Kisalföld logö

2017. 11. 22. szerda - Cecília 4°C | 11°C Még több cikk.

292 ezer forintról szólt a gázszámla Sopronban

Édesné Mándoki Katalin rendszeresen fizette a gázdíjat, havi 14 ezer forintot. Nemrég mégis igen megdöbbent: a gázszolgáltató 292 ezer forintos csekket küldött a családnak.

– Azonnal az ügyfélszolgálatra siettem, lehetetlennek tartottam, hogy ilyen mennyiségű gázt használtunk volna el – fogott történetébe az asszony. – Ott aztán kiderült: 2008 óta „apránként" gyűlt össze a kifizetett és a ténylegesen elhasznált gáz ára közötti különbség. Azaz bennünket nem értesítettek évek óta arról, hogy van tartozásunk. Erre csak most derült fény. Nem vitatom tehát az összeg jogosságát, hiszen azt rendeztük volna évente, amikor esedékes lett volna, de így, egy összegben igen drasztikus a hátralék.

Szerettük volna, ha részletekben fizethetnénk meg a tartozásunkat, ettől viszont elzárkózott a szolgáltató. Sőt, írásban közölték, ha nem fizetjük ki az egészet, februárban kikapcsolják a gázt. Miért nem gyakorolnak esetünkben méltányosságot, amikor nekik is közük van az összeg felduzzadásához?

