Kisalföld logö

2017. 11. 21. kedd - Olivér 3°C | 9°C Még több cikk.

Leszakadt a Rába-híd egy része Rábakecölnél

Vas és Győr-Moson-Sopron megye határánál, Kenyeri és Rábakecöl között leszakadt a Rába-híd gyalogjárdájának egy része vasárnap hajnalban. Senki sem sérült meg.
A Vas megyei Kenyeri és Győr-Moson-Sopron megyei Rábakecöl közötti Rába-híd gyalogjárdájának egy része vasárnap hajnalban leszakadt - írja a vasnepe.hu. A szerkezetbe jutó víz oly mértékű rozsdásodást okozott a híd bal oldali szakaszán, hogy a betonban lévő acélbetétek teljesen elkorrodálódtak, s emiatt zuhant a mélybe a járda.


Leszakadt a híd egy része nagyobb térképen való megjelenítése


A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Győr-Moson-Sopron megyei Igazgatóságának munkatársai elmondták: a megrongálódott rész a hídnak csak egy tartozéka (gyalogjárdája), tehát a híd leszakadásáról, vagy beszakadásáról nincs szó. A híd tartószerkezete nem sérült meg, a tartószerkezeti elemek megfelelő állapotban vannak.

A hídon idén tavasszal újították fel az aszfaltburkolatot pályázati pénzből. A rendbetétel során egy nagyobb volumenű beavatkozást szerettek volna elvégezni a győri közút munkatársai, de a pályázatba ezek a munkálatok már nem fértek bele. Talán 2010 márciusában.

A híd mindkét oldali szegélyének a cseréje tavasszal kezdődhet el Fotó: Benkő Sándor
A híd mindkét oldali szegélyének a cseréje tavasszal kezdődhet el. Fotó: Benkő Sándor

Tuba Erik rábakecöli polgármester a Kisalföldnek elmondta, tudomása szerint az elmúlt időszakban végzett javítások során egy munkagép megrongálhatta már az említett hídszél egyik elemét, ami járdának volt kialakítva. A polgármester szerint a jelenlegi leszakadás a régebbi véletlen rongálás következménye lehet, úgy véli, a szerkezet már akkor is károsodást szenvedhetett. – Gál László jegyzővel jártunk kint a hídnál és egyeztettünk is a Közút kht. illetékeseivel, akiktől minden segítséget megkaptunk a forgalom biztosításához – jegyezte meg a polgármester.

Hangsúlyozta azonban, a járdaszegély leszakadásához hozzájárulhatott az is, hogy a településen áthaladó nehézgépjárművek nem nagyon tarthatták be a hídon érvényes súlykorlátozást

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. rick 2009. október 29. 07:38
    „34.

    Remélem amikor még dolgoztál, nem kellett leírnod semmit...”
  • 34. Korrekt5 2009. október 28. 21:16
    „RICK!...NAGYON REMÉLEM, HOGY NEM EGY RÉSZVEVÖ VAGY A HIDÉPITÖK CSAPATÁBÓL...MÁSKÉPPEN JOBB LESSZ HOGY SÜGÖSEN ELTÜNSZ E SZAKMA KÖRNYÉKÉRÖL.
    A SZAVAIDBÓL SEMMI MÁS NEM TÜNIK KI MINT HATALMAS NAGY FELÖTLENSÉG ÉS ÜRES DUMA.

    Pont azért történik Magyarországon annyi súlyos épitészeti hiba mert a felelötnek emberek sokasága végezheti a rosszúl sikerült munkáját.
    És a nyugati munkáktól sajnos sokszór messze van, ez többé-kevésbé Balkán”
  • 33. rick 2009. október 28. 21:15
    „32.

    Megnézném, hogy amit eddigi életedben alkottál, milyen állapotban van.
    Csak, hogy megnyugodjak, hogy nem beszélsz mellé, Fater. : )”
  • 32. Korrekt5 2009. október 28. 20:46
    „eltaláltad aranyom, nyugdijas vagyok :)”
  • 31. rick 2009. október 28. 14:15
    „30.

    Aha. Tehát nem dolgozol.”
  • 30. Korrekt5 2009. október 28. 12:35
    „Semmiféle mellébeszélés nem segit, az egész egy szörnyü fusi munka.
    Mindegy, hogy mikor-hogyan és miért készült ugy.

    ÉN NEM ÁLLOK NEKI EGY MUNKÁNAK ANNÉLKÜL, HOGY NE TISZTÁZNÁM AZ ÖSSZES FELLEHETÖ PROBLÉMÁT.
    EZT NEVEZIK FELELÖSÉGNEK.
    AKI NEM EZT TESZI ÉS MÉGIS KONTÁRKODIK SÚLYOS BÜNTETÉS A KÖVETKEZMÉNYE.
    MÁR UGY ÉRTEM, KELLENE, HOGY LEGYEN.”
  • 29. rick 2009. október 28. 07:30
    „27.

