    Konkrétan a munkahelyemen van olyan eset, hogy állandóan jönnek kikapcsolni egy nemlétező órát, amin állítólag milliós tartozás van. Már messziről, röhögve intünk az EON-os kikapcsolóembereknek, mert ők is tudják már mi a helyzet. Legalább 10-szer kijöttek megkeresni a bizonyos órát, többször átkutatták a házat, és mindig küldték a jegyzőkönyvet, hogy a bizonyos óra nincs. Erre mi történik? Eladja az Eon egy behajtócégnek a tartozást, aki időről-időre telefonon, levélben zaklat minket, hogy fizessünk...
    3-4 éve nem bírja megoldani az ügyet az E-on!”
  • 66. jamjoe 2008. december 20. 22:11
    „Hello mindenki !

    Véleményem szerint kár ezen vitatkozni, ami megtörtént azon már senki nem tud vitatkozni. Én tudom részese voltam az egésznek. Nálunk is keletkezett kár nem is kicsi. Mégsem vagyunk kiakadva. Kérjük a szerelőktől a szakvéleményeket és várunk arra, hogy benyújthassuk a kártérítési igényt. Többet amúgy sem tehetnénk. jó én megértem hogy most mindenki ideges itt az ünnepeknél de Murphy is megmondta, ami elromolhat az el is romlik! Az is biztos, hogy a rendszer nem tökéletes, de talán most ezek után kicsit jobban odafigyelnek majd. Mindenesetre én kíváncsi leszek az ügy végkifejletére.”
  • 65. EON 2008. december 20. 22:06
    „Nananana Emberek!
    Túl messzire mentünk a túlfesztől!
    De ha már itt tartunk, elmondanám, amit nagyon sokan nem tudnak: olyan még a büdös életben nem volt, senkinek a hibájából sem, hogy valakit túlfizetés miatt is kikapcsoltunk volna. És könnyű azzal takarózni, hogy "én nem kaptam semmiféle értesítést, hogy tartozásom van". Milyen érdekes, nem, hogy a számlákat megkapja, a 3-4 felszólítót meg nem, amiből minimum egy ajánlott! Na ezt magyarázza meg valaki!
    Amúgy, értelmes ember nyomon követi, mennyit fogyaszt, és nem akkor reklamál, hogy jéééé, nekem nem is kell 10 ezer Ft-os számla, mert már nem fűtök villannyal, tessék lejjeb venni, amikor már kikapcsolták.
    Én ha tudom azt, hogy vettem X db berendezést (mosogatógépet, hifit, számítógépet), akkor tudom azt is, hogy több lesz a fogyasztásom. Ugyanakkor ez fordítva is igaz: ha kidobtam a gyerek számítógépét, vagy takarékosságból már nem használom a mosogatógépemet, akkor igenis azt is bejelentem, hogytessék már lejjebb venni a számlámat. ÉS nem akkor reklamálok, amikor már hoppá, nincs áramom. Mert annak, hogy én úgy gondolom, sokat fizetek, de nem fogyasztok annyit, nem az az elintézési módja, hogy nem fizetem a számlát, majd úgyis lesz éves leolvasás!!!!!!!!!!!!
    De ha valaki most megint azzal jön, hogy nem lehet elérni az ügyfélszolgálatot, annak elmondanám, hogy van fax, e-mail, internet, és személyes ügyfélszolgálat is a világon!!!!!
    Annyira könnyű kibúvókat keresni és a másikat hibáztatni, hogy az már fáj!”
  • 64. Gi 2008. december 20. 21:33
    „de a rencernek vannak hibái ezért nem tudják vissza kapcsolni olyan gyorsan mint mi akarjuk ezt nem egy gomb műköteti amire gondolsz!”
  • 63. Georg 2008. december 20. 21:26
    „Szerintem két külömböző esetről beszélünk.(állitólagos tartozás miatt kapcsolták ki,de kiderült hogy túlfizetés van) amilyen gyorsan kikapcsolták,olyan gyorsan kapcsolják is vissza,én erre gondoltam.

