Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Hiányzott az összefogás

A 85-ös főút gyorsforgalmúvá alakításával egy időben, egy több települést érintő lassú forgalmú út megépítése is a tervek között szerepelt. Időközben azonban az érintett falvak polgármestereinek tudomására jutott, hogy az új út mégsem az eredeti elképzelések szerint épül meg, tehát elkerüli a településeiket. Ez pedig nagy felzúdulást okoz a falvak többségében, így Rábacsécsényben is.
Kovács József

– A megye 2002-ben jóváhagyott területrendezési tervében kiemelten szerepel az Ikrény – Rábapatona – Mérges – Rábacsécsény – Bágyogszovát – Rábapordány – Pásztori településeket érintő új közlekedési út kialakítása – kezdte Kovács József polgármester.

– Az elmúlt év tavaszán a Magyar Közút Kht. Győr-Moson-Sopron Megyei Területi Igazgatósága egyeztető tárgyalásra hívta a jelzett települések vezetőit, ahol örömmel értesültünk arról, hogy az említett út a 85-ös főút gyorsforgalmúvá alakításával egy időben elkészül. Ezt követően azokban a falvakban, ahol a tervezett út belterületet is érintene, lakossági fórumokat szerveztek. Ezen rendezvények után a Kisalföldből értesültünk, hogy Ikrény és Rábapatona lakossága vétót emelt amiatt, hogy az út a két község közigazgatási területén húzódna – jóllehet a megyei rendezési tervet mindkét falu vezetői jóváhagyták. Hasonló gondok jelentkeztek Bágyogszováton is, de az ellenzők megfelelő tájékoztatás után megértették, hogy nemcsak a holnapra, hanem a holnaputánra is gondolni kell.

– Tavaly november elején hét település polgármesterének aláírásával tiltakozó levelet juttattunk el a megyei közgyűlés elnökének, mivel tudomásunkra jutott a nyomvonal esetleges megváltoztatása. Szakács Imre hivatkozva a közgyűlés 10/2005. (VI. 24.) számú rendeletére, kérésünk jogosságát elismerte, ugyanakkor jelezte, hogy „jelenleg nincs törvényi szabályozás a megyei területrendezési tervek végrehajtására".
Kovács József szerint – feltehetően a tiltakozó levél hatására – a Magyar Közút Kht. területi igazgatósága újabb fórumot hívott össze idén január 17-én, ahol kiderült, hogy a tervezett új megoldás kikerüli a szóban forgó településeket és számukra elfogadhatatlan megoldás születhet.
– Kinek jó ez? – tette fel a kérdést Kovács József. – Az eredetileg tervezett nyomvonal megváltoztatása nemcsak a Rábaköz korábban említett településeit zárja ki az áhított fejlődés lehetőségéből, hanem a nyomvonal környezetében lévőket is.

A lakosság jelentős része Győrben talál munkát magának, s az eredeti tervek alapján építendő út jócskán csökkentené a bejárásra fordított időt. Ráadásul több falu kikerülne a zsáktelepülések sorából, és a rövidebb út előnyös lenne a mezőgazdaságban dolgozók számára is. Tehát az útépítés a jövőnket határozza meg.

Takács Csaba, Bágyogszovát első embere is elkeseredésének adott hangot a lassú forgalmú út nyomvonalának megváltozása miatt.
– Csalódott vagyok, mert úgy tűnik, hogy a Bágyogszovát–Ikrény összekötő út építését végleg elvetették. Számomra ez azért is érthetetlen, mert amíg mi azért harcolunk, hogy legyen a szomszédos települések között összeköttetés, erősödjön a falvak vonzereje, javuljon Győr elérhetősége, addig mások mindezt figyelmen kívül hagyják. Azt meg végképp nem értem, miért nem mérték fel annak jelentőségét, hogy ez az út teljesen állami forrásból épülhetett volna meg. Most, amikor egy ötszáz méteres önkormányzati tulajdonú út burkolatának felújítása húszmillió forintba kerül, ez óriási ajándék lett volna a településeknek, sőt, az egész Rábaköznek.

Azt gondolom, hogy jobb tájékoztatással ez a helyzet elkerülhető lett volna. Ugyanakkor azt is el kell ismerni, hogy hiányzott az összefogás, az egységes kiállás a térség érdekében.
A rábapordányi elöljáró, Balogh Zsolt is fontosnak tartja, hogy az eredeti tervek alapján épüljön meg a lassú forgalmú út.

– Tőlünk sokan járnak Győrbe dolgozni, tanulni, s ezen az úton az utazási idő rövidebbé válna. Sokan elgondolkodnak majd, hogy maradjanak a szülőfalujukban, vagy esetleg érdemesebb a megyeszékhelyre költözni. Rábapordányból eléggé szétágaznak az utak, így az eredetileg tervezett nyomvonalon több környékbeli településről is könnyebben eljuthatnának Győrbe. Attól viszont, hogy a nyomvonal megváltozik, a Rábaköznek egy jelentős része ellehetetlenül. Tehát mindenképpen az eredeti tervekhez kell ragaszkodnunk.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem fogadták el költségvetést

A nagymértékű hiány miatt nem biztos, hogy idén lesz elfogadott költségvetése Rábaszentmihály… Tovább olvasom