Kisalföld logö

2018. 02. 24. szombat - Mátyás -8°C | 2°C Még több cikk.

242 milliós távhő hátralék a Holdingnál, a nem fizető fogyasztóknál melegvíz sem lesz

Leszereli a fűtőtesteket és a melegvíz órát a Sopron Holding Zrt. azoknál a lakosoknál, akik nagy hátralékkal rendelkeznek és nem mutatnak fizetési hajlandóságot.

A Sopron Holding Zrt. április utolsó hetén megkezdte a hátralékkal rendelkező, fizetési hajlandóságot nem mutató ügyfeleknél a távhőszolgáltatás felfüggesztését - szerepel a cég honlapján.

Mindez a fűtőtestek leszerelésével és melegvíz megszüntetésével jár.

A város 6002 lakásában ad meleget a távhőszolgáltató, a cég a közelmúltban 150 otthonban szerelt fel termosztatikus radiátorszelepeket, melyek az egyedi szabályozást teszik lehetővé.

Arról, hogy a hány lakásban és mekkora hátralékkal rendelkező ügyfeleknél függesztik fel a távhőszolgáltatást, a Sopron Holding Zrt-től kértünk tájékoztatást.

˝Az elmúlt pár évben nagymértékben megnövekedett a Holding kintlévősége˝

- A Sopron Holding Zrt. 2011. május 3-án 242 millió Ft távhő hátralékot tart nyilván. Az elmúlt pár évben nagymértékben megnövekedett a Holding kintlévősége.

A fentiek miatt társaságunk 2011. április 1-től bevezette a hátralékosok felé a heti díjbeszedő rendszert, munkatársaink, megbízottjaink hetente felkeresik a 60 napnál hosszabb lejárt tartozást felhalmozott ügyfeleket, tartozásuk 2,5 %-ának beszedése ügyében. Minderről postai úton tájékoztattuk ezen fogyasztóinkat - értesült a nyugatmagyar.hu.

- Ügyfeleink, akik e kérésünknek eleget tettek az elmúlt egy hónapban, azaz tartozásukat havi 10%-kal csökkentették, távhőszolgáltatásuk felfüggesztésének időpontját - a továbbiakban teljesített befizetéseik függvényében – meghosszabbítottuk.

A jegyző elrendelheti a fogyasztó lakásába történő bejutást

Minden hónap előre meghatározott csütörtökén 8:00 – 10:00 óra közötti időszakban Társaságunk felkeresi a felhasználási helyen azon ügyfeleit, akik a nyilvántartott, lejárt tartozásuk legkevesebb 10%-ának megfelelő összeget havonta nem fizették meg.

Ebben az esetben a felhasználási helyen megjelenő kollégák haladéktalanul megteszik a távhőszolgáltatás felfüggesztése érdekében a szükséges intézkedéseket.

˝Az ügyfelek tulajdonát képező fűtőtesteket természetesen nem szállítjuk el, csak a fűtési rendszerhez való csatlakozást szüntetjük meg˝
Kértük Fogyasztóinkat, tegyék lehetővé kollégáink számára, a felhasználási helyre történő bejutást a szükséges intézkedések elvégzése érdekében.

Amennyiben ezt nem teszik lehetővé, úgy a területileg illetékes települési önkormányzat jegyzőjét felkérjük, hogy határozatában rendelje el – a szerződésszegés értelmében - a távhőszolgáltató felhasználási helyre történő bejutását.

A Sopron Holding Zrt. úgy döntött, hogy él a törvény által biztosított jogával, és a hátralék rendezéséig felfüggeszti a távhőszolgáltatást a hátralékos fogyasztóknál. A távhőszolgáltatás felfüggesztése a fűtőtestek illetve a melegvíz óra leszerelését jelenti.

Az ügyfelek tulajdonát képező fűtőtesteket természetesen nem szállítjuk el a szolgáltatási helyről, csak a fűtési rendszerhez való csatlakozást szüntetik meg a Holding munkatársai.

A fűtőtestek és a melegvíz óra leszerelésével érhető el, hogy a többi fogyasztó ne szenvedje az intézkedések kárát

A leszerelési intézkedéseket humánus szempontból, csak a fűtési időszak végén kezdtük meg, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozzuk a fogyasztóknak.

A szolgáltatás felfüggesztésének módszeréül azért választottuk a fűtőtestek és a melegvíz óra leszerelését, mert kizárólag ebben a formában van lehetőség az egyes fogyasztók kizárására, úgy hogy a többi fogyasztó nem szenvedje ennek kárát.

A fűtőtestek természetesen visszakerülnek a helyükre, illetve a szolgáltatás újraindulhat, amint a tartozás kiegyenlítésre került.

