Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

M86-os: lerakták a Szeleste és Csorna közötti szakasz alapkövét

Folytatódik a 86-os számú főút négysávos gyorsforgalmi úttá fejlesztése.

Csütörtökön lerakták a Szeleste és Csorna közötti 40,9 hosszúságú útszakasz alapkövét, amely a tervek szerint két ütemben, 2016 nyaráig készül el.

Az ünnepélyes alapkőletételkor Hende Csaba honvédelmi miniszter, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: minden szükséges feltétel megvan ahhoz, hogy a Szombathely és Győr közötti több mint 90 kilométer hosszú gyorsforgalmú út valamennyi szakasza megépüljön 2016 nyaráig.

A politikus emlékeztetett: az előző kormányzat azt ígérte, hogy már 2010-re megépül a térség lakói és gazdasága számára alapvető fontosságú út, azonban a kormányváltás idején nemcsak a pénz hiányzott, de a szükséges engedélyek sem voltak meg, sőt a területek sem álltak rendelkezésre.

Hende Csaba szavai szerint a jelenlegi kormányzat kiemelt fontosságú ügyként kezeli a 86-os főút fejlesztését, és amint látható, nemcsak ígéri, hanem meg is építi az utat.

Hangsúlyozta: a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ sikeréhez, a Szombathely, Szentgotthárd, Zalaegerszeg és most már Nagykanizsa által alkotott nagytérség fejlesztéséhez elengedhetetlen a közúti infrastruktúra fejlesztése. A 86-os gyorsforgalmú út nélkül a tőke nem tud idejönni, a késztermék pedig nem tudja elhagyni a térséget.

Hozzáfűzte: hasonlóan fontos a vasúti infrastruktúra fejlesztése is, amely szintén zajlik a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal fejlesztése.

Az igazi sikerhez azonban szavai szerint nem elegendő csak az infrastruktúrát fejleszteni, szükség van a humánerőforrás fejlesztésére is, ezért tesznek meg mindent, hogy a Nyugat-magyarországi Egyetem Savaraia Egyetemi Központjában mielőbb megkezdődhessen a gépészmérnök-képzés.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. kommunikációs vezetője az MTI-nek az alapkőletétel helyszínén elmondta: a Szeleste és Hegyfalu közötti 7,5 kilométer hosszúságú útszakasz kivitelezési költsége meghaladja a 15,9 milliárd forintot. A szakasz új nyomvonalon épül meg, a munkálatok várhatóan 2015 októberéig tartanak.

A második ütemben Hegyfalu és Csorna között, a már épülő csornai elkerülő déli szakaszáig épül meg majd az út 33,4 kilométer hosszan szintén új nyomvonalon, 2016. nyár végéig, ennek költsége nettó 65,9 milliárd forint.

Tájékoztatása szerint a fejlesztések az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrásból valósulnak meg.

Nyitóoldali képünk forrása: Wikipédia

Olvasóink írták

  • 10. Gyopáros 2013. október 19. 22:24
    „Kedves kultura!

    A csornai elkerülőút második ütemének engedélyezési folyamata hamarosan lezárul, így heteken-hónapokon belül elkezdődhet a területszerzés. 2014-es forrás hozzárendelést követően akár még abban az évben elindulhat az útépítés, azaz 2016-ban a csornai elkerülőút második üteme (Farád utáni visszakötéssel a 85-ös főútra) üzembe kerül.

    Remélem segítettem a válasszal. Ettől függetlenül várom jelentkezését a következő bejárásra. Vagy bárki érdeklődőét.

    Barátsággal:
    Gyopáros Alpár”
  • 9. Kukac40 2013. október 19. 08:58
    „Csak 25 évet késtek. Remélhetően jó minőségű lesz, nem úgy mint általában. Aki átveszi ellenőrizzen is, ne csak a markát tartsa idióta vigyorgás közbe.”
  • 8. kultura 2013. október 18. 21:50
    „T.képviselő úr rendszeresen olvasom a honlapját ,az újságban megjelenő cikkeket és igaz csak buszról,de naponta követem az eseményeket.A szkepticizmusom abból adódik hogy a Sopronból Győrbe és vissza közlekedők 2016 után sem tudják elkerülni Csorna városát.Nem én írtam, olvastam.”
  • 7. Gyopáros 2013. október 18. 19:59
    „Kedves molten13 és kultura!

    Kérem, keressenek az ismert elérhetőségeimen! Nagyon szívesen elviszem Önöket a következő utamra, ahol az elkerülőút építésének folyamatát saját szemünkkel követhetjük nyomon! Ha azok után is úgy gondolják, hogy egy kapavágás sem történt, akkor én fogok elnézést kérni - nyilvánosan.

    Üdvözlettel:
    Gyopáros Alpár”
  • 6. Goldman 2013. október 18. 18:55
    „5. csornafc: így igaz”
  • 5. csornafc 2013. október 18. 14:41
    „Az első kapavágást csak az nem látja, aki nem akarja látni! Már elkezdődtek a munkálatok és nyomon is követhető minden, a csornai elkerülővel kapcsolatos történés az Országgyűlési Képviselő Úr honlapján, én is ott bukkantam rá részletes információkra, valamint arra a lehetőségre, hogy aki még mindig nem hisz az elkerülő megépülésében vagy szkeptikus az első kapavágást illetően, annak lehetősége van a Képviselő Úrral egy helyszíni bejáráson résztvenni!Ha jól láttam jelentkezni e-mailben és a facebookon is lehet!Kétkedőknek ajánlanám!

    http://gyoparosalpar.hu/hir.php?k=1&h=408”
  • 4. kroly 2013. október 18. 09:56
    „Azért már látni mozgolódást,ez ad némi reményt.Nem kéne annyit cikizni inkább örülni , hogy végre megindultak a látványos munkálatok.”
  • 3. gulyas 2013. október 18. 08:02
    „Molten13. Már megtörtént a kapavágás. Első dolguk a sebességkorlátozó táblák kirakása volt (30 ill. 50 km/h), amit a rutinból vezető nem is figyel. Rendünk őrei bezzeg teljes menetfelszereléssel trafizzák a gépkocsikat Csorna mindegyik kivezetőjénél és a bágyogi leágazónál. Sokan kapnak mostanában meglepi-csekket. A csornai rendőrök szerintem már teljesítették az októberre előírt bevételüket.”
  • 2. kultura 2013. október 17. 23:14
    „molten 13-nál van a pont.Talán polgári engedetlenség!!!!!!”
  • 1. molten13 2013. október 17. 22:49
    „És mikor lesz a csornai elkerülőn az első kapavágás? Kapát adok töketlenek!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szeretne még muzsikálni, szívéből úgy igazán

Greznár Zoltán szanyi cigányprímás számára kényszerű pihenőt írt elő az élet. Tovább olvasom