Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Kínai boltokban válogat a vevők zöme

Csorna - A csornaiak többsége – döntően anyagi okokból – a kínai üzletek áruválasztékából válogat. A magyar kereskedők az egyenlőtlen versenyfeltételeket kárhoztatják.
A kínai üzletek Csornán döntően a városközpontban vannak, közel a vásárlókhoz. A többi üzlethez képest kinézetük, berendezésük jócskán eltér, hiszen nagyobb területűek és több eladóval dolgoznak. A távol-keleti jellegű árudában inkább a választék, mint az igényes környezet dominál.

A csornaiak többsége azonban nem lát nagy különbséget a különböző boltokban található cikkek között.

– Úgy vélem, napjainkban már teljesen mindegy, hol vásárolunk, hiszen a kisebb boltokban is kínai eredetű ruhák találhatók, a különbség annyi, hogy amíg a kínai üzletekben az árak a minőséghez vannak igazítva, addig véleményem szerint a butikokban egy-két ezer forinttal többért kínálják – esetleg ugyanazt – az árut – vélekedett egy nevét nem vállaló csornai, V. A.

Az azonban feltételezhető, hogy a helyi kínai üzletek harmada elég lenne a lakosságnak. Néhány éve a csornaiak egyik szórakozási lehetőségét, az Erzsébet presszót bezárva átalakították az épületet, majd elkészült egy újabb kínai üzlet. Később pedig ezt követte egy másik az egykori ruhagyár épületében. Ez az újonnan létrehozott bolt fiatalosabb és termékekben talán gazdagabb is.

Kínai üzletek: A csornaiak többsége mára már megbarátkozott velük és napjainkra szívesen vásárolnak ezeken a helyeken.
Kínai üzletek: A csornaiak többsége mára már megbarátkozott velük és napjainkra szívesen vásárolnak ezeken a helyeken.


– Vidéki lakosként a közeli városokba járok vásárolni. Ha időm engedi, átfutom a legtöbb butik kínálatát, de betérek a „kínaiba" is, és ha ott tetszik meg valami, megveszem – árulta el a győrsövényházi N. K. Ugyanakkor többen válaszolták azt kérdésünkre, hogy ők nem kérnek a kínai termékekből, inkább felkeresik a márkaboltokat.

– Ellene vagyunk a kínai üzleteknek, mert nem ugyanazok a feltételek számukra és számunkra, magyar kereskedőknek. A baj az, hogy túl sok Csornán a kínai bolt, s nehéz felvenni velük a versenyt. A ruhákat fillérekért adják, ami sokkal rosszabb minőségű, mint a magyar kereskedőké. Ha fővárosban sem tudnak rendet rakni a józsefvárosi piacon, akkor mit várhatunk el itt, Csornán? Lassan ötven éve végzem ezt a munkát, ezt is tanultam, bármelyik kínaival állom a versenyt, persze csak azonos feltételekkel – jelentette ki Rasztovich Gyula, egy helyi divatáru üzlet tulajdonosa.

Csornán a kínai boltokban szerzett tapasztalataink szerint sokkal több ember nézelődött és válogatott, mint egy kisebb butikban. A megkérdezettek többsége azon az elven van, hogy noha kissé gyengébb minőségű a kínai áru, de olcsóbb és nagyobb a választék is. A csornaiak többsége kezdetben rosszalllóan tekintett a kínai üzletekre, mára azonban már megbarátkoztak velük és napjainkra szívesen vásárolnak ezeken a helyeken.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. Korrekt 2008. július 09. 21:36
    „.....majd ha a magyar kereskedök nem nyugati árakkal operálnak, akkor lessz keresnivalójuk.

