Kisalföld logö

2017. 06. 27. kedd - László 19°C | 30°C Még több cikk.

Győri kosarasok tragédiája - Az idős sofőr felelősnek érzi magát - fotók

A busz sofőrje pedig azt mondta Sopronban a hétfői bírósági tárgyaláson, nem rántotta el a kormányt. Május 6-án folytatódik a per.


10.15 - Halálos  tömegszerencsétlenséget okozó közúti baleset vádjával hétfőn megkezdődött a két ember halálát okozó vitnyédi buszbaleset  tárgyalása a Soproni Járásbíróságon.  

Dr. Gajdos Anikó bíró és tanácsa tárgyalta a tragédiával végződött ügyet Sopronban hétfőn délelőtt. A vádat Dr. Kanczler István, a győri járási ügyészség közlekedési ügyésze képviselte.

K. Mihály a bíróságon elmondta, felelősnek érzi magát a balesetben, elbambulhatott, de úgy emlékszik a buszsofőr mellett ketten is álltak, ez is elterelhette a buszsofőr figyelmét. A férfi mindenkitől bocsánatot kért.

K. Mihály megemlítette, 1984 óta van jogosítványa, körülbelül félmillió kilométert vezetett, de még koccanása sem volt korábban.

Győri kosarasok buszbalesetének pere Sopronban. Fotó: Nyikos Péter

Az egyik szemtanú beszámolója szerint a baleset helyszínére először a rendőrök, majd a tűzoltók végül a mentőszolgálat munkatársai érkeztek meg.

A buszsofőr állította, senkivel nem beszélt a baleset bekövetkezése közben. Úgy érezte, a busz első kereke átment a Ladán, emiatt borult fel a kosárlabdázókat szállító jármű, nem pedig hirtelen kormánymozdulat miatt.

A bíró műszaki szakértő meghallgatása illetve orvosszakértői vizsgálat elrendelése miatt a tárgyalást május 6-ra elnapolta.

Még több részlet a tárgyalásról

A csapat masszőrje, B. Szabolcs arról beszélt, hogy bár már visszatért dolgozni a csapathoz, a baleset óta nem tudja olyan intenzitással ellátni a munkáját, mint előtte.   

Gajdos Anikó bíró ezután felolvasta a buszban utazók vallomásait, akik mind azt állították, hogy nem voltak bekötve, néhányan feküdtek a székeken, vagy úgy ültek, hogy a lábukat az előttük lévő szék támlájának támasztották.

A mentők érkezése a helyszínre

Többen felvetették, hogy a mentők későn érkeztek a helyszínre. a bíró ezért megkereste az Országos Mentőszolgálatot, hogy adják meg a  kocsik indulási és érkezési időpontját. A tájékoztatás szerint 14 óra 4 perckor érkezett a bejelentés a győri mentőállomáshoz. Az első kocsi 14 óra 5 perckor indult Lövőről, és 14 óra 26 percre ért a helyszínre.

Győrből 14 óra 9 perckor és 14 óra 21 perckor indultak a kocsik, Csornáról 14 óra 6 perckor, Sopronból 14 óra 16 perckor, Kapuvárról 14 óra 25 perckor, ezek átlagosan 20 perc alatt értek a baleset helyszínére.

9.10 - Hétfőn délelőtt megkezdődött a soproni bíróságon a 2013 szeptember 7-én történt tragikus buszbaleset okozójának büntetőpere - számolt be munkatársunk a helyszínről.

A baleset okozója felelősnek érezte magát az eset miatt. A per tanúk meghallgatásávaql folytatódik.

Előzmények - Hétfőn a Soproni Járásbíróságon kezdik tárgyalni a győri kosárlabdacsapat buszbalesetével kapcsolatos büntetőügyet. A vádlott K. Mihály, akinek nemcsak a lába, de az élete is kettétört. S a játékosok is nagy árat fizettek a szörnyű balesetért.




A győri sportéletbe örökre beivódott a dátum: 2013. szeptember 7-én buszbalesetet szenvedett a női kosárcsapat, meghalt a klub igazgatója és a csapat edzője, egy fiatal játékos lábát amputálni kellett, összesen tizennégyen sérültek meg, heten súlyosan. A balesetért, hivatalosan „halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétségéért" K. Mihályt vádolják. Hétfőn áll az idős ember bíróság elé.

