Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Pápa-Szilsárkány: elkészült az út és a marcaltői híd is - térkép

Megújult a Pápa-Szilsárkány összekötő út összesen 3,2 kilométeres szakasza.
Szintén ehhez az útszakaszhoz kapcsolódóan a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában teljes körű rekonstrukción esett át a marcaltői Rába-híd is. A felsorolt két projekt csatlakozik a Pápa-Szilsárkány összekötő út 8,8 kilométeres veszprémi szakaszának felújításához, ahol a munkálatok tavaly év végén fejeződtek be.

Kilométerek és forintok

A Pápa-Szilsárkány összekötő út összesen 3,2 kilométeres szakaszának felújítása több mint 805 millió forint volt.

A marcaltői Rába-híd, csaknem 632 millió forintból készült el.

A felsorolt két projekt csatlakozik a Pápa-Szilsárkány összekötő út 8,8 kilométeres veszprémi szakaszának felújításához, ahol a munkálatok tavaly év végén fejeződtek be, 878 millió forintból.

Részletek

A projektgazda Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakmai irányítása alatt megújult a Pápa-Szilsárkány összekötő út összesen 3,2 kilométeres szakasza Győr-Moson-Sopron megyében. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában teljes rekonstrukción esett át a marcaltői Rába-híd. A Pápa-Szilsárkány összekötő út 8,8 kilométeres veszprémi szakaszának felújítása tavaly év végén fejeződött be. A három, összesen 2,3 milliárd forint értékű beruházás ünnepélyes átadását június 5-én, Szany település mellett tartották, Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár részvételével.

Az országban idén az első teljes körű mellékút-felújítási projekt a 8408-as jelű Pápa-Szilsárkány összekötő úton fejeződött be az Új Széchenyi Terv keretein belül. Az összesen 3,2 kilométernyi utat magába foglaló rekonstrukció a veszprémi megyehatártól indult, egy 140 méteres szakaszon Szany belterületét is érintette. A közbeszerzési eljárás során kiválasztott kivitelezők elvégezték a burkolat megerősítését, a padka- és árokrendezést, a vízelvezetés javítását. A felújítási munkálatok ártéri töltésépítést is tartalmaztak. A 805 millió forintos beruházásban teljesen megújult a szanyi Rába ártéri híd. A projekt szorosan kapcsolódik a Pápa-Szilsárkány összekötő 8,8 kilométeres Veszprém megyei szakaszának felújításához, ahol a munkálatok 2012 végén fejeződtek be, összesen 878 millió forintból.



A 8408-as jelű úton a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában felújították a marcaltői Rába-hídat, melyet a közlekedők 2013 áprilisában már birtokba vehettek. A Győr-Moson-Sopron, Vas, és Veszprém megye közös határpontjának közelében, 1949-ben épült hídon, az azóta eltelt több mint 60 év alatt nagyobb felújítást nem végeztek. A fejlesztés eredményeként a híd teherbírása 40 tonnára nőtt, így megszűnt a hosszú évek óta fennálló 20 tonnás súlykorlátozás. A felújítási munkák során a kivitelező új dilatációs szerkezeteket, a hídon és a híd környezetében új útburkolatot épített, az acélfelületek korrózió elleni védő bevonatot, a hídszerkezetek pedig új szigetelő réteget kaptak. A 120 méter hosszú és kilenc méter széles híd felújításának összege 636 millió forint, melyet teljes egészében a magyar költségvetés finanszírozott.

A projektek megvalósítása óriási segítséget jelenthet a térség több tízezer lakójának, a felújított mellékút-szakaszokon és hidakon biztonságosabban és kényelmesebben érhetőek el az iskolák, óvodák, munkahelyek és közintézmények.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára kifejtette, hogy az idei első mellékúti átadást hamarosan továbbiak követik. Országszerte közel 600 kilométernyi alsóbbrendű út újul meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban, az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programjainak forrásaiból 2013-ban. A közútkezelő a tavalyi érték háromszorosából, mintegy 87 milliárd forintból indíthat fejlesztéseket. Május végéig az elhúzódó téli üzemeltetési időszak ellenére már a teljes felújítandó hossz felén, több mint 300 kilométeren megkezdődtek a munkálatok. Június első heteitől folyamatosan zajlanak az idén elkezdett projektek műszaki átadásai is.

