Kisalföld logö

2017. 02. 25. szombat - Géza -1°C | 8°C Még több cikk.

November közepére készülhet el a Kis-Rába híd Kapuváron

A munkálatok április óta állnak Kis-Rába híd átépítésénél.

A Kapuvári Kis-Rába híd kivitelezési munkái április közepétől, a híd bontási munkák befejezésétől állnak. Ennek oka, hogy a régi híd feltárt alapozása eltér a feltételezett állapottól, illetve a kiviteli tervektől. Ebből következően a meglévő alapozás csak részben alkalmas az átépítésre kerülő híd alátámasztására - tájékoztatta a kisalfold.hu-t a NIF.

A továbbépítés feltétele a kiviteli tervek átdolgozása, majd jóváhagyatása az érintettekkel, és a hatósággal. Az átdolgozott tervek hatósági jóváhagyása várhatóan június végére jogerőre emelkedik, és ezt követően a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hozzájárul a kivitelezés folytatásához.

A kb. 2,5 hónapos kényszerű leállás következtében a tervezett augusztus végi befejezési határidő várhatóan november közepére módosul.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. Laza 2011. június 23. 23:32
    „rick!
    Ha van, akkor minek magyarázzam, akkor tudnod kellene. Ha nem tudod hogy kell megkutatni egy alapot, akkor vidd vissza a műszaki diplomádat oda ahol vetted. Te nagyon gyönyörű!!!”
  • 21. rick_ 2011. június 23. 22:57
    „Laza

    Meséld el nekem légyszíves, hogy egy ilyen vizsgálat, amit csinálnál, pontosan hogy is néz ki. Ne kímélj a részletek pontos leírásával, van műszaki diplomám, megküzdöm valahogy a szakmai szöveggel is. Köszi Gyönyörűm.”
  • 20. Laza 2011. június 23. 15:25
    „Kedves antistar!
    Baromságokat te írsz! Nem a 85-ös főútról írtam, hanem a 8611-es útról, ami valóban nem főút, (összekötő út)de óriási forgalmat bonyolít. Lehet, hogy a Bercsényi utca is nagy forgalmat bonyolít, de ott előzőleg megteremtették a feltételeket. Egyébként meg nem akarok vitatkozni senkivel, van egy kialakult helyzet, amit meg kell oldani, és igyekszem felhívni az illetékesek figyelmét. Ez talán nem baj ugye? Vagy menj oda és nyugtasd meg a kismamákat, meg az öregeket, akik futva közlekednek, mert mindenki hajt mint a barom, és átkelőhely az nem nagyon van a környéken!!!! Lakó annál több!!!”
  • 19. antistar 2011. június 23. 13:18
    „Kedves laza!
    Baromságokat írsz!
    A 85-ös forgalmát nem engedték rá az általad említett utcákra,csak azok útját változtatták meg akik Beled fele akarnak menni, vagy onnan jönnek!
    Ráadásul a nagyobb forgalmat a Bercsényi utca viszi el. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem növekedett az említett 2 utca forgalma, de azért túlozni sem kell! Más utcák is isszák a levét ennek az áldatlan állapotnak.”
  • 18. Laza 2011. június 22. 23:31
    „Kedves Ramóna!
    Jelenleg egy lakóövezetre engedték rá egy Országos jelentőségű főút forgalmát, amit az ott lakók kénytelenek elviselni. A Gesztenyesor és az Erzsébet Királyné utca forgalma a sokszorosára emelkedett, és az autósokat nem nagyon érdekli, hogy ezeket az utakat nem erre tervezték. Minimum egy célforgalom illetve egy 20 vagy 30 km/h sebesség korlátozó táblát ki kellett volna tenni, ugyan is az autósok úgy hajtanak mint ha a főúton mennének. A tó mellett pedig sokszor olyan torlódás van, hogy hosszú perceket kell várni míg az ember végre ki tud kanyarodni. A járda és a kerékpár út is bonyolítja a helyzetet. Illetékesek riadó!!!! Meg kell oldani a helyzetet!!!!”
  • 17. profi10 2011. június 22. 18:07
    „NagyRamóna 2011.06.22. 09:43

