Kisalföld logö

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 32°C Még több cikk.

Kamionforgalom szombaton is

Csorna - Egy tavalyi jogszabály-módosítással megváltozott a hétvégi kamionstop időtartama. A nehéz-tehergépjárművek kötelező leállása ugyanis csak szombaton délután három órakor kezdődik.


A közlekedési minisztérium közleménye szerint azért változtatták meg a szabályozást, mert egyenletesebbé akarják tenni a tehergépjárművek hétvégi forgalmát. A hétvégi áruszállítás is biztonságosabb lesz az új szabály miatt, vélik a tárcánál. Megemlítették: a hazai előírás igazodik a környező országok, elsősorban a fő áruáramlási irány, Ausztria forgalomkorlátozásához. A rendelkezéstől azt várják, hogy elmaradnak a péntek délutáni és hétfő kora reggeli torlódások. Hétvégén is közlekedhetnek például a gyorsan romló élelmiszert, postai leveleket, friss virágot, humanitárius küldeményeket szállító vagy lakossági költöztetéshez használt tehergépjárművek. A korlátozás nem vonatkozik a mezőgazdasági betakarítást végző járművekre sem.

A kamionstop idejének kitolása az országban leginkább talán a csornaiakat érinti. A városon naponta 20 ezer jármű halad át. Ezek jó része kamion, tehát ezentúl a szombati nyugalmasabb helyzet is a múlté. Mostantól a hétvége első napján is el  kell szenvedniük  a hatalmas forgalmat, a balesetveszélyt, a légszennyezést.

Nagy Géza Bősárkányban szombati nyugalmukat félti. ˝Aki ilyen rendeletet hoz, soha nem lakott főút mellett˝ – mondta.
Nagy Géza Bősárkányban szombati nyugalmukat félti. ˝Aki ilyen rendeletet hoz, soha nem lakott főút mellett˝ – mondta.

Turi György csornai polgármester úgy fogalmazott,  az eddigi lehetetlen állapot még elviselhetetlenebb lesz. Nem ért egyet a döntés magyarázatával sem.

– Sokan szombatra időzítették a vásárlást, éppen azért, mert olyankor kisebb volt a forgalom a belvárosban. Nem beszélve arról, hogy a hétvége a pihenésé is. Most ezt a lehetőséget elveszik a főutak mentén élőktől. Az érveket nem tudom elfogadni. Az áruszállítást eddig is meg tudták oldani a szombat nélkül is, az egyenletesebb forgalom biztosítása pedig szintén érthetetlen indok.

Szalay Imre, a szintén nagy forgalommal terhelt Bősárkány polgármestere is azt mondja, inkább kitolni kellett volna a korlátozás idejét. Szerinte a minisztérium indoklása sem elfogadható.

Egy nappal tovább szenvednek a csornaiak is a nagy kamionforgalomtól.
Egy nappal tovább szenvednek a csornaiak is a nagy kamionforgalomtól.

– A településen áthaladó forgalom nem a belföldi áruszállításból ered, hanem a nemzetközi járatokból. Jól mutatta ezt a közelmúltban, amikor a csornai útjavítás miatt falunkban állt a kamionsor vége. Kétszáz járműből mindössze hét volt magyar rendszámú. A forgalomkorlátozás miatt volt két napunk, amikor ˝szusszanhattunk˝ egyet. Most az egyiket elvették tőlünk – jegyezte meg a községvezető.

 – Aki ilyen rendeletet hoz, nyilván soha nem lakott főút mellett – fakad ki a hírre Nagy Géza bősárkányi nyugdíjas.