    Mert a kiszolgálónak balkáni fizetést adnak és ök maguk meg azonnal meg akarnak gazdagodni.”
  • 23. ARC 2008. július 09. 18:39
    „Az összes ruhaárus megnézi a beérkező vendégeket, vásárlókat, és sokszor megkérdik az adott ruhát hol vásárolta... Támogatom a hozzászólót abban, hogy igaza van arról, hogy a piacon vásárolják meg a divatruházatok a ruhákat, majd saját termékként felcimkézik, hazsnot tesznek rá, és jöhet a vásárló. Sokszor előfordul, hogy egy kinais ruha egy X nevű ruházati boltban nem kínaiként van feltüntetve, de mégis ugyanaz a cimke található! Eredeti bizonylatot kéne a ruhákhoz mellékelni, beszerzési ár / eladási ár, árkülönbözet...stb. Nem szégyen, ha az eladó elárulja mennyiért szerezte be a terméket, viszont az gáz, ha elhallgatja hogy dupla profittal dolgozik!”
  • 22. olvasó** 2008. július 09. 17:22
    „Három éve vásároltam egy dzsekit 13 ezerért butikban és még a vér is meghült bennem ,amikor egy ismerősömön ugyanazt láttam,a különbség csak annyi volt,hogy ő a pesti piacon potom 5000-ért vette. szintén 2 éve vásároltam 2 papucsot kínaiban és még jó állapotban vannak,pedig csak 2700 volt a kettő,a lányom butikban vett 8000 f.t.-os papucsát 2 hét után cserélhettük. Egyébként nagyon sok piaci árút látni a butikokban,
    természetesen többszörös árért.”
  • 21. Icsi 2008. július 09. 15:25
    „Senkit sem akarok megsérteni, de a Rasztovich bolt kínálata egy kicsit modernizálódhatna és követhetné jobban azt, hogy mi a trendi. Ettől függetlenül szép ruháik vannak és nagyon kedves a kiszolgáló személyzet is, de egy fiatal nem olyan könnyen talál ott magának ruhát. Pedig minden korosztályt ki kellene szolgálni.Nem az árakkal van a fő probléma!”
  • 20. Icsi 2008. július 09. 15:18
    „Érdemesebb elmenni egy nagyobb bevásárló központban, ahol mindig van akció egy-egy jobb minőségű boltban és mégis olcsón vásárolunk, minőségi ruhákat.
    A kínai boltokban lévő ruhák zöme pedig mind műszálas.
    Pl.: Árkád Zara poló Egyedi polo darabja 2-3 max 4000 Ft és 100% pamut!!”
  • 19. HáTé 2008. július 09. 08:14
    „Már megint elkalandozunk a végletekhez! Nem csak Nike van meg kínai. Aki okos, élelmes és szerencsés, szuper akciókat ki tud fogni, amikor normális áron jut márkás, tartós, viselhető termékhez. Sajnos, a növésben lévő gyermekek helyzetét irigylem a legkevésbé. Az ő szüleik általában nem tudják anyagilag követni a szükségleteket, ezért marad a kínai. Ha valaki bemegy egy ilyen boltba, és jó az orra, a cipő részlegről úgy jön ki, mint egy narkós... Csupa recycling-cucc, de csak az ipari mérgek, hulladékok újrahasznosítása! El a kezekkel a kínai gyermekjátékoktól és a gyermekruházattól!!!! Ajánlom Pápán a Prémium Centert (Interspar) vagy hasonló helyeket Ausztriában. Előbbi - csakúgy, mint Győr - busszal is könnyen elérhető.
    Ami a kínai üzletembereket illeti: élelmességük a magyar készítők számára példaértékű. Megszállnak egy országot és tönkreverik a ruha- és cipőipart. Hol vannak a magyar szabók, suszterek??? Ellehetetlenültek és ez bizony a gazdaságpolitika hatása is gazdagon. Nincs létjogosultságuk, mert a magyar állam nem védi a piacát, a szakembereit, hanem kiárulja a "placcot", mert pénz beszél , ugyebár... Győri keksz, Túró Rudi, Baba szappan... sorolhatnám. Szóval: én előnyben részesítem a hazait, ahol lehet. Ahol meg nem, ott inkább középáras, nem kínai cuccokat. A fizetés annyi amennyi, jól kell gazdálkodni, ilyen világot élünk.”
  • 18. H. 2008. július 08. 22:05
    „Hmmmm...turiztam...1 db Levis poló,1 db Spirit poló,2 db Fishbone poló,2 db női Fishbone farmernadrág együtt 2100 HUF.Eredetilek,tökéletesek.Mosás-vasalás után úgy néznek ki,mintha most hoztam volna ki őket az üzletből...
    Nekem megérte,jobban ,mint a kínai,vagy bármi más... :)
    (hozzáteszem:nem Second Hand üzletben jártam,hanem a "turis család" jött ki a falunkba...)”
  • 17. kóbor kutya 2008. július 08. 19:27
    „Havonta több alkalommal fordulok meg a józsefvárosi kinai piacon! Ritka az olyan alkalom, hogy ismerős butikosba ne botoljak, aki hatalmas csomagokkat cipel! Vajon hova?”
  • 16. Turáni 2008. július 08. 17:49
    „Hát elég sz@r emberek vagytok csornai kapuvári egykutya. Azokat fikázzátok akikkel egy nyelvet beszéltek együtt jártatok iskolába? Amikor támogatás vagy szponzor kellett gondolom nem a kínaihoz mentetek...
    Amúgy legyetek erősek igazi márkaboltban nincs hamisítvány a kínai gyártás nem egyenlő a kínai koppintással!”
  • 15. tika 2008. július 06. 20:10
    „viták,és viták:)”
  • 14. ARC 2008. július 06. 15:05
    „Ja, még valami: visszaolvastam a hozzászólásokat, még egy példával szeretnék a témához szólni. Adott 2 anya 27.900 Ft-tal a zsebükben külön-külön. Bemegy az egyik anyuka a NIKE boltba, vásárol tizenéves gyermekének 27.900 Ft-ért eredeti (? igen, eredeti, mi a bizonyíték?) cipőt azzal a bizonyos pipával! Bemegy a másik anyuka a kínai boltba, és szintén tizenéves gyermekének választ egy cipőt 2.790 Ft-ért! A kínai cipő jobb esetben (használattól függően) 1 évet kibír, mig a "pipás" cipő kb. 2-3 évet (fiatalok lábfej növekedését figyelembe véve) A kínai boltban vásárló anyuka a gyermekének 10 db cipőt tud az adott pénzből vásárolni, ami annyit jelent, hogy a gyereke lábán mindig ÚJ cipő van, nem a megszokott, és akár 10 évre elegendő mennyiséget tud vásárolni; ellenben a NIKE üzletben vásárolt anya, aki gyermekének egy drága cipőt vett, megnézik, jó cipő, lehet tartós, de mivel a gyerek lába nő, nem tudja évekig hordani, új cipőre lesz szüksége! És azt az összeget pluszba kell még az anya zsebébe tenni, míg a másik szülő boldog, mert gyermekének ebből a pénzből nagyon sok cipőt tudott venni (lábfeje növekedésekor új cipő=megoldható)!