˝Az aktuális havi számlák folyamatos érkezése mellett nem tudják a törlesztést fizetni a fogyasztók˝

A Fogyasztóknál a legnagyobb problémát az jelenti, hogy az aktuális havi számlák folyamatos érkezése mellett nem tudják a törlesztést fizetni. Célunk az eljárással az, hogy ne növekedjen tovább a felhasználók adóssága.

˝2011. április 28-tól 4 lépcsőházban végeztünk leszerelést a nem fizető fogyasztóknál.˝
Fontos kiemelni azt is, hogy cégünk már több éve kínál fogyasztói számára fűtéskorszerűsítési lehetőséget, mellyel csökkenthetnék, kezelhetnék fogyasztásuknak mértékét. A hátralékosok nagy részénél ilyen jellegű modernizálás nem zajlott, így ezen lakosoknál, jelentősen nagyobbak a fűtési költségek, mint a korszerűsített épületekben.

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy megértéssel és belátással fogadták azon fogyasztók a leszerelést, akinél ez aktuálissá vált.

2011. április 28-tól 4 lépcsőházban végeztünk leszerelést a nem fizető fogyasztóknál - tájékoztatta portálunkat a Sopron Holding Zrt.

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. Docky27 2011. május 13. 14:26
    „Tisztelt Soproniak!
    Ahogy látom, igen vegyes a vélemény. S ez természetes és érthető.
    Az viszont ne felejtsük el, hogy valamilyen módon egy Szolgáltató kénytelen megállítani a hátralék növekedését.
    Főleg azért, mert szolgáltat valamit, az ügyfél azt elfogyasztja, csak nem fizeti ki, viszont a szolgáltatónak ki kell fizetnie annak a vállalatnak, akitől a szolgáltatott anyagot kapja, legyen az hő vagy víz.
    Az adósok tábora is megoszlik. Vannak akik nem tudnak fizetni és akik nem akarnak fizetni!
    Elsőkörben azért lett elindítva a hátralék kezelés egy "külsős" céggel, mert ezen cég emberi felkeresik az hátralékos ügyfeleket és felmérik, hogy milyen módon tudják akár részletekben is megfizetni a hátralékot úgy, hogy az aktuális számlák is megfizetésre kerüljenek. Ezek alapján mind az ügyfél mind a szolgáltató sok egyéb kellemetlenségtől és kiadástól szabadulhat meg, gondolok itt a peres ügyletekre, melyeknek sokkal több költsége van, mind 2 fél számára. Addig nincsen további probléma, amíg az ügyfelek részletekben, de fizetnek. Akkor jön a probléma, ha már azt sem teszik meg, vagy teljesen elzárkóznak a fizetés többféle módjától. Mint már az ország több térségében is, előjön a következő lépés. Miként és hogyan lehet megállítani a hátralék növekedését úgy, hogy mind 2 fél számára elfogadható legyen. A fűtés és melegvíz szolgáltatás szüneteltetése egy törvénybe foglalt eljárás, mely a távhő törvény megszegésének következménye. És ha valaki nem fizet a szolgáltatásért, bizony felrúgta a szerződést! Ezt persze sokan vitatják, pedig csak ésszerűen kell bele gondolni.
    Ha nincs pénzem, nem is tudom elkölteni... Ha nincs vízóra/fűtés, nem is kell fizetnem érte. Rendben, hogy melegíthetem a hideg vizet és fel kell vennem még 2 pulcsit, de nem sodrom magam további hátralékba. Sőt, ha nincs havi fűtés-melegvíz számla, akkor gyakorlatilag, amit még ha munkanélküli segélyt is kapok és abból tudok fizetni, az a hátralékba megy és csökken! Tehát igaz, hogy egy darabig nélkülözöm kell, de gyakorlatilag ezzel próbál meg segíteni a szolgáltató (és megbízottjai), hogy ne növeljem a tartozásomat! Most ezt magamra levetítve írtam le, pedig nem vagyok hátralékos.
    Más térségekben ez működik és tudják az emberek, hogy ha nem fizetnek, akkor ki lesz kapcsolva a melegvíz és ahol lehet, ott a fűtés is. (és itt nem a radiátorok leszereléséről van szó) És ahol ismerik ezen tényállásokat az ügyfelek, ott nem hogy növekedett a hátralék, hanem hónapról hónapra csökken.
    Volt olyan komment is, hogy hogyan mehetnek be a lakásba elvégezni a munkát. Miután a mérőórák a szolgáltató tulajdonát képezik, amennyiben olyan mértékű a hátralék, akkor igenis ők döntik el, hogy mikor kérik azt "vissza". És az a baj, hogy ha valaki nem engedi meg a munka elvégzését, akkor ahogy azt a cikk is írja, a helyi önkormányzat jegyzője fog erre határozatot hozni. Sajnos ezeknek nem csak többlet költségei lehetnek.
    A tanácsom ebben az ügyben (megfogadják vagy sem), valamilyen szinten próbálják meg akár részletekben is törleszteni, egyeztessenek az illetékes emberekkel és nem lesz nagyobb (költségesebb) probléma.”
  • 40. Folyam 2011. május 11. 07:31
    „Saját hibánkon kívül Mi is elmaradtunk a fizetéssel. Kaptam egy felszólítót a Mixton behajtói irodától, rá 2 héten belül felkeresett egy alkalmazottjuk. Kötöttem vele részletfizetési szerződést, mivel időben ismét eltudtam helyezkedni, így a mi hátralékunk megoldódott. Korrekt ügyintézést tapasztaltam a behajtóirodával, hozzáértést stb. Személyesen fizettem be a hátralékot náluk az inkubátorházba. Telefonon minden esetben egyeztettem velük, mikor mehetek, időpontot kaptam, gondom megoldódott. Így kell csinálni nem a radiátort leszedni. Aki meg nem tud megállapodni, hát szedjék le nála a meleg vízórát, és vállalja a következményeket.”
