Kisalföld logö

2017. 11. 18. szombat - Jenő 3°C | 8°C Még több cikk.

Úttalan az út Szany felé

A falujukat a 86-os főúttal összekötő út felújítására számítanak a szanyiak. Az amúgy is rossz állapotú burkolatot mostanában az útépítésekhez anyagot szállító teherautók is tovább rongálják.

A szanyi polgármester úgy tudja, az M86-os főút megépítése után a községébe vezető utat is felújítják. Németh Gergely kijelentette: ha fejlődni akarnak, akkor járható utakkal kell rendelkezniük. A Szanyt a 86-os főúttal összekötő szakaszon idén eddig 90 tonnányi aszfaltot dolgoztak el.

– Szany a megye egyik legdinamikusabban fejlődő települése. Gazdasági mutatói az országos átlag felett vannak, megérdemli a falu, hogy elfogadható szintű úton lehessen megközelíteni – jelentette ki Németh Gergely. A polgármester utalt rá: községe az észak–déli összekötő út mentén fekszik, Csorna és Pápa között, Veszprém megye közvetlen szomszédságában. A 86-os főútról letérve azonban áldatlan állapotok fogadják az arra közlekedőket.

A szanyi összekötő út teljes felújítására az M86-os főút megépítése után kerül sor, ezt az ígéretet kapta a helyi polgármester.
A szanyi összekötő út teljes felújítására az M86-os főút megépítése után kerül sor, ezt az ígéretet kapta a helyi polgármester.


– Ha egy települést nehéz megközelíteni, az elriasztja a befektetési szándékkal érkezőket – magyarázta Németh Gergely.

– Minden fórumon hangoztatom, hogy a burkolat javítása időszerű és szükséges. Most az M86-os főút beszállító útvonalaként funkcionál ez a szakasz, hiszen a Bakonyból azon keresztül szállítják az építőanyagot. A teherjárművek az amúgy is gyenge állapotú utat még jobban tönkreteszik. Éppen ezért a kivitelező cégek feladata, hogy a javításokat elvégezzék. Eddig azonban nem nagyon mozgolódtak. Arra már kaptam ígéretet, hogy az M86-os befejezése után sort kerítenek az összekötő út átépítésére is.

A Kisalföld a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től kért tájékoztatást. Eszerint a 8408-as számú mellékút Szanytól a 86-os főútig tartó szakaszának állapotából adódóan a kátyúzási igény is folyamatos. A csornai mérnökség idén eddig összesen már 90 tonna aszfaltot használt fel kátyúzási munkái során. Abban a cégnél is egyetértenek, hogy a hosszú távú és eredményes megoldás valóban a teljes körű felújítás lenne. „Egyelőre sajnos nincs arra lehetőségünk, hogy ilyen beruházást végrehajthassunk, de az útszakaszt szerepeltettük a 2014–2020-as európai uniós költségvetési ciklus útfelújítási javaslataiban. Bízunk benne, hogy ennek eredménye is lesz" – jegyezte meg Pécsi Norbert Sándor kommunikációs osztályvezető.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A hagyományőrzés életforma

Autószerelőnek tanult, mégis a bőrök felett görnyed naponta a farádi–csornai Kocsis Gábor.… Tovább olvasom