Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

M85-86: később lesz kész az új út

Át kell dolgozni a leendő M85–86-os gyorsforgalmi út két megyei szakaszának terveit, hogy megfeleljenek az uniós környezetvédelmi normáknak. Emiatt a korábban ígértnél később kezdődik és fejeződik be az építkezés.
A következő években Győr-Moson-Sopron messze legnagyobb közlekedési beruházásának az M85–86-os gyorsforgalmi út megépítése ígérkezik, az uniós támogatásból megvalósuló építkezés jelentőségében az M1-es autópálya kilencvenes évek közepi befejezéséhez hasonlítható. Ha elkészül, Győrt és Szombathelyt 92 kilométer hosszú, kétszer kétsávos, településeket elkerülő aszfaltcsík köti majd össze, amelyen a megengedett sebesség óránként 110 kilométer lesz.

A kérdés persze az, hogy erre mikor kerül sor. Nos, a beruházást vezénylő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint később, mint az fél éve látszott.

Fél éve még arról volt szó, hogy a Győr és Enese, valamint az Enese és Csorna közötti részt már az idén elkezdik építeni és két év múlva fel is avatják. Az állami tulajdonú cég a Kisalföldet ezzel szemben most arról tájékoztatta, hogy az első kapavágásra csupán 2014 tavaszán kerülhet sor, a befejezés pedig 2016 végén várható. Ennek oka, hogy a Győr és Csorna közötti rész környezetvédelmi előkészítése még Magyarország 2004-es európai uniós csatlakozása előtt kezdődött el, az akkori magyar jogszabályok szerint. Jelenleg a tervek átdolgozása zajlik az uniós környezetvédelmi normák elvárásainak megfelelően, az eljárás időigényét azonban nehéz előre meghatározni, mert a jóváhagyás minden esetben Brüsszeltől függ.

A két szakaszon egyébként a régészeti feltárás 60–75 százalékával végeztek a szakemberek, a NIF Zrt. pedig szinte hiánytalanul kisajátította a nyomvonalhoz szükséges földeket. A megye legneuralgikusabb közlekedési problémáját, a Csornán keresztüldübörgő óriási forgalmat részben megoldó elkerülő esetében ugyanakkor már a kiviteli tervek készülnek. Az építkezés ott sem kezdődik el idén – ahogy arról az év elején szó volt –, csupán a jövő év végén, a befejezést viszont 2016 jú-
liusa helyett 2015 végére ígérik.

Szó van arról is, hogy a csornai elkerülőt Farád irányába visszakötik a 85-ös főútra és akkor a rábaközi városba a Sopron felől és felé haladóknak sem kell behajtaniuk. Ennek a projektnek most a környezetvédelmi részletes vizsgálati tervét és engedélyét, valamint párhuzamosan az engedélyezési tervét készítik. A munkálatok kezdetéről és végéről viszont semmilyen információ nincs, mert nem tudható, hogy a 2014-ben kezdődő új uniós költségvetési ciklusban milyen támogatások állnak majd rendelkezésre a beruházáshoz.

Az M85–86-os főútnak a megyében egyébként jelenleg mindössze egy szakasza – a tavaly decemberben átadott hét kilométeres enesei elkerülő – kész. Vasban valamivel jobb a helyzet, ott ugyanis a szelestei elkerülőt már 2010 végén, a vátit pedig 2009 nyarán forgalomba helyezték, a Vát–Szombathely szakaszt pedig ebben a hónapban építeni kezdik és két év múlva átadják.

