Kisalföld logö

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 12°C | 23°C Még több cikk.

˝Legyen vasút, de az elkerülő is épüljön˝

A Csorna–Pápa vasútvonal újraindítása nem befolyásolhatja a csornai elkerülőút építését.


Ezt várják el a helyiek, miközben a mostani tervek még egyszintű keresztezést tartalmaznak. Kérdés az is, lesz-e utas a vonalon.

Július 4-től újra közlekednek majd személyszállító vonatok a Pápa–Csorna közötti vasútvonalon – jelentette be Fónagy János államtitkár a parlament tegnapi ülésén. Nem a régi menetrendet állítják vissza, hanem újat készítenek. Ebben az érintett önkormányzatokkal és szakmai szervezetekkel is együtt fog működni a kormány. Amellett, hogy az érintett településeken örülnek a hírnek, egy kérdés is adódik: mi lesz a csornai elkerülőúttal?

Az érvényben lévő tervek szerint ugyanis az elkerülő Csorna határában átvágja a síneket. Gyopáros Alpár (Fidesz) országgyűlési képviselő portálunknak azt mondta: a csornai elkerülő kivitelezését nem befolyásolhatja a szárnyvonal működtetése.

– Az elkerülőút építésének idejét nem tolhatja ki a Csorna–Pápa vonal újraindítása – fogalmazott  Gyopáros Alpár országgyűlési képviselő. – Az illetékesekkel egyeztetünk Kovács Zoltán pápai polgármesterrel, képviselőtársammal közösen.

Gyopáros Alpár hozzátette: választási ígéretük teljesült az újraindítással. Az érintett települések vezetői örömmel vennék, ha visszaállítanák az eredeti állapotokat. Németh Gergely, Szany polgármestere szerint igény mindenképpen van a személyszállításra. Ő úgy véli: összehangolt, a diákoknak és bejáró dolgozóknak kedvező menetrend kialakításával életképes lehet a vasút. ˝A faluban működő ipari üzemek is érdeklődtek már a vasúti szállításról. Igaz, egyelőre számukra nem kedveznek a lehetőségek. Változtatásokkal, a megrendelő igényeinek kiszolgálásával azonban rá lehetne venni a vállalkozásokat, hogy árujukat, termékeiket a vasútra vigyék˝ – fejtette ki Németh Gergely.

2009 nyarán a Csorna–Pápa vonalért tartott különvonatos demonstráción figyelmeztető táblát helyeztek el az elkerülőút építőinek: ne vágják át a síneket. Ezt most sem akarják a helyiek. Kisalföld-archí
2009 nyarán a Csorna–Pápa vonalért tartott különvonatos demonstráción figyelmeztető táblát helyeztek el az elkerülőút építőinek: ne vágják át a síneket. Ezt most sem akarják a helyiek. Kisalföld-archívum

A vonal menti települések polgármesterei már korábban levelet írtak az új kormány illetékeseinek, Fónagy Jánosnak és Navracsics Tibornak, kérve a vonal újraindítását.

– A mostani döntés a dél-rábaközi községeket visszakapcsolja a közlekedésbe, s ez a fejlődésüket is segíti.  Igaz, hogy a vasúti őrházakat tönkretették, kirabolták, de a sínek még megvannak – mondta Turi György csornai polgármester. Azt ő is fontosnak tartja, hogy a várost elkerülő út építését ne akadályozza az intézkedés. – A beruházásnak még az elején vagyunk. Hátravannak a földvásárlások, a lőszermentesítés, a régészeti feltárás. Amíg ezek megvalósulnak, a tervek módosítására is lesz idő annak érdekében, hogy az elkerülő ne egy szintben keresztezze a Csorna–Pápa vonalat.

A közlekedés újraindul, és az elkerülő sem vágja el a síneket, már csak egy kérdés marad: lesz-e utas a vonalon? Magyar Zoltán szanyi önkormányzati képviselő szerint az első két évben várhatóan kevesen veszik majd igénybe a vonatot.

– Önkormányzatunk kérésére készült menetrendi koncepció – fogalmazott. – Ez egy javaslat arra, hogy miként lehetne  a legésszerűbben közlekedtetni a vonatokat. A tanulmányt a polgármesterek levelével együtt elküldték az illetékeseknek is. Tartok attól, hogy az első időszakban kevés utas lesz. Az emberek ugyanis elszoktak a vonattól. Akik ugyanis naponta használták 2007-ig, más megoldást kerestek. Az újraindítás után egy, de inkább két évig türelem kell. Ha azok a javaslatok, melyeket a koncepció tartalmaz, megvalósulnának és a Volán-buszok menetrendjét is megfelelően alakítják ki, számíthatunk az emelkedő utaslétszámra.


