Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

Kamionnal fizetős lesz a 85-ös is

2007-től a tervek szerint „fizetős” lesz a 85-ös és 86-os főút mint tranzitútvonal. A kamionosoknak januártól matricát kellene vásárolniuk.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium tervei szerint 2007 januárjától csak autópálya-matricával használhatnák a tranzitúttá minősített főútvonalakat a kamionok. A fizetős utak listáján szerepelnek a 85-ös és 86-os főutak is. A matricákat felváltó elektronikus útdíjrendszer kiépítése még a jövő feladata lesz.
Az ötlet egyébként nem új, hiszen a főutak mentén élők már régóta emlegették mint megoldást az elkerülőutak megépítéséig. Póczik András, Páli polgármestere szerint az útdíj bevezetése mindenképpen eredményt jelent.


– Úgy érzem, nem volt hiábavaló, hogy az érintett településekkel összefogva demonstráltunk, illetve a régió országgyűlési képviselőivel is egyeztettünk – mondta Póczik András, Páli polgármestere a Kisalföldnek.

– Itt persze nem szabad megállni, hiszen a végső megoldás mindenképpen a községeket elkerülő út megépítése lesz. Addig is a matricák árából befolyó összeget is a főutakra kellene fordítani, a felújításokra, a forgalombiztonság növelésére.

Póczik András hozzátette: a matricákat olyan áron kell értékesíteni, hogy a kamionosok elgondolkodjanak: érdemes Magyarországon áthaladni, vagy inkább Ausztriát válasszák.

Szalay Imre, Bősárkány első embere úgy vélekedett érdeklődésünkre, hogy „látszatintézkedést" hoztak az illetékesek.

A magyarokat is sújtja

– Mi nem a matricarendszer bevezetését akartuk elérni, hanem az útdíjat. Oly módon, ahogy az már például Ausztriában régóta működik, azaz a külföldi, hazánkat tranzitútvonalnak használó külföldi kamionosok számára. Nekik már a határon fizetniük kellene, de a mostani megoldás sújtja a hazai vállalkozókat is, noha ők már a súlyadóval és egyéb adónemekkel megfizetik az úthasználatot – fogalmazott.
Horváth Tamás Páliban, a 86-os főút mellett lakik. Családja nyugalmát igencsak zavarja az áthaladó kamionforgalom, most némi enyhülést vár.

– Aki nem akar fizetni, az keres másik utat, vagyis az már nem megy Pálin keresztül – jegyezte meg. – Nekünk ez csak jó, mivel minél kevesebben haladnak át a falun, annál kisebb a környezetszennyezés, a zaj és a balesetveszély. Régóta vártunk már valamilyen megoldást ezzel kapcsolatban, talán most valami elkezdődött.

Ellenőrizni is kell

Így vélekedik Horváth Tamás falubelije, Dudás Lajos is, aki még arra kíváncsi, tudják-e ellenőrizni a matricahasználatot.

– Anélkül ugyanis, hogy ne legyen következménye a matrica hiányának, nem is érdemes bevezetni. Örülünk persze, hogy legalább ennyit elértünk azzal, hogy júniusban lezártuk a főutat. Az eredmény szerintem csak néhány hónap elteltével lesz érzékelhető, majd akkor meglátjuk, kisebb lesz-e a forgalom.

Dudás Lajos hozzátette: a mostani helyzet már egyre elviselhetetlenebb. P például, noha lovasembernek tartja magát, azért adta el állatait, mert lovas kocsival képtelenség volt közlekedni a faluban.

Több mint ötven úton

A gazdasági tárca tervei szerint több mint ötven úton lenne kötelező a matrica használata a kamionoknak. A nem fizetőket szigorúan büntetnék. Az intézkedés az uniós elvárásoknak is megfelelő elektronikus útdíjrendszer alapja lehet, vagyis a járműveknek a megtett kilométer után kell majd fizetniük. A rendszer kiépítése még várat magára, a terv megvalósítását miniszteri biztos felügyeli.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elapadóban az artézi kút vize

Közel négy éve, 2002 októberében, amikor az országban a települések túlnyomó többségén helyhatósági választást tartottak, Dörben a megszokott módon telt a vasárnap. Ebben a rábaközi faluban ugyanis nem akadt öt olyan ember, aki vállalta volna a képviselő-jelöltséget. Mindössze egy polgármesterjelölt volt, ám a körülmények fura alakulása miatt ő is visszavonult. Tovább olvasom