Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Lesz felüljáró, ha újraindulnak a vonatok

Csorna - A közlekedési minisztérium azt ígéri: ha a Csorna-Pápa vonalon újraindulna a vonatközlekedés, vasúti felüljárót építenek a csornai elkerülőút fölé. A körgyűrű átemelése a síneken 1,6 milliárd forintba kerülne.

˝A szakminisztérium kötelezettséget vállalt arra, hogy a vasútvonal forgalmának újraindítása esetén utólag vasúti felüljáró épüljön˝ – áll a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szerkesztőségünkbe a Csorna–Pápa vasútvonallal kapcsolatban eljutott közleményében. A tárca a Kisalföldben június 20-án ˝Baranyában igen, Csornán nem épül felüljáró a sínek felett˝ című írásunkra reagált.

˝A csornai elkerülő építése során a szüneteltetett forgalmú Csorna–Pápa vasútvonal egy szakaszát a tervek szerint valóban elbontják. A döntést előkészítő egyeztetéseken a térségi vezetők, polgármesterek részt vettek, a megvalósuló megoldást előzetes elfogadó véleményük ismeretében választotta ki a tárca˝ – írja a kommunikációs osztály.

Kiderült: a kétszer háromsávosra tervezett M85-ös gyorsforgalmi út átemelése a használaton kívüli vasútvonal felett a műszaki becslések szerint körülbelül 1,6 milliárd forint többletköltséget jelentene. ˝A bizonytalan jövőjű vasútvonal miatt ilyen mértékű pénzköltés aligha lenne indokolható˝ – fejtik ki az illetékesek. ˝A döntést joggal kérdőjelezhetné meg akár a beruházást támogató Európai Unió illetékes szerve, akár az infrastruktúra-fejlesztéseket gazdaságossági, hatékonysági szempontból ellenőrző Állami Számvevőszék. A vasútvonal feléledése esetén a probléma azonos költségigénnyel utólagosan is jól kezelhető. Az adóforintokat felelősen hasznosító választás, hogy a minisztérium a kétséges megalapozottságú azonnali kiadással szemben csak a hasznosítás függvényében szükségesnek bizonyuló fejlesztés finanszírozásához járul hozzá.˝

A csornai elkerülő és a vasútvonal tervezett kereszteződésénél két andráskeresztet állíttatott fel a szanyi önkormányzat. A különvonatos demonstráció is megállt a helyszínen.
A csornai elkerülő és a vasútvonal tervezett kereszteződésénél két andráskeresztet állíttatott fel a szanyi önkormányzat. A különvonatos demonstráció is megállt a helyszínen.

A Baranya megyei összehasonlítással kapcsolatban úgy vélik, a két eset közötti fontos különbség, hogy az M6-os vasúti felüljárójának tervezése idején –1998–2005 – az ottani, korábban szintén veszteségesen működő vasútvonal közeli újranyitásának az esélyei kedvezőbbek voltak a csornai helyzetnél. Baranyában egy közúti keresztezést a domborzati adottságok miatt nem a szokásos mellékúti felüljáróval, hanem az autópálya átemelésével lehetett célszerűen megoldani. A mellékúttal párhuzamos vasútvonal azonos helyen történő áthidalása ebben az esetben nem jelentett lényeges többletköltséget.

˝A csornai elkerülő előkészítése a lehető legnagyobb gyorsasággal zajlik, az építés indítása az engedélyezési eljárás időigényének függvényében 2010 végén vagy 2011 elején várható˝ – jegyzi meg a minisztériumi közlemény.

Olvasóink írták

  • 7. Parasztbasztato 2009. július 01. 20:28
    „Miro.Nem felesleges,csak meg kellene vegre epiteni Fehervar,ill. Kecskemet-Cegled fele a palyat hozza..”
  • 6. miro132 2009. június 30. 13:03
    „Egy valamit nem ertek: a vasutvonal nincs megszuntetve hanem a kozlekedes ideiglenesen szuneteltetve van. Velemenyem szerint ezert a MAV a kozmuegyeztetes soran nem adhatja meg az engedelyt a vonal atvagasara mivel azon teherszallitas meg tortenhet.
    Ha a kozlekedesi tarca szerint az olcso megoldas az lenne hogy a vasut keruljon a kozut fole akkor azt mar most meg is epithetnek. Az az 1 milliard folrint nem olyan nagy koltseg ebben a projectben.
    Ha osszevetjuk ezt a munkat a Dunaujvarosi -teljesen felesleges- autopalya hiddal vagy a Koroshegyi M7 es volgyhiddal akkor latjuk hogy tenyleg nem tetel...

    miro”
  • 5. Telepathia 2009. június 30. 10:29
    „El lehet temetni a szanyi polgármester erőfeszítését. Polgármester úr lássa be, hogy Ön veszíitett a Csorna -Pápa vasutvonal viszaállítása ügyében!”
  • 4. papacsorna 2009. június 29. 21:25
    „Amúgy meg az senkiben sem merült fel még eddig, hogy mi a francnak Csorna köré 2*3 sávos autópályakörgyűrű? Komolyan senkinek nem bökte eddig a csőrét?
    Tudomásom szerint a csornaiak elkerülőutat szeretnének. Ha én megnézem, hogy Pápán, Orosházán, Kaposvárott, vagy bármely más helyen milyen elkerülő épült, látom, hogy olcsóbban, gyorsabban és jobban is meg lehet csinálni! Ezekben a városokban már hosszú évek óta van elkerülő, még Csorna a mai napig nyögi annak a terhét, hogy a felelőtlen minisztérium túltervezte a beruházást.
    Meg aztán ilyenekről már tényleg nem akarok beszélni, hogy mikor ott vannak az utakkal 100%-ig párhuzamos vasútvonalak, akkor miért nem lehet a kamionok legalább egy részét RoLa-vonatként vasúton átvinni az országon. Nem kell ez nekünk. Pazaroljuk csak a pénzt, pazaroljuk az időt, az értékes földterületeket, romboljuk szét a vasútvonalakat.”
  • 3. papacsorna 2009. június 29. 21:20
    „Egy szanyi utas időmegtakarítása a buszhoz képest vonattal: 35 perc.
    Négyes metró utasának átlagos időmegtakarítása: 4 perc.
    47-es villamos utasának átlagos idővesztesége a négyes metróval kapcsolatos, várható átszervezések miatt: 3 perc.
    ...”
  • 2. tettes 2009. június 29. 21:03
    „1.6 milliárd.Mint bp-en 10 méter metró.Csak ugye ők megérdemlik.”
  • 1. Parasztbasztato 2009. június 29. 20:37
    „Lesz a fenet.Az a vasutvonal mar a multe,orokre.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Idén hat kapuvári utcát újítanak fel

Kapuvár - Már folynak a munkálatok a Bercsényi utcában és lassan megkezdik a Margit híd utca… Tovább olvasom