    Jó éjt ! BOLDOG KARÁCSONYT!”
  • 62. Gi 2008. december 20. 21:16
    „Ha utána jártál volna tudnád hogy menyi idő a visszakapcsolás! De nem vitatkozom a rencer is hibázik azt is ember gyártotta elköszönök mert ebben sose jutnánk dűlőre mert ahány ember annyi szempont de ez remis baj másképp unalmas lenne az élet köszönöm a beszélgetéseket boldog karácsonyt mindenkinek!”
  • 61. Georg 2008. december 20. 20:59
    „Sajnálom hogy részese vagy a dolognak!
    .......az ügyfelek lem érintkeznek a főnökséggel ezért az ügyfélszolgálatos képviseli a céget!!!!Túl egyszerü azt mondania hogy "sajnos én nem tehetek semmit" a sok negatív kritika azt mutatja hogy nem jó az ügyfelekkel való törődés,ergo változtatni kell!!!!

    pl:Ha a hibámon kívül kikapcsolnak,(mint ahogy valaki írta)akkor AZONNALI intézkedést várok el ,nem küldözgetni kell,meg megigérni hogy hamarosan visszakapcsolnak!”
  • 60. Gi 2008. december 20. 20:41
    „Sajnos lehet hogy neked nemvolt károd a dologból nekem igen mégse mutogatok másokra akik valószínű nem biztos hogy hibásak pl.: hibabejelentők és ügyfélszolgálatosok nem azokat kéne szidni akik nem tehetnek róla!”
  • 59. Georg 2008. december 20. 20:30
    „Gi nézd meg a 7. hozzászólást,és meglátod ki mikor csöppent bele!A másik kedvenc mondatom pedigTE IS CSAK OKOSKODSZ...............ne legyen véleménye senkinek a dolgokról,mert válasz helyett ezt kaphatja.

    Én is elismerem ha tévedek,de ahhoz meg kell győzni,nem "nagy szavakkal "dobálózni!”
  • 58. Gi 2008. december 20. 20:11
    „Georg ezt nem neked címeztem akinek szólt nagyon jól tudja miről beszélek te későn csöppentél bele de te is okoskodni akarsz mint mindenki más de hát mi tis várhatnék az emberektől hisz gyarlók de még én is csak annyi a különbség köztünk hogy én elismerem te nem!”
  • 57. Georg 2008. december 20. 19:57
    „56 Gi
    HA JOBBAN TUDOD AKKOR CSINÁLD!"Szeretem" az ilyen semmitmondó hozzászólásokat . Ez a gond ebben az országban minden kritika után felhúzott orral ezt a mondatot mondják,ahelyett hogy elgondolkodnának,és javítanának a dolgon.A KRITIKÁBÓL ÉPÍTKEZNI kellene,de túl gőgöseg vagyunk hozzá!!!!Amiket én említettem,ahhoz nem kell "szakembernek "lenni,mint ahogy a foci edzőnek nem kell 1.5 órát lefutni.....”
  • 56. Gi 2008. december 20. 19:38
    „Mindenki aki a szerelőket kritizálja és jobban tudja mit hogy kell csinálni jelentkezzen az E.ON-hoz szerelőnek és utánna reklamálhat okoskodhat hogy mi a hiba és hogy miként kell javitani. De tudjátok mit feleslegesen vitatkozik itt mindenki. Mert a hiba sajnos fellépett és a károkon már nem tudunk változtatni!!Én úgy érzem hogy felesleges bármit is irni modani itt a Gyülüület uralkodik semmi más! Egy fontos dolog Karácsony elött nem gyülülködni kell hanem segiteni az embertársainkat! Én ezzel befejeztem!
    A károsultaknak kitartást és Békés ünnepeket kívánok!”
  • 55. ungi 2008. december 20. 19:07
    „Par honappal ezelött epp itt a Kisalföldben lehetett olvasni arrol, hogy melyik aramszolgaltato a legtökeletesebb szolgaltato. Hat a soproniak nagyon csak le vannak maradva .
    Közvilagitast meg nem az Önkormanyzat javittat, hanem ök is a hibabejelentön keresztül ertesitik a szolgaltatot. Viszont a javitasokat nevtelen alvallalkozok vegzik. Legalabbis nem adhato ki a nevük. Par honapja ket egymas melletti lampa nem vilagitott az utcankba, jelentettem az Önkormanyzatnal, egy hetig semmi nem törtent. Jelentettem közben en is, mondtak, 14 nap. Harom het mulva meg mindig semmi. Tapogatoztunk a sötetben, estünk-keltünk, senkit nem erdekelt. Hibabejelentö minden alkalommal közölte, 14 nap. Ügyfelszolgalat közölte, nem az ö reszortjuk. Györi központ mindent megigert, nem törtent semmi. Panasziroda Pecs, közölte, kivizsgalja az ügyet. Közben eltellett 5 het. Ismet hibabejelentö, kertem, adjak meg az alvallalkozo telefonszamat, nem lehetett. Aztan mondtam, en is hangfelvetelt keszitettem minden alkalommal, es most mar perelni fogok. Ja, en nem keszithetek!Aztan jobb ötletem tamadt. KISALFÖLD!!!Erdekes modon, 10 orakor hivtam az ujsagirot, 12-kor kinn voltak szerelni. Ennyi!
    E-on dolgozoknak meg csak annyit, setaautokazas helyett dolgoznanak, mert valahanyszor E-onos auto megy elöttem, kerülget a nyavalya, mert többel, mint 60 nem mennek. Ugy latszik ugy is dolgoznak, ahogy autoznak. A sok aramkimaradast meg a viharok miatt ki lehetne vedeni, ha vegre a földben vezetnek el a kabeleket, mint mas nyugati orszagokban.”
  • 54. Georg 2008. december 20. 18:55
    „Kedves xxx4 !


