Kisalföld logö

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 13°C | 22°C Még több cikk.

Négymilliárd forint Csorna és Mosonmagyaróvár között

Győr-Moson-Sopron - A 86-os főút 33 kilométeres szakaszának felújítására írt ki pályázatot a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2011 végére négymilliárd forintból építenék át a Csorna és Mosonmagyaróvár közti részt.
A tervek szerint négymilliárd forintból 2011 végére felújítják a 86-os főutat Mosonmagyaróvár és Csorna között. Az érintett településeken élők örülnek, bár azt mondják, a nagy forgalomból eredő gondjaikat a rekonstrukció nem oldja meg. A kivitelezési pályázatot már kiírták, a nyertessel várhatóan augusztusban köt szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).


Az elkerülő a megoldás


Szalay Imre, Bősárkány polgármestere a Kisalföld érdeklődésére úgy fogalmazott, hogy a felújítás időszerű, de a végső megoldás a települést elkerülő út megépítése lesz.

– Hosszú harc volt, hiszen három éve tervezik a 86-os főút ezen szakaszának felújítását – mondta Szalay Imre. – Ettől községünkben nem lesz kisebb a forgalom, de talán a sok kátyú és gödör okozta zajoktól megszabadulunk. Azt szeretnénk, ha a kivitelezéssel együtt elkezdenék az elkerülő tervezését is. Noha sok esélyt erre nem látok, minden fórumon felhívjuk a figyelmet gondjainkra.


Mit is építenek valójában?

A NIF-től kapott tájékoztató szerint a két város között összesen 33,1 kilométernyi szakaszon dolgoznak majd a munkagépek. Jórészt a meglévő burkolatot erősítik meg, 11,5 tonnás tengelyterhelésre. 3,1 kilométeren, a bősárkányi régi temetői emlékhelytől a Rábca-hídig új, 19 centiméteres aszfaltréteget húznak. Forgalomlassító szigetet építenek Csornán, az Őrangyal-temető közelében, és Bősárkány előtt, a kamionparkolónál. A faluban, a barbacsi elágazónál kanyarodósávot alakítanak ki. A Rábca-hídon átépítik a szegélyt, cserélik a szigetelést, és ugyanezeket a munkákat elvégzik a Hanság-főcsatorna hídján is. Jánossomorja mindkét végén készül forgalomcsillapító sziget, illetve a település belterületén, az iskola és óvoda környékén gyalogos-átkelőhelyet létesítenek. Ívkorrekciót hajtanak végre Hanságliget után Mosonmagyaróvár felé, illetve Jánossomorja és Újrónafő között. A beruházás becsült költsége négymilliárd forint, a várható befejezése 2011 negyedik negyedéve.

„Újabb határidő, amit reméljük, már be is tartanak" – mondják a bősárkányiak. A falun naponta kétezer kamion halad át. A főút mentén élők véleményét Nagy Géza, Laffer Lajosné és Sarok Lajosné tolmácsolták a Kisalföldnek. Az érintettek gyűjtöttek már aláírást, tartottak demonstrációt, eddig hiába.

Nagy Géza, Laffer Lajosné és Sarok Lajosné a 86-os főút mellett élnek. A felújítás után sem számítanak nyugalomra. Fotó: Cs. K. A.
Nagy Géza, Laffer Lajosné és Sarok Lajosné a 86-os főút mellett élnek. A felújítás után sem számítanak nyugalomra. Fotó: Cs. K. A.

Kétezer kamion éjjel-nappal

– Az út forgalma már elviselhetetlen – jegyezte meg Nagy Géza. – Repednek a házfalak, nincs nyugalmunk. Ha új burkolatot kap az úttest, annyiban oldja meg a gondjainkat, hogy talán a huppanók eltűnnek. De az elkerülő lenne az igazi megoldás.

Sokszor elmondtuk már: nem mi költöztünk a forgalom mellé, hanem
a forgalom „jött el hozzánk".

– A kamionok éjjel-nappal mennek. A cserépkályhának nem lehet nekidőlni melegedni, mert attól félek, rám szakad. A múltkor nálam aludt az unokám. Éjjel többször felriadt, sírva bújt hozzám, attól félt, összedől a ház – tette hozzá Sarok Lajosné. Laffer Lajosné arról beszélt, hogy az út mentén élőknek azzal sem lesz jobb, ha megcsinálják a burkolatot.

– Ha 11,5 tonnás lesz az út, akkor a nagyobb szerelvények is hivatalosan közlekedhetnek rajta. Eddig is jöttek, csak éjszaka. A forgalom tehát csak nő, nem is beszélve a balesetveszélyről. Nem árt persze a felújítás, de azt várjuk, mi, bősárkányiak, hogy az elkerülőt építsék meg.

