Kisalföld logö

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 6°C | 10°C Még több cikk.

Július 4-én indul a vonat

Július 4-én ismét lesz személyszállítás a Csorna-Pápa vasútvonalon. A részletekről csütörtök délben Szanyban, a vasútállomáson tartottak sajtótájékoztatót.


Kovács Zoltán pápai, Gyopáros Alpár csornai országgyűlési képviselők és Németh Gergely szanyi polgármester ismertették a tudnivalókat.
Ezek szerint a menetrend kidolgozása még hátra van. A vonalmenti önkormányzatok megrendelésére elkészített koncepció alapján állítják össze úgy, hogy szolgálja az iskolába, illetve munkába járók érdekeit.

Kovács Zoltán elmondta: szó van arról is, hogy a pápai fürdőben kedvezményt kapnak azok a vendégek, akik a Csorna-Pápa vasúton érkeznek és felmutatják menetjegyüket. Gyopáros Alpár kijelentette: a csornai elkerülőút építését nem befolyásolja a szárnyvonal üzembehelyezése. A jelenlegi terveket módosítják és az elkerülőt felüljáróval viszik át a síneken. Németh Gergely kifejtette: a vonal lezárásakor társadalmi párbeszéd kezdődött, de kéréseiket az akkori kormány nem hallgatta meg.

Mint mondta, a vonalra szükség van és az újraindítás az összefogás eredménye.

A részletekről a Kisalföld pénteki számában olvashatnak.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. dpista 2010. június 30. 16:33
    „Hivatalosan is elérhető a szerintük elégséges szégyenmenetrend:

    http://www.mav-start.hu/res/netre_julius_4_mellekvonalak.pdf”
  • 34. dpista 2010. június 29. 15:32
    „Fónagy melyik vonatra jön majd vasárnap mutogatni magát?”
  • 33. dpista 2010. június 29. 15:24
    „Elmondhatjuk, hogy igen -ők is- MEGCSINÁLTÁK! :-)))))))))))))))))

    Forrás: Indóház Online

    http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2703:keszuel-a-menetrend&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

    "A három éve szünetelő Pápa-Csorna vonalon reggel csak Csorna irányába lehet utazni, ide 6.35-kor érkezik meg a szerelvény, majd rövid várakozás után lehet tovább haladni Győr irányába, ahová hét órakor érkezhetnek meg a vonal utasai. Ez a szokásos elrontott séma, iskolásoknak túl korán van, aki munkába igyekszik, azoknak meg általában túl késő. A vonat csak kilenc órakor indul vissza, mialatt a mozdonyvezetőt és a jegyvizsgálót természetesen fizetni kell addig is, amíg Csornán ,,üdül". Miután a napi három pár vonat nem fér bele egy szolgálatba, ezért két pár személyzetet kell fenntartani a vonalon. Akkor vajon miért nem pöröghet az a motorkocsi? A következő menet 13.40-kor indul Pápáról, majd rövid tartózkodás után indul vissza Csornáról. Ez talán az iskolások egy részének jó lesz. A harmadik és egyben utolsó pár 17.30-kor hagyja el Pápát, majd csak 21.03-kor jön vissza Csornáról. Pedig a 18.30 körüli visszaindulás a győri ingázóknak még tökéletes is lehetne."”
  • 32. MacGyver 2010. június 28. 20:26
    „Tisztelt Mauz!

    Az autó nem véletlenül gazdaságtalan, képzeld el mi lenne ha pl. a töredékét fogyasztanák csak mai étvágyuknak.
    Okosabban használni a fosszilis üzemanyagokat nem lehetetlen, de az államháztartás kieső üzemanyag adóbevételei komoly anyagi gondokat hoznának másik oldalon.
    Sok okos hasznos találmány született és nem véletlenül tűnnek el nyomtalanul.

    Pont a vasúti szállításnál lehetne a legegyszerűbben pl. a már lendületben levő szerelvény mozgási energiáját fékezéskor visszatáplálni különböző technikával, mégse érdekük ezt a nagy mozgási energiát hasznosítani, inkább hővé elfüstölik.

    Még van bőven energiánk, ha így pazaroljuk a XXI században is.”
  • 31. MacGyver 2010. június 28. 20:25
    „Tisztelt Mauz!

    Az autó nem véletlenül gazdaságtalan, képzeld el mi lenne ha pl. a töredékét fogyasztanák csak mai étvágyuknak.
    Okosabban használni a fosszilis üzemanyagokat nem lehetetlen, de az államháztartás kieső üzemanyag adóbevételei komoly anyagi gondokat hoznának másik oldalon.
    Sok okos hasznos találmány született és nem véletlenül tűnnek el nyomtalanul.

    Pont a vasúti szállításnál lehetne a legegyszerűbben pl. a már lendületben levő szerelvény mozgási energiáját fékezéskor visszatáplálni különböző technikával, mégse érdekük ezt a nagy mozgási energiát hasznosítani, inkább hővé elfüstölik.

    Még van bőven energiánk, ha így pazaroljuk a XXI században is.”
  • 30. mauz 2010. június 27. 23:28
    „HORIME,

    Az autó is gazdaságtalan, csak ott nem kell megfizetni a valós költségeket. Pl. azt, hogy évmilliók kellettek ahhoz, hogy a szénhidrogének kialakuljanak, most meg kétszáz év alatt elfüstöljük az egészet.

    Kicsit okosabban kéne használni a fosszíliákat, pl. közösségi közlekedésre...”
  • 29. dpista 2010. június 27. 16:30
    „Mazsi!

    Rugós váltó: http://www.youtube.com/watch?v=W-N2NICo4-s
    Mint látod miután áthaladt rajta a vonat kitérőbe visszaáll. Így nem kell személyzetet fenntartani az állomáson. Ilyen van Egyed-Rábacsanak és Szany-Rábaszentandrás állomásokon is.