– Azt hiszem, nekünk már soha nem lesz nyugtunk – teszi hozzá. – Alig vártuk a szombatot, hogy legalább ilyenkor csend legyen, most ennek is vége van. Ez a helyzet már kibírhatatlan amúgy is, erre a minisztérium rátesz még egy lapáttal.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. Baradlay 2009. július 10. 21:52
    „A vilagon mindenhol a "kamionok" elkerulik a lakott telepuleseket! Kiveve nalunk!!!!!!!!!!!!
    Ut-ado?????????????????????”
  • 24. qeu 2009. július 10. 20:26
    „Kedves Tgkv!
    A vonat az alternatíva pont azért, amit Ön/Te is írtál. Itt nem kevés kamion megy át és ebből adódóan minél kevesebb megy át Csornán annál lakhatóbb a város.
    Természetesen a megoldás a megkerülő gyürű, de inkább a 4 sávos út lenne, ezzel jót téve a kamionosoknak és a városban lakóknak is.”
  • 23. andy 2009. július 10. 19:02
    „Egyvalami igen feledésbe merül: történetesen az, hogy fogyasztói társadalomban élünk. Morgunk a kamionáradat miatt, ugyanakkor jó, hogy üzleteink polcán van áruválaszték... ;)
    Mindemellett útjaink nem ekkora teher és személyforgalomra készültek, s a beszedett súlyadóból, üzemanyagárat terhelő adókból bizony ideje volna visszafordítani, s normális utakat, egyúttal közlekedési lehetőséget biztosítani a közlekedők számára.”
  • 22. kackac 2009. július 10. 18:20
    „20 éve hülyítik a birka népet elkerülőúttal, termállal, munkahelyteremtéssel.
    És ez még így lesz egy darabig.
    Ameddig hagyjuk.
    kackac”
  • 21. GabeszI 2009. július 10. 18:02
    „Egyetértek Putyilovval. Budán kellen a XII meg a II kerületben egy ilyen keresztülvinni. Egyetértek továbbá azokkal, akik kikötnék ezt a nagyképű Molnár Csabikát, meg a Papp Józsit az út mellé. Bár én melléjük kötözném az Ádert is. Társuk lehetne még az államtitkár, aki szerint az Emesei elkerülő, nem tévedésből írtam így , ő mondta, segíti a csornai közlekedést.
    A lényeg, ha az emberek nem tesznek valamit ez így marad. Ez a komcsi banda nem ért a szép szóból, kell 2000 ember, oszt le kell ülni az útra. Elvisznek mindenkit? Ugyan már! El kell hívni az ORF-t, meg pár külföldi médiumot, aztán csak lesz valahogy. Ha egyszer nem elég, minden szombaton ki kell ülni és ennyi. Bár lehet, hogy az ülő ember is megütközést és félelmet fog kiváltani bizonyos embertársainkban, Drazsé szerint biztosan. :)”
  • 20. tgkv 2009. július 10. 13:24
    „Tisztelt 11.,15.Svájc, Olaszország,Ausztria álltal az alpokban müködtetett "kamionvonatok" esetében napi párszáz kamionról van szó nem 20000-ről.Az alpokon át lehet menni "lábon" is csak drága útdíjat kell fizetni.(Brenner hágo).Ausztria probál tenni leginkább a területén áthaladó tranzitforgalom ellen,mégsem használja a már meglévő és az unióba lépésünkig müködtetett rendszerét.Sopron-Linz között müködött,240km,menetidő 10 óra volt és 87000ft-ba került a vonatjegy.Ugyanez "lábon" 3 óra vezetés és 70-80 liter üzemanyag+utdij.Félreértés ne essen én is az elkerülő útban látom a megoldást,mindössze arra akartam rávilágítani hogy a vasut nem alternativa.”
  • 19. tgkv 2009. július 10. 13:11
    „Tisztelt 10.Politikai vitába nem mennék bele,szerintem ez tisztán szakmai kérdés kellene hogy legyen.Semmi nem indokolja az egysávos utat csakhogy nincs más.Sajnos nem vagyok "nagytudásu",de nemzetkőzi fuvarozással foglalkozom már jóideje.”
  • 18. endynorbi 2009. július 10. 12:50
    „ezt nem lehet semmivel sem magyarázni. én még mindíg nem tudom azt, hogy mire fizetek(ünk ) adót.
    és hogy minek a városvezetésben ennyi ember, ha fele ennyien lennének kétszer több dolog valósulna meg Csornán és környékén. Ez az én véleményem!!!”
  • 17. Innen 2009. július 10. 10:58
    „Azért azt mégiscsak röhejnek tartom, hogy egy Sopron-Győr szakasz másfél-két órába telik hétköznapokon. Ami Csornán megy, az már kritikán aluli. Márkónál akkora elkerülőt (kétszintes felül-aluljárókkal) építettek a 8-as út mellett, hogy öröm nézni. Tény, ők is megérdemlik, mert pont keresztül megy rajtuk a 8-as út. De. Kérdem én, miért nem lehet egy nyomorult elkerülőt építeni Csorna mellé??? Nem egészen 1 éve volt hangos a "média" attól, hogy mekkora támogatást kapott kedves országunk a közúthálózat fejlesztésére, és az első 5 projektbe beletették a csornai elkerülőt. Azóta mi is történt? Konkrétan semmi. A vasúti szállításról meg csak annyit, hogy tavaly lejártak a speciális vagonok műszaki érvényessége, és a MÁV-nak nincs pénze (prémiumokra azért van ne féljetek!) újra levizsgáztatni ezeket a vagonokat. Tehát, ami eddig közlekedett az országban, már az sem szállít.

    Kb. 2625-re lesz autópálya Sopron és Győr között...”
  • 16. mindigatutit 2009. július 10. 10:55
    „há mé nem szóltok az áder jancsinak?”
  • 15. qeu 2009. július 10. 10:10
    „Kedves tgkv!