Társadalompolitikailag fontos közszolgáltatás

Július 4-től öt vasúti szárnyvonalon visszaállítják a személyszállítást, később  másik két vonalat is újra megnyitnak – jelentette be Fónagy János  államtitkár a parlament hétfői ülésén. Elmondása szerint a MÁV az  újraindítást jelentősebb anyagi ráfordítás nélkül biztosítani tudja  és nem kerül veszélybe a költségvetés.  Újra közlekednek majd személyszállító vonatok a Székesfehérvár–Komárom, a Zirc–Veszprém, a Karcag–Tiszafüred,  a Lajosmizse–Kecskemét, illetve a Pápa–Csorna közötti vasútvonalon. Az államtitkár elmondása szerint a MÁV az újraindítás  pályavasúti feltételeit és a szerelvények biztosítását jelentősebb  anyagi ráfordítás nélkül biztosítani tudja és nem kerül veszélybe a  költségvetés.   A vasúti szárnyvonalakon a személyszállítás nem vállalati ügy,  hanem olyan társadalompolitikailag fontos közszolgáltatás, amely  alapvetően fontos az ország és a vidéken élő emberek számára is –  mondta Fónagy, hozzátéve: a bezárás előtt túlértékelték a megtakarítási  lehetőségeket, mivel alig hozott kiadáscsökkenést a személyszállítás szüneteltetése.

Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. dpista 2010. július 23. 11:30
    „egycsornai! Nem kötelező vonattal menni! Ott a busz meg az autó! Hajrá!”
  • 28. egycsornai 2010. július 01. 21:28
    „igen és évek óta romlik az állapotod is.... gratula...”
  • 27. dpista 2010. június 29. 21:23
    „egycsornai! Köszönöm kedves tőled, de inkább ne osszad az észt ebben a témában. Én sem teszem amihez nem értek. Már eleget foglalkoztam ezzel a vonallal évek óta, talán kicsit jobban átlátom a helyzetet mint te.”
  • 26. egycsornai 2010. június 29. 21:07
    „dpista te magadtól vagy ennyire hülye vagy gyakoroltad valahol?
    de mindegy is részemről befejeztem.”
  • 25. dpista 2010. június 29. 11:33
    „A rosszabb napokon ne szállítsunk? Gondolnak egyet: Jajj, ma bal lábbal keltem fel. Biztos mindenki így tett ma. Ne szállítsunk utasokat. Majd talán holnap. :-)))))))))))))))) Nem zárják le. Bezárnak vagy szüneteltetnek. Le nem zárnak.
    Elolvastam még egyszer. Úgy hülyeség ahogy van.

    Vasárnaptól lehet utazni azon a pár viccnek szánt vonaton. Talán egyszer, ha addig pártunk és kormányunk be nem zárja, lesz normális igényeknek megfelelő menetrend.”
  • 24. egycsornai 2010. június 28. 20:41
    „dpista
    olvasd el jobban....”
  • 23. egycsornai 2010. június 28. 20:40
    „jobb napokon jön ki nullára... nekem jó lenne de ezért zárják le a szárnyakat”
  • 22. dpista 2010. június 27. 11:28
    „egycsornai! Hol a probléma? A világban így működik. Ha nullára kijön neked az miért nem jó?”
  • 21. egycsornai 2010. június 25. 22:15
    „Ugyan ne vicceljünk! A vasútnak csak(!) a teherfuvarozás jövedelmező. A személyszállítás max nullára jöhet ki, az is csak jobb napokon... kamiont a vasútra, telik személy vonatok indítására, csökken a közutak terheltsége.
    Ami a politikát illeti már nem érdekel ki mit hazudik. Ők már megszedték magukat, de nem elég. Asszem pályát kell módosítanom.....”
  • 20. GYMS 2010. június 25. 12:03
    „19!

