Kisalföld logö

2017. 11. 22. szerda - Cecília 4°C | 11°C Még több cikk.

Tragédia! Halálos baleset Szilsárkány és Bogyoszló között

Információink szerint két ember meghalt és egy megsérült amikor egy Suzuki személygépkocsi és egy motorvonat ütközött szerdán délután a Szilsárkány és Bogyoszló közötti vasúti átjáróban.
16 óra 5 perc -

Galéria! Fotók: Turbók Attila


14 óra 47 perc
- Megtudtuk, hogy az autó utasai lepsényiek voltak, a sofőr 1961-es születésű. A két első ülésen ülő férfi a helyszínen életét vesztette, míg a hátsó ülésen utazók közül egyik az ablakon kimászva szabadult az autóból. A Suzuki negyedik utasát tűzoltók vágták ki a roncsból.

Fotó: Tudósító
Fotó: Tudósító


14 óra 36 perc - A kisalfold.hu friss értesülése szerint a balesetben meghalt két ember mellett egy fő súlyosan sérült, állapotának stabilizálása a helyszínen még jelenleg is tart. Egy fő pedig könnyen sérült.

A vasútvonalon teljes vágányzár van érvényben. A vonat is működésképtelenné vált, helyette Szombathelyről érkezik másik szerelvény.





Nagyobb térképre váltás

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. kisgumis 2012. február 01. 09:59
    „Jonapot mindenkinek. ez a baj hogy eltelt pár nap és már senki nem fordit rá figyelmet!! ismét kettő ember hunyt el és a dolgok megint mennek tovább pár nap elteltével talán valamit lépni kellene hogy ez netörténhessen meg, én eddig kivülröl szemléltem a dolgokat mert három éve ugyan ezt végig csináltam de mindenki belenyugodott hogy a nagybátyámék hibáztak. de azt már nemhiszem hogy érdekes modon ebben a vasuti átjároban mindig az auto vezetöje a hibás?! 7év TÖBB MINT 5 HALOTT abbol kettöt énis gyázoltam. nemkéne mindenkinek a saját portáján végig nézni, értem ezt az erösebbik kutyára mert az erösebb kutyárol van egy közmondás is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 33. Ikvafalvy 2012. január 29. 01:06
    „Sok a vaker!!!Sok az okostolyas!!!! Ha feher akkor ez,ha ilyen, akkor olyan!!!!!!!!!!!!!
    A lampa PIROS volt! Kesz,nincs duma! Meghaltak,aldasom rajuk!
    PIROS akkor TILOS!!!! Nem kell megmagyarazni !!!! Oda kell figyelni!!!!!!”
  • 32. Gery83 2012. január 28. 00:10
    „EVH!

    Köszönjük szépen!! Nekem is többször feltűnt amit írsz...”
  • 31. Contar 2012. január 27. 20:17
    „30. Alpokalja: "...előfordulhat olyan eset (pl. így kora délután), hogy a nap olyan szögben süt a fénysorompóra, hogy azt nem látni.
    Ha viszont nem látni, akkor érdemes előtte lassítani, akár megállni, mindenkinek ez a legjobb."
    Nem "érdemes", hanem "kell", kötelező, legalábbis a kresz szerint, de hát azt meg a legtöbben lesz....ják!
    Vasúti átjáróban kétféle JÓ magatartást tanúsíthat a járművezető: vagy megáll előtte (mert tilos jelzést kapott), vagy pedig meggyőződve arról, hogy nem érkezik vonat áthajt rajta. A többi variáció ámokfutás!”
  • 30. Alpokalja 2012. január 27. 10:23
    „Ha már borzasztó ügyesen sikerült megoldani, hogy ugyanarról megjelent két cikk, de nincsenek összefésülve, bemásolnám ide is, amit a másik cikkhez írtam:
    http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/elatkozott_vasuti_atjaro_a_gysev_hat_uj_felsorompo_felszereleset_tervezi/2261213/

    Megpróbálok ezt-azt összeszedni.

