Kisalföld logö

2018. 05. 26. szombat - Fülöp, Evelin 13°C | 25°C Még több cikk.

Keresztbe dőlt egy kamion a 85-ösön, galéria

Vélhetően egy erős széllökés miatt keresztbe fordult egy kamion a 85-ös főúton Csorna és Farád között. Személyi sérülés nem történt, a szakaszon ismét megindult a forgalom.

Csorna és Farád között a 85-ös számú főúton baleset történt szombaton 13 óra után. Egy Győrből Sopron felé tartó kamion keresztbe fordult, pótkocsija pedig a főúttal párhuzamos bicikliútba csúszott. A balesetet vélhetően az okozta, hogy az üres járművel egy erősebb széllökés megbillentette, ettől megcsúszott és felborult.

Olvasó-tudósítónk, KIsházi Lajos felvétele.
Olvasó-tudósítónk, Kisházi Lajos felvétele.


Galéria

Mivel a teherjármű elállja mindkét sávot, a 85-ösön órákig állt a forgalom, a tűzoltók végzik a műszaki mentést. Úgy tudjuk, darura volt szükség a kamion helyre állításához. Személyi sérülés nem történt.

Olvasóink írták

51 hozzászólás
  • 51. Telepathia 2009. március 09. 11:18
    „Szégyen és gyalázat ahogy tegnap este elterelték az utat. Szanyból jöttünk -Sopron felé és a csornai körforgalomban hivták fel afiygelmünket, hoogy menjünk vissza. mi lett volna , ha a szilsárkányi út végén áll egy ember és elmondja irány -Kapuvár-felé Sopronba. Már megint nem volt a helyzet magaslatán az útfelüygelt, mind általában.”
  • 50. tamo75 2009. március 09. 07:17
    „Mutasd meg okostojás,hogy hogyan kell lecsavarozni a vonófejet úgy hogy ne sérüljön meg senki mikor az egész be van feszülve.De te biztos olyan bátor gyerek lehetsz aki ezt megteszi.A tűzoltó az bátor de nem öngyilkosjelölt.”
  • 49. Hamutipró 2009. március 08. 22:21
    „,,nagyságrendekkel gyorsabban lehetett volna célt elérni, ha két 24-es villáskulccsal lecsavaroznák a vonófejet, nem pedig daruzgatják a pótkocsit."

    ,,Ennek a szerevénynek a mentéséhez 10 perc kellene és daru nem!"

    ,,egy ilyen mentést egy vállalkozó akinek vállalkozását nyereségesen kell üzemeltetni, ugyanezt a feladatot egy autómentővel, másodmagával könnyűszerrel tényleg, ha fél óra alatt megoldja."

    ,,Ezt a mentés egy vállalkozó a saját technikájával egyedül úgy 30perc alatt megoldotta volna."

    ,,1/2003 BM Rendelet alapján végezzétek a tevékenységeteket, hagyjatok minket is élni."

    Hát igen! Ezek az idézetek csupa reklámfogások (még ha van is mögöttük szakmai háttér) a mindenki által jól ismert Jockey Ewing módszereivel élő vállalkozók részéről. Szarral dobálózni, bármilyen módszerrel lejáratni a vélt vagy valós ,,konkurenciát" és talán az Ő telefonja is megcsörren. Nem állítom, hogy a tűzoltók minden szempontból kifogástalan munkát végeznének az ilyen esetek felszámolásánál, de segítségkérés esetén120 másodperc alatt el kell hagyniuk a laktanyát, így a segítség hamar a helyszínre ér. Ezt egy vállalkozó biztosan nem tudja garantálni.