„Nincs éjjelem, nincs nappalom. Mit mondhatnék? Csak abban bízhatok, hogy gyorsan lezárul az ügy, s én kibírom" – mondja a kapuvári férfi, akinek mondatait halk zokogás zárja a telefonban. Megtört Misi bácsi, nincs erre jobb szó. A lábát a baleset óta háromszor műtötték, de az igazi fájdalom a szívéből jön.

De ugyanez a fájdalom ott van azokban is, akik a balesetet átélték. Fűzy András, a CMB Cargo-UNI Győr elnöke azt mondja, az elején a fizikai és a lelki fájdalom keveredett a lányokban. A mélypont mégsem közvetlenül a baleset után következett be, hanem az előző bajnokság végén. Az egyéves évforduló is sokakban feltépte a sebet, de a sportolók profi módon már az új bajnokságra koncentráltak.

A csapat tagjai cserélődtek, de most is vannak, akik a baleset emlékével, ám profi mentalitással folytatták a bajnokságot. Képünkön ők szerepelnek: Koch Dóra, Milica Ivanovic, Laklóth Anna és Czirják
A csapat tagjai cserélődtek, de most is vannak, akik a baleset emlékével, ám profi mentalitással folytatták a bajnokságot. Képünkön ők szerepelnek: Koch Dóra, Milica Ivanovic, Laklóth Anna és Czirják Noémi. Fotó: Mészáros Mátyás


Laklóth Anna csapatkapitány a minap így fogalmazott a Kisalföld hasábjain: „Most már a szépre emlékszünk Fűzy Ákos és Tapodi Péter kapcsán, nem arra a szomorú napra. Biztos vagyok benne, ők is örülnek egy-egy szép sikernek, s bosszankodnak a botlásainkon. Győrben tehát megjártam a mennyet és a poklot is, de remélem, előbbiben lesz még részem, ezért dolgozunk keményen."

Az egyéves évforduló is sokakban feltépte a sebet, de a sportolók profi módon már az új bajnokságra koncentráltak.

Győri kosárlabdacsapat tragédiája Vitnyédnél. Fotó: tudósító


A legnagyobb árat a túlélők közül Natasa Kovacevic fizette, akinek az egyik lábát amputálni kellett. A 20 éves szerb játékos különleges műlábbal, másfél évvel a baleset után újra edz hazájában. Szintén súlyos lábsérülést szenvedett Tullner Evelin, az első győri nevelés, aki a nagycsapatban kezdhette volna profi karrierjét. Neki nem sikerült.

Visszatért ugyan az „A" csapathoz, de onnan a „B"-be került, majd abbahagyta a játékot. Szintén befejezte a pályafutását Kovács Krisztina is. A veszteségnek nincs mérőfoka, de valami mégis kimondható. Fűzy András azt feleli, „az Ákos és Péter által teremtett hangulat nem jön már vissza soha. Pedig ezért országszerte irigyeltek minket."

A jogi eljárásra visszatérve: a per tehát hétfőn kezdődik, a vádlott K. Mihály, de a vádirat szerint számos tényező és hiányosság kellett ahhoz – a másik oldalról –, hogy tragédiával végződjön a karambol. Az
autóbusz a megengedett 70 km/óra helyett 88–90-nel ment.

Közlekedésre alkalmas állapotban volt ugyan, de érvényes műszaki vizsgával nem rendelkezett. A busz ülései biztonsági derékövvel voltak felszerelve, de azokat az utasok nem használták. (Az eset után kiderült, hogy a sportolók a buszozással töltött időt pihenésre, regenerálódásra használják és szinte mindenki úgy ül-fekszik az üléseken, hogy a biztonsági övet nem kapcsolja be.) A vádirat szerint ugyanakkor a halálesetek, illetve a sérültek nyolc napon túli, súlyos sérülései becsatolt biztonsági öv esetén elmaradtak volna. Végül pedig az autóbusz sofőrjének vezetői engedélye is lejárt 2013. augusztus 29-én.

Mindez nyilván enyhítő körülmény az egyik oldalon, elgondolkodtató a másikon. Egy biztos: a baleset óta a győri kosarasok mindig bekötik magukat a buszon.

Győri kosárlabdacsapat tragédiája Vitnyédnél (II)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Enesei alkotók éve idén is

Tovább olvasom