    Egy sorompó költsége olyan tizenmillió. Nem csak fizikailag kell telepíteni, hanem a forgalom irányító rendszerbe is be kell kötni, ahonnan mondjuk úgy az ellenőrzése történik. Ezen túl olyan minőségűnek kell lenni, hogy +45°C-ban és -30°C-os hófúvásban is működnie kell, lehetőleg éveken át, probléma nélkül. Nem egy motoros kertkapu minőség, annál kicsit komolyabb. Manapság a csapórúd kialakítása olyan, hogy ha valaki nekimegy, akkor az "letörik" vagy inkább leesik és visszahelyezhető. Azokon a helyeken, ahol ilyen gyakran fordul elő, a fénysorompó házában kamera van, ami minden rögzít attól a pillanattól, hogy pirosra váltott odáig, hogy újra fehéren villog.

    A sorompók ellenőrzése gyakorlatilag minden kapcsoláskor megtörténik. Vasutas szaknyelven, a sorompó vissza van jelentve valamelyik szomszédos állomásra, ahol annak helyes vagy helytelen működése mindig ellenőrizhető. Ha nem, akkor a helyszínen, az átjáró előtt van olyan jelző, ami a mozdonyvezető számára ad jelzést a működésről (fedező jelző, fénysorompót ellenőrző útátjárójelző) és annak függvényében történik a vonat áthaladása, szabályozott keretek között.

    Mérési eredmények biztosan nincsenek. Mit is mérnénk? Az mérhető, hogy egy nap hány vonat halad át, hányszor vált a sorompó, de senki nem tudja, hány autó halad át az átjárón.

    Szabályok:
    Ha a sorompó használhatatlan, sötét ebben az esetben a mozdonyvezetőt értesítik rendelkezésen/rádión/ellenőrző jelzővel/stb. és az átjáróban úgy haladhat át a vonattal, hogy előtte 15 km/h sebességre lassít és fekszik a kürtön.
    Ha a sorompó fehéren villog és azt nem lehet kikapcsolni, ebben az esetben az átjáró előtt meg kell állnia, megint csak fekszik a kürtön, a közút részére elsőbbséget, majd 5 km/h sebességgel áthaladhat.
    Ebben az esetben lehetséges a fehéren villogó fénysorompónál döcögő vonat, természetesen az adott szabályok szerint. Aki meg olyan hülye, hogy oldalról nekimegy, mert villog a fehér, azzal nem lehet mit kezdeni.
    Legveszélyesebb az a helyzet, amikor megy a vonat mondjuk 120 km/h-val, áthalad a sorompó kapcsolóján kb. 1 km-rel az átjáró előtt és ott valami zavar keletkezik. Ebben az esetben másodpercenként kb. 33 m-t tesz meg a vonat, nagyságrendileg 30 másodperc alatt éri el az átjárót. Ennyi idő van értesíteni a mozdonyvezető rádión (ahol van), ha nincs akkor telefonon, ami nem igazán fér bele az időbe. Mindehhez számoljunk mondjuk 500 méter fékutat, tehát 15 másodperc után el kell kezdeni az intenzív fékezést. Elég szűk határidő. Innentől kezdve, ha az első vonat megúszta a hibás átjárót, a többi vonatot már időben értesíteni lehet a hibáról, jönnek a fenti szabályok, mindaddig, amíg a működés helyre nem áll. (Erre is vannak különböző lehetőségek...)

    A sorompók működés egyszerűsítve úgy néz ki, hogy a vasúti pályára engedélyezett sebesség függvényében, az átjáró előtt megfelelő távolságra van egy érzékelő. Ez az ún. behatási pont, itt van egy tengelyszámláló. Érzékeli a vonatot, pirosra kapcsolja a sorompót, megfelelő időt hagyva az átjáró kiürülésére, mielőtt a vonat odaér. Csapórúd esetén még annak a lezáródási ideje is hozzáadódik, mire a vonat odaér, a rúd lent van. Az átjáró másik oldalán mondjuk 10-20 méterre az átjárótól van egy másik tengelyszámláló, ha a belépő és a kilépő oldalon a két számlált érték egyezik, akkor a sorompó visszakapcsol. Ha 5 percen belül nem történik ez meg (nem egyezik a két érték, stb...) akkor a sorompó sötétre vált.