    Én úgy gondolom a tűzoltóságok nyitottak arra, hogy kérjék, elfogadják mások segítségét, ha azt megfelelő szakmai múlt és tapasztalat is alátámasztja, sőt ezért a hatályos szabályozások keretében még fizetni is hajlandók. Azt azért senki ne várja el, hogy bizonyos esetekben a szigorúan szabályzott feladataikat indokolatlanul, Uram´bocsá haszonszerzés céljából másra átruházzák, ugyanis emiatt sokan megüthetik a bokájukat, és erre más szerveknél már volt is példa.
    Egyébként láttam én olyan maszek által végzett kamionmentést, amikor több mint 24 órán át tartottak a munkálatok pedig semmi extra dolog nem indokolta (azokat a tűzoltók megoldották). Persze valamiből meg kell élni, vagy tényleg csak két 24-es kulcsa volt! Olyan esetről is van tudomásom, amikor a kamionmentő kért segítséget ezektől a ,,szerencsétlenkedő" tűzoltóktól, minden bizonnyal fizetett érte.
    A sárdobálók közül ott volt-e valaki a helyszínen, tud-e minden részletet a felszámolással kapcsolatban, ismerik-e a felmerült problémákat amik akadályozták a mentést? Vagy néhány fénykép alapján vonták le a bölcs következtetéseiket, amit úgy gondoltak feltétlenül meg kell osztaniuk a nyilvánossággal?
    Aki pedig úgy gondolja, hogy a műszaki mentésekkel kapcsolatos jelenlegi gyakorlat nem helyes, az ne a tűzoltót baszogassa, hanem a megfelelő hivatalhoz nyújtsa be reklamációját, javaslatait.”
  • 48. EarlCamino 2009. március 08. 20:47
    „Tisztelt felszólalók

    Egy ideje csóválom a fejem néha okos, néha téves gondolataitokon, amikre már szükségét érzem reagálni.
    Amúgy kár hogy ezen olyan sokat szitkozódtok. Már aki.

    Egyrészt a pénzügyi gondolatokra:
    A tűzoltó készenléti szerek, erők, eszközök, felszerelések mind nagyon sokba kerülnek. Hogy hosszú távon melyik éri meg, az más kérdés, de bármelyikre esik is a választás az biztos, hogy sok-sok évig fog szolgálni. Talán abban egyet értünk, hogy jó ha van készenlétben néhány, hogy segítsen ha baj van, ha szükség van a beavatkozásra. Így már nincs is szükség a beszerzés és a fenntartás költségéről vitatkozni, hiszen ez mindenki érdeke, ha pedig bevetésre kerülnek akkor ne sajnáljuk az alanyi jogon ingyenes szolgáltatást a bajbajutottól!!!
    Szabályok vannak, hogy hova kell vonulni, de pazarlás nincs - kilométert, üzemanyag-felhasználást, oltóanyag-felhasználást és még sok mindent kell dokumentálni - amelyek igénybevételének szükségességét igazolja az illetékes.
    Egyesek adóproblémáira annyit, hogy ha belegondolunk a tűzoltó is fizet ám adót, amiből őt aztán megfizetik.
    Azt hogy jól fizetik-e meg, vagy sem, azt sajnos csak az tudja, aki látja a fizetési papírt.

    Másrészt a működés szabályairól:
    Ajánlom figyelmetekbe >egysegítő< gondolatait a vonulási kötelezettségről, hogy mihez kell és mihez nem, válogatás egyáltalán nincs. Biztos sokan felháborodnának ha pl. egy közhellyel élve kismacskát szednének a fáról az ő adójukból...
    Minden beavatkozásért felelősséggel tartozik a beavatkozás vezetője, így igyekszik minden esetben a legjobban, legbiztonságosabban, leggyorsabban és leghatékonyabban dolgozni ill. irányítani. Csak sajnálni tudom azt, aki azért pfujjog a beavatkozókra, mert a fűtött autójában unja a várakozást, de nem akar rászánni pár lityó benzint hogy más útvonalon kikerülje a fennakadást - természetesen egy nyerges tgk-nak sokszor nehéz vagy lehetetlen egy ilyen dugóból kijönni, visszafordulni.