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. Jerry 2012. augusztus 21. 22:05
    „Nos,a tényeknél maradva az elkerülő út tervei már a 80-as években elkészültek,már akkor eldöntött tény volt, hogy Csornát a 86-os és 85-ös főutak közös szakaszának délről való elkerülésével kell mentesíteni az átmenő forgalomtól, és ezzel enyhíteni lehet a Bartók Béla úti vasúti átjárónál kialakuló torlódást.Pénz hiányában azonban az építkezés nem indulhatott meg,aztán a rendszerváltás miatti rumli miatt is halasztódott a dolog.Mivel a 86.os Európai jelzésű út,az Eu adott pénzt az elkerülő építésére, aminek terveit köztudottan a város fideszes vezetése megvétózott,és észak felé vezető nyomvonalat akartak,ami nem jött össze,aztán meg a pápai vasút indítása,megszüntetése miatti cirkusz terveztette át az eredeti terveket.Mivela pénz már megvolt,a szoci kormány, hogy ne kelljen vissza fizetni az eu.nak gyorsan új terveket készítetett,és mivel Enese ugyan későbbi időben,de része volt a projektnek,előre hozták, mivel az ottani polgármester rugalmasabb volt a csornainál, ott készült el az elkerülő.Igaz,ott meg északról most , hogy ne kelljen vasútforgalmat leállítani, közuti forgalmat leállítani.a költségvetés indoklása miatt elkészült az ország egyetlen zsákutcába vezető autópályája,semmibe vezető feljárókkal stb. Így ki lehetett fizetni az alvállalkozókat, és nem kellett az eu.nak vissza adnia pénzt kamatostól.Szóval a tény az,ha a fideszes csornai város vezetés kicsit is szakmai és nem párt alapon dönt, most Csornán elkerülő van, Enesén a 85 -ös mellett butiksor,ami a fél falunka munkát és fizetést adna,az elkerülő leágazóinál benzinkutak,kamionparkoló és a városban élhető légkör lenne.Ezek a tények,minden más csak mellébeszélés, hangulatkeltés.Talán ha turi-gyopáros-áder-pap kvartett kicsit isa város érdekeit és nem a saját politikai pártérdekeit nézi...már autózni lehetne az elkerülőn,és nem vitatkozni.”
  • 31. urbaniastapista 2012. augusztus 11. 10:34
    „Mit kell átdolgozni?
    Viadukt lesz a barbacsi rét felett?
    Amúgy a kormányváltás óta nem kezdtek el semmit, csak befejezték azt, ami "lassan, de biztosan" ment még az előzőek végén. Az, hogy a régészkedés sincs még kész, az újabb időhúz(ód)ást vetít előre.”
  • 30. kultura 2012. augusztus 10. 17:56
    „10 .tévedsz de nagyot én ott voltam,és te?”
  • 29. nagytibi 2012. augusztus 10. 15:06
    „GabeszI szerintem a közgép téma picit unalmas már, egy magyar tulajdonú, Magyar embereket foglalkoztató cégről beszélünk. Ha betartják a törvényeket, elvégzik normálisan a feladatott és az adójukat is befizetik a Magyar Államkincstárba, akkor mi a fenéért kell Közgépezni....Különben meg az is egy érdekes dolog , hogy a Közgép árbevétele éppen a Gyurcsány Kormány alatt (2004-2009), több mint húszszorosára nőtt, Molnár Csabika Minisztersége idején pedig a 2008-as 19 milliárdról 20009-re 39,1 milliárd forintra nőt a forgalmuk,tehát egy év alatt megduplázták. A fent említett urak pedig nem a Fidesz kormány tagjai voltak ugye?”
  • 28. Csajsziland 2012. augusztus 10. 08:56
    „GabeszI, ha lesz kiülés, szólj! Én nem vagyok csornai, de mindennap átmegyek rajta 2x. Ott voltam a félpályás útzárnál is, mindössze 9-en voltunk....”
  • 27. GabeszI 2012. augusztus 09. 23:13
    „Kedves "hajracsorna". Hidd el, hogy tudok olvasni. Éppen ez a bajom. Azok, akik nem tudnak olvasni, boldogok, mert lelki szegények és nem értik, hogy mi zajlik körülöttük. A lényeg nekem egy. Nincs elkerülő út. Minden egyéb más sallang, érvelés, duma, hitegetés, rizsa. Egyet pedig higgy el, sajnos én sem örülök ennek, de a Fidesz hasonlóan kavar, mint a szocik, lásd Közgép. Tudom, most sokan megvernének, pedig....
    Egyébiránt 2010 óta milyen munka folyik? Hol látsz Te munkát? Én nem látok semmit, azon kívül, hogy pár épületet eldózeroltak, néhány almafát kivágták és kiváló parlagfűnevelőket építettek.”
  • 26. bugci13 2012. augusztus 09. 23:04
    „Igazából ami csúszik (mindössze egy azaz egy évet!!!), az az Enese-Csorna szakasz, a barbacsi tó élővilága érdekében, az ugyanis Nemzeti Parkon fekszik, és nemcsak az EU, de a magyarországi környezetvédelmi előírások is szigorúak ebben (szerintem helyesen). türelem! Már nem kell sokat várni!”
  • 25. sorok_közt 2012. augusztus 09. 17:06
    „23.
    A matekoddal is baj van. Ha nem veszed észre, majd 24. talán elmagyarázza. Én nem vállalom....”
  • 24. csornafc 2012. augusztus 09. 16:35
    „sorok-közt és ferde szövegértésből kaparjatok be magatoknak egy egyest, mert látom, nehezen megy a mondatok értelmezése...
    23:
    .lehet, hogy gyerek és még nem iratkozott be az iskolába, mondjuk ez lenne a jobbik esett, mert akkor még van esélye a fejlődésre bár sajnos kétlem hogy így van....”
  • 23. hajracsorna 2012. augusztus 09. 16:20
    „Na akkor újra, hátha másodszori olvasásra sikerül értelmezned a hozzászólásomat:

    "sorok_kozott!

    A munka 2010-ig nem folyt. Most folyik. A cikkben éppenséggel eredményekről számol be a tudósító (pl. a csornai elkerülő lerövidülő határidejét illetve az elkerülő folytatását Sopron felé - érdekes, ezt egy hozzászóló sem emelte ki).

