Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Halálos vasúti baleset Vitnyédnél

Egy személyautó ütközött vonattal a vitnyédi vasúti kereszteződésben vasárnap délután.

Egy nő meghalt, amikor vonattal ütközött egy személygépkocsi Kapuvár közelében vasárnap délután – közölte az MTI-vel a katasztrófavédelem Győr-Moson-Sopron megyei szóvivője.

Dobos Viktória hadnagy elmondta: Vitnyéd-Csermajor állomás közelében, egy vasúti átjáróban történt az ütközés, amelyben a mozdony teljesen maga alá gyűrte a külföldi rendszámú személygépkocsit. Az autót vezető nő meghalt.

Fotó: Cs. Kovács Attila

A vonaton utazó 25-30 emberért mentesítő járatot küldött a GYSEV.

A rendőrök teljes szélességében lezárták azt az alacsonyabb rendű utat, amelyen a karambol történt – tette hozzá.


Halálos baleset nagyobb térképen való megjelenítése

Kálmán Gabriella elmondta: az első vizsgálatok szerint működött és pirosat mutatott a fényjelző, amelynél az asszony autójával keresztezte a Győr-Sopron vasútvonalat. Az ütközés után a mozdony mintegy fél kilométeren keresztül tolta maga előtt a kocsit, amelyet maga alá gyűrt.

Délután öt órakor újraindult a vonatforgalom Vitnyédnél,  kisebb késések az esti órákig még előfordulhatnak ezen a szakaszon - közölte az MTI-vel Rázó László, a GYSEV szóvivője.

Olvasó-tudósítónk, Ádám felvétele.
Olvasó-tudósítónk, Ádám felvétele.

Olvasó-tudósítónk, Krisztina felvétele.
Olvasó-tudósítónk, Krisztina felvétele.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. Alpokalja 2013. április 16. 20:49
    „http://www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/piros_volt_motorost_gazolt_a_vonat_mosonszolnoknal_-_fotok/2329060/

    Amit pedig a saját szememmel láttam ma:
    - Vasi Volán busz a pirosban.
    - Egy Mercedes a pirosban, amelyik rendszeresen csinálja.
    - Egy törött sorompórúd.

    Csoda, hogy csak ennyi hír sikerült egy nap...”
  • 21. beni11 2013. április 15. 16:03
    „Elnézést! Csakugyan nem GYESEV, hanem GYSEV. Bár az egészből nem ez a lényeg, hanem a tragédia, és az, hogy miként lehetne a továbbiakat megelőzni.”
  • 20. kuller 2013. április 15. 15:39
    „Tisztelt vonalkód, engem is vakít a nap, folyamatosan, érzékeny a szemem a túl sok fényre, tudom milyen kellemetlen de nem érzem ezt elfogadható magyarázatnak ne haragudj! Ha okoznál egy halálos balesetet, ne adja Isten, azt fogod mondani az áldozat gyerekeinek, hogy hát bocs de sütött a nap!? Ja és nem okoskodni akartam, csak értetlenül állok az ilyen esetek előtt. Ennyi!”
  • 19. beni11 2013. április 15. 15:38
    „t04cdb: Nem akarok minden kereszteződésbe sorompót.

    Azonban azt még Neked sem hiszem el, hogy a "szegény" vasútnak olcsóbb (nem kerül annyiba) a balesetből adódó, milliós károk helyrehozása, minthogy egy-egy normálisan kiépített, sorompós átkelőt építene. Nem beszélve az emberéletről. Bármennyire is hihetetlen számodra, az ember figyelmetlen, ebből kell kiindulni. Ha nem így lenne, akkor pl. nem kellene számos érintésvédelmi és egyéb biztonsági megoldást alkalmazni a munkahelyeken. A vasúti átjárót pedig nem TISZTELNI, hanem normálisan védve kellene kiépíteni.

    Újra leírom: úgy tudom, hogy ebben a vasúti átjáróban már 3 halálos baleset is volt már azóta, hogy lecserélték a sorompót fénysorompóra. Egyébként pedig, ha nem indokolt a félkarú sorompó használata, akkor máshova miért szerelik fel?