    Csak mondom hogy te is tisztában legyél vele ez szolgáltatás,és FIZETÜNK érte,tehát elvárható hogy a fogyasztó igényeihez igazítsák!!!!!
    Ha nem akar esti műszakba dolgozni a leolvasó, kell helyette más valaki aki vállalja..... van-lesz jelentkező elég,nem hiszem hogy különleges képességeket igényel!!!
    Nem akarok senkit megbízni hogy beengedje a leolvasót jöjjön akkor ha van valaki itthon, és nem fogok ezért szabit kivenni...leírtam a megoldást.
    A közvilágításnak annyi köze van a dolgokhoz,hogy rávilágít hogy oldják meg a dolgot a cégednél!
    Inkább elpazarolnak egy csomó energiát,ahelyett hogy ésszerü megoldást választanának....(nektek nem számít megfizettetitek a fogyasztókkal!!!)
    Fejlesztés:
    A haszonból lehet fejleszteni,mint ahogy teszik azt mások,más cégek!....majd a hentes is mindig felszámol egy bizonyos összeget,mert új bárdot meg hüttőt akar venni ...röhej
    Kis széltől elmegy az áram:
    Tudjátok miért nem javítják meg normálisan,mert akkor nem lenne annyi munkája a javítóknak,és elbocsátanának 1-2feleslegessé vált embert (tök egyszerüen csak távtartókat kellene a vezetékek közé szerelni,oda ahol összeért.( az emberek látják hol szikrázik a kábel,majd ők megmondják,ha a szakember nem jön rá) Ez csak gondolkodás kérdése, talán nem kell hozzá villanyszerelőnek lenni!!!”
  • 53. miracle 2008. december 20. 17:17
    „Gi
    Ha jól nézem, azt akarod bemesélni, hogy nincs technikai lehetőség annak elkerülésére, hogy bejusson a 400V a házba? Nem, nem arra, hogy tönkremenjen egy trafo, ez előfordul tényleg (bár nyilván ez is megérne egy misét, de mi soha nem fogjuk megtudni, hogy mondjuk nem volt e 1000 éves, emiatt nagyobb volt a kockázat), hanem arra, hogy megállítsuk a villanyóra előtt a túlfeszt, legalábbis az ekkorát?”
72 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hien a Megasztárból: Szerelemről szó sem volt

Sopron - Szerelemről, titkos favoritjáról, a karácsonyi készülődésről is szó esett a soproni… Tovább olvasom