    Haha... Április óta Kártevő Feri többet duzzogott, mint O.V. a 8 év alatt! :)”
  • 19. miro132 2010. június 24. 12:29
    „8 évig duzzogott a Viktor hogy nem Ő a minisztelnök. 8 év gáncsoskodás és rosszindulatoskodás után megkapta végre a hőn áhitott poziciót. Jó közben elfelejtett ezt is azt is mondjuk az IMF megrendszabályozását de nézzük el neki és szurkoljunk azzal hogy Most mutasd meg Viktor!”
  • 18. boltos 2010. június 24. 11:32
    „Kösz Csajsziland! Mondom tovább!
    Ősszel önko. választások lesznek. Több indulóval, de ténylegesen kettő ember lehet a befutó: Gyopi, és a Turi Gyuri. Azt már most látni, hogy az választásokkor behülyített emebrek megértették, hogy meg lettek szivatva nem kicsit, mivel fenti két ember között totál megromlott a viszony! Két variávió van:
    1, Nyer a Gyuri, de akkor Gyopi a kisújját sem fogja mozdítani Csornért, annyi köze lesz hozzá, hogy felveszi a lakhatásit.
    2, Nyer a Gyopi, de akkor totális pártkatonák gyülekezete lesz a képviselőtesület. Lehet, hogy Csornának ez a jobb, mert azt tudjuk, hogy a makrogazdaságok a diktatúrák idején fejlődnek a legjobban! De, hogy élni nem lesz jó Csornán az biztos! Képzeljetek el egy olyan várost, Ahol K.O. vagy G.Z.az alpolgármester. A Fideszen kívűl nekik nincs szavuk!

    Most is mondom, nem szeretem a másik oldalt sem, de Ők azért nem ennyire nyíltan csinálták! De csinálták ezért haragszom rájuk.

    Egyébként nagyon sok ember most döbben rá, hogy mit ér a kétharmad a parlamentben. Minden pocíióba pátkatonák kerülnek. Elindult a tisztogatás! És ez le fogj jönni helyi szintre is csak várjatok őszig! Jobb ha az iskolaigazgatók, óvodavezetők, önko. cégvezetők az uborkaszezont álláskereséssel töltik, nem lesz akkora trauma nekik a karácsony!
    Nézzétek meg Amerikát, ott akinek nincs annyi pénze, hogy belevágjon a kampányfinanszírozásba el sem tud indulni a politikusi pályán. Magyarországon pont fordítva működik. Politikusként megszedi magát, aztán ebből vállalkozik! Tisztelettel kérdezem a keresztény eszmeiségűeket! Hogyan lehet szíjjártó Péternek 28.5 mFt megtakarítása? Egyetlen nap ( értékteremtő munkával töltött )munkaviszonya nincs! Na ez a pálya Gyopi!”
  • 17. Csajsziland 2010. június 24. 08:32
    „Boltos és Jerry óriási stílussal írják meg az igazat!
    Komálom az ilyen kommenteket :-)”
  • 16. mr_akkush 2010. június 23. 23:34
    „Van itt pénz...csak nem arra amire kéne?”
  • 15. mauz 2010. június 23. 17:27
    „Én meg azt gondolom, ha a vidékiek adójából lehet 4-es metrót épiteni 5-600 milliárd Ft-ért, akkor azon sem kéne fennakadni, hogy a közösből egy Pápa-Csorna vasútvonal is kap...

    Az elkerülő meg el fog készülni, nem kell aggódni. Nagyon jó zsíros kis projekt az!

    Itt egy nagyon jó írás a komment.hu-n:

