Kisalföld logö

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 9°C Még több cikk.

Tavasztól 600 milliós kerékpáros-beruházás Kapuváron

Már tartanak a közbeszerzések a Kapuvár és Valla (Wallen) közös, határon átnyúló kerékpárút-fejlesztési pályázatban. A magyar oldalon a hatszázmilliós beruházás tavasszal kezdődhet.

– Régi tervünk vált valóra azzal, hogy határon átnyúló pályázaton Kapuvár becsatlakozhat az osztrák kerékpáros-úthálózatba – fogalmazott Hámori György polgármester azon a megbeszélésen, melyet osztrák oldalról Valla (Wallern) elöljárói és munkatársai, valamint Kapuvár vezetése folytatott csütörtökön. A két település közösen pályázott kerékpáros turisztikai fejlesztésekre.

Turizmusfejlesztés – Osztrák küldöttség a kapuvári városházán (jobbról a második Helmuth Huber).
Turizmusfejlesztés – Osztrák küldöttség a kapuvári városházán (jobbról a második Helmuth Huber).

Ezek keretében – mintegy hatszázmillió forintból – létesül egy új híd a Hanság-főcsatornán Vallánál, kerékpárutak és kerékpáros-pihenők épülnek Kapuváron és környékén, valamint ugyancsak a projekt finanszírozza a Hanság magyar oldalán a természetvédelmi terület biciklisútjainak kijelölését is.

Kapuváron belül több szakasz épül, többek közt a Cseresznye soron is. – Pomogynál (Pamhagen) már jelentős a határon áthaladó kerékpáros turizmus, ám ez egyelőre jobbára Fertőd felé halad el. Ezen szeretnénk változtatni a kapuvári és vallai kör becsatolásával – mondta Hámori György. A tárgyalások egy éve kezdődtek a két település között, jelenleg a közbeszerzési eljárások tartanak. A beruházás a jövő év tavaszán megkezdődhet.

Helmuth Huber vallai polgármester szerint a magyar határ településének közelében elérhetetlen volt az egyre nagyobb számú lovas és kerékpáros turistának, ezért is üdvözölték a program terveit. – Településünk jelenleg inkább mezőgazdasági jellegű, ezen változtathat az új híd és az általa generált turizmus – mondta az osztrák polgármester. Hozzátette, falujában most is van kerékpárosközpont. Ennek felújítása szintén a program része. – Mindenképpen szükséges a projekt mielőbbi indítása, hiszen számításaink szerint az utóbbi időben mintegy huszonöt százalékkal nőtt térségünkben a kerékpáros turizmus nagyságrendje – tette hozzá Helmuth Huber.

Olvasóink írták

  • 12. balisdavid 2010. december 03. 19:24
    „Remélhetőleg nemsokára Kapuvár-Pomogy között is egy külön nyomvonalú, biztonságos kerékpárúton lehet kerekezni Ausztria felé, mert a reggeli és kora esti órákban a 8529-es számú út életveszélyes.
    Korábban felvetették a főútvonallá nyilvánítását, talán megérne még egy felszólalást...”
  • 11. Laza 2010. november 24. 19:48
    „Ja,ja igazad van zsenikém kár szaporítani a szót, a lényeg, hogy a szalagvágáson ott legyen az a sok okos fej és verhesse a mellét, hogy ezt is megcsináltuk.”
  • 10. füstbement 2010. november 23. 23:19
    „Ha tudod,hogy mi a közbeszerzés okoska, akkor magadnak ne szaporítsd feleslegesen a szót...Félelmetesen üres mondatokkal tele van a padlás.A többi szóra sem érdemes.”
  • 9. Laza 2010. november 23. 21:08
    „Na ne! Tudom mi a közbeszerzés. Sajna! Amit írtál azt ugye nem gondolod komolyan? Vége a kampánynak, nyertetek, oszthatjátok a lóvét. Nem kell ostobának nézni az embereket, az előző brigád is ráfaragott.Tti se vagytok jobbak egy fokkal se!!! Ennyi!!!”
  • 8. füstbement 2010. november 22. 19:40
    „Laza!
    A közbeszerzés az közbeszerzés.Ott nincs ilyen szabály,hogy helyi vagy nem helyi vállalkozó.A kiírásnak megfelelően a legkedvezőbb árajánlat lesz a nyerő.Ha helyi nyeri akkor az, ha nem, akkor sajna más csinálja.Ennyi.”
  • 7. Laza 2010. november 22. 13:56
    „Reméljük nem a haszontalan beruházásokat gyarapítjuk ezzel a szerintem is fontos fejlesztéssel. Most már csak azt a szépséghibát kellene megoldani, hogy!!!!!!!!! "jön A PESTI vállalkozó 5. alvállalkozója, aki persze nem lesz kifizetve"!!!!!!!!! és csinál ennyi pénzből egy használhatatlan romhalmazt. Lásd: Kerékpáros Centrum Kapuvár :( Helyi vállalkozókra kellene bízni a melót!!!!”
  • 6. miro132 2010. november 22. 13:32
    „annak örülnék haz új hid a hansági főcsatornán nem csak kizárólag kerékpáros hid lenne hanem azon autóval is át lehetne kelni.