  • 39. Spani 2011. május 10. 21:38
    „35. Sajnos a mai világban nem kell cigánynak lenni ahhoz, hogy ne fizessen az ember számlákat. Ismerek egy családot, ahol a férj rokkantnyugdíjas, az asszony nem dolgozik a fiúk meg inkább elköltözött (bár már priusza van). A rokkant-nyugdíjból nem tudnak semmit sem fizetni. Úgyhogy ilyen is létezik, bár az asszony még tudna dolgozni.”
  • 38. Spani 2011. május 10. 21:16
    „Mi most indítojuk el a méréses távhőt, pedig nincs szigetelve a házunk. A távhő nem zárkózik el a mérés alapján való számlázástól. Sőr mi több, nem kell 100 %-os hozzájárulás (ajánlott a 80 %, de nem kötelező). Radiátoronként kb. 5.500,- Ft-ba kerül az egység, amit lakáson kívülről tudnak leolvasni. Aki nem tér át, annak ugyanúgy működik, mint anno a hideg-vízóra, a fennmaradt fogyasztást osztják el azon lakások között, akik nem szereltették fel a mérőórát. Thermostatikus szabályozóra "kell" cserélni a szelepet (radiátoronként kb. 2.800,- Ft.). Igazából nem egy őrületes ráfordítás, viszont már nagyon sok lakásban visszahozta az árát.”
  • 37. coolzsu 2011. május 10. 20:42
    „és azokkal mi lesz, akik nem ingyenélők, hanem mindössze annyi a bűnök, hogy a minimálbéres fizetésük már nem elég a rezsire???? - ahol gyerekek vannak, ott a gyerek az első, a gyereknek legyen mit enni, minden más háttérbe kell, hogy szoruljon!.... tudjátok, nem mindenki olyan szerencsés, hogy százezrekért melózzon a sváboknál! tudomásul kéne venni, hogy nem csak olyanok tartoznak már, akik fütyülnek a számlákra, hanem olyanok is, akiknek már (mondjuk a lakáshitel törlesztés mellett) egész egyszerűen nem elég a jövedelmük a rezsire sem! sajnos most ilyen világot élünk! és erre nem az a megoldás, hogy még mélyebbre nyomjuk a nyomorba őket! aki alig hatvanezerért három műszakozik, annak a lassan harminc-negyven ezres fűtésszámla igenis megfizethetetlen!.. ahogyan a többszázezres önrészt sem tudja előteremteni a korszerűsítéshez!.... csak halkan kérdezem: vajon miért éppen Sopronban a legdrágább a távhő az egész országban???? vki elmagyarázhatná, hogy más városokban miért tudják olcsóbban adni....”
  • 36. duc_de_Orbieu 2011. május 10. 16:03
    „És tulajdonképpen a tisztességesen fizetők finanszírozzák meg a segílyen élő cigányok fogyasztását is....”
  • 35. duc_de_Orbieu 2011. május 10. 16:01
    „Cigányéknál gondolom nem volt leszerelés, csak magyar családoknál, mert akkor azok egyből az ombuzimanhoz fordultak volna.....”
  • 34. Csopi 2011. május 10. 13:18
    „Szerintem,ez a kérem akkor lesz,ha nem kérem nem lesz,lenne e megoldás...most megúsztuk volna 60000-ből,de valószínüleg ezután már nem foglyuk...és az a baj h az ilyen emberekkel nemis tudsz mit csinálni,mert hajtja a saját hülye igazát...”
  • 33. magasi 2011. május 10. 13:01
    „Jellemző mentalitás. Sajnos ezért nehéz bármi értelmeset is megvalósítani. Sokan nem tudják a megfelelő sorrendet felállítani a pénzköltés terén. Én is ismerek olyan nem fizetőt, ahol cigi, pia, játékgép megy ezerrel. Persze olyan is van ahol a külső körülmények szerencsétlen alakulása miatt vannak fizetési gondok. De ők általában törekednek a helyzetük megoldására. A telefonnál már feltalálták a feltöltőkártyás megoldást. Itt is valami hasonló kellene, persze ez sokba kerülne.”
  • 32. Csopi 2011. május 10. 12:35
    „Igen.Csak nálunk azt nem érti meg a sok IQ bajnok,h amíg nincs fűtéskorszerűsítés,nem lesz szigetelés....mert mindegyik a szigetelésért rinyál,de attól még nem lesz kevesebb a fűtés számla,és ezt elmondták a lakógyűlésenis,ahol természetesen csak 3-an voltunk,atöbbiek akiknek jár folyton a szájuk,nem jöttek!”
  • 31. magasi 2011. május 10. 12:28
    „Ez lenne az igazságos. Tényleg jó lenne erre egy megoldás. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem elég az egyedi mérés. A ház külső szigetelése a fő megoldás. Ez adja meg a lehetőséget arra, hogy spórolhassunk.”
  • 30. Csopi 2011. május 10. 12:25
    „Nekünk a házban 5 családnak megérte volna,a többinek nem...hogy miért azt ők sem tudják..szóval nehéz ilyen lakóközösségben!Mert csak könyebb lenne a 40-47 helyett 20000-et fizetni...gondolom lesz előbb utóbb olyan megoldásis,hogy ha vki nem kéri annak nem lesz...csak hát jó lenne minél előbb!”
  • 29. Csopi 2011. május 10. 12:23
    „Igen!De akinél nincs mérő,ott annyit kér amennyit akar.....”
  • 28. magasi 2011. május 10. 12:21
    „Persze, ez előfordulhat. Sajnos sokan nem hajlandók számolni.”
  • 27. magasi 2011. május 10. 12:20
    „23. Csopi

