Kisalföld logö

2018. 04. 21. szombat - Konrád 11°C | 24°C Még több cikk.

Kiderül, hány teherautó hajt át Csornán

Győr-Moson-Sopron - Forgalomszámlálást rendelt meg a megyei területfejlesztési tanács, hogy pontosan kiderüljön, hány tehergépkocsi hajt át Csornán. Napi ötezer biztosan.
Rendkívüli ülést tartott szerdán a megyei területfejlesztési tanács a győri megyeházán, amelynek legfontosabb témája a páneurópai közlekedési folyosók felülvizsgálatát megalapozó Zöldkönyv véleményezése volt. A dokumentumot várhatóan jövőre fogadja el az Európai Unió, az észrevételeket pedig április 30-ig várja.

A tanács sürgette, hogy a Svédországtól Lengyelországon, Csehországon, Szlovákián, Magyarországon át Horvátországig – azaz a Balti-tengertől az Adriai-tengerig – tartó „közép-európai közlekedési folyosó" teljes egészében legyen része a hálózatnak. Hazánkban ez a Mosonmagyaróvártól Nagykanizsáig tartó 86-os főutat jelenti. A testület tagjai úgy gondolják, hogy csak ebben az esetben remélhető a szükséges fejlesztésekhez EU-támogatás.

Ezekre pedig égető szükség volna. A folyosó a legtöbb helyen kétszer egysávos utat jelent, a településeken áthaladó szakaszokkal. Győr-Moson-Sopron megyében három város (Mosonmagyaróvár, Jánossomorja, Csorna) és négy község (Bősárkány, Szilsárkány, Szil és Páli) szenved nap nap után a hatalmas teherforgalomtól.

A területfejlesztési tanács megállapította, hogy a helyzet tarthatatlan. Az elfogadott határozatokat továbbítják Brüsszelbe.

Székely Imre, a tanács irodavezetője a rendkívüli ülésen arról szólt, hogy nemrégiben tájékoztatást kért a Magyar Közút Zrt.-től a 85-ös és a 86-os főút csornai, közös szakaszának terheltségéről. Kiderült, hogy ott utoljára 2004-ben végeztek forgalomszámlálást: akkor 15.600 jármű (azon belül 4800 tehergépkocsi) volt a napi átlag. A becslések szerint tavaly 5 ezer tehergépkocsi és összesen 18 ezer jármű dübörgött naponta azon a részen, elképzelhető azonban, hogy valójában jóval több, mert a számítási módszer nem veszi figyelembe, hogy Magyarország uniós csatlakozása után nőtt meg jelentősen a teherforgalom. A tanács úgy határozott, hogy a Magyar Közúttól új forgalomszámlálást rendel meg, hogy ismertté váljon a valós forgalmi helyzet.

Olvasóink írták

  • 2. Baggio83 2009. április 21. 08:53
    „Miért Viktornak, Ádernak és Gyuribának mit köszönhetünk?

    Munkahelyet a laktanya helyén!!!!!!!!!!!”
  • 1. tettes 2009. április 17. 20:47
    „Nem számolni kell,hanem hama hama tenni valamit.Nem mindegy,hogy mennyi az annyi,ha sok.Csorna baját "köszönhetjük" papp jóskának,meg annak a nyomorék molnárnak.Bár ez utóbbi nem is annyira bűnös ő csak szeret pénzért bemagolni szövegeket a feritől.Most már botiét fújja majd.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elkerülőút és/vagy vasútvonal?

Rábaköz - A Csorna–Pápa vasútvonal menti önkormányzatok hajlandóak lennének térségi… Tovább olvasom