    Régen amikor a kivasüt még üzemelt akkor annak volt egy ága Vallára. Mi lenne ha a régi kisvasuti hid helyén lenne az új hid mely egyben emlék is lehetne az egykor ott kozlekedő vonatra.”
  • 5. ombi 2010. november 20. 19:01
    „Így történhetett, ahogy írtad.
    Az utolsó mondatodból azt érzem ki, ez szerinted sincs jól.
    Tehát tulajdonképpen mégis egyetértünk.
    Üdv!”
  • 4. rick_ 2010. november 20. 15:54
    „3.

    Nem egészen értünk egyet, de nem is ez a lényeg.

    Az említett kerékpárút határon átnyúló turisztikai fejlesztés keretében valósul meg. Az EU ezeket fontosnak tartja, ahogy konkrétan a kerékpárút (turisztikai célú hálózat) fejlesztését is. Tehát hajlandó erre abból a bizonyos nagy-nagy kalapból áldozni. Azt viszont, hogy egy lakótelep házai közt, meg a kertvárosi utcákban, illetve a munkába járási útvonalakon a közlekedési infrastruktúra kiépüljön, azt nem nagyon tartja számára kiemelten fontosnak, ezért aztán nem is támogatja. (Pontosabban támogatja azt is, de másik kalapból).

    Két választás lehet tehát.

    Nem fejlesztjük azt, amit éppen támogatnak, még akkor sem, ha éppen fontosnak tartjuk és az eredeti költségek töredékéért meg tudjuk valósítani. Arra hivatkozunk, hogy amíg nem térköveztünk le minden lakóház előtti területet, addig luxus az ilyesmi.

    A másik választás, hogy igenis fejlesztjük azt, amire az EU a kalapból ad és egyébként összhangban van a fejlesztési elképzeléseinkkel. Fejlesztjük még akkor is, ha egyébként sok más megoldandó probléma van.

    (Engem sokkal inkább zavar az, hogy megint nem Csornáról szól a cikk.)”
  • 3. ombi 2010. november 20. 09:55
    „Elsőként is kijelentem, semmiképpen nem akarnám a kapuváriak zsebéből kimesterkedni a már megszerzett pénzt, sőt, gratulálok nekik!
    Van egy nagy-nagy kalap, annak vannak al-kalapjai, ezek egyike a turisztikai támogatás. Turisztikai fejlesztésről szerintem kétféleképpen beszélhetünk, egyrészt a közvetlen megtérüléssel kecsegtető beruházásokra, másrészt a közvetlen hasznot nem hozó, de az előbbiek működéséhez szükséges, vagy a látogatók közérzetét javító beruházásokra gondolhatunk.
    A csodás Hanságon átvezető kerékpárút ez utóbbi kategóriába tartozhat.
    A rajta közlekedők természetesen fogyasztanak, szolgáltatásokat vesznek igénybe, ezzel visszafizetnek valamennyit a köznek a beruházás költségeiből.
    Hatszázmillió forint ilyen módon a hansági biciklisták zsebéből véleményem szerint az életben nem fog Kapuvárba jutni.
    Hasznot fog hozni ez az út úgy is, hogy a helyi, testmozgásra vágyó embereknek lehetőséget ad a sportolásra, ennyivel is csökken az egészségügy terhelése.
    Ez utóbbi hasznon viszont jelentkezne azokon az útvonalakon is, ahol most -bár igény volna rá- egész egyszerűen tilos biciklizni. Gyanítom, éves viszonylatban többen élnének vele, mint a hansági útvonalon, hiszem munkába járásra fejenként évente kb. kétszáz oda-vissza út jót tesz az egészségnek.
    Írtam, nem a kapuváriaktól irigylem az útjukat, csak értetlenül nézem, hogy amíg két település közt nincs megoldva a legalapvetőbb jog, a szabad helyváltoztatás lehetősége, addig a központi fő-kalapból a luxusra költenek.”
  • 2. rick_ 2010. november 20. 08:27
    „1.

    Nem "luxusberuházás", hanem turisztikai beruházás. Olyan forrásból, amit az EU turizmusfejlesztésre akar költeni.
    Lehet, hogy fontos lenne más is, de arra nem ebből a kalapból kell pénzt "szerezni".”
  • 1. ombi 2010. november 19. 20:26
    „Értem én, turizmus, jó arculat, bevétel, nemzetközi kapcsolat, ez mind hasznos.
    A pénzforrások azonban korlátozottak, és szerintem előbbre kéne sorolni a mindennapi közlekedés céljait szolgáló beruházásokat. A szórakozásra, szabadidős kerekezésre akkor kéne költeni, ha a fő kerékpározási útvonalak (nem feltétlen kerékpárutak!) már használhatóak.
    A Győrt övező falvak jelentős része kerékpáros szempontból el van vágva a várostól, pedig ezek némelyike nem esik messzebb, mintha mondjuk Újvárosból Szabadhegyre kerekeznénk.
    Kapuvárnak, Vallának a vezetői még egy ilyen luxusberuházásra is tudtak pénzt szerezni, Győr, és az érintett falvak vezetőinek a hozzáállásán még javítani kell.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Örökségből magántájház Dörben

Tájházzá alakította 250 esztendős örökségét a döri Kantó Károlyné. Tovább olvasom