    Azt senki sem kívánja, hogy a mozdonyvezető álljon meg 10 m-en belül. (Én is tanultam fizikát). De a mozdonyvezetőt érő sokk is elmaradna, ha nem történne meg a tragédia.
    Ha az autósok miatt nem is tartja szükségesnek a GYESEV a sorompót, akkor szereljen fel a mozdonyvezetők miatt!
    Tehát részvétem az áldozat hozzátartozóinak és együtt érzek a mozdonyvezetővel. Neki mielőbbi felépülést kívánok!

    Ui.: én nem a szabályok felrúgóiról, a tudatosan a tilosba hajtókról és a leeresztett sorompót megkerülőkről írtam (ez a rendőrség dolga), hanem a szabálytisztelő, de néha figyelmetlen járművezetők (és utasaik) műszaki védelméről.”
  • 18. zeta62 2013. április 15. 12:41
    „14. t04cdb 2013.04.15. 01:02

    17. nága 2013.04.15. 10:22

    Igaz, a "vezér" helyzete sem könnyű, azt a tehetetlenséget és traumát feldolgozni, amikor látod, hogy jön, és nem tudsz tenni semmit....
    Ők nem tudják elrántani a kormányt...”
  • 17. nága 2013. április 15. 10:22
    „Sajnos már majdnem hetente van egy-egy ilyen eset. Az emberek teljesen izgágák lettek, nem képesek várni néhány percet, inkább próbálkoznak, aztán van aki megússza, van aki nem. Én csak a GYSEV-et sajnálom, mert több milliós anyagi károkat kell elszenvednie, meg főként a GYSEV mozdony, ill. motorvonat vezetőit, akiknek fel kell dolgozniuk olyan eseteket, ahol ők vétlenek. A károk meg viszik "semmire" az adófizetők pénzét, hisz a GYSEV is állami cég, kb. 66 %-ban.”
  • 16. Alpokalja 2013. április 15. 09:15
    „Ennyi marhaságot. :(