    Kicsit belemerültem, de egy szó mint száz:
    Akármilyen megvető is itt bárki, jó ha tudjuk, hogy a tűzoltó menni fog ha szükség lesz rá, és megteszi amit kell, még ha paradicsommal dobálják is közben!”
  • 47. zotya975 2009. március 08. 18:58
    „Kedves metermester ! Szerinted egy ember le tudja venni a pótkocsi ponyváját ekkora szélben?”
  • 46. ungi 2009. március 08. 16:10
    „34. a Tibi: En ugyanazt gondoltam a hozzaszolasomban amit te is irtal. Lehet hogy atugrottag a beirasomat!”
  • 45. hümm 2009. március 08. 13:04
    „Egy szónak is száz a vége!
    Eszközök megvannak, tűzoltóknak menni kell, egyre ügyesebben csinálják, nem ezzel van a baj
    DE! AZ ORSZÁGUNK ROMOKBAN ÁLL, mert mindenhová elszórjuk azt, amit mások befizettek.
    Egyszerű példa csupán.....van az ÁLLAMKASSZÁBAN 1 millió forint ( lehet túlértékelem?? :)
    Ha úgy menne mint a világ más részein akkor eg vállakozó befizetne különféle adókból járulékokból kamionmentékotr esetenként úgy 250 ezer forintot és a Kassában 1,25 millió lenne rögtön!
    Nálunk? Kimegyünk a méregdrága tecnikával...amit előzőleg már megvettünk.......megcsináljuk ingyen vagyis nem ingyen hiszen vannak költségei az eszköz fenttartásának, szervizelésének, az emberek bére járulékai, az üzemanyag és az amortizáció, ami tételezzük fel esetenként -250 ezer forintba kerül.
    Levonjuk az 1 millióból , marad 750 ezer.....és még tapsolhatunk is:)
    A kassza összességében 500 ezerrrel lett rövidebb.
    Sok ilyen apró dolog miatt tartunk ott ahol ma tartunk, ezért 310 FT egy euró, ezért szállnak el a törlesztőrészletek az egekbe.
    Sok apró elcsesszett dolog aminek az árát a MAGYAR EMBEREK fizetik meg más helyett.”
  • 44. steven69 2009. március 08. 12:20
    „egysegítő 43 nak
    Igen, szerintem ezt tudjuk, de tudok olyan várost a saját megyémben is, ahol az árokba csúszott autókat a tűzoltók húzzák ki mérlegelés nélkül. Akkor vagy mindenhol mindenkinek ingyen segítsenek, vagy sehol. Nyilván vannak olyan körülmények, amit elfogadhatónak tartok a leírtakon kívül, pl. csecsemő van az autóban stb.. emberek vaygunk. Csak az érzés rossz néha. Egyébként annak is fültanúja voltam amikor a rendőrségi helikopter, amelyikben egy szabadon hangolható rádió volt (már nem aktuális) átment az egyik somogyi tűzoltóság frekijére, hogy egy káresethez vezesse őket, és nem álltak szóba vele. Igaz meg is kellett kerülniük a területet, mert rossz irányba indultak. Néha sajnos nagyobb a kép mint a keret, tisztelet a kivételnek.”
  • 43. egysegítő 2009. március 08. 11:54
    „steven69 (42. utolsó gondolathoz):
    Ezen nincs mit eldönteni. Nincsenek kivételezettek. Ha személyi sérülésről, forgalmi akadályról, vagy veszélyes anyagról, netán állatmentésről van szó, akkor a tűzoltóságnak mennie kell! Nincs mérlegelési lehetőség, hogy mennek, vagy nem. Ha viszont az előbbi esetek nem állnak fenn, mondjuk a kamion teljes egészében a szántóföldön van, nincs sérült és egyéb az előbbiekből, akkor viszontt a tűzoltóság nem mehet. (Vagy csak bérmunkában, de ezt legtöbb helyen inkább meghagyják annak aki ebből él.)
    Ne add fel! A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utóljár.”
  • 42. steven69 2009. március 08. 11:35
    „Kb. 20hónapja jöttem haza, a barcsi körforgalomban felborult egy cukorrépa szállító. Volt ott egy csokor tűzoltó, és kettő daru. Olyan állapotban, hogy majdnem sírva fakadtam. Egyiken egy P rendszám, a másikon csoda, hogy volt műszaki vizsga. ( ha valaki nem hiszi, vannak fényképeim!) Mivel régóta foglalkozom mentéssel, megálltam, megkérdeztem tudok-e valamit segíteni. A helyszínen ott volt a Barcsi parancsnok, aki azt mondta megoldják. Egy kicsit beszélgettem a bámészkodókkal, és néztük a "szakmai hozzáértést". A két darus megkötötte a kamiont két helyen, de hiába emelték, csak föl le mozgatták. Kb. fél óra múlva odamentem újra a parancsnokhoz, ekkor mondtam neki, hogy mivel foglalkozom, és mellesleg azt is észrevette, hogy megjött a sajtó. Azt mondja, hogy nem Ő a kárhelyparancsnok. Odaküld egy nagyon normális tűzoltóhoz. Ő azt mondja, hogy tulajdonképen nem ért hozzá, kérdezzem a darusokat, hogy mit és miért csinálnak. Odamegyek a darusokhoz, akik azt mondják, hogy a tűzoltó ember a mentésvezető. Majdnem elsírtam magam. Szerencsére megtaláltuk a hangot, és a szakmai tanácsim alapján kb. 20 perc alatt talpon volt a kamion. A legszebb az, hogy daruzni egyáltalán nem kellett!!! Egy a lényeg: van akinek muszály csinálnia és van aki ért hozzá. Össze kellene fognunk és nem köpködni egymásra. A tűzoltóság pedig ne szégyelje elfogadni a szakmai segítséget. Mellesleg 2 éve, amikort a veszprémi körgyűrün belecsúszott a barátom az árokba, azt mondták a tűzoltók, hogy semmi közük hozzá. Megértettem akkor is, de el kellene dönteni, hogy mikor és ki a kivételezett!”
