Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

Két Intercity ütközött tolatás közben Csornánál

Vonatszerelvények ütköztek csütörtök este a csornai vasútállomáson.
Vonatszerelvények ütköztek csütörtök este a csornai vasútállomáson. Személyi sérülés nem történt, és a vonatok rövid késés után már közlekedhettek.

A Budapestre induló 911-es számú Intercity egyik fele Sopronból, a másik Szombathelyről érkezik a rábaközi városba. Ott összekapcsolják és úgy indítják tovább a fővárosba.

Mikor nem sokkal nyolc óra előtt az összekapcsoláshoz készülődtek, tolatás közben -vélhetően figyelmetlenség miatt- a két szerelvény összeütközött. A kocsikban ülők nem sérültek meg, a járművekben anyagi kár lett. A vasúttársaság némi késéssel ugyan, de mentesítő járatot indított Budapestre. A csornai rendőrök vizsgálják a baleset körülményeit.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. Akimegmondjahatudja 2010. február 27. 11:11
    „Tisztelt sellocskeee!

    A cigarettázó Mentőkről és a fájós lábadról egy pár gondolat ha megengeded!! A legtöbb ilyen balesetnél általában úgy működik, hogy kiérkezve a helyszínre felméri a Mentőszemélyzet a sérültek számát illetve állapotát a további mentőerők kéréséhez illetve ha távolabbi mentőegységek indításra kerültek, azoknak szükségtelensége esetén visszafordításához!! Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy ha szemmel látható komoly sérült nincs akkor felteszik azt az egyszerűnek tűnő kérdést, hogy van-e valakinek valamilyen panasza! Sajnos a tapasztalat mondatja velem, hogy amikor már a helyszínről bevonulni készülünk akkor hirtelen valami csoda folytán mindig előkerül 5-6 lábfájás, kézfájás, fejfájás, pánik stb.....nincs is ezzel semmi baj, csak nekünk a helyszínről folyamatosan jelentési kötelezettségünk van a Mentésirányítás felé....és elég hülyén adja ki magát, hogy 5 perce azt jelentettük, hogy nincs sérült a helyszínen, majd valami csoda folytán Önnek megfájdul a lába?! és azt kell jelentenünk, hogy annak ellenére, hogy nincs sérült a helyszínen 2-3-5 sérülttel indulunk a Kórházba!! Pedig a kedves kis lábacskája gondolom az ütközés pillanata óta fájt és nem az eset után fél órával fájdult meg!! Csak hát gondolom elfogyott a látnivaló és máris fontosabb lett a lábfájás!! A Kollégák nem káromkodtak csak nyomatékosan felhívták a figyelmét azokra a tényekre amiket fentebb említettem....csak az érzékeny kis lelkecskéje amit otthon párnák között dédelgettek megsérült!! A dohányzás nem tilos a beavatkozás végeztével tessék elképzelni!!!
    Még egy gondolat a dologgal kapcsolatban! Megtörtént eset....az Egyesült Királyságban villamos baleset történik...mentők a helyszínre érkeznek...egy kézsérült és egy fájóslábú sellőcskeee van a helyszínen....aztán a mentők felmérték a helyzetet....és senkit nem szállítottak kórházba, mert a kézsérült sajátmaga is be tud sétálni a kórházba, a lábfájós sérülését pedig úgy ítélték meg, hogy nem szükséges a kórházi ellátás!! Anglia....fejlett egészségkultúra stb.......ezen kellene elgondolkodni!!”
  • 20. támogató 2010. február 26. 23:15
    „laptop és rs232kábel. ennyi.
    és nem a ződsárga gépekről beszéltem, hanem a kékekről. tessék szépen visszaolvasni, és értelmezni. most éppen csótány volt rajta, de nem mindig jön össze, a havazásban is vitte szili az ic-t...
    a stílusodhoz, jobbik68 inkább nem fűzök hozzá semmit. magadat minősítetted. :(”
  • 19. jobbik68 2010. február 26. 22:52
    „támogató