    http://www.komment.hu/tartalom/20100622-velemeny-a-mellekvonalak-megnyitasa-esely-az-esszeru-kozlekedespolitikara.html?cmnt_page=1”
  • 14. Jerry 2010. június 23. 15:39
    „Boltos, Csornán már régen működik az elkerülő.Látható, hogy a várost messze elkerüli a józan ész,a lokálpatriotizmus, a munkahelyteremtő vállalkozók, a szórakoztató ipar képviselői stb De remekül megtalálták a várost a pártkatonák, az innen onnan kidobott,köpönyegforgató pártelvtársak, feltörekvő megélhetési politikusok és talpnyalóik.Panaszra hát semmi okunk. Érezzük,ahogy dübörög a gazdaság,meg a főúton áthaladó kamionkonvoj,ahogy naponta buszok tucatjai hordják a csornai lakosokat dolgozni a Rio de Jánossomorjára, Los Hanságligetre, meg a San Mosonszolnokra,ahol külön sportcsarnoka van a településnek, míg Csornán már lassan település sem lesz, hála képviselő testületünk áldásos tevékenységének. Nem baj, de legalább tudjuk, hogy vonat megy majd Pápára.Javaslom a csornai képviselőknek, üljenek fel a vonatra és menjenek el Pápára várost nézni, meg elkerülő utat, mert Csornán olyant nem látnak.Persze busszal átmehetnek Kapuvárra is tanulmányútra.Ott ugyan nincs elkerülő út, de város még igen.”
  • 13. boltos 2010. június 23. 14:12
    „Lassan mondom, mindenki megértse: Csornán sosem lesz elkerülő! Mert senkinek sem fontos! Illetve: akiknek fontos, azok a mindenkori hatalomnak SENKIK! Mutogathat egymásra mindenkori képviselő, meg polgármester! Azt mondják meg az anyjuk életére esküdve, hogy megtettek -e mindent azért hogy legyen! Nem azt, hogy tettek-e lépéseket az érdekében, hanem hogy mindent! Borítottak -e asztalt a minisztériumban, vitték-e piálni és k...vázni a döntéshozót, ajánlottak -e Nokia-s dobozt aláírónak, feküdtek-e kamion elé! Mert Magyararoszágon jelenleg ezek azok a lépések amik alapvető dolgok egy elkerülő megépítéséhez, nem pedig az, hogy évente kétszer nyilatkozik a Kisalföldnek, meg a Molnár Channel-nek, szidva a szegfűt, vagy narancsot! Aki a versenyszférában dolgozik az tudja, ha elküldök a hivatalba egy levelet, azzal semmi nem történik, ha csak várunk! De ha naponta telefonálunk, hetente viszünk egy kis ajándékot, vagy k.rv@ anyázunk, és fenyegetőzünk akkor meg fogják csinálni a kérlemet/engedélyt/hozzájárulást, csak hogy szabaduljanak tőlünk! Egyszer nem hallottam még, hogy bármilyen csornai polgármestert/képviselőt kivezettek volna valahonnan mert verte az asztalt. Persze, hogy nem mert az elkerülő még legalább négy ciklusra elegendő ígéret a SENKIK-nek! Csak egy okot mondjon valaki, hogy Gyopi miért tenne bármit is Csornáért! Semmi nem köti Csornához, sem családja, sem vállalkozása nincs itt, lokálpatriotizmusról nem beszélhetünk! Egy baromi jó kiugrási pont neki a politikai ranglétrán! De kívánom neki, hogy cáfoljon meg! Nem védem az elődjeit sem, szégyen ami itt van Csornán ! Csak nézze meg mindenki Lipótot, hogy lehet szarból várat (csillogó kastélyt) építeni! Le a kalappal Peti! Ja, és senkinek nem fáj, hogy a falut együtt építette a vállalkozásával, egymást erősítve!”
  • 12. Mankapunka 2010. június 23. 11:38
    „Autópályát nem akartok építeni a belvárosba is még????????????????

    Kőszinházat??????????????”
  • 11. miro132 2010. június 23. 09:40
    „én eleg sokat utaztam azon a vonalon 5 évig minden pénteken és vasárnap. Miután felujitottak lecsökkent a menetidő vagy 45 percre ha jól emlekszem. előtte tnyleg egy óra 10 perc volt kb.
    viszont az utolsó évben azt tapasztaltam hogy a pápai vonat csornáról 5 perccel az intercityik érkezése előtt elment. persze hogy igy nincs utas ha nem csatlakozik sehova. erre kellen odafigyelni. Ha csornára nincs hova bejárni akkor legalább a győri- soproniüszombathelyi vonatokhoz legyen tenyleges csatlakozása

    m”
  • 10. nyekkmacsek 2010. június 23. 09:22
    „..kivonatok egy olvasmányból.........
    ..a vasúti pálya (Csorna-Pápa) adott (sic.!!!) akár 60km/órás közlekedési sebességre.........
    ..kivételt képeznek a hidak, melyeken az áthaladás 10-20 km/óra indokolt, a rossz állapotok miatt - növekedés csak a teljes átépítéssel biztosítható........
    ..a hosszú távú elképzelések szerint napi 400-500 (sic.!!!!!!) utassal számolva az üzemi mérlegullszaldós(sic.!!!!!!) is lehet - na.........., ezt magyarázzák be az idióta pistikének a kisegítő iskolában !!!!!!!!!!!!!!!
    ..ihaj............., így mulat a fityesz......... !!!!!!!!!!!!!!!!
    ..egyéb kérdés ........, esetleg............. ?????????????????”
29 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Erősödik Rábakecöl megtartóereje

Csökkenő költségvetési hiány mellett, pályázati forrásokból megvalósítandó turisztikai beruházásokat… Tovább olvasom