    A leggyakoribb meghibásodási ok egyed színesfém gyűjtő kolóniák ténykedése, akiknek nagyon teszik a csillogó kábel és azt mindenképp magukénak akarják tudni. Ilyenkor szegény érzékelő hiába érzékel, nincs min kommunikálni az információt vagy éppen nincs mivel érzékelni és hasonlók.

    A szándékosságról akkor még nem írtam... Átmegyünk a piroson, kikerüljük a csapórudat és hasonlók. Teljesen mindennapos dolgok, naponta többször előfordulnak. Néhány példa:
    Ma reggel, Kisalföld Volán busz, tisztán belátható szakasz. Busz jön, vonat jön. Látom, hogy a busz gyorsít, nyilván észrevette a vonatot, nincs kedve megállni. Átmegyek a behatási ponton (kb. 1 km-re az átjáró előtt), látom, hogy pirosra vált a sorompó. Busz féklámpái világítanak, majd kialszanak és nagy lendülettel átmegy az átjárón. A reggel hideg, fagyos, minden átjárón látni a lefagyást, szép fehér. Mi történt? Valószínűleg a busz fékje nem úgy reagált, ahogy a vezetője számított rá, inkább átmenekült a piroson. Baj végül is nem történ. De ő egy hivatásos sofőr, aki naponta embereket szállít, számítania kellene az időjárási körülmények miatt a csúszós útra, illetve ha látja, hogy jön a vonat, egy sima lassítással simán odagurult volna az átjáróhoz, talán meg sem kellett volna állnia és mehetett volna tovább. Én akkor is átmegyek 100 km/h-val az átjárón, ha ott a reggeli iskolabusz próbál meg átmenni féktávon (ld. feljebb: 500 m) belül. Nem írom le, melyik átjáróban, hány óra hány perckor, melyik busz volt, mert a sofőr holnap új munkát kereshetne.
    Másik eset. Csorna, átjárón átmegyek, a sorompórúd elindul felfele, a lengyel kamion már indul is, meg sem várja, hogy felérjen a csapórúd, fehérre váltson a villogás. (Aztán majd lehet helyére tenni a rudat...)
    Harmadik eset. Vonat megy, sorompó piros (csapórúd nincs), autó átmegy a piroson. Rávillogok a fényszóróval. Autó az átjáró után megáll, odaérek az átjáróhoz, tolatólámpával villog, mutogat kifele az ablakon. Ha ennyire ráér, akkor miért ment át a piroson? Vagy egyből nem sietős, ha anyázhat?
    Negyedik eset. Vonat megáll a megállóban közvetlen előtte az átjáró. Sorompó marad még piros, hiszen nem ment át az utolsó tengely a tengelyszámlálón. Ifjút titán mögöttem, szakadt öreg autóval rögtön át a piroson. A következő faluban meg ott áll a másik sorompónál. Ott miért nem ment át?

    A fentiek ismeretében azt hiszem, nyugodtan elmondható, hogy 1000 esetből 999 esetben az autós/gyalogos/motoros/biciklis a hibás és nem a vasút.
    Azt az alapelvet kellene mindenkinek megérteni, hogy ha a sorompó nem fehér, hanem bármi más (sötét, piros), akkor az STOP tábla. Ezzel szemben a legtöbben úgy közlekednek, hogy ha az nem piros, hanem más (akár sötét), akkor ész nélkül mennek.