    Más kérdés, hogy a főcímnek választott mondat kiemeli az egyetlen "rossz hírt", azaz a Győr-Enese és az Enese-Csorna szakasz egy éves csúszását. De ezen nincs mit meglepődni, ismerve a tudósítások eddigi hozzáállását."

    Néha azt hiszem, nem is felnőtt emberek vitáznak itt. Tényleg sorok_kozt, te nem vagy véletlenül gyermek?”
  • 22. sorok_közt 2012. augusztus 09. 15:56
    „na akkor értő olvasás óra:

    ..."Fél éve még arról volt szó, hogy a Győr és Enese, valamint az Enese és Csorna közötti részt már az idén elkezdik építeni és két év múlva fel is avatják....................ezzel szemben most arról tájékoztatta, hogy az első kapavágásra csupán 2014 tavaszán kerülhet sor, a befejezés pedig 2016 végén várható...."

    -ez szerinted fejlődés?”
  • 21. hajracsorna 2012. augusztus 09. 15:54
    „Kedves ferde!

    Csak két kérdésem van:

    1. A jelenlegi kormánypártok hol hibáztak az elkerülő meg nem építésénél? Merthogy a szocik hol, azt tudom.

    2. csornafc mit tud rosszul? Szerintem te tudod rosszul, hogy Áder mikor volt KORMÁNYPÁRTI képviselő. Látom, itt sokaknak tényleg nehezen megy az olvasás.”
  • 20. hajracsorna 2012. augusztus 09. 15:48
    „sorok_kozt!

    Lehet ironizálni, de akkor neked is csak azt javaslom, mint GabeszI-nek: értő olvasást. Akkor számodra is kiderülne a cikkből, hogy az építési munkák jövőre kezdődnek. Ha nem megy az olvasás, akkor ne a Fideszt szidd, hanem az első osztályos olvasás-tanárodat! :-)”
  • 19. sorok_közt 2012. augusztus 09. 15:45
    „kösz”
  • 18. ferde 2012. augusztus 09. 15:30
    „Kár egymásra mutogatni, mindenki megtette, illetve nem tette meg a magáét! Az, hogy az ország legforgalmasabb városa, ( ahol két nemzetközi útvonal halad át pontosan annyian mint az M1-esen!) szóval ennek a városnak legeslegutolján lesz elkerülő útja az kizárólag a politikának köszönhető! Azt szokták mondani sza...ják le az inaikat, mind akinek valami köze is volt a dologhoz. Ezt a félázsiai népet nyugodtan meg lehet vezetni, különösen akkor, amikor ilyenek vannak mint csornafc, aki azt sem tudja, hogy Áder mikor volt képviselő. Ennek ellenére persze van véleménye, és még meg is mondja másoknak, hogy hová menjenek, mit csináljanak.”
  • 17. csornafc 2012. augusztus 09. 14:30
    „aki Ádert fikázza annak egy gondolat: Áder 2002-ig volt kormánypárti képviselő, akkor még nem lehetett tudni, hogy 2004-től, az EU-csatlakozásunktól kezdve mennyire fog megnőni a csornai átmenő forgalom. Ennek ellenére éppen az ő szorgalmazására került be az Országos területrendezési Tervbe a csornai elkerülőút építése, és kezdődött meg az előzetes tervezés. Csakhogy jöttek ugye a szocik, és dőlt minden dugába!

    Papp Józsis bérfirkászoknak üzenem, hogy menjenek vissza inkább a fa alá lángost zabálni!”
  • 16. sorok_közt 2012. augusztus 09. 14:21
    „hát akkor H U R R Á ! Minden rendben. mindennap a 85-ön járok. sok munkagépet nem láttam az idén, azt is mondhatnám hogy egyet sem . de azért hurrá, minden rendben van”
  • 15. hajracsorna 2012. augusztus 09. 12:51
    „sorok_kozott!

    A munka 2010-ig nem folyt. Most folyik. A cikkben éppenséggel eredményekről számol be a tudósító (pl. a csornai elkerülő lerövidülő határidejét illetve az elkerülő folytatását Sopron felé - érdekes, ezt egy hozzászóló sem emelte ki).

    Más kérdés, hogy a főcímnek választott mondat kiemeli az egyetlen "rossz hírt", azaz a Győr-Enese és az Enese-Csorna szakasz egy éves csúszását. De ezen nincs mit meglepődni, ismerve a tudósítások eddigi hozzáállását.”
  • 14. hajracsorna 2012. augusztus 09. 12:50
    „GabeszI!

    Figyelmes olvasással sikerült volna értelmezni a cikket, és akkor nem lenne szükség a ferdítésekre.”
  • 13. sorok_közt 2012. augusztus 09. 12:16
    „11.

    félre ne érts. nem sírom vissza a szocikat. csak nem látom, hogy ezek különbek lennének. totális csőd mindkettő.”
32 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hatodik Sás utcai fesztivál

Augusztus 10–11-én rendezik Kapuváron a Táncsics utcában a hatodik Sás utcai fesztivált. Tovább olvasom