Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Kalandos vízi túra a Keszeg-éren

Csorna - A Keszeg-ért evezte végig két csornai férfi. Tompos László és Bella Tibor közel negyven kilométert hajóztak. Elmondásuk szerint változatos a táj, nehéz a terep és izgalmas kalandban volt részük.
Két vállalkozó kedvű, már nem éppen fiatal, ám mindenképpen fiatalos férfi kenuval evezett végig a Keszeg-éren. Tompos László és Bella Tibor mindketten csornaiak, civilben egyiküknek sincs köze a vízhez. Közel negyven kilométert eveztek le másfél nap alatt. Első hallásra furcsának tűnő túrájukról beszéltek a Kisalföldnek.

– Régi vágyam volt, hogy a Keszeg-ért jobban megismerjem, mert mégiscsak a mi „folyónk". Itt van tőlünk karnyújtásnyira, mégsem látunk belőle semmit. Az ötlet érlelődött bennem, aztán Tibor barátomban társat is találtam hozzá. A csornai Széchenyi-iskolában kenut béreltünk és nekivágtunk a túrának.

Tompos Lászlóékat már az elején meglepetés érte. A Rábán, Nicknél keresték az ér „elejét", ott azonban nem volt. Egy helybeli horgász igazította el őket a Kis-Rábához, melyből a Keszeg-ér ered.

– A Vas megyei szakaszon nagyon gondozatlan a patak, „dzsumbujos" – mesélte Bella Tibor. – Laci hátulról tolta a kenut lapáttal, én pedig a sásba kapaszkodva húztam magunkat előre. Volt, ahol csak a partról tudtuk vonszolni a kenut. Aztán átérve a mi megyénkbe, könnyebb dolgunk lett. Érdekes volt, amikor azért kellett kiszállnunk a vízből, mert eltűnt a Keszeg-ér. Egy gáthoz értünk, ahova befolyik a Keszeg-ér, öt-hat méter mélyre. Fölötte egy másik csatorna megy el.  Ez Répcelak közelében az úgynevezett bújtató, illetve a Répce-árapasztó.

Tompos László és Bella Tibor kenuban ülve ismerték meg a Keszeg-ért. Edzés nélkül vágtak neki az útnak, de nem bánták meg. Sőt, ajánlják mindenkinek, próbálják meg.

– Kenuban ülve teljesen más képet mutat a Keszeg-ér, mint ami a partról látszik. Például a hidak akkorák, hogy kényelmesen áteveztünk alattuk, Szilsárkánynál a 85-ös főút alatt is – folytatta Tompos László. – Szombaton reggel indultunk és este értünk Csornához, az Öreg-hídnál sátorban éjszakáztunk. Másnap reggel indultunk tovább. Engem az lepett meg igazán, hogy Barbacs környékén a három méter széles Keszeg-ér tíz-tizenkét méteres folyóvá válik. Ez a barbacsi tóhoz vezető zsilipnél van. A természet, a környezet, a növény- és állatvilág csodálatos. Százéves, vagy még idősebb nyárfák és ráadásul az a csend, ami kísért bennünket, egyedülálló. A Keszeg-ér Győrsövényház és Lébény között csatlakozik a Rábcába. Nagy élmény volt, örülünk, hogy nem éppen fiatal fejjel sikerült véghezvinni ezt a tervet.

Sokan, akik hallják, nevetnek rajta. Ők azt hiszik, hogy a Keszeg-ér mindenhol egyforma, sivár, „semmit érő" patak. Ez nem igaz. Változatos a táj, nehéz a terep és izgalmas kalandban volt részünk.
Tompos László és Bella Tibor gyakorlat, edzés nélkül vágtak neki az útnak, de nem bánták meg. Sőt, ajánlják mindenkinek, próbálják meg. Ők már egy újabb kirándulást terveznek: ezúttal a Fekete-metszést akarják meghódítani.

Olvasóink írták

• 1. BZH 2008. július 04. 03:11
    „Gratulalok Tompos es Bella Uraknak. Soha nem rudtam, hogy a Keszeg-er ilyen hosszu patak legyen. Gyerekkoromban telen tobbszor korcsojaztunk a Keszegeren Csornarol a Barbacsi toig. Nyaron pedig furodtunk vagy az Oreg hidnal vagy pedig a Szederrfaknal. Van e meg Csornan aki az Oreg hidra, Papai hidra vagy a Szederfakra emlekszik. Regi idok.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Art mozik a Rábaközben

Csorna–Kapuvár - A Rábaközben három mozi működött korábban: Csornán, Kapuváron és… Tovább olvasom