    Nem annyit kér amennyit akar. A mérővel felszerelt lakásokban spórolnak a lakók, így a ház összfogyasztása jelentősen kevesebb, amit a fő óra mér. Ezért kevesebb kerül elosztásra a lakások közt. Ha pedig van egyedi mérés, akkor nincs miről beszélni. Nem véletlenül fizettünk mi is százezreket ezért a beruházásért. Amíg nem mérhető a fogyasztás a meleg megy ki az ablakon, de ezt a fő mérőórátok méri.”
  • 26. Csopi 2011. május 10. 12:19
    „Jah csak ha nem írja alá mindenki a lépcsőházbana korszerüsítést,akkor baszhatom...én hiába írtam alá....”
  • 25. magasi 2011. május 10. 12:15
    „Szerintem borzasztóan egyszerű. Igénybe vettem a szolgáltatást? Igen. Akkor ki kell fizetni. Kötelező a lakótelepen lakni? Nem. Fizettél százezreket korszerűsítésre? Ha nem akkor többet kell fizetni. Sok lakóközösség nem vállalta a pluszköltséget a felújításra. Ekkor tudta, hogy nem fog kevesebbet fizetni. Az, hogy megint a becsületesen fizetőkre várna ennek a kifizetése egyszerűen felháborító. Igen, nem olcsó. Ez tény. De ez nem jelenti azt, hogy az ügyfél ugyan a meleget szereti, de úgy dönt, hogy ettől függetlenül drága: - akkor nem fizetek.”
  • 24. Csopi 2011. május 10. 12:10
    „Tudjátok az a baj ezzel,hogy én egy 53nm-es lakásban lakom,a barátnőmék 67nm-ben,amióta fent van a kölcségelosztójuk,azóta kevesebbet fizet a 4 szobára,mint én a 2-re..akkor hogyis van ez?????amíg én nyáron fizetek 13000ft-ot addig ő 8000ft-ot...szóval tényleg annyit kér a távhő amennyit akar,ha nincs mérőd!”
  • 23. pénzszóró 2011. május 10. 09:22
    „"Nem a közüzemi számlák befizetése a fontos!"?????! Haj-jaj! Első egyeseknek a pia,élvezeti cikkek,nem dolgozás,stb.
    Helyes volt a Holding döntése,de ha teljesítik a döntés végrehajtását akkor minden becsületes fizető meg fog némileg nyugodni!”
  • 22. Orfeusz 2011. május 10. 09:08
    „Végre határozott lépések történnek! Közös költség és a többi közüzem tekintetében hasonlókra van szükség! Az ingyenélők pedig hadd károgjanak ...”
41 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sopron Szépe 2011 - Ön szerint ki a legszebb? - Szavazzon!

A zsűri kiválasztotta a Sopron Szépe 2011 szépségverseny döntőseit. Most Olvasóinkon a sor:… Tovább olvasom