Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 7°C

Kevesen használják a biztonsági övet

Csorna és Kapuvár térségében összesen tizenegyen haltak meg tavaly közlekedési balesetben.
illusztráció
A Rábaköz közlekedésbiztonságának elmúlt évi tapasztalatairól tájékoztatott Széles László őrnagy, a Csornai Rendőrkapitányság osztályvezetője. Egyebek mellett elmondta; a térség közlekedésére jellemző, hogy a forgalom 60–70 százaléka a 85-ös és 86-os főúton bonyolódik le. Olykor különösen kritikus a helyzet Csorna belvárosában a két körforgalmú csomópont között. A legutóbbi forgalomszámlálás adatai alapján nem ritka az a nap, amikor tizennyolcezer jármű közlekedik ezen a szakaszon, és ez a jelenlegi forgalomszervezési és forgalomtechnikai rendszerek mellett fokozott baleseti kockázatot jelent.

Koccanások a körforgalomban

– Az elmúlt év közepétől azzal szembesültünk, hogy Csornán a Bartók Béla és az Eszperantó úti körforgalomnál, a fényjelző készülékek zöld jelzése után, rendszeresen torlódnak a járművek, mivel a két sáv egyre szűkül – magyarázta Széles László. – Ezért az említett szakaszon jelentősen megnőtt a koccanásos és személyi sérüléses balesetek száma. A körülmények javítása érdekében szakhatósági bejárást szerveztünk.

Ennek eredményeként a legkritikusabb szakaszon a kórház előtti gyalogátkelőnél – ahol két halálos baleset is történt – a közútkezelő kht. nagyobb jelzőtáblákat helyezett ki és új útburkolati jeleket festett fel. A gépkocsivezetők ugyanis a zöld jelzés után egymást megelőzve próbálnak a belső forgalmi sávba húzódni és eljutni a körforgalomig. S az ilyen türelmetlenség veszéllyel jár.

A kamionok naponta aprítják a sorompót

Széles őrnagy szerint gondok vannak a Bartók Béla úti vasúti átjárónál, ahol a kamionok szinte naponta törték el a félsorompót. A járművek csak lépésben tudnak áthaladni az átjárón – gyakran fél perc is eltelik az átjutásig –, és az is előfordult, hogy a sorompó a kamion hátsó részére csukódott.

Úgy vélte, a felüljáró lenne a legjobb megoldás. Egyelőre annyi változást vezettek be, hogy a Szilsárkány felől érkezők nem fordulhatnak balra közvetlenül az átjáró után.

Erre azért volt szükség, mert megtörtént, hogy a balra kanyarodni szándékozó kamiont nem engedték el a szemből jövők, és a mögötte haladó személyautó a közben leengedett sorompó között maradt, ahonnan végül sikerült kitörnie.

Első helyen a gyorshajtás

– Csorna és Kapuvár térségében csökkent a közlekedési balesetek száma, ugyanakkor öttel többen – összesen tizenegyen – haltak meg, mint egy évvel korábban – mondta az osztályvezető – Tavaly a legfőbb baleseti ok a gyorshajtás, a szabálytalan előzés és szabálytalan kanyarodás volt. A traffipaxot többször bevetettük, mint a megelőző időszakban. Így ezernél több szabálysértési feljelentés született, s a kiszabott büntetések összege meghaladta a húszmillió forintot. Sajnálatos, hogy az elmúlt évben a korábbinál többen ültek volánhoz ital hatása alatt.

Széles László megjegyezte: azonos számú balesetben Magyarországon többen sérülnek meg, mint a nyugati országokban. Ez jobbára annak tudható be, hogy nálunk a biztonsági berendezéseket – például biztonsági övet – kevesebben használják és kevesebb gépkocsiban van légzsák is.
A csornai kapitányság illetékességi területén 2004-ben 76 személyi sérüléssel járó baleset történt. Közülük 10 karambol végződött halállal, 41 súlyos, 25 könnyű sérüléssel járt.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Városi tervek és realitások

Két ét rábaközi város – Csorna és Kapuvár – polgármesterei az új év tereviről… Tovább olvasom