    Tömören:

    "Rugós váltó

    Olyan visszaállító szerkezettel felszerelt váltó, amely lehetővé teszi, hogy a váltóhoz gyök felől közeledő jármű kerekei a váltót üzemszerűen átállítsák (felvágják), majd a jármű áthaladása után a csúcssínt a kiindulási helyzetbe visszaállítsa."”
  • 28. mazsi 2010. június 27. 15:03
    „mi az hogy rugós váltó ? ilyenről még nem hallottam ?”
  • 27. dpista 2010. június 27. 10:00
    „HORIME! Honnan veszed, hogy nincs bevétel? Kifejtenéd bővebben?”
  • 26. HORIME 2010. június 26. 21:26
    „Megígérték, betartották. Minek? Gazdaságtalan, ezzel nem fejlesztik a vidéket, mert nincs bevétel. 10-20 ember közlekedési is fontos, de a többieké fontosabb. Politika az egész.”
  • 25. mauz 2010. június 26. 10:32
    „papacsorna,
    Köszi az infót, tanulmányozom! :D”
  • 24. papacsorna 2010. június 25. 22:30
    „www.papacsorna.hu/menetrend.html”
  • 23. dpista 2010. június 25. 21:49
    „Négynél kicsivel több. Vagyis remélem és nem úgy lesz ahogy a Kisalföld megírta. A menetrendtervezet nem tudom mennyire nyilvános. Szerintem idővel felkerül pár új információ az oldalra is.”
  • 22. mauz 2010. június 25. 18:42
    „dpista!
    Köszi az infót! Hány vonatpár lesz? Négy? Eddig ennyiről lehetett hallani.

    "az illetékesek rendesen ütik a vasat, hogy minél előbb bevezessék a térségben elfogadott menetrendtervezetet amit itt csináltak helyi igényekhez igazítva"

    Erről a menetrendtervezetről lehet tudni valami? A freeweb.papacsorna.hu-n nincs semmi konkrét infó hetek óta, pedig pont azért lett, hogy a vonal újra induljon. Erre most nagy kuss az egész. :D

    Ha minden jól megy, már júl. 5-én fogok utazni egyet a vonattal, meg - ha a menetrend lehetővé teszi - szanyi búcsúra is vonattal fogok menni (és akkor nyugodtan ihatok egy-két sört) :D”
  • 21. dpista 2010. június 25. 17:00
    „mauz! Van már menetrend(tervezet), de inkább nem mondom, mert én sem tudok bővebben semmit. A vonatpárok száma nagyjából(?) megvan. Szerintem jövő szerdán vagy pénteken már biztosra lehet mondani. :-) Egyenlőre csodát ne várjon senki, de szerintem az illetékesek rendesen ütik a vasat, hogy minél előbb bevezessék a térségben elfogadott menetrendtervezetet amit itt csináltak helyi igényekhez igazítva. Ha tehetitek és pont úgy alakul, akkor utazzatok csak a vonattal.

    A költségek adottak minden ki lett már számolva. Azért akik pufognak azt elfelejtik, hogy a PHD díjakból jelentős bevétel is lesz majd.”
  • 20. mauz 2010. június 25. 16:31
    „Mielőtt teljesen összevesznénk azon, hogy a költségvetésből miért fordítunk - egyébként szimbolikus - összeget a Pápa - Csorna vasút újraindítására, akkor én meg erre azt mondom, hogy:

    - Engem is zavar a közszolgák 13. havi fizuja, a köztisztviselők, APEH-esek rendszeres prémiuma - én ugyanis nem tartozom közéjük,
    - engem is rohadtul zavar, hogy a nyugdíjasok állandóan kapnak emelést, mivel nem vagyok nyugdíjas,
    - rohadtul zavar, amikor ellátják a kórházban azt is, aki szemmel láthatóan nem járulékfizető, míg tőlem egy csomó pénzt levonnak havonta,
    - zavar, hogy a pestieknek 5-600 milliárdért luxusmetrót építenek.

    Kb. ennyire tartom azoknak az anyázását, akik itt most a vasút újraindítása ellen vannak. Ők ugyanis "nem kompetensek". Igenis sok emberrel szúrtak ki a vonal leállításával.

    Mondjuk most már lassan érdekelne, hogy mégis milyen menetrenddel indul újra a vonal? Már csak egy hét van, hahó! Vagy csak hirtelen összeütnek valamit?”
  • 19. dpista 2010. június 25. 13:02
    „Na az is aztán már csak tudja! Képben van.”
  • 18. GYMS 2010. június 25. 12:07
    „16!

    Emlékeztetnélek Puch László elvtársad autósokkal kapcsolatos megnyilvánulására:
    "Az enesei elkerülő út nagyban segít Csornán is!"
    No comment...”
  • 17. dpista 2010. június 25. 11:52
    „Így van tudorka! Hajrá így tovább! Mond csak meg minden autós nevében! Csapj az asztalra! Egyébként szerinted ha továbbra is mszp-s kormány maradt volna akkor lenne pénz az elkerülőre?”
  • 16. tudorka 2010. június 25. 10:11
    „A lényeg, hogy a vonatozni akaró zemberek boldogok, mert Szíjjártóék betaertottak egy ígéretet, az autós zemberek boldogulását segítő törvényjavaslatukat meg olyan mélyre tették, hogy nem sikerül megtalálni, így az autós zemberek nem boldogok, őket becsapták.”
35 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szántóföldek tíz százaléka víz alatt van

A kapuvári vízügyesek szerint az illetékességi külterület tíz százalékán áll a belvíz. A kapuvári… Tovább olvasom