Sopron és környéke

2016.08.30. 08:33

Nem volt áram Fertőrákoson - Mikor jön ki a szerelő, ha éjszaka megy el az áram?

Fertőrákosi olvasónknál hétköznap délután-este ment el az áram. Bejelentette a hibát, de a szerelő csak reggel érkezett. Miért? - utánajártunk.

kisalfold.hu

Vélhetően központi hiba miatt nem volt áram a lakásunkban - kezdett történetébe fertőrákosi olvasónk. - Az esetet jeleztük a szolgáltatónak, de azt közölték, hogy a hibát éjszaka nem áll módjukban elhárítani. Többször telefonáltam, de a túlvégen, mindig ezt a választ kaptam: " értsem meg, majd reggel megkeressük a hiba okát". Elmondtam ott is, hét hónapos kisfiam van, ám őt nem tudtam megfürdetni, mert a vízszivattyú árammal működik, s meleg vacsorát sem tudok adni neki. S még egy dolog, vajon a hűtőben a fagyasztott  élelmiszerek miatt adhatok be kártérítést?


Ha néhány ezer forintos elmaradásom van, egyből behajtással fenyegetne; ők mindent megtehetnek? Mégis, hogyan működik mindez? - tette fel a kérdést olvasónk.

 

Hasonló története van? Írja meg nekünk: [email protected]

Az ügyben megkerestük az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt-t.


Mint megtudtuk, augusztus 23-án, 17.39-kor bejelentés érkezett, mely szerint Fertőrákos egyik házában nincs áram. A szerelők a helyszínre érve észlelték, hogy vezeték szakadás okozza a kimaradást. A hálózat feszültségmentesítése után a hibát kijavították. Ezen idő alatt egyébként összesen hat fogyasztónál nem volt áram. Kiderült az is, hogy a vezetékszakadást faágak benövése és az általuk okozott dörzsölés idézte elő.


A szakemberek jelezték,  a területre még vissza kell menni, mert a javítás után a hálózat végén úgynevezett aszimmetrikus feszültséget mértek. A sötétben már nem találták meg az aszimmetriát okozó hibát, azt akkor már nem tudták javítani. A hálózat végén levő kábel leválasztásával ez a baj megszűnt. A kikapcsolt kábelen levő lakás és egy üres telken elhelyezett mérő a másnap délelőtt elvégzett javításig áram nélkül maradt.


Ugyanezen a napon este 21.46-kor egy másik fertőrákosi lakos is bejelentette, hogy nála sincs villany. Az ő fogyasztási helye volt kikapcsolva a következő nap délelőtti javításig.

A szerelők abban hibáztak, hogy a kikapcsolást követően nem tájékoztatták az ott lakó érintett fogyasztót arról, hogy a hiba javítására másnap reggel kerül sor.


Az áramszolgáltatónál rákérdeztünk arra is, hogy milyen esetben hárítanak el hibát éjszaka is?


Este nyolc óra után bejelentett egyedi kisfeszültségű hibákat másnap reggel kezdik el kijavítani. Amennyiben csoportos kisfeszültségű hiba lép fel a hálózaton, valamint élet és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet alakult ki, illetve  középfeszültségű, nagyfeszültségű, vagy alállomási üzemzavar van, ezek javítását éjszaka is megkezdik a kollégák.


A cél az, hogy folyamatos szolgáltatást nyújtson a szolgáltató, de időről időre előfordulhatnak hálózatunkon üzemzavarok, melyek szolgáltatási zavart okozhatnak.


Az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt.  az alábbi garantált szolgáltatásokat nyújtja:


A villamosenergia-ellátás egy felhasználási helyen történő kimaradás megszüntetésének megkezdése; ha egy felhasználótól bejelentés érkezik, hogy a felhasználási helyén nincs, de környezetében van villamos energia ellátás, akkor az Engedélyes a hiba elhárítása érdekében az értesítés vételének időpontjától számítva

  • 50 000-nél több lakosú település belterületén munkanapokon 4 órán belül, hétvégén vagy ünnepnapokon 6 órán belül
  • 5 000 és 50 000 közötti lakosú települések belterületén munkanapokon 6 órán belül, hétvégén vagy ünnepnapokon 8 órán belül
  • 5 000 lakosnál kevesebb lakosú települések belterületén munkanapokon 8 órán belül, hétvégén vagy ünnepnapokon 12 órán belül
  • külterületen 12 órán belül

  • a helyszínen megkezdi a hiba kijavítását. Ha a hibabejelentés 20 óra után történik, akkor a garantált javítás megkezdése 7 és 10 óra, külterületen 7 és 11 óra között történik.


    Mit tehet az az ügyfél, aki kártérítéssel élne az áramkimaradás miatt?


    A társaságnál azt javasolták, hogy az ilyen esetekben forduljanak ügyfélszolgálatoz, ahol a munkatársak készséggel állnak rendelkezésére és pontosan elmondják, hogy milyen esetekben és milyen feltételekkel adnak kártérítést az áramszünet okozta károk miatt.


    Általánosságban az alábbiakat kell az ügyfeleknek egy ilyen igény esetén benyújtani:

  •  a káresemény pontos leírása, az okozott kár pontos mértéke, valamint a kár mértékének igazolása (az igazolás lehet szakvélemény műszaki berendezéseket ért kár esetén, selejtezési jegyzőkönyv megromlott élelmiszer esetén, stb.)
  •  ezen felül az ügyfelünktől kérünk minden olyan információt, illetve kérjük, hogy csatoljon minden olyan dokumentumot ami az igényét alátámasztja.

  • A szükséges dokumentumokat személyesen, levélben, vagy e-mailben is be lehet nyújtani.

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!