    Az már csak hab a tortán, hogy mindig előkerülnek ilyenkor a rokonok, ismerősök, akik mindenáron meg akarnak győzni mindenkit, hogy a néhai márpedig nem olyan ember volt. Márpedig akárhonnan is nézzük, akkor is ő hibázott. Az okos a más kárán tanul, nekik ez már sajnos nem adatik meg.

    u.i.:
    A cikkben szereplő két eset kapcsán az fogalmazódott meg bennem, hogy mivel az év azonos napján, a nap azonos időszakában történt két hasonló eset, elképzelhető, hogy olyan helyzet áll elő, hogy ilyenkor, amikor alacsonyan jár a nap, előfordulhat olyan eset (pl. így kora délután), hogy a nap olyan szögben süt a fénysorompóra, hogy azt nem látni.
    Ha viszont nem látni, akkor érdemes előtte lassítani, akár megállni, mindenkinek ez a legjobb.”
  • 29. sivatag66 2012. január 27. 02:29
    „A fehér villogó fény a KRESZ-szerint azt jelenti,hogy működik a fénysorompó !!!!!
    Tehát NEM szabad jelzést !!!!!!!!!!!!!”
  • 28. EVH 2012. január 26. 21:19
    „A tragédiához sok mindent nem fűznék hozzá...nagyon sajnálatos dolog :(
    Annyit viszont megjegyeznék (mert senkinek sem tűnik fel), hogy a sérültek vajon ki által stabilizálódnak a helyszínen?
    Ugyanis a Kisalföld-cikkekben a Mentők munkájáról valahogy mindig megfeledkeznek...vagy ha meg épp megemlítik, akkor is burkoltan, vagy a megszokott közhely formájában: "A mentők Kórházba szállították..."
    Kérdezem én, ha a sérülteket elég "csak" kórházba szállítani, akkor miért van szükség m.autókra és szakemberekre?
    Nem értem...”
  • 27. RicsiDy 2012. január 26. 18:27
    „Üdvözletem!
    Köszönjük a részvétnyilvánítást, de úgy érzem, hogy szükségtelen és értelmetlen azon vitatkozni, hogy vajon a fénysorompó valóban helyesen működött vagy sem. Sajnos megtörtént a tragédia és nem lehet rajta változtatni. Hatalmas sokként érte a hír az egész családot, és igen nagyon elkéne oda egy félsorompó, mert utána olvastam és ez volt az 5.(!!!) baleset ezen az átjárón. A mozdonyvezetőnek pedig kívánom, hogy mihamarabb tudja feldolgozni az eseményeket.”
  • 26. enzso 2012. január 26. 12:38
    „Tisztelt Lobbo 71!
    Nincsen igazad, sajnos előfordul az a hiba hogy jön a vonat és fehéren villog a lámpa már láttam olyat és egyszerre jeleztem is a társaságnak!!! Bár ez elég ritka a figyelmetlenség a legtöbb hiba oka!”
  • 25. Lobbo71 2012. január 26. 11:08
    „Tirgis: ilyet biztos nem tapasztaltál, a fénysorompó úgy van megcsinálva, hogy nem villoghat fehéren, ha jön a vonat. Ha elromlik, akkor vagy folyamatos piros lesz, vagy semmilyen fényt nem ad.”
  • 24. kroly 2012. január 26. 08:17
    „Ne itélkezzetek sajnos ö tévedet mikor a sinekre hajtott.Lehet hogy rutinos jól vezetö ember volt de de ö is valami oknál fogva késön észlelte a vonatot és az érkezését jelzö piros lámpát. Sajnos magam is hajtottam át piros jelzésen amit akkor nem észleltem valami elvonta a figyelmem,háll isten én megusztam utolag remegtem bele mit tettem,megáltam és belegondoltam milyen hamar megtörténnek a tragédiák.Mielött valaki elitél tudom hogy hibáztam ,pedig több millió kilométert hagytam már balasetmentessen mögöttem a világ utjain,de nem lehet az ember tévedhetetlen.Sajnálom szegény mozdonyvezetöt is mert neki ezt nagyon nehéz dolog lesz feldolgozni ,pedig ö tényleg nem hibáztatható.Kivánom hogy mielöbb tudja magát tultenni a történteken és további balasetmentes vonatozást .Az elhunytak hozzátartózoinak részvétem,a sérülteknek mielöbbi gyogyulást.”
  • 23. mano74 2012. január 26. 07:42
