Kisalföld logö

2017. 05. 23. kedd - Dezső 14°C | 24°C Még több cikk.

Nem új nyomvonalat, keleti 86-os utat akartak a helyiek

Csorna–Győr - Szakács Imre, a megyei közgyűlés elnöke és Székely Imre, a területfejlesztési tanács irodavezetője szerint sem igaz, hogy a helyiek akadályozzák a Csornát elkerülő út építésének megkezdését. Nem ragaszkodtak új nyomvonalhoz, csak felhívták a figyelmet a tervezett, a várost keletről kerülő M86-os főút fontosságára.
Szakács Imre, Turi György és Székely Imre egymással egyetértve mondják: Puch László valótlan állításokkal indokolta a Csornát elkerülő út építésének csúszását hétfőn az Országgyűlésben.

Puch László, a közlekedési tárca államtitkára Papp József képviselő kérdésére válaszolva jelentette ki: az építési engedély birtokában sem folytathatták a munkát, mert a helyiek a tervekben és engedélyekben szereplő nyomvonalat nem fogadták el. Ezt Szakács Imre (a megyei közgyűlés és a megyei területfejlesztési tanács elnöke – a szerk.) 2007. április 20-án levélben jelezte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt.-nek (Puch: A helyiek okozták a csúszást).

Szakács Imre szerint az állítás valótlan, hiszen emlegetett levelében szó sincs az M85-ös engedélyezett tervéről. A 86-os úttal kapcsolatban viszont éppen azt kezdeményezi, hogy az Országos Területrendezési Terv (OTrT) módosítása után se változzon a törvényben rögzített nyomvonal: „Az M86 jelű gyorsforgalmi út Csornát keletről elkerülő változata maradjon a felülvizsgált OTrT-ben is" – írta a megyei közgyűlés elnöke. Szakács Imre levelében tolmácsolta, hogy a megyei mellett a kistérségi és a regionális fejlesztési tanács is ugyanezen az állásponton van. Mindhárom testület „sürgeti, hogy a Csornát elkerülő – a városon átvezető 85-ös és 86-os főutakat kiváltó – utak építése mielőbb valósuljon meg (az ismert és mindenki által elfogadott koncepció szerint, amely déli M85-össel és első lépésként csak főúti jellemzőkkel megvalósuló keleti 86-os elkerülővel számol)" – írta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. igazgatójának 2007 áprilisában.

Puch László másik állítása szerint a 2007. május 30-i egyeztetésen „Székely Imre, a megyei területfejlesztési tanács képviselője és Turi György, Csorna polgármestere ragaszkodtak ahhoz, hogy új terv készüljön a csornai elkerülőútra, ami a később építendő M86-os gyorsforgalmi út Csorna keleti elkerülésével számol".

A megszólítottak úgy vélik, ez az állítás is valótlan, ugyanis egyikük sem ragaszkodott új terv készítéséhez.

A Szakács-féle levél megírásakor hatályos OTrT, amely Csornát keletről elkerülő M86-os utat rögzít. Az idén módosított OTrT is változatlanul hagyta ezt a nyomvonalat.
A Szakács-féle levél megírásakor hatályos OTrT, amely Csornát keletről elkerülő M86-os utat rögzít. Az idén módosított OTrT is változatlanul hagyta ezt a nyomvonalat.

A figyelmet felhívták viszont arra, hogy „a törvénnyel elfogadott országos, továbbá a megyei és a települési rendezési tervek mindegyike Csornát keletről elkerülő M86 jelű gyorsforgalmi utat rögzít. A zöldhatóság részéről az M86-os autóútnak ugyancsak a várost keletről elkerülő nyomvonalváltozata kapott zöld utat. A 2004. március 10-én kapott előzetes környezetvédelmi engedély is a keleti elkerülő mellett tette le a voksot, és egyben felszólított az e változatra kidolgozandó részletes hatástanulmány elkészítésére. Sajnálatos, hogy ezt a tervet a közlekedési ágazat a mai napig nem készítette el" – idéztek a 2007. május 30-i egyeztetés emlékeztetőjéből.

– A közlekedési ágazat legfőbb érve a nyugati változat mellett az volt, hogy mindenképpen autópályát kell építeni, és akkor a keleti változat nem nagyon jöhet szóba. Ez az érv nem tartható tovább, mert az elfogadás előtt álló – a gyorsforgalmi közúthálózat közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló – törvény szerint „csak" autóútként épülhet meg az M86-os út Szombathely–Csorna szakasza – mondta az egyeztetésen Székely Imre. – Egyetértésben a kistérségi és települési állásponttal sürgetjük, hogy a Csornán átvezető főutakat kiváltó, tervekkel részben előkészített útszakaszok (a várost délről elkerülő M85 – vagy közös M85–M86 – jelű autóút és a főúti jellemzőkkel megvalósuló keleti 86-os út) építése haladéktalanul megkezdődjön.