    Nem a vállamat vonogattam. Arra hívtam fel a figyelmet, hogy az elvárható gondosság mellet is történtek, történnek és fognak is történni balesetek, katasztrófák. Hiába fokozza az ember a végtelenségig a biztonsági előírásokat, hiába költ hihetetlen összegeket arra, hogy nehogy történhessenek ehhez hasonló dolgok. A fizikát, a természet erőit nem lehet megb*szni, ahogy egy tanárom mondta anno.

    A lényeg pedig az volt, hogy nem kizárólag azért történnek ilyenek Magyarországon, mert itt mindenki mocskos gazember.

    Az első mondatodban az állítást tényként közölted. Alá is tudod támasztani? Vagy csak a szokásos kedvünkre állítunk rosszat is meg jót is akiről és ahol csak akarunk hozzáállást képviseled?

    A második mondatod egy manapság gyakorta bevetett fordulat, amellyel a józan gondolkodás hiányát szokás takargatni a másik félnek feltett erkölcsi műdilemmát okozó - egyébként rettenetesen ostoba - kérdéssel.

    Hadd kérdezzek én is vissza egy ilyet: Ha mondjuk a legjobb barátod lenne a művezető aki a munkákat felügyelte, akkor ugye itt esküdöznél, hogy ott minden tuti rendben volt és mocskolnád az összes <moderálva> kamionost meg kombájnost aki valaha is átment azon a hídon?

    Tudod, nem az a baj, hogy van véleményed, hanem az, hogy nem gondolod át, mielőtt leírod...”
  • 28. blaze 2009. október 27. 21:47
    „Ezt nem tudják a kpm-esek sebességkorlátozó táblával megjavítani? Hmm, pedig a 86-ost is táblákkal javítják! Ott beválhatott, mert jó egynéhány éve már úgy van!"Új Magyarország ... " - kiírhatják a hídra szép nagy hirdetéssel!”
  • 27. akinemfél 2009. október 27. 21:37
    „Malaiziában és az USA-ban a felelos tervezok és kivitelezok életuk hátralevo részének nagyobbik részét bortonben toltik. Ha a Te gyereked is leszakadt volna a járdával egyutt,akkor nem a válladat vonogatnád,ugye ?”
  • 26. profi10 2009. október 27. 16:56
    „Polgármester úr hozzászólásához: ha nincs pénzem újat venni, akkor a lehető legjobban vigyázok a meglévőre, hogy minél tovább tartson. Sajnos a közútkezelő nem ezt teszi. A pénzhiánnyal a legkönnyebb takarózni.”
  • 25. profi10 2009. október 27. 16:49
    „"településen áthaladó nehézgépjárművek nem nagyon tarthatták be a hídon érvényes súlykorlátozást"

    Ki a felelős azért, hogy bányateknős kamionok, esetenként pótkocsival, szabadon behajtanak 10-15 tonnás súlykorlátozással védett utakra? Háromszorosan-négyszeresen túllépik a korlátozást.
    A rendőrség kiszáll, ellenőrzi őket, és engedélyeket mutatnak fel. Ki ad nekik engedélyt? Ha a közútkezelő, akkor egyértelmű a felelős. Az aláíró személyt azonnali hatállyal kirúgni! (végkielégítés nélkül, fegyelmivel!)
    Aki bizonyítékokat akar, nézzen körül a babóti és szárföldi kavicsbányákból induló kamionok között.
    Szerintem a kecöli károkozók is innen rakodnak!”
  • 24. TubaErik 2009. október 27. 16:47
    „A cikk javítása (a nyilatkozat első mondatához):
    Egy gép valóban megnyomhatta a járdaszegélyt, de arról nincs tudomásom, hogy ez az útburkolat felújítása során történt. Valószínűleg egy túlsúlyos és/vagy mezőgazdasági gép ment a szegélyre még az útburkolat felújítása előtt. Hivatalos információm nincs, találgatásra pedig ne alapozzunk, a kérdésben az illetékes sajtóközleénye az irányadó.
    Kiegészítés:
    Nem az érintett közútkezelő hibája, hogy nem biztosítják számára a felújításhoz - és egyéb feladatokhoz - szükséges forrást, ők a problémát és az igényt - tudtommal - időben továbbították.

    Tuba Erik”
  • 23. rick 2009. október 27. 11:14
    „22.

    Mondasz egy normális helyet ahol abból az összegből 10 "külömbet" csinálnak?