    Nem egyszer előfordult, hogy a média által felkapott ügyeket kiemelten kezelték, ezért csak köszönet jár a cikkírónak a tájékoztatásért.
    A tervezést, az engedélyeztetéseket jelentősen fel lehetne gyorsítani, de sajnos a magyar hivatali rendszerben a 30 napos határidő azt jelenti, hogy a 30. napon veszik elő a papírokat.
    A jogerőre emelkedést pedig a közérdekű jelleg miatt kellene felpörgetni. Tudomásom szerint nincs védett növény, állat vagy ellenérdekelt ember, aki kifogásolná az építkezés mielőbbi lebonyolitását.
    Megint csak oda lyukadok ki, hogy tutyimutyi emberek ülnek betonbiztos székekben, akik nem törődnek a mindennapi emberek ügyeivel.”
  • 16. NagyRamóna 2011. június 22. 09:43
    „minek kell ennyit problémázni ezen? rossz volt a dokumentáció, ennek pedig meg kell inni a levét, gyakorlatilag az egészet újra kell tervezni, majd a terveket több szerven végigvinni, ehhez pedig sajnos idő kell. a világ nem áll meg, csak mert a gyalogosnak, biciklisnek 100 métert, az autósoknak meg 1,5-2 km-t kell kerülni. aki gyalog megy nem panaszkodik, aki meg autóval az fogja be a száját, mert 2 perccel kocsikázik többet. aki meg képes 2-3 km-ért kocsiba ülni az megint csak tűrjön csendben ( ha nem oldható meg másként én kérek elnézést!)
    amúgy gratulálok a cikk írójának, hogy így sikerült felújítani a témát, gyakorlatilag minden plusz információ nélkül. szenzációhajhászás...”
  • 15. Laza 2011. június 21. 22:24
    „rick!
    Egy napra lezáarttam volna a hidat, aztán úgy vizsgáltam volna, nem forgalom alatt ahogy te" nemcsináltad" volna. Az egy nap lezárással hónapokat és milliókat lehetett volna megspórolni. A meglehetősen cinikus és gyenge poénjaid nem igazolják a méggyengébb érvelésed!!Ha mindig mindenbe beletörődnének az emberek ahogy te teszed, akkor helyben topognánk. Sajnos a hozzád hasonlóan gondolkodók miatt tart itt az Országunk, és előzött le bennünket szinte mindenki a szomszédaink közül. Gyönyörüm!!!”
  • 14. rittersport 2011. június 21. 22:23
    „Jó kis vita alakult megint.Te,Rick neked fogalmad sincs dolgokról! Csak osztod a hozzáértőket! Profi10 igazad van teljesen,mindig ez a helyzet,sajnos! Laza,jól látod a dolgokat,Lakó1- tényleg nem gondol senki az ott lakókra és boltosokra - van a hídon túl 7-8 üzlet. Reméljük nagyon nagyon sietnek és elkészül még idén a híres nevezetes híd!”
  • 13. profi10 2011. június 21. 21:25
    „Most tologatják még egy jó darabig az aktákat, utána meg bejelentik, hogy túl hideg van, nem lehet építeni.
    Még szerencse, hogy ez az út nem Európába vezet.
    Gratulálok a sok okos hivatalnoknak, tervezőnek, statikusnak, remek szakemberek valamennyien.”
  • 12. rick_ 2011. június 21. 19:26
    „Laza

    Hát ha máshol így csinálják, akkor kérdezd meg a megrendelőt meg a kivitelezőt, hogy ebben az esetben miért nem így csinálták? Éppen nem értél rá, vagy máshol adtál tanácsokat? Netán a házad alapját kutattad meg, hogy jól tudj aludni?