    mint a neved is mondja kit támogatsz? gysev pribék vagy aki pénzért nézi a hozzá szólásokat . mennyi a hozzá szólásaid bére? okos tojás taurus volt az mozdony nem gözös nem bóbó miből tudod ott sebbegéset kiolvasni ?
    akik megbíznak legalább tanítsanak meg mit kell írnod ,vagy adjak telo számot kit kell felhívnod? hogy pontos adatokat közölj? mondjam?????? a neveket? bkv 2 legyen itt is bár nem biztos hogy bánnánk mert lenne min csámcsogni ugyi????????”
  • 18. Taurus1047.5 2010. február 26. 22:12
    „Jelen esetben jobbik68 kollégával értek egyet, mert a GYSEV összes gépén van rádió, és minden V43 ill. Taurus-mozdonyán van digitális, modern Teloc, ami már nem csak a sebességet, hanem szinte minden apró dolgot rögzít (pl. kürtölés). Az, hogy a MÁV-nál nincs túl sok rádió, és még a mechanikus Teloc meg a sebességszalag a "divat", az tény és elég sajnálatos dolog. De hát ez van... Mellesleg ha már sebességszalag: egy előnye van annak a vezérre nézve: könnyű kiértékelhetetlenné tenni a szalagot :)”
  • 17. támogató 2010. február 26. 20:35
    „jobbik68
    ne a fürdőkádból indulj ki! a kékeknél sok mozdonyon még rádió sincs, nemhogy messma, teloc vagy egyéb más júdás és bigbrother.”
  • 16. RickCartman 2010. február 26. 19:38
    „ezért kell megszüntetni a vonalat:-))) akkor nem fájna lábatok ötven fokban(????) a cigiző(???) mentősök mellett.Az igazmondás szép erény, ugye?:-)”
  • 15. jobbik68 2010. február 26. 18:57
    „Mennyi sok értelmes ember van itt . Elkéri a szalagot? miből taurusból hmm. legalább butaságot ne.
    Az hogy sokan beszélnek a rádión nem baj fel kell menni keletibe ott van igazán kavalkád , nem sok tolatás megy egyszerre. Nem kérdés hogy hibáztak a vasutasok nem ezt állítom , de én se megyek a pékhez megmondani mitől rossz a kenyér . tudjuk suszter maradjon a kaptafánál.
    A legnagyobb ami a cikkben tévedés hogy nem volt személyi sérülés , mert a GYSEV így nem kívánta működött a cenzúra.”
  • 14. támogató 2010. február 26. 18:36
    „igen, ez a lényeg.
    de hidd el, hogy a rendőr odamegy a vezérhez, és azzal kezdi, hogy "a szalagot, legyen szíves". még ha nem is tudja, hogy mi az, ki van nekik adva, hogy mit kell keresniük. a többit majd intézik a kapitányságon. találkoztam olyan rendőrrel, aki ott helyben végigböngészte, és _tudta_, hogy mit és hogyan kell belőle kiolvasni. igaz, ilyenből tényleg kevés van.”
  • 13. egycsornai 2010. február 26. 17:22
    „támogató
    rendőrökről beszélünk, nem szakértőkről. bár úgy lenne ahogy hiszed. kár ezen vitatkozni. de mindegy is örülök hogy komoly baj nem történt. és azt hiszem ez a lényeg. vagy nem???”
  • 12. támogató 2010. február 26. 17:00
    „egycsornai
    arra befizetek, jobban ismerik mindhárom rendszerünket, mint azt te hiszed. lehet, hogy azt írják, amit mondasz (mert ugye jegyzőkönyv, és azt kell írni, amit állít a delikvens), de az adatok kiértékelésénél nem hibáznak. és akkor téged újra elővesznek, hogy "mit is tetszett mondani? és miért hazudott?"”
  • 11. Taurus1047.5 2010. február 26. 14:58
    „miracle:
    Természetesen nem az a megoldás. Mint írtam: "Bár ha lépésben ment volna...[a mozdonyvezető]" Az utasítást pontosan nem ismerem (nem vagyok vezér), de havertól - aki vezér - tudom, hogy elő szokott ott fordulni, hogy "3-an tolatnak egyszerre", ahogy ő mondja :) De az utasítás utasítás...Nincs mese.”
