Kisalföld logö

2017. 02. 19. vasárnap - Zsuzsanna -3°C | 7°C Még több cikk.

Tavaly huszonötezer ügyet intéztek

Csornán új helyre költözött az okmányiroda. Bár a megközelíthetőséget illetően csupán annyi a változás, hogy nem a polgármesteri hivatal főbejáratán, hanem az attól néhány méterre lévő volt bútorbolt bejáratán lehet bejutni a helyiségbe.
Aki korábban járt a csornai okmányirodában, tapasztalhatta, hogy a helyiség zsúfoltsága miatt nehéz körülmények között történt az ügyintézés. Önmagában ez a tény is indokolta volna a helycserét, ám március elsejétől valamennyi okmányirodának bővült a feladatköre az útlevél adatfelvételezésével. Így az adatok rögzítése, az útlevelekhez szükséges fényképek elkészítése is az okmányirodában zajlik. Ráadásul Csornán és vonzáskörzetében nyárra mintegy 4800 útlevél érvényessége jár le, tehát valódi passzusdömping várható. Ezért elodázhatatlanná vált a tágasabb helyiségbe költözés.

– A városháza épületében lévő bútorbolt régóta üresen áll. Itt ügyfélfogadót kívántunk létesíteni – mondta dr. Egresiné dr. Kiss Mária aljegyző. – Úgy gondoltuk, hogy a 460 négyzetméteres területet egyszerre rendezzük be és nyitjuk. Ám mivel az okmányiroda helyzetének megoldása nem tűrt halasztást, száz négyzetmétert már most kénytelenek voltunk elfoglalni.
Dr. Egresiné szerint a jó állapotú egykori bútorboltban csak a használathoz és a biztonsághoz szükséges szerelési munkálatokat kellett elvégezni. A költözés – noha pontos adatok még nem állnak rendelkezésre – mintegy egymillió forintba került úgy, hogy a Belügyminisztérium (BM) vállalta a speciális okmányirodai gépek vonalainak átszerelését. A BM Központi Hivatala – ismerve az elhelyezéssel kapcsolatos problémákat – támogatta az önkormányzatot a költségek egy részének átvállalásával.

– Nem kis fejtörést okozott a munkák összehangolása – fűzte hozzá az aljegyző. – Tekintettel arra, hogy az elmúlt évben az okmányiroda 25 ezer ügyet intézett – ami azt jelenti, hogy a tényleges ügyfélforgalom ennél jóval nagyobb volt –, a munkák zömét hét végére ütemeztük, így csupán másfél napig nem tudtunk a lakosság rendelkezésére állni. Köszönet illet valamennyi szakembert, akik megértették kérésünket és teljes mértékben igazodtak elvárásainkhoz, minőségi munkát végeztek.
Az új okmányirodában jobbak a körülmények a korábbinál, de akadnak hiányosságok is. Például nem megoldott az ügyfélirányítás. Ám ezen a téren is várható változás, a szakemberek már elvégezték a helyszíni felmérést és minden remény megvan arra, hogy a közeljövőben elkészül a korszerű számítógépes ügyfélirányító rendszer. Az ügyfélfogadás ideje nem változott, továbbra is heti harminc órában állnak az ügyfelek rendelkezésére. Mindennap nyitva tartanak, csupán kedd és csütörtök délután nem. Ennyi idő kell a ugyanis a háttérmunka elvégzésére.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Többletkiadásokkal számolnak

Farád túljutott a nagyberuházásokon és ez vitathatatlan érdeme a korábbi polgármesternek –… Tovább olvasom