Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Kis-Rába híd felújítás: se zebra, se kerékpárút

Kapuvár - A város központjában felújított hídon nem lesz kerékpárút és a súlykorlátozás is megszűnik. Március közepétől teljes útzár. Nézze meg térképen merre kerülhet!

"Régi terv valósul meg a híd felújításával" - mondta bevezetőjében Budai Imre kapuvári alpolgármester a szerdai lakóssági fórumon, amelyet a Kis-Rába híd felújítása apropóján hívtak össze.

A kisalfold.hu korábban már beszámolt arról, hogy a híd 108,8 millió forintból újul meg, várhatóan augusztus végére. Március közepétől a hidat lebontják, és a nyár végéig terelőúton közlekedhetnek az autósok. (A teljes útzár a tervek szerint március 16-tól augusztus 26-g tart.)

A lakossági fórumon elhangzott, a hidat szélesítik, az eddigi útpálya 6,5 méter helyett 8 méter széles lesz, a járdát pedig másfélről, két méterre növelik.

A hídon a két kandelláber helyén augusztustól négy, dupla karú kandelláber áll majd.

Se kerékpárút, se zebra

A kisalfold.hu kérdésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) képviselője elmondta, a tervekben nem szerepel kerékpárút építése, ahogy zebra felfetése sem.

Budai Imre alpolgármester a zebrával kapcsolatos felvetésre úgy reagált, az önkormányzat többször jelezte a közút felé az igényt.

A kerékpárúttal kapcsolatban a NIF képviselője a kisalfold.hu-nak azt mondta, egy 2003-as felújítási tervet vizsgáltak felül, amelyen nem szerepelt kerékpárút, mert akkoriban a város egy saját, úgynevezett kerékpáros híd megépítésében gondolkodott.

Budai Imre alpolgármester viszont hangsúlyozta, az önkormányzat kezdeményezte a kerékpárút kialakítását.

Portálunk azt is megtudta, hogy a felújítása után, megszűnik a súlykorlátozás a hídon.


Kerülőút

Kerülőút, az útzár idején
Kerülőút, az útzár idején



Tájékoztató Kapuváron
Tájékoztató Kapuváron



Tájékoztató Kapuváron
Tájékoztató Kapuváron

Olvasóink írták

  • 18. rick_ 2011. március 04. 22:18
    „17.

    ahogy érzed”
  • 17. antistar 2011. március 02. 18:52
    „15. rick, te ostoba!
    100 méterre lakom a hídtól, de hogy teneked fogalmad sincs merre van észak meg dél az biztos!
    Ha ismernéd a várost nem írnál ekkora baromságot!
    Aki Győr felöl megy Sopronba, miért kellene lefordulni jobbra, mikor egyenest tud menni a lámpáknál, és annak semmi köze a Kis -Rába áruház melletti hídhoz, te nagyon okos!!!!!!!!”
  • 16. bunny91 2011. március 01. 12:40
    „meglehet hogy velem van a baj, de mintha nem kezdték volna el
    ha egyszer alkotnak egy ilyen "gyönyörűséges" tervet, amiből csak annyi jó származik hogy majd szeptembertől biztonságosan tehetem a lábam a hídra, akkor ugorjanak neki. feleslegesen nem kell hirdetni a valamit, ha még jövőre se lesz belőle semmi.”
  • 15. rick_ 2011. február 28. 06:34
    „14.

    Talán pont amiatt van kijelölve az antistart által kifogásolt Batthyány utca, mint kerülőút. A 85-ösön végülis nehéz lenne ideiglenes buszmegállót kijelölni.

    13.