Olvasóink írták

  • 9. radir 2009. április 09. 21:00
    „Magyarországon az ilyen beruházások a legjobb pénzeltüntetési eljárások.
    Egy pár a jól bevált módszerek közül:
    - a nyomvonalon a "jólértesültek" előre felvásárolják a földterületeket, majd az építkezés megkezdése előtt, busás haszonnal eladják azt.
    - A fővállalkozó nem ritkán "elfelejti" kifizetni a valós munkát végző alvállalkozókat.
    - és amit mindenki észrevesz egy pár év múlva, hogy "valamiért" elég hamar tönkremennek ezek az utak.
    - persze a javítás se egy rossz biznisz.”
  • 8. law 2009. április 06. 11:46
    „Minden elismerésem és sajnálatom azoknak, akik kénytelenek egy ilyen forgalmas út mellett élni.
    Szerintem erre a helyzetre nincs megoldás, mert az elkerülőre nincs pénz. De azon is érdemes lenne gondolkodni, hogy nem lenne jobb a felújítás összegét kipótolva mégiscsak valami más megoldást találni?
    Tudom, hogy nem ilyen egyszerű, de én megőrülnék, ha ilyen helyeken kellene laknom.
    Sokat járok a megyében, nem túl rózsás a falvakban a főút mellett lakók élete. Sokszor látni repedéseket a házakon, és a zaj meg a benzin-olajbűz sem marad el. Nem beszélve az utca egyik oldaláról a másikra átmenni! És egyre több ilyen falu van.
    Mennyi pénz kellene egy ilyen az M1-től mondjuk Hegyesből lefele induló észak-déli autópályához? A sok útfelújítgatást összeadva, lehet, hogy meg is lenne.
    Ha összeadjuk közösbe, levonjuk belőle a zsebpénzt, meg az előre belekalkulált lopásokat, és a valódi értéken kerülne kiszámlázásra, akkor lehet, hogy meg is épülhetne.”
  • 7. pancser 2009. április 05. 16:55
    „Tessék végre autópályát építeni Pozsonytól a horvát határig. Inkább ezt mint az ostoba pesti metrót. Az az egész útmegoldás semmi eredményt nem fog hozni. A forgalom nem fog csökkeni, nem adok 10 évet bedugul minden. Ma is tragédia, hogy Szhelyre menni a 100 km 3 óra, ha minden szabályt betartasz. A főhercegnek jó lovai voltak azok is megtették az utat ennyi idő alatt. Menjen a kormány a fenébe a libatolvajjal együtt!”
  • 6. Ms.Wolf 2009. április 05. 10:46
    „Nálunk egy zebra is egy millióba kerül, ugye. (valójában 100.000)
    4 milliárd... na, abból majd megint 100-an lopnak.”
  • 5. pancser 2009. április 03. 23:51
    „Mi lesz Szilsárkánnyal például, ahol a Csorna felőli oldal kész életveszély, főleg ha nem veszed fel a 80-al száguldó kamionok ritmusát, mert be akarod tartani a 30 km-t. Az hogy Pásztori felé bekanyarodj, az egy rémálom!”
  • 4. Goldman 2009. április 03. 09:59
    „Hiába erősítik meg a burkolatot ha maga az alap is rossz...belesüpped az egész a lápba.”
  • 3. kackac 2009. április 03. 09:03
    „Szia Akinemfél!
    Számold már ki légyszíves, Budapesttől meddig ér az államadósság!
    Köszi.”
  • 2. akinemfél 2009. április 02. 23:23
    „4 milliárd forint azaz 4 ezer millio forint azaz 4000-szer egymillio forint azaz négyezerszer egymillio forint azaz negyvenezerszer százezer forint azaz négyszázezerszer tízezer forint....
    6 darab tízezer forintos bankjegy sorba téve az 1 méter. Tehát 65 kilométer hosszan lehet leteríteni ennyi pénzt tízezresekbol,sorban.
    Tehát két sorban lehet szorosan lefektetni egymás mellé tízezer forintosokat Mosonmagyarovár és Csorna kozott.
    Vagy szélességében kell végigfektetni a tízezer forintosokat szorosan egymás mellé téve Mosonmagyarovár és Csorna kozott.
    Az itt lako emberek tiltakoznak és értelmetlennek,sot károsnak tartják a felújításnak ennek a modját,de az MSZP ezt akarja. Es ha az MSZP ezt akarja,akkor bármelyik kormánya végre fogja hajtanai.
    Vagy legalábbis az építteto céggel felbonthatatlan szerzodést fognak kotni még a választások elott.”
  • 1. tettes 2009. április 02. 17:42
    „Persze!!Hiszem ha látom.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Beköltözők: fejleszteni kell a helyi óvodát

Szárföld - Az idén tizennégy gyermek születését várják az egyre fiatalodó Szárföldön. Az új utca… Tovább olvasom