    Ez a példa úgy gondolom elegendő a magyarázatra, és arra, hogy a magyar állampolgárok fizetése nem a "pipás" cipők vásárlására specializálódott. Van kivétel természetesen, aki megteheti, de túlnyomórészt a KÍNAI üzletben vásárlók vannak előnyben, és többségben!

    Rasztovich úrnak üzenem, hogy a sok saját tulajdonú üzletében nem azért nem járnak a vásárlók, mert a kínai divatcentrumok elviszik az érdeklődőket, hanem azért mert drágák a termékei (a beszerzési ár többszöröse!!!), másrészt pedig nem nagyon kedvelik a személyiségét! Így van ez a Molnár úrral is, a kábeltv-baráttal! :) Erről ennyit! Marketing ide-oda, csak nem mindegy, hogy ki "KAMPÁNYOL"! (ezt nem politikára értem!)”
  • 13. ARC 2008. július 06. 14:48
    „A kínai árukban, ami az elektronikát érinti van némi kivetnivaló, sajnos a sajátos technológiájuknak köszönhetően. A ruhák már nem az ok a régi kínai feliratokkal ellátott ruha, koppintják és követik a divatot: DIVATRUHÁZATOKAT hoznak létre. Így egy náluk megvásárolt ruha is nagyon divatos lehet, és arról senki nem mondja meg, hol lett vásárolva.... Itt Kapuváron az MSPORT is megbukott hamisítványokkal, utánzott Adidas termékekkel, illetve ÁFA-csalás és dupla profit szerzéssel. Azóta igaz bár, de nyitott egy másik üzletet (bár nem tudom miből, mert az APEH rendesen lehúzta a bírságokkal).
    Nem kell a kínai üzleteket leszólni, ruhát, cipőt vehetünk nyugodtan ott, elektronikával vizsgázni kell: érintésvédelmet nem igen ismerik, és életveszélyes dolgokat árulnak, rossz minőségben! Ezt szem előtt tartva nem lesz gond a vásárlásoknál!”
  • 12. szivecske 2008. július 06. 06:05
    „h nincs pénze? (idlézet -tessék irásából )-amit nem tudsz ne ird,) ha van pénz butikba vásárolni , akkor se megy be jó pár ember,egyébként tessék,te mintha magadra is haragudnál????jól érzem?: )”
  • 11. ?????? 2008. július 05. 22:13
    „Nem értem, miért kell bántani a kínaiakat! Ők legalább dolgoznak, nem járnak segélyekért az önkormányzatokhoz. Nem úgy, mint a "kisebbség". Inkább őket kéne piszkálni, hogy dolgozzanak, ne csak lustálkodjanak, lopjanak!!!”
  • 10. 1 hozzászóló 2008. július 05. 22:10
    „Én is kínai üzletben vettem (és veszem mind a mai napig) a ruháimat, cipőimet, és érdekes módon mindegyik tökéletes még 2-3 év után is. Sőt, van olyan téli kabátom is, amit már az 5. éve hordok és kutya baja! És mindegyik ruhám rendszeresen van mosva, és egyik sincs kinyúlva, a színe is ugyanolya, mint amikor megvettem. Vajon akkor tényleg sz@r a kínai? Szerintem, NEM!!!”
  • 9. Lásséknak 2008. július 05. 17:02
    „Lássék!