    Ja, igen. Rá is van írva a térképre, hogy tömegközlekedés számára kijelölt útvonal... Biztos rosszul fogtad a monitorod :D :D”
  • 14. Pandurka9004 2011. február 27. 23:09
    „Én már csak arra lennék kíváncsi, hogy a Babót/Beled/Hövej/Himod/Gyóró/Cirák/stb. felé közlekezdő buszok a felújítás alatt hol állnak meg vagy merre közlekednek? Vagy ezentúl lesz egy megálló a pályaudvaron meg egy Gartán, aztán mindenki ossza be, vagy esetleg repülni fognak azok a buszok? Vagy csak én nem látok valamit a térképen...? Jó lenne, ha erről is lenne valami hivatalos tájékoztatás az önkormányzat vagy a Volán részéről, hogy ne kelljen a városban tekeregni megállót keresve...”
  • 13. antistar 2011. február 27. 20:21
    „....
    Megint valaki olyan alkotta meg ezt a kerülőutat aki rosszul fogta a térképet, aztán csak rábökött, hogy itt lesz!
    Mi köze van a Batthyány utcának a Rába-híd építéshez????????
    Nem a Spigli sarokhoz vezető vár-árok hídról van szó, nem azt építik át, hanem a Rába hidat !!!!!!!!!!!!!
    <moderálva..>”
  • 12. pinkmalac 2011. február 27. 13:07
    „Rick
    Az az igazság, hogy azok a sehová sem vezető kerékpár vonalak, még a "hámori" korszak előtt kerültek megalkotásra. Van a városnak egy rendezési terve. Gondolom, ha a kerékpáros turizmusra építik a város jövőjét, akkor majd csak összekötik egyszer a spigli sarokkal is a kerékpár utat.
    (Nyert is a Rábaköz pár misit egy kerékpár útra, ami Ausztriáig megy. - Hátha ezt is bele lehetne majd csatlakoztatni, és tényleg kerékpáros turizmusról beszélhetnénk egyszer!)
    Egyébként, a Fehér háztól pedig van kerékpár út, pont a Hídnál van vége. Ha a hídra is kialakítanának egy védett sávot, gondolom nem lenne nehéz összekötni a Rábapalota előtt vonuló kerékpár úttal a villan rendőrig.
    Ott meg a zebrán át, már rá is kapcsolódhat a Damjanich utcaira, vagy akár mehet Vitnyéd felé.
    Nem vagyok mérnök. De biztos lehet a közúttal beszélni, hogy arra a francos hídra kerüljön már föl egy kerékpár út.
    Ezt már akkor meg kellett volna lépni a vezetőinknek, amikor szóba jött, hogy idén neki kezdenek. (csak szerintem Ők is a Fórumon szembesültek ezzel)
    - Egyébként tök jó lesz! Lesz egy masszív hidunk. Aztán a 86-os fő út kamionosai majd rajtunk fognak át száguldani, hogy elkerüljék a csornai forgalmat.
    Szépen levágják az utat, és Osli - Bősárkány vonalon kikerülik Csornát. (A múltkor is majd lelökött a bringámról egy szlovák kamionos, mikor Földsziget felé kerekeztem. Ezentúl majd több lesz belőlük.)
    - A révészkedés sajnos csak marhaság - pedig hidd el nagy idegenforgalmi látnivaló lenne. Közben meg a Vizigót néha felbukkanna a tutaj mellett, lidércfényben.
    Nagyobb lenne Kapuváron az idegenforgalom, mint Skóciában, Loch-ness környékén.
    - Várnám a javaslatokat, mely tisztviselőnk, legyen az első révész!
    (Egyébként a pihent, agyament ötletekből lesznek a berobbanó projektek! :D )”
  • 11. rick_ 2011. február 27. 08:21
    „pinkmalac

    Kerékpárút tényleg lehetne... Ha a hídhoz vezető minden úton lenne kerékpárút, akkor joggal lehetne is mondani, hogy ugyan miért nincs külön sáv a hídon a kerékpárosoknak. De a helyzet az, hogy a lámpás kereszteződéstől sincs kialakított kerékpárút, sőt magában a lámpás kereszteződésben sincs megoldva a kerékpáros átkelés.

    A város hiába lenne kemény kezű, nem a saját hídja készül, nem fizeti a cehhet, korlátozott a beleszólása. Felteszem ha azt mondaná a polgármester a közútkezelőnek, hogy a város kifizeti az áttervezés, újraengedélyeztetés valamint a beruházás minden többletköltségeit, illetve tudomásul venné, hogy emiatt két-három évet csúszna a kivitelezés, akkor nem lenne akadálya a dolognak.