    Malajzia - ahol a napokban leszakadt egy új híd egy csoport gyerek alatt - nem "volt szoci".
    Valamint nem "volt szoci" az USA sem, ahol 2007-ben Minneapolisban leszakadt a kicsit komolyabb forgalmat bonyolító I-35 út hídja.

    A helyzet az, hogy Magyarországon nem minden szar úgy általában. És nem minden arra vezethető vissza, hogy mindenki (az aktuális fröcsögő komment íróján kívül természetesen) mocskos gazember.”
  • 22. Korrekt5 2009. október 27. 10:47
    „...néhány sor-gondolat még hiányzik......ha valaki egy kicsit sem konyit az épületszekezethez akkor ilyen véleményt ne mondjon.
    Nézze meg minden amatör azt a szemmel látható porhanyós söt fücsomós:) relativ egyenes peremet, sok meterer hosszuságában.
    Ugy mégis, mire helyezték a járdat?
    Nem e olyan vasbeton szerkezetnek kellene lennie mely természetesen egybe-bele van épitve a hid törzsébe?
    Itt még nyoma se nincsen ilyen és hasonló megoldásnak.
    Egyszerüen egy betonberemet-csikot ötöttek rá a hid kölsö peremére.
    Természetesen, hogy ugy a tervezöt mint a épitöt súlyosan büntetném.

    Itt valaki irta, hogy más országban is van ilyen:)....igen, a volt szoci-ba”
  • 21. Korrekt5 2009. október 27. 10:30
    „..a felújitás mennyibe került, hogy a lényegre nem került pénz?

    Ez kb olyan mint a Györi városháza elötti park, 750- millliót kötöttek rá és a járda elvan vágva-határólva modern kö és az aszfalt között. Nem került rá hogy végig vigyék:)
    Normális helyen abból a pénzböl¨10-et csinálnak és külömbet.

    Na, ez a baj a hiddal is meg minden mással, olyan összegeket vernek el, hogy már ki sem tudják mondani.”
  • 20. rick 2009. október 27. 09:46
    „http://index.hu/bulvar/2009/10/27/iskolas_csoport_alatt_szakadt_le_a_fuggohid/

    pl.”
  • 19. rick 2009. október 27. 09:45
    „Nem a híd szakadt le, hanem a híd szerkezetére "szerelt" járda. Ennek teherbírása messze nem a hídhoz van méretezve. Ha a felújítás nem a teljes műtárgyra szólt, csak az út aszfaltburkolatára, akkor a tervező meg az építésvezető miért lenne felelős? Az említett súlykorlátozást be nem tartók rendszeresen gyengítik a híd szerkezetét, őket kéne rendszeresen ellenőrizni és keményen büntetni.

    Az eset sajnálatos, de ne essünk abba a hibába, hogy azt gondoljuk ilyen csak Magyarországon eshet meg, mégpedig azért mert a magyar morál jelenleg a béka segge alatt van.”
  • 18. Goldman 2009. október 27. 09:44
    „" Gál László jegyzővel jártunk kint a hídnál és egyeztettünk is a Közút kht. illetékeseivel, akiktől minden segítséget megkaptunk a forgalom biztosításához - jegyezte meg a polgármester."
    Hmmm....ez a minimum a közútkezelőtől. Egyébként nem is olyan rég írtam már, hogy nagy rendet kellene a kkht-nál tenni.
    És ha már egy hidat elkezdenek felújítani akkor azt fejezzék is be ha belefér a pályázati pénzbe ha nem. Ez a Kkht dolga, ő felel ezekért. Trehányak mint mindíg. Állami cég...”
  • 17. akinemfél 2009. október 27. 07:57
    „Miért nincsenek konkrétan menevezve a cikkben a felelosok. A nyári felújítás tervezoje : felelos. A nyári felújítás építésvezetoje : felelos. Olaszliszka ? Ez sokkal aljasabb eljárás. Leszakadhatott volna olyankor is,amikor harminc ovodás áll rajta ! Ezt kellene kihelyezett bíroság elott tárgyalni ! Eletveszélyt okozo szakmai mulasztás. Es Rábakocol polgármestere megtette a feljelentést ebben az ugyben ? Vagy neki teljesen mindegy,hogy a rábakocoliek életveszélyben voltak e két felelos miatt ?”
  • 16. nemethgabi 2009. október 27. 07:54
    „tegnap este sötétben jártam rajta. Teherautók döngettek velem szembe. A fél sáv járható, szerkezet nem sérülhetett, de a sötétben félelmetes a tátongó sötét mélység.”
35 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tiszta, környezettudatos várost szeretne

A Vas megyéből Csornára elszármazott fiatal történelemtanárnak tetszenek a város régi épületei,… Tovább olvasom