Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Vonat nincs, a buszról pedig lemaradnak

A Csorna–Pápa vonalon megszűnő vonatközlekedést autóbuszokkal helyettesítik. A menetrend szerint –a járat se Dörön se Soboron nem áll meg.
Március 4-től buszjárat helyettesíti a Csorna–Pápa vasútvonalon szünetelő vonatközlekedést. A buszok csak azokon a településeken állnak meg, ahol korábban a vonat is.

Változtatást szeretnének

Ezt sérelmezik például a soboriak. Falujukon ugyanis a minisztérium terve szerint keresztülmegy a „vonatpótló busz", de – ahogy Dörben sem – meg mégsem áll. Ha minden az első elképzelés szerint alakul, a vonatközlekedés lehetőségéről és az azt pótló autóbuszról is lemaradnak a soboriak.

Nemes László sobori polgármester szerint ez logikátlan, érthetetlen, elfogadhatatlan. Azért küzd, hogy változtassák meg a menetrendet.
Ezt már írásban is kezdeményezte Kóka János gazdasági és közlekedési miniszternél és a minisztérium illetékes osztályainál. A téti kistérség alelnökeként a szervezet támogatásával az illetékes országgyűlési képviselőket is megkeresik.

– Szerintem a gazdaságossági tényezők amellett szólnak, hogy nálunk is álljon meg a busz – jegyezte meg. – Kértem a minisztert, illetve az illetékes osztályvezetőket, hogy március 4-ig mindenképpen intézkedjenek és az ésszerűségnek megfelelően módosítsák a menetrendet.

Nemes László szerint a soboriak eddig is igénybe vették a vasutat. A diákok például így jutottak el iskolájukba, Pápa, valamint Sopron irányába. Busszal vagy személykocsival mentek át Szanyba és szálltak vonatra.

Csak ahol a vonat is megállt

Bognár László, a Kisalföld Volán személyszállítási igazgatóhelyettese a Kisalföld érdeklődésére elmondta: a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által kiadott szempontok alapján készültek el a menetrendtervezetek.

– Ezek között szerepelt, hogy a vasutat helyettesítő autóbuszjáratok csak ott álljanak meg, ahol volt vasúti megállóhely – tájékoztatott Bognár László. – Ezeken a településeken is csak abban a megállóban, amelyik legközelebb esik a vasútállomáshoz. A két végállomás esetében volt feltétel, hogy mind az állomást, mind a buszpályaudvart érinteni kell. Az összeállított menetrendet a szaktárca el is fogadta. Eszerint a Rábaközben Csornáról indulva a járat érinti a város vasútállomását és a buszpályaudvart. Onnan Dörön keresztül megy Rábapordányba, ahol megállója van, a községháza mellett. Rábacsanakon, illetve Egyeden szintén megáll, majd Soboron keresztülmegy és Szany–Rábaszentandrás vasútállomásnál áll meg. Szanyból aztán a megyét elhagyva Marcaltő a következő község. A Rábaközben tehát két településen, Dörben és Soboron ugyan keresztülmegy a busz, de nem áll meg.

Sokkal hosszabb menetidő

Bognár László elmondta: ha a helyettesítő autóbusz minden megállónál megállna, az lényegesen növelné a menetidőt. A 37 kilométeres vasúti utat a busz március 4-től több mint 63,9 kilométeren teszi meg. Jelenleg 33 perccel hosszabb menetidővel számolnak, mint vasúton.
– Mindezek mellett megértem az érintett településeken élőket, akik azt szeretnék, hogy megálljon a busz, ha már ott megy el a faluban. További megállók kijelölése viszont meglehetősen alacsony komfortot tud biztosítani azoknak az utasoknak, akik hosszabb távon, mondjuk a két végállomás között utaznak – tette hozzá Bognár László.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jövőre már csak az új rendezési terveket lehet alkalmazni

Stipkovits Tamás, a városfejlesztési és üzemeltetési osztály vezetője – aki felügyeli az építési hatóság munkáját is – elmondta: a hatóság illetékességi területén az építési engedélyek száma is nőtt. Tavalyelőtt négyszáztíz, az elmúlt évben ötszázöt engedélyt adtak ki. Ezzel szemben 2006-ban kevesebb használatbavételi engedély született, mint egy évvel korábban. Tovább olvasom