    A többi "ötleted" elég nagy hülyeség... De ha viccnek szántad, akkor :D :D :D”
  • 10. pinkmalac 2011. február 26. 23:31
    „Rick! Ez mind igaz.
    - Viszont mi a helyzet a kerékpár úttal? A 2003-as felújítási terv alapján dolgoznak.
    Gondolom nem 100.000 Ft-ba fog kerülni az a híd.
    Ha már 1x építenek valamit, akkor legyen már a jelennek megfelelő! Kár, hogy nem macskakövesre építik, elvégre valamikor az volt a menő.
    Fájdalom, ami ebben a városban, meg ebben az országban megy. Közút kezelő ide, közút kezelő oda, mégiscsak Kapuváron fogják megcsinálni azt a hidat! Nem igaz, hogy a városvezetésünk annyira tutyi-mutyi, hogy nem tudja valami kemény kezű ember azt mondani, hogy: - Már pedig bicikli út kell a hídra, mert ez a kisváros a kerékpáros turizmusra építi az idegenforgalmát!
    Elvégre van kerékpáros centrumunk is!
    - Most jut eszembe! Ha már szétszedik a hidat, mi lenne, ha nem is ott építenék meg, hanem inkább a Biciklis Centrumnál! Az ott úgyis jó helyen lesz, mert akkor a város abban a sarkában gyűjtenénk össze az elfuserált dolgokat.
    - Így a zebra kérdés is megoldódott, mert ha nem lesz híd, akkor nem kell zebra sem, elvégre nem lesz ott forgalom.
    Még 1 javaslat! A hivatalból meg fogadjunk ide egy naplopót, aki majd révészkedik, és folyamatosan áthordja az embereket a csónakjával a Kis-Rábán!
    - Nagy látványosság lesz az biztos.
    Máris lendül a turizmus!
    Kell még ötlet?!”
  • 9. Laza 2011. február 26. 17:46
    „Nagyon veszélyes a csomópont. A Kisrába mindkét oldalán jobbra és balra is lehet kanyarodni, Garta irányából nagyon sokan állat módjára közelítik meg a kereszteződést. A húsbolt környéke tele van szabálytalanul parkolókkal. Az útburkolati jelek már évek óta láthatatlanok. Egyszóval: KÁOSZ!!!!”
  • 8. rick_ 2011. február 26. 10:43
    „"Ha gyalogos-átkelőhely nincs a járda meghosszabbított vonalában, akkor a legrövidebb áthaladást biztosító helyen mehet át, meggyőződve annak veszélytelenségéről, és olyan magatartással, hogy ne tévessze meg a járművezetőket."