Olvasóink írták

  • 9. omm 2013. június 06. 17:37
    „A közvetlen Szany előtti kb 300 méteres rész egyáltalán nem olyan egyenes mint ahogy a térkép mutatja. Két olyan éles, "döntött" és most még keskenyebb S-kanyar van, hogy aki nem ismeri az utat az simán kisodródik. Jó néhány baleset lesz, ebben biztos vagyok, és ezzel a kivitelező-tervező cégnek is tisztában kellett lennie.
    A "felújítás" alatt is sokat vitt arra az utam, félig-meddig laikusként nézve is kritikán aluli minőségű útalapra húzták az aszfaltot. Szerintem két telet sem fog kibírni a burkolat, toldozás-foltozás nélkül, de nem is ez zavar, mert megszoktuk, hogy az útjaink <moderálva>ok, hanem az, hogy tudom mennyibe került...”
  • 8. Jarod 2013. június 06. 10:21
    „7. embertelen De milyen szépen sorban álltak a szalag átvágására.”
  • 7. embertelen 2013. június 06. 08:26
    „Látszik, hogy a magyar különleges fajta, pár kilométer úttal hülyét lehet belőle csinálni. El kellene már egyszer gondolkodni azon, hogy a háború után, az "átkosban" 20-25 év alatt újraépítettek Magyarország teljes úthálózatát, beleértve a városi és falusi belterületi utakat is, az elmúlt 20 évben pedig még kátyúzásra is alig futotta! Azt javaslom Völlner és Gyopáros uraknak, hogy az öntömjézenő ünneplés helyett inkább azon szégyenkezzenek a nemzet előtt, hogy a mostan átadott szakaszt követően hiányzó, még 100 méter felújítására nem tudtak forrást szerezni, ezért elmaradt. Ez a pénz valószínű, hogy kellett az ünnepségek lebonyolításához!?”
  • 6. tigris 2013. június 05. 21:36
    „Kedves Kisalföld! Mielőtt baromságokat írunk arról, hogy mi történik a "szomszédban", előtte nem ártana tájékozódni! Szany és a marcaltői Rába-híd között történt felújítás, nem pedig Szilsárkányig! Az említett útszakaszra is ráférne a felújítás, mert kb. a ll. világháború idején sem volt ennyire rossz állapotban az út, mint manapság. Pedig akkor ugyebár bombáztak is...”
  • 5. blaze 2013. június 05. 18:54
    „De hogy a a Szany felőli részt miért kellett televerni macskaszemmel és minek záróvonal, azt marhán nem értem. Szerintem így most sokkal inkább balesetveszélyes, pláne motorosoknak. Valóban érthetetlen hogy a két folyó közt és a Szanytól a 86-osig tartó rettenetes utat is miért nem lehetett már felújítani. Igaz az M86-os is Vas megyében épül, nálunk meg semmi. Pedig a régi út is sokkal különb Vas megyében. Répcalaknál átjössz a megyehatáron és Beledtől Csornáig katasztrófa az egész. Csornát meg inkább ne is beszéljük...”
  • 4. Dwatson 2013. június 05. 17:51
    „A halászi új Duna híd kevesebb,mint ötszázmillióból épült a régi bontásával együtt.
    http://specialterv.hu/images/block_list/halaszi_hid_02.53.jpg”
  • 3. Jimmybátyó 2013. június 05. 15:53
    „Kiváncsi lennék mennyit osztottak vissza a fidesznek a pályázati pénzből.”
  • 2. Bati630 2013. június 05. 15:32
    „Hol van Szilsárkány? Szanynál már be is fejeződött a felújítás. Sokba is került, meg el se készült, csak félig, Szanyig. Addig is csak félig meddig. Csak szakaszosan, Marcaltő előtt és után a hídig, hát, elfelejtették valahogy azt a részt. Meg a két híd közti részt is. Aztán még fényezik magukat. Tényleg SIKERTÖRTÉNET ez is. Aki rajta jár, az tudja. Méghogy elkészült!!! Mi????”
  • 1. kerteszb 2013. június 05. 13:58
    „Mennyi is az a 3km a teljes Szilsárkány-Pápa távolságból? nem kéne így hülyíteni a népet, "kedves" 2/3”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ajánlják az inkubátorházat

Tovább olvasom