Kisalföld logö

2018. 05. 26. szombat - Fülöp, Evelin 13°C | 25°C Még több cikk.

Újabb demonstrációk a vasútért?

Csorna–Pápa - Újabb demonstrációt ígérnek a Csorna–Pápa vasút menti önkormányzatok, ha a minisztérium nem indítja újra a személyszállítást a vonalon. Nem tettek le arról sem, hogy átvegyék a vasút üzemeltetését.

˝A Pápa–Csorna vasútvonal menti önkormányzatok sajnálattal veszik tudomásul, hogy a minisztérium tiltakozó demonstrációjuk hatására sem enged a korábbi álláspontjából˝ – áll az érintett települések által kiadott közleményben. Arra kérik az illetékeseket: tegyék lehetővé a személyforgalom újraindítását.

˝Az érintett települések közösségi közlekedésének színvonala tarthatatlanná és elfogadhatatlanná vált. A környék ócska közútjain a rosszul megszervezett buszjáratok sem menetidőben, sem kapacitásban, sem viteldíj tekintetében nem tudnak versenyképes szolgáltatást nyújtani – tudatják az önkormányzatok. – A települések rendkívül nehezményezik, hogy a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) újabban olyan kijelentéseket ad a polgármesterek szájába, amelyek el sem hangzottak. Az általuk közöltekkel ellentétben ugyanis a tavaly októberi, csornai egyeztetésen egyik polgármester sem fogadott el semmit, sőt, keményen tiltakoztak.˝ Hozzátették: nem értik, hogy a kőröshegyi völgyhíd, az M6-os alagutak és a négyes metró országában miért pont egy olyan vasútvonalon szeretne a kormány spórolni, amely egyrészt kiemelkedően jó állapotban van, másrészt az önkormányzatok évek óta küzdenek a személyszállítás visszaállításáért. Felháborodásukat fokozza, hogy Baranyában egy olyan vasútvonal felett is épül felüljáró, amely már papíron sem létezik. ˝A közlekedési tárca által beígért vasúti felüljáró nyilvánvalóan üres ígérgetés – szól tovább a közlemény. – Az önkormányzatok ugyan többször jelezték, hogy átvennék a személyszállítás üzemeltetését, ez azonban a minisztérium jóváhagyása nélkül nem megy. Vagyis a KHEM kénye-kedve szerint, az idők végezetéig halogathatja a felüljáró megépítését.˝

A vasút menti önkormányzatok júniusban különjáratos demonstrációt szerveztek a vonal megmentéséért. Fotó: Kisalföld-archívum
A vasút menti önkormányzatok júniusban különjáratos demonstrációt szerveztek a vonal megmentéséért. Fotó: Kisalföld-archívum

A Pápa–Csorna vonal települései arra kérik a minisztériumot, hogy tegye lehetővé a vasútvonal személyforgalmának újraindítását. ˝Olyan műszaki megoldást válasszon a csornai elkerülőútnál, amely megszakítás nélkül biztosítja a vasútvonal használatát. Ellenkező esetben kénytelenek leszünk újabb demonstrációkat szervezni˝ – figyelmeztetnek az önkormányzatok.

A Pápa–Csorna vonal települései arra kérik a minisztériumot, hogy tegye lehetővé a vasútvonal személyforgalmának újraindítását.

Olvasóink írták

  • 7. papacsorna 2009. július 30. 14:15
    „Azért volt kevés utas a vonalon, mert a menetrend nem alkalmazkodott az utasok igényeihez. Mert a MÁV tojt rájuk; tökmind1, mekkora veszteséget termelt, az állam mindig megsegítette. Most aztán az államnak már nincs pénze, ezért a MÁV önmagát emészti fel. Kevesebb karbantartás, kevesebb vonat, de ugyanannyi pióca alvállalkozó, ugyanannyi felesleges vasutas, stb.
    Szóval a menetrend. Tegyük fel, hogy Te műszakban dolgozol, és reggel 6-kor kezdesz. Csornára a vonat 4:30-kor, és 6:21-kor ért reggel. Pápára 4:48-kor, meg szintén 6:21-kor. Tehát lehetett választani a késés, meg a másfél órás várakozás között. Aztán tegyük fel, hogy diák vagy. Reggeli csornai érkezés 6:21, 9:37. Pápán 6:21, 8:13. Ugyanaz. Aztán tegyük fel, hogy Győrbe mentél. A 6:21-es vonathoz 7:07-kor volt csatlakozás. Ez több, mint 40 perc várakozás a rendkívül ingergazdag Csorna állomáson. Ez is roppant vonzó, ugye? Hát nem. De egyébként a győri utasok jelentős része mégiscsak vonattal ment, mert még a 40 perces várakozással is versenyképes volt a vonat a busszal, plusz délután közvetlen csatlakozás volt visszafelé. Ezért volt reggelente 40-50 fő a 6:21-esen. A többin meg persze kevés, így jött ki a 11 fős átlag.
    Egyébként az emberek többnyire nem a buszra ültek/ülnek át. Hanem autóba. Mert a csigalassú, tömött buszra nincs igény. A jó menetrendű vasútra van.”
  • 6. xen 2009. július 27. 19:59
    „Az , hogy egy vonalon utaznak-e, nem egy-egy nap egy-egy vonatát jelenti. A felsorolt menetidők ellenére NEM utaztak a vonalon.Aki utazott az Csorna-Szany között próbálkozott. Átlagos utas 9 fő!!!!? Ezek a tények és számok...ha valaki ennek ellenére fizeti, bizonyosan megkapja a vonalat, a maga költségével együtt. Van ilyen valaki ???? A busz megoldja Csanak és Pásztori gondjait is. Velük mi van? Nem fontos? OK. Legyen vonat, de akkor NEM lesz busz....ez jó, vagy azért legyen egy-kettő. Ez milyen hozzáállás? Ugyan olyan mint a felüljáró ügye. Fizesse meg a 2 milliárdot az állam, majd 20 év múlva behozza az árát...A vonat mellett a Csorna-Szany viszonylagos gyorsaságon kívül nem szól semmi(sajnos)! Amúgy hol volt az a Szany-Győr 45perc, ahol egyébként ellehetetlenítették a csornai csatlakozást...? Mit is mond a GYSEV ? (csak őszintén....)”
  • 5. papacsorna 2009. július 26. 19:24
    „Kedves xen!