A gázszolgáltató illetékesétől megtudtuk, a konkrét fogyasztói ügyről az adatvédelmi jogszabályok miatt nem nyilatkozhatnak. A kérdést továbbították az ügyfélszolgálatos kollégáknak, akik közvetlenül felveszik a kapcsolatot a családdal a probléma megnyugtató rendezése érdekében.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. Erneszto49 2012. március 11. 19:20
    „A monopolhelyzet és az inkorrektség szerves elegye ez az eset is.”
  • 24. barna_bab 2012. március 11. 07:42
    „Sajnos ebbe az országba ilyenek a szolgáltatok. Mi fizetünk és mellette még ki is vagyunk szolgáltatva kényükre kedvükre. Ők nem hibáznak csak a fogyasztó. Kompromisszum készségük egyenlő a nullával. Igazuk csak nekik lehet. Ha információt akar az ember akkor ahány ügyintézővel beszél annyi féle tájékoztatást kap. Lassan fél éve szeretnék kártyás mérőt de nem tudom elérni, hogy felszereljék. Mert nem vagyok védendő fogyasztó se kissebségi. Így hiába teszi lehetővé az energiai törvény, hogy ha ki fizetem a szereléssel járó költségeket akkor jogszerűen nem tagadhatja meg a felszerelést, akkor se hajlandó felszerelni nekem a kártyás mérőt. De nem adom fel még a dolgot. Mert a villamos energiát már így veszem. Az is igaz közel egy évembe került mire elértem a kártyás merő felszerelését. Gondolom már sokan tapasztalták, hogy ha egy hivatalhoz, vagy szolgáltatóhoz kell valamilyen ügybe fordulni akkor mindenütt azzal kezdik miért nem és hogy nem lehet az ügyet elintézni és nem azzal hogy hogyan lehet minél gyorsabban az ügyfél megelégedésre elintézni az ügyet.”
  • 23. Contar 2012. március 09. 08:29
    „Volna egy ötletem: amennyi idő alatt gyűlt össze (4 év) , annyi idő alatt kellene kifizetni! (persze ezt nem gondoltam komolyan, bár miért ne?)
    De a felügyeleti szervek kiszabhatnának egy elévülési időt is a szolgáltatóknál : x hónapnál régebbi követeléssel nem élhetnek!”
  • 22. soproni 2012. március 08. 20:38
    „21.miracle.Ezért írtam már korábban,hogy mindketten hibáztak.:)”
  • 21. miracle 2012. március 08. 16:42
    „soproni
    Pedig az ÉGÁZ sem vette észre...”
  • 20. soproni 2012. március 08. 16:06
    „Amúgy olyan nincs,hogy valaki ne venné észre,hogy jóval kevesebbet számláznak neki,mint a valós fogyasztása. Ráadásul 3 éven keresztül.”
  • 19. Tapmancs 2012. március 08. 15:43
    „Magyarország, én így szeretlek!”
  • 18. pancser 2012. március 08. 09:20
    „Segíts magadon, az Isten is megsegít! Sokkal jobb dolog a havi önbevallásos módszer, mert követhető, nincsenek meglepetések. A havi átalányra szánt pénzt inkább befizetem a saját számlámra minden hónapban és onnét fizetem a havi tényleges fogyasztást.”
  • 17. miracle 2012. március 07. 19:05
    „Bezzeg, aki nem fizet hónapokig ott méltányosság, meg móratórium, meg majd a társasház kifizeti, anyámtyúkja.
    Egyébként meg, ha februárban kapcsolják ki nem kell aggódni, addig még 11 hónap...”
  • 16. öröksoproni 2012. március 07. 18:04
    „Kit néz hülyének a szolgáltató? Ha csúszok a befizetéssel 2 hetet, már küldi a fizetési emlékeztetőt! 30-60-90 nap után meg kikapcsol! Egyáltalán, nem tűnt fel a rendszerben, hogy nincs elszámoló számla? Vagy óraleolvasás sem? És miért pont most gurították ki ezt az összeget? Túl sok a kérdés.”
  • 15. TancsKaszabell 2012. március 07. 15:53
    „A szolgáltató is vígan sáros az ügyben,mert én nem hiszem el,hogy 2008-óta egyetlen elszámolást sem állítottak ki és küldtek meg a fogyasztónak!A szolgáltató magatartása súlyosan sértő a szerződéses partnere számára ! Perelje be a gázszolgáltatót,nyerni fog!!”
  • 14. Jetta 2012. március 07. 14:04
    „11. CsabaKiralyfi 2012.03.07. 04:10
    A "kártyás óra"Sopronban sem ismeretlen, többnyire szociális, rászorultsági alapon igénylik. A Szolgáltató egynémely védett fogyasztói körében alkalmazza, íly módon is segítve az ügyfelet, hogy a korábban ott felhalmozott hátralék törleszthetővé válhasson.”
  • 13. Jetta 2012. március 07. 13:52
    „A szolgáltatón szolgáltasson! Ne egyeduralmat gyakoroljon!”
  • 12. Tündenéne 2012. március 07. 09:41
    „És tessék egy fogyasztóvédelmi panaszt is beadni mindenképpen a soproni Kormányablakban!!!”
  • 11. CsabaKiralyfi 2012. március 07. 04:10
    „Nalunk ez nem fordulhat elo mert elore kell fizetni. Gazt (ha van) es villanyt is. Amikor elfogy a befizetett elo-fizetes leall a szolgaltatas. Ez igen hasznos a szolgaltatonak mert SOHA nem tartozik a hasznalo. Elobb-utobb Magyarorszagon es bejon ez a rendszer. A villanynal ez hasznos a hasznalonak is mert pontosan merheti mennyit fogyaszt es mit sporolhat amikor peldaul leolt egy lampat. A keszulek megtudja "mondani" meddig tart amit befizetett a jelenlegi hasznalattal.”
  • 10. bali00004 2012. március 07. 01:38
    „ez a mi kis országunk:-)”
  • 9. Tonxy 2012. március 06. 22:09
    „Majd itt is kitalálják mint a kötelező biztosításnál hogy az ügyfélnek kell figyelnie hogy megkapja-e a számlát időben. Ha nem és nem fizet akkor meg még késedelmi pótlékot is fizetettnek vele.”
  • 8. soproni 2012. március 06. 20:41
    „Régebben,amikor még én is álltalányt fizettem,hó végén mindig kiszámoltam,hogy mennyi volt a fogyasztásom és ez alapján tettem félre havonta a különbözetet,ha kevesebbet fizettem a valós fogyasztásnál.Így soha nem okozott gondot,ha elszámoláskor utólag fizetnem kellet,hisz a pénzem már megvolt rá.Mindkét fél hibázott,
    mert a gázmű nem küldött elszámoló számlát,viszont a hölgy is tudta jól,hogy kevesebbet fizetett,mint amennyi a fogyasztása volt.Előbb-utóbb mindenkin behajtják a tartozást,de nem mindegy,hogy az meddig halmozódik.”
  • 7. Ruzsai_Laci 2012. március 06. 18:18
    „Szegedi vagyok, havonta interneten bejelentek és bizony előferdül, hogy a méltóságos kiszolgáltató nem kegyeskedik számlát küldeni időben.
    Az meg külön sztori, hogy a vidéken lakó tulajdonosok jelenléte nélkül nem írják az én nevemre a számlát!”
  • 6. Figyelő2012 2012. március 06. 17:56
    „Fogyasztó védelem megoldás lehet talán.”
25 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ákos is ott lesz a Volt-on

Egy év koncertszünet után teljesen megújult produkcióval tér vissza Ákos. Tovább olvasom