    „Sajnos az emberi figyelmetlenség már határtalan úgy gondom aki jogositványt kap annak meg kell tanulni a kreszt is és ott megtanulni, hogy közelitsük meg a vasúti átjárót . Akkor kérdezem honéd vették egyesek a jogsoit? Miért nem figyelnek miért kell mindig a vasuti dolgozokat szidni jobb lenne ha mindenki magába nézne és elgondolkodna.”
  • 22. Tirgis 2012. január 25. 22:20
    „Részvétem a hozzátartozóknak!
    Ebben a vasúti átjáróban már többször tapasztaltam hogy a fénysorompó fehér fénnyel villogott,miközben hosszú
    tehervonatszerelvény döcögött el az orrom előtt.Párszor személyvonatnál is előfordult már!!!!!!
    Ok hogy a fehér fény nem a zöld utat jelzi,de elgondolkodhatna az illetékes szerv egy félsorompón.....
    Bármennyibe is kerüljön, olcsóbb mint egy emberélet...”
  • 21. pancser 2012. január 25. 21:06
    „13."fityesz" Kultúrember részvétet nyilvánít!”
  • 20. NRena 2012. január 25. 21:06
    „Édesapánkat és az élettársát pontosan ugyanezen a napon,ugyanígy és ugyanebben a vasúti átjáróban vesztettük el.Talán mégse az emberek figyelmetlensége a hibás.?! Hány embernek kell még gyászolnia a szeretteit hogy történjen valami? Akkor azt a választ kaptuk hogy a forgalom nem teszi indokolttá a karos sorompó felszerelését. Pedig annyira öreg az ott található berendezés hogy az ott lakók állítása szerint többször nem működik,a sínpálya pedig kanyarodik.Tehát esély nincs észrevenni a közeledő vonatot. Őszinte részvétem a hozzátartozóknak.”
  • 19. gyorildy 2012. január 25. 21:04
    „Akik még itt, ebben a helyzetben is vádaskodnak anélkül, hogy egyáltalán tudnák ki volt a hibás azoknak kívánok hasonló jókat! Veletek is megtörténhet és bármikor hibázhattok is ha egyáltalán az okozta a balesetet. Amennyiben meg nem így történt akkor csak a szerencsétekben bízhattok.
    Részvétem a hozzátartozóknak bárki is volt a hibás.”
  • 18. pinklady23 2012. január 25. 20:59
    „Tacskokutya teljesen igazad van. Igen ilyenkor már könnyű okoskodni, de ennek alapnak kéne lenni, hogy ha vasúti átjáróhoz érek, lassítok, vagy megállok, főleg ha még be is láthatatlan az a bizonyos átjáró. Vagy manapság már ciki megállni vagy lassítani az autóval? Szörnyű ami történt, de némi körültekintéssel lehet meglehetett volna úszni . Sajnálom a hozzátartozókat, illetve a MOZDONYVEZETŐT!!!”
  • 17. enzso 2012. január 25. 20:41
    „Ez az átjáró szinte beláthatatlan csak akkor venni észre a vonatot amikor már a síneken vagyunk mivel a vonat éppen ott kanyarodik. Az átjárókat nme csak ezt hanem az összest fel kellene szerelni sorompóval. Ezzel elkerülhető lenne a sok baleset!! Illetve már régen ki kellett volna cserélni a fényjelző berendezéseket olyanra mint ami van pl Csorna belterületén (sztem ledes), mely napsütésben és ködben is jobban látható a régi elavult bemattolt lámpáknál! Ezek még mindig kevesebbe kerülnének mint az emberélet!!!!!”
  • 16. M.:) 2012. január 25. 20:30
    „Részvétem!!! Ugyan ezt éltük át 2 héttel ezelőtt! :(”
  • 15. testvér 2012. január 25. 19:47
    „http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/vonat_ele_hajtott_az_auto_ketten_meghaltak/2085166/ Magyarázzátok meg ha tudjátok! Ugyanaz a nap szinte perc pontosan három év múlt el.”
34 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Inkubátorház: tavasszal kezdik az építkezést

A helyi önkormányzat és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség képviselői aláírták a Szanyban építendő… Tovább olvasom