    - Ha jön a vont, a fénysorompó tud fehéret mutatni. Lehet ilyen jellegű műszaki hiba.
    - Ha rossz a fénysorompó, akkor nem 30, hanem 15 km/h.
    - Fénysorompónál sokszor tapasztalom, hogy lassít az autó a piros előtt, körülnéz és átmegy, mert messze van a vonat. Nem egyszer láttam olyat , aki kikerüli a fénysorompót. Arról ne is beszéljünk, hogy egyes helyeken egy nap akár 2-3 alkalommal is letörik a csapórudat.
    - GYSEV és nem GYESEV.
    - Esetleg nem dolgozott az úriember, aki nem is olyan rég Vitnyéd környékén gyűjtötte a biztosító berendezés kábeleit?
    - Tessék megérteni, hogy egy sima, három kocsis vonat is 200 tonna körül (5 db, 40 tonnás kamion) van tokkal-vonóval. A megálláshoz 500-600 méter kell neki.
    - Problémát okozhat az is, hogy Ausztriában nincs villogó fehér. Vagy pirosat mutat a lámpa, vagy semmit. Az osztrák autós, a sötét fénysorompónál teljes nyugalommal megy át, mert otthon azt szokta meg.”
  • 15. Lobbo71 2013. április 15. 06:46
    „7. orbison: biztos, hogy piroson ment át. Ha jön a vonat, akkor a fénysorompó nem tud fehéret mutatni, akkor sem, ha elromlik. Így van megcsinálva. Ha egy átjáróban rossz a fénysorompó, akkor a vonat max 30-cal megy és folyamatosan hangjelzést ad, lehetetlen nem észrevenni.”
  • 14. t04cdb 2013. április 15. 01:02
    „beni11: Persze, mindig a vasút a hibás, sosem az autóvezetők... Sima közúti kereszteződésekbe miért nem akarsz félsorompót? Ha ott elég a jelzőlámpa, akkor itt miért nem? Továbbá nem csak az autóban utazót és családját kéne sajnálni, hanem a mozdonyvezetőt is, aki átélte, végignézte és a negatív élményeivel kell, hogy továbbéljen... De erről persze általában szintén megfeledkezik a többség.”
  • 13. Hyppolit 2013. április 14. 23:49
    „8. beni11! Számomra a Te kommented az emberi, az életszerű! Lehet itt bárkinek osztani az észt, okostojáskodni, az is lehet, hogy a hölgy valóban hibázott, súlyos árat fizetett érte. Ember "volt", mint bármelyikünk, vki lánya, talán anya, talán feleség, talán önzetlen jó barát, mától az örök csendet kapta, és vannak, akiknek egy életre hiányozni fog. Talán hibázott, de minden külföldi/"nyugati" forgalomtechnikai megoldás háttér-pszichológiája (akár körforgalom, akár jelzőlámpa, stb.) komoly súllyal számításba veszi, hogy az ember, mint "olyan, a Homo Sapiens, tehát bármelyikünk, adott esetben igenis hibázhat, és hibázik is. A szakemberek kötelessége a baleseti kimutatások alapján ezeket akkor is kezelni, ha egyébként "evidens" az érintett kialakítás. Maradi és -szerintem- "böszme"-magyar szemlélet az, hogy : "ott vót a tábla, mír nem átt meg", hiszen ezzel egyedül a hatósági eljárás rövidül meg, max egyértelműsödik, páran feltehetik a kezüket, ők nem vétkesek. Piroson átmenni tényleg főbenjáró, de 7. orbison állásfoglalása sem kizárt: valóban piros volt a lámpa? Úgy gondolom, hogy a perc törtrésze alatt bármelyikünk hibázhat, és biztos vagyok benne, hogy hibázunk is, max próbáljuk ezt minimalizálni és kézen fogni az őrzőangyalt...”
  • 12. Demalgon 2013. április 14. 23:17
    „A cseri átjárónál, ha a faluba megyünk házak között megyünk pár méterig, aztán kanyar jobbra. Visszafele, a sinek felé meg a házak kétoldalról bőven adnak annyi "fedezéket", hogy simán lehet látni a lámpát. A csapodi átjárónál balról házak vannak, szintén simán látni, de a csapodinál egészen a temető végéig, mellette kezdődik az erdő simán látni azt a területen, és ha közelebb ér valaki a sinekhez, akkor egyenes a szakasz mindkét irányba. Másik oldalról jőve meg simán belátható mindkét irányba. Szóval itt ha tetszik ha nem a sofőr volt a vétkes, mert minden körülmény rendelkezésre áll a biztonságos közlekedéshez, átkeléshez.”
  • 11. beni11 2013. április 14. 23:02
    „9.
    "Aki át akar menni, azt nem fogja egy sorompó megakadályozni!!!"

    Én figyelmetlenségről beszéltem és az emberi élet védelmének fontosságáról.”
  • 10. zeta62 2013. április 14. 22:47
    „Egyetlen megoldás létezik! TISZTELNI a vasúti átjárókat, és "véresen" komolyan venni. Az emberek nagy többsége mélyen meg van győződve róla, hogy a balesetek mindig másokat érik, őt magát soha.
    Amit nem értek, az osztrákok otthon a sorompó nélküli átjárókban se nagyon törik össze magukat, ott gond nélkül megállnak. Tapasztaltam.”
  • 9. K83 2013. április 14. 22:47
    „8.

    "A GYESEV pedig gondolkodjon el végre, és tegye biztonságosabbá a vasúti átjáróit!"

    Aki át akar menni, azt nem fogja egy sorompó megakadályozni!!!