  • 10. Esther 2010. február 26. 14:55
    „Ezen a nyaron voltam nagyon felhaborodva...mikor csornan alltunk az 50fokba 60percet mert kesett a szombathelyi IC amivel összecsatoljak...termeszetesen Györbe is ugyanennyi kesessel ertünk be...ez nem a legjobb megoldas ez az összakapcsolosdi..”
  • 9. sellocskeee 2010. február 26. 14:48
    „Én az első osztályú kocsiban álltam, amikor nekünk jött a vonat. Úgy vágódtam neki az üléseknek mint egy darab sz.r. Kb 10 ember állt a szerelvény mellett, akik egymásnak üvöltözték, hogy álljon meg a mozdonyvezető. De egyiknek se jutott eszébe, hogy mondjuk a rádiójukba szóljanak bele. A mentősök senkitől se kérdezték meg, hogy történt-e sérülés. Átmentek egy másik vágányra cigizni... Én meg ott álltam fájós lábbal. Amikor utánuk futottak, hogy valakinek baja lett, meg elkezdtek káromkodni, meg szitkozódni.
    2 éve utazom ezzel a vonattal, és eddig mindig gond volt Csorna után, Sosincs fűtés, elromlik a mozdony, késünk egy csomót, stb... ÉS 4000 Ft a jegy, amit sosem fizetnek vissza!
    legalább elnézést kérhettek volna az utasoktól, hogy megint elcseszték egy csomó ember estéjét. Nem inni meg cigizni kellene a vonat mellett, hanem figyelni. Legalább valaki kiabálhatta volna hogy kapaszkodjunk! És semmilyen tájékoztatást se adtak arról, hogy meddig állunk ott Csornán...”
  • 8. egycsornai 2010. február 26. 12:21
    „kedves támogató tudok annyit a mozdonyokról tolatásról hogy egy rendőrnek bármit beadjak róla.”
  • 7. miracle 2010. február 26. 11:44
    „dokitomi
    Semelyik. Későbbi vonattal mentek tovább.
    Taurus1047.5
    És ha a mozdonyvezető nem tudja mi az igazság, akkor az a megoldás, hogy nyomom neki tovább, ahelyett, hogy megállna?”
  • 6. dokitomi 2010. február 26. 09:42
    „melyik vasúttársaság indította a mentesítő járatot? MÁV vagy GySEv?”
  • 5. támogató 2010. február 26. 09:18
    „ha sokan vannak az éterben, meg kell állni. az utasítások értelmezésekor a biztonságot kell szem előtt tartani. aztán majd észreveszik, hogy áll a vonat az átjáróban, a jelzőnél, akárhol.
    a rendőség pedig személyi sérülés esetén mindig kell. és többet értenek hozzá, mint az újságírók és "egycsornai" hozzászóló, az biztos!”
  • 4. Taurus1047.5 2010. február 26. 08:59
    „Mondjuk volt már nem egyszer olyan, hogy egyszerre három különböző tolatásvezető vitázott a rádióban Csornán.
    "még 5 méter; dehogy: még 10 méter; van az még két kocsinyi is" Ezek után nem csodálom, hogy a mozdonyvezető nem tudja, milyen messze van a vonat vége a másik szerelvény elejétől és nekik csattan... Bár ha lépésben ment volna... Csak akkor meg a vonat késik kegyetlenül sokat.”
  • 3. atika61 2010. február 26. 07:23
    „Ahhoz képest két embert a mentők kórházba szállítottak, a vonat pedig nem közlekedett tovább.
    Hurrá firkászkáink!
    Megint sikerült a közvéleményt jól átb....ni!!!”
  • 2. egycsornai 2010. február 26. 06:25
    „tisztelettel! rendőrök vizsgálódnak a vasúton???? már elnézést de ehhez már tényleg nem hiszem hogy értenek... azért ez mégse két suzukis csatt!!!!!”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Aláírták a csornai városháza felújításának támogatási szerződését

Uniós támogatással újul meg a csornai városháza; a közel 50 millió forintos pályázati összegről… Tovább olvasom