A Kisalföld birtokába jutott Szakács-levélből, illetve az egyeztetés emlékeztetőjéből szintén kiderül: a keleti elkerülőre előzetes környezetvédelmi engedélyt 2004-ben kiadó zöldhatóság képviselője „jelezte, hogy eddig a nyugati elkerülésről nem tudtak. Ha olyan döntés születik, hogy nyugati elkerülés lesz, akkor újra meg kell kérni az új nyomvonalra az előzetes környezetvédelmi engedélyt."

Olvasóink írták

  • 11. Jánosi 2010. szeptember 27. 20:09
    „Véleményem szerint a keleti változat a logikusabb, mert a 86-osnak és a Győr felőli 85-ösnek nagyobb forgalma van. Ezt a hármat kell elsődlegesen összekötni.”
  • 10. farádi 2008. október 30. 10:42
    „Most meg már a Pápa - Csorna vonalat is átakarjuk vágni? Feri! 2 Mrd. forintot nyugodtan letudsz rakni az asztalra!”
  • 9. Kabóca 2008. október 30. 10:31
    „Enesén már épül a 85-ös elkerülője. Miért?
    Enese helyzete egyszerű. Van egy út, van egy falu, el kell kerülni. Délről nem lehet, mert ott a vasút, északról olcsóbb, OK, hadd menjen.
    Ezt még a 6 elemis, foxi-maxis államtitkárok is megértették.
    Csorna? Hű, az bonyolult.
    2 főút egyszerre, közös szakasz, városi elkerülő, gyorsforgalmi, autópálya, jobb oldal, bal oldal, dél, kelet, 1. szakasz, vasút stb.
    Ez már meghaladja a politikusi felfogóképesség határát.
    Ennek a ki- és bemagyarázásából jól meg lehet élni évtizedekig.
    A csornaiak meg hadd szívják.
    Szebb napot!”
  • 8. sziszifusz 2008. október 30. 07:32
    „Nem új nyomvonalat - keleti elkerülőt - írja imádott lapom!
    Az az én dolgom - megtudjam - ez akkor és ott annyit jelentett:új nyomvonalat akarnak./Én olvasatom- hiszen a kormányhivatal - nyugatit/!/ tervezett -a 98-as első eredeti keleti-önkormányzati döntés helyett-amint nyilatkozta Papp úr- megértve önmagát:az ipari övezet sem valósult ott meg!A másik maszat- úgy tettek mintha nem tudták volna a nyugati elkerülőt és - érzékletesen a mezőgazdaságot kevésbé hátrányoló- többközüli keletit kívánták- a maiak!
    Hogy a dolog politikusabb legyen- Papp József azt maszatolja /itt egy maszat - ott egy maszat /- ők a korábbi önmagukat - keleti elkerelő hagyták cserben valamikor!
    Na most jön a kedvenc lapom - reményem - mennydörgése!
    Rosszul olvastam valamit?”
  • 7. obi 2008. október 29. 23:16
    „Nem...nem lep meg... Az viszont eléggé meglepő, hogy még mindig van kb. 1,5 millió ember, akik ezekre szavaznának!”
  • 6. Gabesz11 2008. október 29. 22:11
    „Obi, most őszintén - meglep, hogy hazudnak? Ezek ilyenek!”
  • 5. obi 2008. október 29. 21:46
    „"A figyelmet felhívták viszont arra, hogy ,,a törvénnyel elfogadott országos, továbbá a megyei és a települési rendezési tervek mindegyike Csornát keletről elkerülő M86 jelű gyorsforgalmi utat rögzít."

    Aki érti is, amit olvas, annak ez a mondat mindent elárul...
    Böszmeferi haverjai hazudtak ismét!”
  • 4. Putyilov 2008. október 29. 21:01
    „Mennyivel egyszerűbb lenne minden,ha az összes politikust felakasztanánk...”
  • 3. Hajrá Csorna! 2008. október 29. 20:11
    „a hónap beszólása! :)”
  • 2. sexicica 2008. október 29. 19:35
    „xres: ha unod, menj be egy porno oldalra, az nem unalmnas!”
  • 1. xres 2008. október 29. 17:43
    „A lényeg, hogy út nincs, nem is lesz egy darabig. A politikusok pedig egymásra mutogatnak. Tragédia!Szánalmas!Felháborító! csak ilyen szavak jutnak eszembe.egyik 19, a másik egy hiján 20. Ez így már uncsi.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A városvezetők csak véleményt mondhattak a nyomvonalakról

Csorna - Turi György csornai polgármester nem bízik abban, hogy városát 2013-ra elkerülik a 85-ös és… Tovább olvasom