  • 41. Halmos 2009. március 08. 08:46
    „tamo75! Te egy akkora ökör vagy, hogy talán néha még titokban legelsz is. Én egy szóval nem említettem, hogy bármi gondom lenne a tűzoltók nyugdíj korhatárával. Ők vágják ki a halottakat, ők mennek be az égő házba az emberekért. Ők véleményem szerint megérdemlik. Az más kérdés, hogy aki csak az asztalnál ül éveken át, osztja az észt a vonulósoknak, miért megy nyugdíjba 40 évesen? Legalább olvasd végig a hozzászólásokat.
    Ebben az esetben valóban forgalmi akadály volt a felborult pótkocsi. Az értelmesebbje már azt hiszem érti, hogy én mit írtam. Mégegyszer kérem: adjatok meg egy időpontot és a vezéritekkel üljünk le megbeszélni! Kíváncsi vagyok, hogy elfogadják-e az ajánlatunkat?! Uraim, Önöknél a labda.
    Tovább nem kívánok erről írni, mert van aki ennyiből megértette a lényeget, a sötétebbje meg menjen ki az istállóba és ganyézzon ki a marhák alól, utánal álljon be a sor végére.”
  • 40. tamo75 2009. március 08. 08:05
    „Aki irigyli a korai nyugdíjat a tűzoltóktól lehet jelentkezni van felvétel.Csak arra kel figyelni,hogy ne légy idióta barom meg légy egészséges.”
  • 39. tamo75 2009. március 08. 08:01
    „Halmos
    Te egy igazi idióta barom lehetsz,mert ha valamihez is értenél nem írnál ilyeneket.”
  • 38. hugo 2009. március 08. 07:25
    „"A tűzoltó+rendőr elmegy nyugdíjba 20év után 40évesen, a doktor+autómentős+stb elmegy nyugdíba 45év múlva,65év körül már aki megéri. A tűzoltónak rendőrnek van még ereje "nyugdíjasan" tovább dolgozni. "
    35 év a fölső korhatár, lehet jelentkezni...(vagy talán nem bírja az élettelen test (részeinek) látványát??? vagy a 24 órás készenlétet?)
    Nem ereje van a nyugdíjasnak, hanem szüksége!!!
    Egy tűzoltó ha annyit megél az életben mint amennyinek kinéz, akkor összeteszi a két kezét...
    Ha szombathelyről jött volna a kamion mentő, akkor az ott van kb 15 perc alatt, vagy mégsem???
    (De amúgy jók a szakmai meglátások)”
  • 37. ogre 2009. március 08. 07:13
    „Magyarországon a tűz oltás és műszaki mentés ingyenes! Ebben az esetben forgalmi akadály képezett a felborult pótkocsis szerelvény! Kíváncsi lennék melyik vállalat választaná a maszek darut pénzért amikor ott van a tűzoltóké kéznél és ingyen. Voltam már olyan esetnél amikor egy KRUPP daru lecsúszott a trélerről és a mi darunk nem tudta talpra állítani. A darus cég küldte a saját 60 tonnás daruját és így lett felállítva. Mi meg tudtuk volna szűntetni a forgalmi akadályt de akkor az oldalán csúsztatva húztuk volna talpra. De nem ennyire egyszerű mint amennyire egy kívülálló látja. Arra kell törekedni hogy a keletkezett kár minél kisebb legyen.”
  • 36. metermester 2009. március 08. 05:38
    „A képen: vízes út, kanyar+erős szél. Ponyvás kamion+pótkocsi ( üresen)
    A sebesség mennyi volt? Miét nem ált félre, /ha síetős a dolga/ vette le volna a ponyvát a pótról.
    Aztán próba. Ha OK akkor gyorsan tovább. / vagy inkább lassan, v. egyáltalán nem /
    Valaki írta ott volt, mesélje már el mi történt!”
  • 35. Hamutipró 2009. március 07. 23:48
    „A tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. §-a (2) bekezdésének n) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:
    1/2003. (I. 9.) BM rendelet
    a tűzoltóság tűzoltási és műszaki mentési tevékenységének szabályairól
    1. § A hivatásos önkormányzati, az önkéntes és a létesítményi tűzoltóság, továbbá a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság, az Országház Tűzoltó-parancsnokság, illetőleg más hivatásos katasztrófavédelmi szerv (a továbbiakban együtt: tűzoltóság) tűzoltási és műszaki mentési feladatainak ellátását az e rendelet mellékletében meghatározott ,,Tűzoltási és Műszaki Mentési Szabályzat´´ (a továbbiakban: Szabályzat) előírásai szerint köteles végrehajtani.
    A tűzoltást vagy mentést irányító jogai és kötelességei
    idézet:
    31.a tűzoltáshoz a 31.3 pontban felsorolt szervek, továbbá más jogi személyek, magán- és jogi személyek jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeteinek és az állampolgárok közvetlen részvételét, a rendelkezésükre álló adatok közlését, valamint azok járművei, eszközei, felszerelései, anyagai rendelkezésre bocsátását igényelni;
    (Az előző évek tapasztalatai alapján az ilyen intézkedések jogi útra terelődtek, ezért a tűzoltók avval főznek amilyük van!)