    "Az IC 120 km/h-val közlekedik és lehet, hogy bár körülnéz a vezető, de mire elindul, már ott is van a vonat. "

    Ilyeneket le se kellene írni!!! Ha fehér fénynél néz körül, látja, hogy nem jön a vonat, majd elindul, természetesen fehér fénynél, akkor KIZÁRT, hogy ilyen hamar odaérjen a vonat. Bőven van idő átérni egy vasúti átjárón, ha fehér fénynél indulok el. Kifogás az van, és ebben az országban kifogást mindig talál mindenki. Gondolom az autó vezetője is tudna pár kifogást, de neki már mindegy. Remélem, hogy a Vezér (mozdonyvezető) túlteszi magát a baleseten.”
  • 8. beni11 2013. április 14. 22:32
    „Én csak azt nem értem, hogy miért nem szerelnek fel egy félkarú sorompót, hiszen - úgy tudom - ez már a harmadik halálos baleset ebben a vasúti átjáróban.
    Egyébként én úgy gondolom, hogy mivel emberek vagyunk, ezért hibázhatunk is. A műszaki megoldásoknak minket kellene védenie ill. minden veszélyes helyen olyan megoldást kellene alkalmazni, ami védelmet biztosít. A monoton vezetés gyakran vezet figyelemcsökkenéshez, amit a vezető nem is érzékel azonnal. Az emberi életnek kellene az elsőnek lenni, ezért volna szükséges a vasúti átjárókat biztonságosabbá tenni. Erre számos műszaki megoldás létezik (pl.: a félkarú sorompó is). Érdekes, amikor a bakter engedte le a sorompót, egyetlen baleset sem volt ebben az átjáróban. Sajnos, Mo-ra jellemző, hogy tele vagyunk fénysorompóval, ami vagy működik vagy nem. Az IC 120 km/h-val közlekedik és lehet, hogy bár körülnéz a vezető, de mire elindul, már ott is van a vonat.
    Részvétem az áldozat hozzátartozóinak.
    A GYESEV pedig gondolkodjon el végre, és tegye biztonságosabbá a vasúti átjáróit!”
  • 7. orbison 2013. április 14. 21:22
    „Addig, amíg a KRESZ szerint a fehéren villogó lámpa csak azt jelenti, hogy a kitűnő minőségű fényjelző készülék működőképes, addig mindenki a saját érdekében nézzen körbe, hogy szabad-e a pálya....
    De egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy a szerencsétlenül járt ember piroson ment át.. egyáltalán nem....”
  • 6. csorgo2311 2013. április 14. 21:08
    „Vonalkód:

    Rendszeresen visszatérő probléma ez az "elvakítja a nap". Érdekes, mindenkit az útátjáróban vakít el a nap... Ellenben azt még senki nem magyarázta meg, hogy ha szemből vakít a nap, akkor miért nem néz ki 2 oldalra? Ha szemből süt, 2 oldalra tutira kilát. (Jön-e a vonat...)

    A másik pedig, amit írtak is: ha elvakít a nap, nem az a megoldás, hogy megyek eszetlenül át...”
  • 5. Mankapunka 2013. április 14. 20:34
    „Én még éppen átfértem a vonat előtt!

    vonalkód

    Akkor mi a teendeő? Lelassítok, és körbenézek, nem de? Sok helyen elsőbbségadás tábla van, de mégis megáll az ember nullára, mert egyáltalán nem belátható kereszteződés.”
  • 4. Túrabakancs 2013. április 14. 20:32
    „kuller! /2/
    Pontosan. Lényegében ugyanazt írtad amit szerettem volna én is ezzel/ezekkel a
    balesetekkel kapcsolatban. Bogarászik valamit a sofőr? Vagy telefonál, SMS-ezik?
    Ábrándozik? Ha egy hatalmas vonatot nem vesz észre, akkor egy autót a főúton
    akinek elsőbbséget kell adni, azt hogyan?”
  • 3. vonalkód 2013. április 14. 20:28
    „mert elvakít a nap te igenokos”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Cukiság: kecskemama négy kicsinyével - fotók

Családi idill az udvaron - Győrsövényházról: kecskemama négyes ikreivel. Tovább olvasom