    Szany-Győr busszal: 80 perc
    Szany-Győr vonattal: 45 perc
    Szany-Csorna busszal (átlagos menetidő): 40 perc
    Szany-Csorna busszal (legrövidebb menetidő): 26 perc
    Szany-Csorna vonattal: 20 perc
    Szany-Pápa busszal (átlagos menetidő): 45 perc
    Szany-Pápa busszal (legrövidebb menetidő): 26 perc
    Szany-Pápa vonattal: 20 perc
    Rábaszentandrás-Győr busszal: 73 perc
    Rábaszentandrás-Győr vonattal: 45 perc
    (... nem fér ki több.)
    Szóval az a helyzet, hogy itt tények vannak és számok. S azok a vasút mellett szólnak.
    Suggested reading: www.papacsorna.hu”
  • 4. miro132 2009. július 25. 11:37
    „ha a gysev atvenne az uzemeltetest akkor talan meg a Kapuvarig toreteno meghosszabbitas is szoba johetne igy a gyors es IC vonatokra a kisebb telepulesekrol csatlakozas is jobb lenne..”
  • 3. miro132 2009. július 25. 11:28
    „a megszuntetes elott teljesen ellehetetlinettek a csatlakozast a vonalra. erdekes volt latni azt hogy Csornan kb 5 percel az IC es gyorsvonatok erkezese elott ment ki a Papai vonat. Nyilvan igy akartak megmutatni a statisztikaban azt hogy nincs utasforgalom rajta. Lehet hoyg erdemes lenne a GYSEV vel felvenni a kapcsolatot hatha ok tudnanak segiteni az uzemeltetesben mivel nekik van tapasztaluk a kolteghatekony mukodesben.

    Jelenleg a Csorna Hegyeshalom vonal van veszelyben mert ott is olyan menetrend lepett eletbe ami inkabb riassza es nem vonzza az utasokat. Pedig ezen a vonalon tobb lehetoseg lenne foleg ha uj megallokat lakaitananak ki a Termalnal es a Gyori (85) os utkeresztezodesnel ahol kivalo lenne a csatlakozas a buszokkal..

    miro”
  • 2. Vollai 2009. július 25. 10:51
    „Tisztelt xen!
    Úgy nagyjából annyit érthetsz ehhez a vasúthoz, mint egy anyadisznó! Kutya nem utazott rajta? Vagy egyszer nem utaztál a vonalon, vagy csak elhiszed a vonal bezárásáért küzdők agymosását. Ne közlekedjenek buszok? Érdekes, Ausztriában elég jól megoldható, hogy több helyen vonattal párhuzamosan nincsenek buszok, vagy kevés van, és a busznak csak ráhordó szerepe van. Szerintem inkább legyen vonat, mint sokkal nagyobb menetidővel közlekedő busz.
    Üdv!”
  • 1. xen 2009. július 22. 20:12
    „Miért blöffölnek? A kutya nem utazott a vasúton és nem is fog. Csak a buszon utaznak háztól-házig. Nincs hova menni!!! Miért pazarolják a pénzt? Csak azért is? Hol az újságíró felelőssége? Vagy legyen vonat, de ne közlekedjenek a buszok. Ez jó megoldás lenne? KI szavaz rá?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Emléktorna a szülőfaluban

Bágyogszovát - Az Alcufer cégcsoport alapítójára, a 2005-ben elhunyt Horváth Ferencre emlékeznek… Tovább olvasom