    Tűzjelzés:
    50. A tűzoltóság részére érkező - tűzesetre, égésre, égés gyanújára, tűzveszélyre, vonatkozó - bármilyen formájú közlés tűzjelzésnek minősül, amit írásban (káresetfelvételi lapon vagy számítógépen) kell rögzíteni. ............
    ........ 393. A baleset jelzésének vételekor a Tűzoltási Szabályzatban meghatározott adatok rögzítésén túl az alábbi kiegészítő adatokat kell kérni
    393.1 milyen típusú jármű(vek) szenvedett (szenvedtek) balesetet,
    393.2 mi a látható jellemzője a hajtóanyagnak, rakománynak (veszélyt jelző tábla, halmazállapot, szállítási mód stb.), mit tartalmaznak az okmányok,
    393.3 milyen volt a jármű haladási iránya, valamint a balesetet követően milyen az elhelyezkedése (felborult, forgalmi akadályt képez),
    393.4 milyenek az időjárási viszonyok,
    393.5 milyen a káresemény megközelítésének a lehetősége.
    (nem véletlenűl kell ezeket az adatokat beszerezni, ez magyarázza azt hogy sok esetben több tűzoltóautóval vonulnak a jelzett helyre, nem pedig feltűnési viszketegségük van a tűzoltóknak. A jelzések minőségéről pedig egész komoly regényt lehetne írni) Aki nem hiszi járjon utána! De segíthetek is.