    Ez van a KRESZ-ben, tehát nem kell elmenni a spigli sarokig vagy a polgári iskoláig. Persze lehetne tenni a híd mindkét végére egy zebrát, de sokszor pont az okozza a baleseteket, hogy a zebra "védettsége" miatt a gyalogosok szinte teljesen felelőtlenül lépnek le az úttestre. Ott legalább figyel mindenki, autós, gyalogos, kerékpáros.”
  • 7. enesei 2011. február 25. 08:34
    „6.
    Értem! Sajnos! Szabál az szabál!
    A józan észre meg ki kiványcsi, ha van szabál.
    Tény azonbam, hogy az a helyzet ott megoldatlan. Talán kellene egy átfogó közlekedési koncepció is a városnak, nem pedig csomópontokban, szakaszokban gondolkodni, hanem az egészet rendszerként kezelni. Az átmenő forgalom olyan mértékű, hogy az egy lámpa már kevés. (Elkerülő meg se közel, se távol.) 1-2 jól átgondolt és kivitelezett körforgalom? (De nem csornai mintájú!)”
  • 6. kishektor 2011. február 24. 21:37
    „Az érintett / 8611-es / útszakasz NEM városi tulajdon hanem állami, ezért a kezelői jogot a Közút /népiesen / gyakorolja. A Polgármesteri Hívatal már több esetben is kérte a kezelőt, hogy gyalogos átkelőt / zebrát / alakítsanak vagy alakíthassanak ki a híd végénél, de sajnos merev elútasításban volt részük különböző szabványokra történő hívatkozással . A Közút kezelője úgy gondolja, hogy példáúl aki a "fehér házból " a Kis Rába árúházba akar menni annak két lehetőség is rendelkezésére áll :
    1./ elmegy a "Spigli " sarokig ott átmegy a zebrán majd vissza jön az árúházig . Hazafelé ezt az útat fordítva kell megtennie.
    2. / elmegy a "Polgári " iskoláig , /Déli irány / majd Északnak fordul s elballag az árúházig !
    Hát ez az amit íróasztal mellet valamilyen okos emberek elképzelnek. Akik ismerik városunkat azok tudják, hogy ez egy butaság ! Inkább válalják a kockázatot nap mint nap !
    Sajnos a Közút kezelőt nem nagyon lehet jobb belátásra bírni ők megszokták várni míg a szakmai makacsságuk EMBERÉLETBE kerül, mjad aztkövetően intézkednek ! Jó péda erre a "PERESZTEGI SIKÁN "
    ott több embernek a halálát okozta a Közút !!!
    Kapuváron nem szeretnénk megvárni míg bekövetkezik a tragédia, ezért én azt javaslom lakótársainknak ,
    hogy a Polgármesteri Hívatalban szerdánként 10 órakor a Híd építésével kapcsolatos nyilvános megbeszéléseken , ahol a Közút kezelője is jelen van , minél többen vegyünk részt s adjunk hangot véleményünknek. Egyenlőre ennyit tehetünk, de ennyit MEG kell tennünk !”
  • 5. Laza 2011. február 24. 20:43
    „Tipikusan kapuvári helyzet. Amikor végre eljön a cselekvés ideje, akkor mindenki mellé beszél. Megint lesz egy szépen prezentált félmegoldás. Amilyen a vezetés, olyan a város. Helybennjárás!!”
  • 4. pinkmalac 2011. február 24. 16:45
    „Szóljon már valaki annak a NIF képviselőnek, hogy 2003 óta eltelt 8 év!
    A Budai úr meg ne jelezgessen - mert akkor inkább menjen el bakternak -, hanem legyen végre férfi, és mutassa meg, hogy egy fiatal alpolgármester milyen céltudatos, és lendületes. Tegyen is valamit, ne csak melegedni járjon a hivatalba, <moderálva, személyeskedő>”
  • 3. pinkmalac 2011. február 24. 16:35
    „Ez amolyan "kapuváriasan" lesz megint megoldva (mint korábban minden - pl: biciklis centrum, amit belülről zabál a penész, és reped szét. De lehetne folytatni sok mással)
    - Az a gond, hogy a tisztes vezetők kocsival járnak dolgozni, és szépen leparkolnak a városháza körül. Ha gyalog járnának, akkor látnák, hogy az a rész mennyire forgalmas, és nem lehet közlekedni se gyalog, se kocsival, se biciklivel nyugodtan.
    Szerintem túl sok a fizetésük! Ha kicsit vissza csippentenének belőle, akkor drága lenne az autóval való munkába járás, és jutna fehér festékre is az úttestre.
    - Én ahogy ezt a várost ismerem, még kerekes székkel sem lehet majd rendesen átmenni a hídon!
    (Próbálj meg mondjuk egy adós, vagy gyámügyet elintézni a városházán kerekes székkel)
    - Különben meg minek kerékpár út a hídra?
    A biciklis centrumba sem vezet egy sem.
    Csak a vaker megy a kerékpáros turizmsról meg minden.
    Próbált már valaki helyi turista térképet vásárolni a környékről?
    Na, erről van szó.”
  • 2. Admin 2011. február 24. 15:52
    „Ugyan már, kerékpárút épüljön egy olyan helyen ahol a kerékpáros turizmusra van alapozva minden beruházás?”
  • 1. enesei 2011. február 24. 13:59
    „1. A Kisrába/Rábapalota-sarkon a közlekedést szabályozni kellene, mert hétvégeken kész a káosz: gyalogosok, biciklisek, autók, traktorok, tolókocsik, tolt biciklik, gyerekkocsik, egyenesen, kanyarodva, stb. a szélrózsa minden irányából. Sem lámpa, sem zebra, sem bicikliút, sem felfestés... Mindenki a másikra vár.
    2. Hol lesz a kerülőút?
    3. A Széchenyi utcában nem lehet közlekedni már most sem a bolt magasságában, az uton "parkoló" autók és furgonok miatt.
    4. Szintén Széchenyi utca: amint várható volt, átlagsebesség 60-70kmh. (kivéve az emlitett bolt környéke - vagy van valami más megoldás is? Talán fekvőrendőr?)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jelmezes foci a mihályi iskolában

Jelmezes családi focitornát szerveznek a helyi általános iskolában február 26-án, szombaton reggel… Tovább olvasom