    Neked ez lehet, hogy elképzelhetetlen, de ezt én Ausztriában is láttam és senki nem háborgot miatta, szépen beállt a sorba, mivel az Alpokon nem mehetnek át.
    Amúgy ha 25-30 %-át rá lehet terelni már nyertünk valamennyit, igaz ez is csak fél megoldás.
    Ha nem vetted volna észre ez nem a kamionosok ellen van, henem a megkerülő út mellet, ami azt hiszem a kamionosoknak is sokkal kényelmesebb lenne, mellesleg a város újra élhetőbb lenne, ezt meg ne akarja az "állambácsi" elvenni tőlünk.
    Tehát az útlezárás nem a kamionok ellen, hanem mellett van. Ha a kamionosok is mellénk állnának, lehet, hogy több fognatja lenne.

    Üdv: qeu”
  • 14. Csillagtáncos 2009. július 10. 08:29
    „Hidd el Goldman nagyon sokszor meg is áll az élet. Akkora dugók vannak, hogy csak na. Főleg, mikor a Bartók B. u-i sorompónál piros van... (kb. negyed óránként) akkor a körforgalomnál áll a sor vége - de min. a Tesconál.”
  • 13. Csillagtáncos 2009. július 10. 08:26
    „ÉN is a 86-os mellett lakom Csornán, iszonyat ami itt van... a ház dübörög, 10 hónapos kisfiam nem egyszer ébred fel egy-egy száguldó kamionra. Főleg most, amilyen jó útfoltozást csináltak... pláne van hangjuk. Sajnos beletörődhetünk, hogy itt már nem lesz elkerülő, bezzeg Enesének nagyon kell..”
  • 12. Goldman 2009. július 10. 08:21
    „10: pontosítsunk! A napi 20 ezer kamion a magyar autópályán is sok. (percenként 14)
    Egyébként sem hiszek az ilyen számlálásokban egyszerű oknál fogva. Ha napi 20 ezer autó haladna át Csornán akkor nappal megállna az élet.”
  • 11. Pistike 2009. július 10. 08:19
    „9. tgkv

    "Bizonyára van ahol ez működik, kérem ossza meg velem ezen hely nevét."

    A hely neve Svájc!”
  • 10. TakácsTamás 2009. július 10. 07:13
    „tgkv!

    És azt mi indokolja, nagytudású barátom, hogy egy egysávos úton közlekedtetnek 20 ezer kamiont? Hogy Molnár Csaba energiaügyi, közlekedési, gyurcsányügyi és bajnaiügyi miniszter elvtárs - az elődeivel karöltve -úgy hazudik az elkerülő megépítéséről, ahogy a torkán kifér? Az MSZP lehetetlen helyzetbe hozta Csornát, élhetetlen, lakhatatlan állapotot teremtett. Molnár meg a haverját, a Papp Jóskát kellene odaállítani a kamionok elé, aztán amikor hazudnak, mindig egy-egy kerékkel áthajtani a lábaikon. Majd megtanulnák, mi a következménye, ha átverik az embereket.”
  • 9. tgkv 2009. július 09. 23:52
    „Tisztelt 8. A cikk szerint csornán napi 20000 kamion halad át.Egy "kamionvonat" 25-30 kamiont tud szállitani egyszerre,ehez speciális vagonokra van szükség.Az ön elképzeléséhez kb.napi 500 vonatszerelvényre lenne szükség.A jelenlegi vágányokon ez még akkor is lehetetlen lenne ha a fogadó és érkeztető állomások meglennének.Egy szerelvény elindítása és érkeztetése kb.2+2 óra és ehez még jön a tényleges menetidő min.4 óra.Rajka-Rédics jelenleg 4 óra vezetés.Bizonyára van ahol ez működik, kérem ossza meg velem ezen hely nevét.”
  • 8. qeu 2009. július 09. 23:07
    „moderálva saját kérésre”
  • 7. tgkv 2009. július 09. 20:59
    „A magyar útdíjat "brüsszel"nem engedi emelni.Az ok:nincs kiépítve a km. arányos fizetési rendszer.A kamionok azért nem vasuton mennek mert lényegesen drágább és sokszoros a menetidő.”
  • 6. Goldman 2009. július 09. 18:40
    „Cikk: "A korlátozás nem vonatkozik a mezőgazdasági betakarítást végző járművekre sem." - eddig sem vonatkozott...
    urbaniastapista: a magyar kamionok meg külföldön vannak...

    összességében a lényeg az, hogy kb két évvel ezelőtt a nagy hőség miatt a Waberer kamionosfőnök nyomására megengedték, hogy mozogjanak a kamionok.
    És a környező országokban mi a gyakorlat? Mert ha ott nem engedik mozogni a kamionokat akkor a határon sem tudnak átlépni korlátlanul....nemdebár?”
25 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

˝Most élhetőbb a város˝

Kapuvár - Szakács Imre kapuvári vállalkozó szerint feltétlenül szerethető a város Fő tere, a… Tovább olvasom