    egy cipőválasztásnál sajnos magyarországon tényleg az a szempont, hogy mennyit bír. Ezt nem így kell nézni, hogy mennyit bír.
    Egy ócska kinai cipő súlyos egészségügyi gondokhoz vezethet, nemcsak a lábfejnek, de a térdnek-csipőnek-gerincnek is nagyon fontos, hogy olyan cipő legyen a lábon, ami jól tart, támaszt és kényelmes. Ezt főleg idősebb korban lehet majd érezni.
    És tény, hogy itt a márka nevet is meg kell fizetni, de egy nagy cég, dollármilliókat költ kutatásfejlesztésre, azt fizeted meg főleg egy komoly cipőnél. De hidd el egy szakértői helyen, ahol értik a dolgukat, ott sok trükköt elmondanak, hogy a megfelelő cipőt tudd te vagy bárki más választani. Hosszú távon ez fizetődik ki.
    Az meg hogy sajnos erre van csak pénz ma magyarországon, az egyértelműen a dilettáns politikának köszönhető...”
  • 8. Snoopy 2008. július 05. 16:17
    „Nem a magyar butikot és a kínait kellene összehasonlítani. Pl. Ausztriában sokkal jobb akciók vannak, jobb minöséget sokkal olcsóbban meg lehet kapni, pl. két pólót 1500 Ft-ért. Szerencsére ezt már sokan belátták, inkább kimennek az pl. SCS-be, Bécsbe vásárolni. De az Árkádban is vannak néha hasonló akciók. A magyar vállalkozó sír-rí, de a nevesincs dolgokat akarja több ezrekért eladni, a magyarok legtöbbjének meg van autója, eljuthat bárhová, csak kicsit ki kellene nyitniuk a szemüket, ill. távolabb elmenni bevásárolni.
    Fel kéne ébredni, a kínaiak meg nyithatnának inkább éttermeket...”
  • 7. Lucifer 2008. július 05. 15:38
    „pfff...részemről maradok a turik mellett.Ott minőségi ruhákat fogok ki potom árért.A kínai cucc egy mosás után olyan,mint amit a kutya szájából húztak ki,a magyar butikok kínai cuccokkal vannak tele dupla árért.
    Meg turikban legalább egyedi dolgokat találok,amik nem jönnek szembe velem minden utcasarkon...”
  • 6. Chriss 2008. július 05. 15:16
    „A 27.000 Ft-os Nike cipőt is Taiwanon gyártják. A lényeg nem a hely, hanem a technológia, amiben kezdenek a kínaiak is feljönni. Nem jó az összehasonlítás sem, hogy 9szer tovább bírja-e.
    Ha az ember hajlandó ennyit áldozni az egészségéért és/vagy a divatért, szíve-joga.

    Nekem például munkába meg kell vennem a 16.000 Ft-os olasz bőrcipőt (fekete, alkalmi), mert naponta 8-10 órát vagyok benne. A kínai műbőr sz@rtól lerohadna a lábam.”
  • 5. 1 hozzászóló 2008. július 05. 14:26
    „Azt megnézte már valaki, hogy a márkás ruhákat hol gyártják? Miért fizetnék ki egy nadrágért 6000-7000 forintot, amikor ugyanazt megkapom olcsóbban! És a minőségben nincs semmi különbség. Hülye lennék kiadni egy fehérneműért is két-három ezer forintot, mikor nem ér annyit! Ha pl. leeszi az ember, ugyanúgy koszos lesz mindgyik, vagy ha elesik, úgyanúgy kiszakad(hat) mindkét nadrág.

    A másik dolgo: ha a kifizetni valók mellett marad az embernek ruházkodásra 10000 forintja, akkor melyiket választja: 10000 forintért egy nadrág és egy felső; vagy 10000 forintért 2 nadrág és 4 felső? Én inkább az utóbbit választom!

    A kínai üzletek tuljadonosairól csak annyit mondanék, hogy gyakran sokkal rendesebbek, kedvesebbek, mint a magyar butik tulajdonosok!”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét használható a termálmedence

Csorna - Kijavították a rejtett hibát, a tizennégy éven felüliek ismét használhatják a nagy… Tovább olvasom