    A szabályzat egyetlen pontja sem említi meg, hogy mások megélhetése céljából a fenti rendelet előírásait, az elvégzendő feladatokat át lehetne ruházni egy vállalkozóra. Bár azt hiszem ezt sok esetben szívesen megtennék a tűzoltók. Hülyék lennének sok esetben a 100 km/h-s szélben, hófúvásban, 35 fokos kánikulában az út felszabadításán dolgozni, amikor a laktanyában lehetnének!

    A jelenlegi tűzvédelmi szabályozások alapján, amik évtizedekkel ezelőtt igazodtak az európai normákhoz, mindenek joga van a megfelelő tűzbiztonságra, segítségre INGYEN. Ugyanis bármilyen furcsa, a bajba jutott ember, aki a tűzoltók segítségét kéri, bizony adófizető állampolgár! Tehát, ha Ő befizette az adóját, joggal várja el azt a segítséget amit a törvények számára biztosítanak! Persze vannak extrém esetek is.
    ELSZÁMOLTATÁS! Én úgy gondolom, sőt biztos vagyok benne, hogy a tűzoltókra bízott vagyontárgyak, eszközök, járművek a legjobb kezekben vannak, azokat a szűkös anyagi keretek ellenére is az előírásoknak megfelelően kezelik, karbantartják és ez a saját érdekük is, hiszen akkor nem lenne mivel dolgozniuk. Ezt az ellenőrzések tapasztalatai is alátámasztják. Ha valaki kételkedik benne bátran kéredzkedjen be akármelyik tűzóltóságra és a saját szemével is meggyőződhet róla! Szívesen várnak bárkit. Az elszámoltatást valahol máshol kellene eszközőlni.
    INGYEN DOLGOZNI! Hát igen, ez a sok ingyenélő, és még akkor a közpénzeket herdálják el! Számos más hivatást is fel tudnék sorolni ahol ,,ingyen szolgáltatást" nyújtanak. Végül is egyikre sincs szükség!? Majd akkor pfujjogj, ha baleseted lesz és se a tűzoltó, se a mentő, se a rendőr nem hajlandó kimenni segíteni neked!
    KÖZBESZERZÉS. Hát ez az a dolog, amihez a tűzoltóknak volt a legkevesebb közük, sőt semmi közük nem volt hozzá! Egy kis adalék. Egy városban a tűzoltók kistehert vettek. A városban működő egyik szalon X összeggel pályázott. Egy másik város másik szalonja X-3000 Ft ajánlatot tett, azok nyertek. Az első szerviz utiköltsége többe került 3000 Ft-nál.
    Személyes véleményem, hogy a magyar ipar is tudott volna hasonló kategóriájú gepjárműfecskendőket gyártani fele annyi pénzért mint amennyiért a mostaniak. Arról nem is beszélek, hogy ez munkahelyeket teremtett volna. Végül is a katonaságnak miért feleltek meg a RÁBA teherautók?
    No mára ennyi! Jó éjt mindenkinek!”
  • 34. aTibi 2009. március 07. 23:05
    „Elolvastam a hozzászólásokat.

    Fel sem merült senkiben, a hülyéje miért indult el a szélben?
    Normális gépjárművezető,-----mérlegel!
    Én ráverném a költségeket!

    1998 Ausztria--ugyanilyen viharos szél, a2-es autópálya reggeli órákban,4 db kamion vagy teherkocsi az oldalára dőlve az út mentén! ------és mind Magyar rendszámmal! ---véletlen?-nem!------még a hülye török is mutogatott--
    (egyébként az osztrákok nem kapkodták el a mentést-----volt amelyik még másnap is ott volt!--igaz egyik sem zavarta a forgalmat)
    Azóta is láttam feldőlt autót,---mind Magyar rendszámmal!”
  • 33. Túrabakancs 2009. március 07. 22:32
    „Halmos!
    Nem tudom honnan gondolod hogy a tűzoltóságnál dolgozhatom, szerinted
    feltettem volna azt a kérdést a szakmabelieknek, hogy hogyan szuperál az új rádiórendszer? Ha ott dolgoznék, akkor én tudnám a legjobban valószínűleg. A politikát nem akartam belekeverni, de te voltál az, aki
    egy szerkocsi felesleges kivonulása miatt a tűzoltóságok anyagi helyzetét
    kezdte el firtatni! Inkább tisztelni kellene őket, nem feleslegesen belekötni a munkájukba! Nem veszik el a kenyeredet, más okok
    végett kellene tartanod, ez viszont már tényleg politika...”
  • 32. egysegítő 2009. március 07. 21:53
    „Halmos (29)
    "csak annyit szeretnék kérni, hogy az 1/2003 BM Rendelet alapján végezzétek a tevékenységeteket, hagyjatok minket is élni."
    Ezt kifejtenéd?
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Nem tudom melyik az a parancsnokság, amelyikről írsz.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "Több megye tudott róla, de nem vették a fáradságot, hogy megnézzék. Erről ennyit. "
    Sajna, sok helyen bűzlik fejétől a hal.
    De ne add fel! A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utóljára”
51 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Közmunkaprogram: van, ahol bevált, másutt csalódtak

Rábaköz - Vegyes fogadtatása van a közel tízmillió forintos pályázati pénzből megvalósított… Tovább olvasom