    Amúgy jót röhögtem volna, ahogy egy ásóval meg egy lapáttal megkutatod az alapot, miközben a menetrend szerinti buszok zúgnak el a fejed felett, váltásban a súlykorlátozásra fittyet hányó púpra rakott pótos IFÁ-val.”
  • 11. hgeza 2011. június 21. 17:34
    „Én meg azt mondom hogy, ez legyen a legnagyobb bajotok az életben!”
  • 10. vonalkód 2011. június 21. 15:20
    „radayrosseb
    csak én mig kb 2 - 3 km kellett hogy megtegyek naponta addig most pont a dupláját kell megtennem kerülővel.
    Nem keel, hogy segíts, ismerem a táblákat.

    Amúgy a statikusoknak az a dolga, hogy az ilyeneket meghatározzák.
    Egy új hídnak amúgy is lehetne új alapja, hogy ne kelljen sem súly sem sebességkorlátozást rátenni.
    Ez olyan mint amikor lebontanak egy házat és az alapjára visszaépítenének valamit.”
  • 9. radayrosseb 2011. június 21. 11:11
    „vonalkód: gondolom ezért nem is azok az utcák lettek kijelölve terelőútnak amikről te beszélsz, hanem a Sport u. - Bercsényi u., a kamionoknak meg az Ipartelepi u. - Vasút sor. Egyébként ki is van táblázva, csak nyitott szemmel kéne közlekedni. Segítek: sárga táblákon fekete nyíllal van jelölve az ajánlott irány.
    Laza: ha a lezárás előtt annyira kibontották volna, hogy lássák az alapozás alját valószínűleg össze is dőlt volna a híd, mert annyira rozoga állapotban volt. Igaz, akkor nem kellett volna vesződni a bontással :)”
  • 8. Laza 2011. június 21. 09:08
    „T.rick!
    Látom te mindenhez értessz, akkor feltételezem, hogy az ásót meg a lapátot is ismered. Na ha lett volna egy jódolgos ember aki megkutatja az alapokat, akkor nem kellett volna feltételezni. Máshol ugyanis így csinálják. Te nagyon GYÖNYÖRŰ!!”
  • 7. pacalpöri 2011. június 21. 08:42
    „Kérjék meg a honvédséget, hogy addig is egy ponton hidat dobjanak a lassan amazonaszi kinézetü folyóra!”
  • 6. vonalkód 2011. június 21. 07:56
    „A város felkészültségéről annyit, hogy a kerülő utak szánalmasak, járhatatlanok, a Széchenyi utca vasut utáni része járhatatlan /két autó nem fér el egymás mellett, az útpatka sok, rengeteg helyen 15- 25 cm mély lyukakkal tele /, a Váti tó melletti út járhatatlan, keskeny.
    Erre vezetés ismét nem készült fel rendesen, csak mi lakók szenvedjük a kárt.”
  • 5. lakó1 2011. június 20. 23:20
    „igen? és ki kárpótolja az embereket és a vállalkozókat a hid további lezárása miatt? 2011 -ben ennyit ülni egy terven? röhejes- a szabadság hidat meg lehetett volna tervezni ennyi hét alatt!!!”
  • 4. Star-Spangled 2011. június 20. 21:24
    „Kell a hid vagy nem? Majd kesz lesz!!!! Ennyi sirost!!!”
  • 3. rick_ 2011. június 20. 20:46
    „Szerinted honnan lehet pontosan tudni, hogy mi van a földben a híd alatt?

    Megnézik a régi kiviteli terveket, ebből feltételezik, hogy mi lehet a föld alatt.
    Aztán amikor kibontják, meglátják, hogy mi a helyzet.
    Ha kiderül, hogy eleink elbaltázták a kivitelezést, vagy az idő és a terhelés nagyobb romlást okozott a vártnál, akkor az történik, ami most van.

    A ház amiben élsz, pontosan milyen állapotban van az alapok tövénél, illetve mik a jellemző talajviszonyok az ágyad alatti részen? Nem tudod, csak feltételezed? Gyönyörű...”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hany Istók Fesztivál Kapuváron - Galéria

Harmadszor rendezték meg a Hany Istók Fesztivált Kapuváron a hétvégén. Nézze meg fotós… Tovább olvasom